Päť dní stánia a baterka sa vybila

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

]Rebro[ píše:A nie ze presedlas na Corsu :D
Tak toho sa neboj:-) Aj tak by som najradšej Sparka...
Reklama
 

Uživatelský avatar
mipo
Příspěvky: 1507
Registrován: úte kvě 10, 2005 18:47
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mipo »

Chyba bola nakoniec v alarme, ktorý vybíjal baterku. Naštartovať sa nepodarilo, lebo zblbnutý alarm z výpatkou prúdu, blokoval štartovanie.
vlado

bateria

Příspěvek od vlado »

Tak sok z toho jelen:
Chevrolet 1,2 rok v. 4/2005 som vo štvrtok odstavil do garage. v nedelu som ho siel nastartovat a nic, ani len kontrolka nesvietila. Zmeral som bateriu mala 6,5 v. Nabil som ju na 9,5 volta to bola tiez premna zahada - pritom som ju nabijal takmer 3 dni slabym prudom - mozno je zla nabijacka. Dal som ju do auta a nic, ani kontrolky nesvietili. Pritom ako som spominal mala 9,5 V, otocil som klucikom zapalovania a voltmeter mi ukazal 0,0 V. Ke som kluc vratil do polohy vypnute zase ukazalo 9,5 V. V servise mi ju dobili na 13,7 V a povedali mi ze som mal zapnute vn. osvetlenie. Povazujem to viacmenej za vylucene.
Otazka:
- Preco mi nesvietili a s p o n kontrolky po vlozeni baterie?
- Preco po otoceni kluca nic nesvietilo ani neslo nastratovat a pritom som nameral na baterii 0,0 V?
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Re: bateria

Příspěvek od Blue Lanos »

vlado píše:Tak sok z toho jelen:
Chevrolet 1,2 rok v. 4/2005 som vo štvrtok odstavil do garage. v nedelu som ho siel nastartovat a nic, ani len kontrolka nesvietila. Zmeral som bateriu mala 6,5 v. Nabil som ju na 9,5 volta to bola tiez premna zahada - pritom som ju nabijal takmer 3 dni slabym prudom - mozno je zla nabijacka. Dal som ju do auta a nic, ani kontrolky nesvietili. Pritom ako som spominal mala 9,5 V, otocil som klucikom zapalovania a voltmeter mi ukazal 0,0 V. Ke som kluc vratil do polohy vypnute zase ukazalo 9,5 V. V servise mi ju dobili na 13,7 V a povedali mi ze som mal zapnute vn. osvetlenie. Povazujem to viacmenej za vylucene.
Otazka:
- Preco mi nesvietili a s p o n kontrolky po vlozeni baterie?
- Preco po otoceni kluca nic nesvietilo ani neslo nastratovat a pritom som nameral na baterii 0,0 V?
1) podla vsetkeho mas nafigu nabijacku! Keby si ju mal dobru a nabijal by si ju len povedzme 0.5A - 1A ako pises 3 dni tak by ti motor isiel vyskocit :roll: Jednoducho si vyratas amper hodiny kolko by bola mala za 3 dni :) ale kedze asi nefakci tak ti ozaj nazila len "makko" na 9V a to ozaj bez skoro ziadneho prudu nemozes cakat ze sa ti rozeznu kontrolky a nebodaj nastartovat. To ze bolo 0V je preto, ze si zapol kluc do startovacej polohy a aj posledna enrgia sa vysosala. Po odpojeni zataze kluc off sa ozivila.
Ked ju v servise nabili tak je to jasne kd eje chyba :D

2)to svetlo by mohlo svietit zrejme v kufr mne sa to stal oasi 3x :oops:
Pokial to svietilo len 1 den tak rano som baerku napojil na 5A asi 10min a islo sa ale ak svietila 2 dni musel ma prist emkas natocit kablami to uz som nedobil za 10min. Startoval ma aj poobede a vecer som ju nabijal do rana na 3A a ide bez problemov aj teraz v tychto mrazoch (ma skoro 8r.)
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
jojco
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 08, 2007 21:29
Bydliště: Gáň

nestartuje a nestartuje

Příspěvek od jojco »

Kupil som do svojho Kalosa novu baterku v novembri. Mala by to byt bezudrzbova. Od vtedy sa mi raz stalo, ze som ho 3 dni nepouzil a ked som chcel nastartovat, tak sa sice kontrolky rozsvietili, ale po otoceni klucika vsetko zhaslo. Mam v aute namontovany taky "pipak" na odplasenie hlodavcov, ktory v pravidelnych intervaloch vydava taky tichy podprahovy zvuk. Myslel som, ze to je sposobene tym, tak som z neho vybral poistku. Auto mi kamarat nastartoval kablami a od vtedy v pohode islo. Dnes som zase isiel nastartovat po 3 dnoch nejazdenia a zase auto ani tuk. Co mi to moze sposobovat? Urcite som nenechal nic svietit, dvere poriadne zatvorene, autoradio vypnute a alarm a ani central som neaktivoval. Pri kupe baterky mi predajca zmeral dobijanie a vsetko bolo ok. Zaujimave je, ze sa s nim preveziem 6 km do mesta aj so zapnutymi svetlami a potom uz v pohode startuje na prvy sup. Moze to sposobovat dodatocne namontovany alarm (aj ked neaktivovany) alebo predne hmlovky, ktore su cez neake rele namontovane na spinac zadnych a nie zvlast, ako na originalnych priamo od vyrobcu? Alebo je chyba v baterke, ktora straca kapacitu sama od seba? Ako to zmeram?
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Máš tam nějaký černý odběr. Stačí nedovřít schránku před spolujezdcem - někdy bývá osvětlená, nebo je v ní špatný vypínač a je vymalováno. Nebo Ti to odebírá třeba alarm, rádio a další. Odpoj baterku a do serie zapoj ampérmetr. Zavři všechny dveře, jako když jdeš domů. Na ampérmetru uvidíš, jaký je odběr. Jestli bude příliš velký - asi tak od 50 miliampér a víc, je někde chyba. Pak je nejlepší postupně vyndávat pojistky, abys zjistil, ve kterém okruhu je problém. Jestli vůbec nerozumíš elektrice a na tohle si netroufneš, tak odvézt do servisu, nebo přizvat někoho znalého.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Normálně změř odběr ampérmetrem, když máš vše vypnuté. Malý odběr být múže , tak do 10-15 mA ale víc v žádném případě!!!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

