Stránka 2 z 3

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát zář 15, 2017 12:36
od Krepi
No moc tam toho nevidím, přiblížit se to nedá, Z prodejny asi taky neví přesně co, poslali mi toto:
PCV.jpg
Nikde na tom nevidím ten ventil, jdu se mrknout do motoru.....

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát zář 15, 2017 12:57
od Krepi
Tak je to toto?
PCV ventil - upraveno.jpg
Nic jiného vhodného jsem tam nenašel, jde k tomu hadička zesdola (asi od výfuku), a pak to jde do ozubeného kola vačkové hřídele, ještě k tomu je přiveden kabel s drátkama, nevím jestli se tím dávají impulsy na otevírání ventilu.

Případně kde bych to našel:
Aveo motor - upraveno.jpg

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pon zář 18, 2017 16:35
od Krepi
Tak PCV ventil stojí 27€, to je fakt darda, na ostaní vozy stojí kolem 250-300kč

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: stř zář 20, 2017 16:34
od Krepi
Dá se PCV ventil vyzkoušet? Jediný způsob mi napadá, při volnoběhu odpojit konektor, co to bude dělat, ale předpokládám, že ten konektor slouží k tomu, aby dával impulsy, kdy se má ventil otevřít a pak zase přes pružinu zavřít.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: úte říj 17, 2017 16:14
od Krepi
Tak PCV ventil vyměněn, když jsem zkusil odpojit přívodní hadičku do ventilu, auto šlo lépe na volnoběh, z hadičky bylo slyšet slabé syčení, když jsem jí připojil, chvilku (cca 5s) kolísaly otáčky, když jsem zkusil odpojit konektor, vůbec nic se nezměnilo v chování ani chodu motoru, když jsem konektor připojil, nezaznamenal jsem také žádné změny. Co se udává přes ten konektor? Otevírání PCV ventilu, nebo naopak se přes ten konektor posílají impulsy při otevření ventilu? Nějak jsem nezpozoroval žádné změny při odpojení/zapojení konektoru.
Naprosto stejné chování je i u nového ventilu, když odpojím hadičku s přívodem, chod motoru jde lehčeji, po připojení zakolísají otáčky, na konektor opět nic nereaguje.
Z čehož usuzuji, že původní PCV ventil nebyl vadný, ale uvidím chování motoru a jízdy s novým ventilem.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv říj 19, 2017 08:36
od Krepi
Co se stane, když PCV ventil vyřadím? Myslím tím, že jen odpojím přívodní hadičku a nechám jí foukat mimo!

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv říj 19, 2017 18:22
od honza72
Pokud se nebudou správně odsávat páry z bloku motoru - klikové části, atd., může dojít k zapálení hořlavých par v něm.

http://nlracing.cz/2017/04/16/odvetrani ... cv-system/

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv říj 19, 2017 18:25
od ladinek
Mám stejnej motor, měl jsem stejnou závadu. Odešli obě lambdy. Není lepší místo pokusů dát platidla, za dobrou diagnostiku? Mám pocit, že než zjistíš "pokus omyl" čím to je, že skončí finanční životnost Avea :D Tohle by mě nebavilo -P

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv říj 19, 2017 22:41
od Krepi
Tak zdiagnostikoval bych to hned, ale není kde, servis jako je Nedvěd ani náhodou a Chevrolet tu nikde nemám (plzeňský kraj). Na Bosch diagnostice v ntb to vyjelo vačková hřídel, ale tou to nebylo. Když budu vědět, kde mi to zdiagnostikují a řeknou, to a to je v háji, klidně vypláznu 10ku, aby to bylo ready.
Ladinku, v kolika km ti odešli? My máme najeto 68.500km. Osobně mám podezření na 1.lambdu, ale 2500kč se mi za ní dávat nechce, přeci jen je to díl, který se po vyzkoušení už nemůže vrátit.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv říj 19, 2017 22:55
od JRD McLAREN
Krepi píše:T... Na Bosch diagnostice v ntb to vyjelo vačková hřídel, ale tou to nebylo.
..ako vies ze nebolo ..??
Krepi píše:Osobně mám podezření na 1.lambdu, ale 2500kč se mi za ní dávat nechce, přeci jen je to díl, který se po vyzkoušení už nemůže vrátit.
a mozno si uz davno tych 2500 prejazdil na benzine..
,,
kvalitne sondy proste tolko stoja .. cca 70-80euro .. v prepocte..

