Stránka 2 z 2

Re: nastavenie ventilov

Napsal: čtv srp 27, 2015 22:52
od M4rt4s
Nechci zakládat nový vlákno potřeuju jen radu. Dělal jsem těsnění pod hlavou a ventili jsem nastavil 0.15 a 0.30 ale tyhle hodnoty jsem našel pro motor 38kW, muj motor má 37,5kW ale od toho hodnoty nikde nemůžu najít jsou stejný nebo jiný ? nevíte někdo ?

Re: nastavenie ventilov

Napsal: pát srp 28, 2015 12:52
od M4rt4s
Nikdo neví ?

Re: nastavenie ventilov

Napsal: pát srp 28, 2015 22:43
od Mikeš
A jak si přišel k těm kW??Nějakej Jouda to zapsal do techničáku žejo :)
Neřeš to,motor F8CV-15 a 30 setin,máš to správně ;)

Re: nastavenie ventilov

Napsal: sob srp 29, 2015 19:15
od M4rt4s
JJ techničák, ale pozor !!! V ESI tronicu je taky model co má 37,5 kW, ale nemám tam k němu databázi.

5eknete mi ještě postup seřízení na 3 válci ? kdy se jaký ventily seřizoujou ? Bral podle selskýho rozumu :D a seřizoval jsem vždycky když byla vačka dole. U 4válce když střihaj ventily tak se seřizuje jinej válec. . ..

Re: nastavenie ventilov

Napsal: ned srp 30, 2015 20:08
od M4rt4s
Nakonec jsem to našel na anglických stránkách http://www.mymatiz.com/pdf2/daewoomatiz1engine.pdf

Re: nastavenie ventilov

Napsal: pát zář 04, 2015 22:11
od hanýsek starší
Zná někdo z tohoto fóra, jaké jsou hodnoty seřízení vůlí ventilů u 4válce 47kW? A jaký kilometrový proběh mezi seřízeními?
Díky za odpověď.

Re: nastavenie ventilov

Napsal: úte pro 01, 2015 20:58
od hanýsek starší
Pokládám znovu stejný dotaz:
Seřizují se ventily u 1litového 4válce 47kW???
Jaké jsou případné nastavovací hodnoty???
Po jakém kilometrovém proběhu se případně seřizují???
Pokud někdo znáte odpověď, prosím, ozvěte se.
Díky.
:)

Re: nastavenie ventilov

Napsal: sob úno 13, 2016 10:51
od hanýsek starší
Tak jsem konečně v servisu Opel/Chevrolet ve Velkém Meziříčí sehnal odpověď na seřizovací hodnoty vůlí ventilů. Pokud by se to někomu hodilo, tak je zde uvádím:

ventilové vůle Chevrolet Matíz 4.válec obsah 1litr 47kW:

studený sací: 0,13 - 0,17mm
studený výfukový: 0,18 - 0,22mm

teplý sací: 0,22 - 0,27mm
teplý výfukový: 0,28 - 0,32mm

Re: nastavenie ventilov

Napsal: sob úno 13, 2016 14:52
od Richard
Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena ;)

Re: nastavenie ventilov

Napsal: sob úno 13, 2016 18:02
od hanýsek starší
Máš sice z fyzického hlediska pravdu, ale osobně jsem se v uvedeném servisu s technikem díval na jejich PC na LCD do programu na seřizovací hodnoty pro uvedeného Matíze.
Takto to v jejich softwaru pro nastavení bylo psáno, vše my i na požádání vytiskl. Osobně se budu držet těch hodnot zastudena.

Re: nastavenie ventilov

Napsal: pon úno 15, 2016 19:03
od JRD McLAREN
Richard píše:Jen k té předchozí informaci:
Věřil bych seřízení "za studena" cca 0,15 a 0,2 ale ty hodnoty za tepla ????
když tam tyhle hodnoty nastavíš budeš mít za studena 0,3 a 0,4 a to ti budou klepat......
Za tepla vlivem roztažnosti materiálů se vůle zmenšuje - motor utichá a v provozní teplotě je vůle skoro 0..... proto se seřizuje za studena ;)
je to sice paradox, ale je to tak ... na teplom motore, ktory ma hlinikovu hlavu a je s rozvodom OHC,
"s pevne stavitelnou volou ventilov"
su tie vole za tepla skutocne vacsie nez za studena .. :o)

Re: nastavenie ventilov

Napsal: úte úno 16, 2016 19:33
od hanýsek starší
Dnes jsem to znovu konzultoval a je to tak.Za tepla větší vůle, neboť je vše kolem ohřáto, proto ta větší vůle.
Ale pro mne jsou důležité a rozhodující hodnoty zastudena - ty jsem sháněl, vždy jsem to tak dělal. Ještě my bylo doporučeno dát zároveň nové gumové těsnění pod ventilové víko, neboť to staré by mohlo sáknout a z důvodu zploštění netěsnit.

Re: nastavenie ventilov

Napsal: úte úno 16, 2016 20:53
od Honza K.
On má hliník cca dvojnásobnou roztažnost ve srovnání s železem, takže asi se ta hlava zvětší víc než mechanismus rozvodů ventilů. Takže větší vůle za tepla je pochopitelná.

Re: nastavenie ventilov

Napsal: stř úno 17, 2016 16:24
od Richard
Pánové děkuji za poučení, dosud jsem žil v domění že ohřátím ventilová vůle mizí a proto se nastavuje za studena. Obráceně tedy že za tepla by se mělo nastavit nějakejch 0,05 mm a bylo by to OK .... to o těch hliníkovejch hlavách jsem nevěděl a vzhledem k tomu že všechny moje nynější auta mají hydroštely tak vůle neřeším.....