slaza píše:
schomi píše: PŘESNĚ TAK! 2 dny mi svítilo světlo v kufru a batarka ......... :shock:
Už aspoň 5x někdo nechal otevřené něktré dveře auta v garáži a baterka nešla. V garáži mimo dům by se to asi nestalo. Po nabití startuje pokaždé perfektně, dnes jsem poprvé nastartoval od štědrého dne (nemoc) a to bez problémů. Elektrice nerozumím, ale myslím si, že už všechny auta mají automatiku na vypínání baterie při poklesu napětí ( či proudu) pod určitou hodnotu, čímž ji nemůžete poškodit a lehce se tak zregeneruje. Taky už nelze startovat (jako u starých škodovek a dalších), dokud se startér jenom trochu pohnul. Takže problém bych hledal v nežádoucím odběru, ale u baterie asi ne. Nebo se mýlím?
Mýlíš se a dost podstatně. Baterie se vybíjí ať je zapnutá nebo vypnutá. Zapnutá samozřejmě rychleji.Vybije se i baterie postavená v dílně na stole. Vypínací automatika ve vozech není a nemá také žádné opodstatnění. Musíš to holt sledovat.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Richard píše:Normálně změř odběr ampérmetrem, když máš vše vypnuté. Malý odběr být múže , tak do 10-15 mA ale víc v žádném případě!!!!
Pokud je vše vypnuté, musí být nulový odběr!!! Kam by teklo těch 15 mA?
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Hynek píše: Pokud je vše vypnuté, musí být nulový odběr!!! Kam by teklo těch 15 mA?
Autorádio, centrál, přijímač DO, řídicí jednotka, ... miliampér k miliampéru a ono to naskáče.
... nikdy v životě bych nechtěl hondu ...
Uživatelský avatar
mrk
Příspěvky: 2098
Registrován: pát led 23, 2004 19:51
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrk »

moje auto stalo teraz asi 25 dni a natocilo na prvy pokus po 3.pretoceni, baterka cca 3roky stara, ale od novoty toci pomalsie ako povodna z vyroby. aspon moj subjektivny pocit.
Daewoo Lanos 1.5
Škoda Octavia 1.6
Uživatelský avatar
jojco
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 08, 2007 21:29
Bydliště: Gáň

reklamacia

Příspěvek od jojco »

Tak dal som si auto premerat u autoelektrikara. V normale malo odber asi do 20 mA, co povedal, ze je v poriadku a ziadnu inu zavadu v instalacii po jej premerani nenasiel. Potom skusal bateriu a povedal, ze po nabiti rychle straca napetie, aby som ju isiel reklamovat (kupena 1.12., bezudrzbova). Tak som tam vcera zasiel. Predajca mi strhol z nej zhora nalepku, vypacil taku umelohmotnu zaklopku a objavili sa take tie nalevky ako na starych baterkach. Hustomerom zmeral nieco v kazdej a potom mi povedal, ze je sice nabita len asi na 40%, ale ze jej nic nie je, lebo ziadny clanok nema vyrazny rozdiel oproti inemu, ze to je urcite chyba v aute, ze mam niekde skrat. Vraj mam baterku doma 48h nabijat a ak mam garaz ze by bolo najlepsie vzdy ked pridem domov odpojit jeden kontakt, aby sa mi samovolne nevybijala a ze mi to tak 3-4 mesiace vydrzi a potom ju treba zase nabit!!!! Vacsiu blbost som uz davno nepocul. Ked som oponoval, ze den predtym som siel v kuse 120 km a tym padom by baterka mala byt ako lusk, tak zmeral aj dobijanie, to bolo v poriadku, ale zas sa vyhovaral, ze to teraz, ze mozno ked sa auto pohne, ze uz nedobija (ale to by predsa svietila na palubovke kontrolka dobijania podla mna). A ze aj tak mi ju nemoze zatial vymenit a poslat na preskusanie, lebo druhu taku nema (baterka EXIDE, aj ked AKUMu takych parametrov tam mal vystavenu), lebo na Kalosoch je opacna polarizacia. Poradte mi niekto, co mam teraz robit? Zda sa mi fakt blbe stale jeden kontakt odpajat. :?
Odpovědět

Zpět na „KALOS“