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát říj 20, 2017 03:50
od Krepi
Vím, protože se vačkový hřídel vyměnila, když mi vyhodili z emisí a když jsem tam byl, bylo to to samé. Lambdu jsem chtěl vyzkoušet z jiného vozu, jak se to bude chovat, ale nikoho jsem nesehnal z mého okolí, z vrakáče ne, chtěl jsem jen vyměnit, vyzkoušet a pak koupit novou.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát říj 20, 2017 09:22
od JRD McLAREN
...ides na to cele uplne zle.....

Lambda sondu ti nikto nepozicia.
Dovody:
- po demontazi z vozu A uz nebude fungovat ani vo voze B a ani nas5 vo voze A...
manipulacou sa proste pokazi ...
- nepojde povolit
- nebudete mat prislusny kluc na demontaz sondy
...a to je ten najmensi problem ..

Sonda z vrakaca moze byt "rovnako dobra" ako ta ktoru mas teraz, takze "zistis prd" ..

Sice si nenapisal kod motora, ktory mas v aute...
ale predpokladam ze je rovnaky, ako ten ktory je tu na fotkach ..
pripadne dodaj kod motoru, nech vieme presne o co sa jedna ..
Krepi píše:Na Bosch diagnostice v ntb to vyjelo vačková hřídel, ale tou to nebylo.
Krepi píše:Vím, protože se vačkový hřídel vyměnila, když mi vyhodili z emisí a když jsem tam byl, bylo to to samé.
Na 99.9% ti viem povedat, ze vymenu vackoveho hriadela si robil zbytocne.
Je to proste pitomy kus zeleza, na ktorom sa nema co pokazit, tedal pokial sa samozrejme nezacnu drat palce ...
To, co ale nieje / nemusi byt v poriadku, su variatory alebo PWM ventily na ovladanie variatorov
.....

co je ale samozrejme domnieka, kedze neviem kod toho tvojho motoru ...
(a ked sa ho dozviem, tak mozno pride vysvetlenie)

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát říj 20, 2017 14:16
od ladinek
Mě se měnily při 73 000km obě. Vačkovou hřídel jsem neměnil ,ale v cca 30 000km mě měnily snímač vačkového hřídele, taky svítil check. Sondy stály 3500kč a 4000kč Bosch jsou obě.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: sob říj 21, 2017 21:37
od Krepi
JRD McLAREN píše:...ides na to cele uplne zle.....

Lambda sondu ti nikto nepozicia.
Dovody:
- po demontazi z vozu A uz nebude fungovat ani vo voze B a ani nas5 vo voze A...
manipulacou sa proste pokazi ...
- nepojde povolit
- nebudete mat prislusny kluc na demontaz sondy
...a to je ten najmensi problem ..

..............................................

co je ale samozrejme domnieka, kedze neviem kod toho tvojho motoru ...
(a ked sa ho dozviem, tak mozno pride vysvetlenie)

Typ motoru: F14D4, nic jiného jsem ve VT nevyčetl.
Snímač vačkové hřídele byl v pořádku. Momentálně to nehází žádný Check engine, chci ještě sjet na emise, aby mi to jenom napíchli, jaké budou hodnoty, přeci jen po opravě se jelo hned na emise a auto si za 10km po městě sotva načetlo nová data po resetu a vymazání RJ.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: ned říj 22, 2017 09:18
od JRD McLAREN
..takze...
tvoj motor vyzera takto ..??
Obrázek

ak ano, tak to co dokazes zo svojimi schopnostami urobit,
je kupit lambda sondu, a vymenit ju ...

Predpokladam ze nepoznas historiu vozu, a nevies mi povedat kedy, ako casto, po kolkych km, a aky olej bol meneny ...
taktiez mi nevies ani povedat, chybove kody z diagnostiky, P01234 ... ano .????

Tieto motory, ci uz to je 1.4 1.6 1.8 maju nastavovanie casovania ventilov na sacej vacke a aj na vyfukovej vacke..
a vsetky trpia zakarbonovanim (od oleja) a tym padom aj nefunkcnym, pripadne nespravne fungujucim nastavovanim casovania..
(a to si doma zo svojimi znalostami a schopnostami len tak lahko neopravis)
..a aj to nespravne fungujuce casovanie, moze zapricinovat prilis bohatu alebo prilis chudobnu zmes...