Stránka 2 z 2

Napsal: pon dub 10, 2006 20:30
od Brainman
pozor! s tou vazelinou mas i nemas pravdu. My s Richardem mame vzadu kotouce a a buben rucni brzdy je oddelenej. Ten mechanizmus se u tehle muze normalne mazat. U bubnovejch brzd bych byl opatrnejsi s mnozstvim vazeliny.

Napsal: úte dub 11, 2006 08:53
od homer simpson
Jak jsem už jsem zjistil co mysleli v opravně tím "celý" jde o štít zadní brzdy což u některých dovozců těch 5 000 asi může být.Jsou k tomu i brzdové čelisti. :cry: Takže nejlevnější co jsem zatím sehnal to má firma CZDRAFEL (díky foru) za 3 500Kc.Je zajímavé že někteří prodejci tvrdí že se dá vyměnit jenom ten váleček nebo dokonce vnitřek.Zatím to nemám potvrzeno ale jdu po tom. :( H.S.

Napsal: ned dub 16, 2006 15:29
od palikx
no ten valecek je tam nabodovanej tak asi opravdu nejde.ale jinak maji kluci pravdu vzdycky se da rozebrat (v nejhorsim autogenem ohrat)a vyndat komponenty .dobre namazat a rozhybat a bude to ok za par minut prace.a opravdu se to mazat muze protoze rucni pouzivas vetsinou na stojicim voze a tak se pakny nehrejou.

Napsal: úte dub 18, 2006 10:49
od homer simpson
Díky,budu informovat 8) H.S.

Re: Ruční brzda

Napsal: čtv dub 07, 2011 21:05
od Pavel Beneš
tak se normálně stydím, ale napíšu to. Už mám nubu 7 let a prožil jsem s ní hodně a rozebral snad uplně všechno (a taky všechno spravil) :-) ale teď mě děsí jedna závada, a kroutím nad ní hlavou:

Na technický mě vyhodili, že mám nesouměrný účinek brzd na ručku (na pedál výborné - na ručku brzdí málo levá strana)
podle jejich měřáku pravá mi ukazovala 900, levá 550. Tak jsem začal s opravou - výměna obou lan - nahovno znovu (900, 300),
ať šteluju, jak šteluju, přitáhnu víc levou stranu, že už šoupe buben navolno samoštelem a druhou povolím, že se volně protáčí, začnu přitahovat ručku a stejně levá strana nebrzdí a pravou neutrhnu po pár zubech (lanka jdou volně v kolíbce, ale jde vidět že pravá strana má o pár mm delší chod, hlavně zezačátku, ale pak už tahá za obě stejně. Spíš mi nejde do hlavy, že ikdyž vytrhnu ručku z podlahy, jak bejčím a levá strana zhruba od 5. zubu brzdí furt stejně málo a nezvyšuje se brzdný účinek, ikdyž lanko pořád šponuje brzdu. Všechno jsem měl rozebraný na obou stranách a závadu prostě ne a ne objevit. Hlavně kdyby bylo něco s paknama nebo bubnem, tak se to projeví na provozní brzdě taky ale ta je absolutně souměrná, takže rameny krčiti a asi komplet brzdy nové a jestli to bude to samý tak to skopu a z bubnů kostky... :?

Re: Ruční brzda

Napsal: pát dub 08, 2011 07:28
od ppp
Ostava ti len pozerat sa pri zhodenom bubne co sa deje ked tahas za lanko. A nam to pre zaujimavost mozes nahrat na youtube alebo iny podobny server. Na skodovke za to mohla prilis zodrata pakna a bubon, ked sa paka, za ktoru tahalo lanko oprela o domec loziska. V nubire, ak teda nemas dvojliter, nic take nehrozi ak si dobre pamatam.

Re: Ruční brzda

Napsal: ned kvě 22, 2011 18:27
od Pavel Beneš
Tááák jsem vítěz , jdu se podělit. Nesouměrnost učinku zadních brzd na ručku způsobovalo vadné obložení (výrobní vada). Na levém kole obložení s pákou mělo drážku pro rozpěrku o skoro milimetr výš než na druhé straně. To způsobovalo menší vychylování přes páku a menší rozevírání paken... Ale to už jsem šel málem pod mikroskop....
Stejně už jsem měl přední kotouče hin a desky total KO, tak jsem pokoupil úplně všechno na předek, pakny s pružinkami, prasátka na zadek a zkompletoval jsem to... No a tadááááá, souměrný od začátku až po blokaci... :-) -i

Jen jsem se zadřel u předních kotoučů se zalomenými vymezovacími šroubky - sundat komplet těhlice s náboji, to odnést do práce, odvrtat, oživit závit, nový šroubky a zpět. Než jsem došel do garáže, měl jsem ruce až na zem...