Tak jsem se koukal, jak je to řešený v Citroenech, MB a jiných autech a ten displej je tam dělanej úplně jinak, než se to dělalo dřív.
Většinou se podle stavu vnějšího osvětlení mění z aktivního (sám vydává světlo) na pasivní (odráží a láme světlo na něj dopadající) tak, aby to bylo vždy perfektně čitelné. Nevím, jestli jsem ten princip dobře pochopil, ale myslím, že takhle nějak by to mělo fungovat.
Navíc je upraveno krycí sklo palubní desky tak, aby to co možná nejméně odráželo dopadající světlo a lesklo se to. Je na tom většinou nanesená polarizační vrstva jako je tomu u brýlí nebo filtrů k fotoaparátům.
Ale mě osobně se taky mnohme víc líbí klasický ručičkový budíky a asi bych si tam displej nedal.
PRAVDA PRAVDA. jo to se chci zeptat bouchne pytel v nexii i když nejsem připoutanej nebo jen s pásem. já už se radči pásám furt nechci kdyby neco tak aby mi to neurazilo hlavu.
Nexie muze mit mozna jednoduchy budiky ale v jednoduchosti je syla budiky bych za nic nevymenil protoze tolik nepremeruje jako ten 15.let starej display ale nevadilo by mi mit misto pocitadla km malej display kterej by ukazoval kolik je venkovni teplota kolik km jeste najedu s mnozstvim benzinu v nadrzi atd jako to maj vw a dalsi ten display je velkej asi jako bok krabycky od sirek a je to vlastne takovej kompromys.