Stránka 2 z 3

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: čtv dub 30, 2015 10:34
od Slam
@Petr S.: ...při venkovní teplotě... Ta čísla u olejů jsou samozřejmě vztažena k zahřátému motoru.

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: čtv dub 30, 2015 19:41
od Petr S.
conpet píše:Odjakživa leju 10w40 , nikdy nebyl s ničím problém -i
Neboj to přijde. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: sob kvě 02, 2015 20:24
od conpet
Tak ať to je rychlý a moc to nebolí :o)

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: ned kvě 03, 2015 20:43
od Petr S.
conpet píše:Tak ať to je rychlý a moc to nebolí :o)
Ono to přijde postupně. Nechápu,proč to tam leješ,kdž to tam nemá co dělat. :roll: :roll: :roll:

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: ned kvě 03, 2015 22:37
od Hanzy
Taky proc lít něco jiného než origo kdyz ted jsem kupoval 5l po 530kč +-...10w40GM myslím 370kč 5l smích ceny...

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 08:15
od conpet
děláte z toho moc velký dramata, jedinej rozdíl je ve startování při -30 a to bylo kdy naposled ? A k tomu mám garáž kde mrzne až po týdnu když je -10 a to už taky dlouho nepamatuju , měním po 6500 pravidelně.

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 10:05
od Richard
jo souhlas s Conpetem, moc povyku pro nic, mě se zdá olej 5W30 moc řídký hlavně při delších cestách v létě na dálnicích...... já osobně používám v 2,0 5W40 a to si myslím je optimální řešení, za studena rychle namaže, za tepla a zatížení udrží film....... mám najeto cca 160000 a olej mi nemizne, měním co 15000 a během té doby doleju tak 3-4 deci a to mi malinko teče kolem víka rozvodů......
ta kouzelná formulka 5W30 je všude cpaná hlavně kvůli nějaké "pseudoúspoře" jinak pokud se dodrží výkonová specifikace oleje API SJ a výše je jedno co se tam nalaje a pokud níže než SJ tak kratší interval výměny to napraví, rozhodně je to k motoru šetrnější než nějakých 30000 na longlive oleji ;)

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 11:52
od Hanzy
5w40 je v pohodě ale co vím kdysi mi Pavel říkal že na hydroštely není dobrá 10w já liju origo GM 5w30 xedos 2 a za tu cenu nekoupím nikde ani žádné noname 5w40 a když Captiva chce 7.4l tak je to znát a neřeším dle doporučení na LPG a CNG raději měním co 10000km ať se má dobře :D

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 18:59
od Richard
já kupuju 5W40 Total Energy 5l za 500,- neřeším nic a jezdím a měním po 15000 tedy u mě přibližně rok....

na nějaký M6A nebo M6AD už nikdo nejezdí tak i přechod z oleje např. 10W na 5W je bezproblémový, všechny oleje mají čistící přísady a všechny jsou schopný udržet motor jakž takž čistý..... některé značky líp rozpouští to jiný zas tohle........daleko víc škodí přetahovat výměnné intervaly ;)

a opravdu není třeba z toho dělat nějakou vědu

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 19:24
od Petr S.
Richard píše:já kupuju 5W40 Total Energy 5l za 500,- neřeším nic a jezdím a měním po 15000 tedy u mě přibližně rok....

na nějaký M6A nebo M6AD už nikdo nejezdí tak i přechod z oleje např. 10W na 5W je bezproblémový, všechny oleje mají čistící přísady a všechny jsou schopný udržet motor jakž takž čistý..... některé značky líp rozpouští to jiný zas tohle........daleko víc škodí přetahovat výměnné intervaly ;)

a opravdu není třeba z toho dělat nějakou vědu
Richarde výrobce předepisuje pro motor 2.0 16V olej dexos 2 5W30. 10W40 je akorát tak na zkurvení motoru,Peha by mohl vyprávět a dam krk za to,že to co se mu stalo je právě vinou 10W40. Já tam leju to co tam lil Hanzy tj Dexos 2 5W30 a motor šlape jak hodinky.

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 19:46
od honza72
Chlapi nezlobte se na mě, anebo dělejte co chcete, ale pro Leganzu 2.0l každý vyhledávač mazacích plánů v podstatě všech známých výrobců nabídne 10W-40 a to proto, že Dexos 2, plná syntetika nebyla v rozsahu 5W-30 v té době vůbec běžně (a levně) k dispozici... Pokud se podívám do mazacích plánů Nexie 1,5 1997 a Kalose 1,4 2004, tak vše bylo na 10W-40. Dexos 2 je lehkoběžná syntetika pro moderní benzínové a naftové motory s nízkou emisní třídou a nízkým poměrem popelnatých částic... To 30 není teplota, ale viskozitní třída a ty motory z 90. let s tím neumějí... Bohužel. Ale je to na Vás. Dexos 2 je určen pro moderní motory, hlavně s vyřešenými vůlemi a pístními kroužk. Pokud to vemu zpětně i pro jiné značky, v našem fir. autoparku, tak vše z období konce 90.let, min. do cca 2007/2008 bežně jezdilo nebo stále jezdí na 10W-40. Dokonce u některých v LL režimu a vůbec s tím není problém najet 250-300tkm před prodejem. (Bez technických či emisních problémů, klapáním, či jinými problémy na motoru...) Toť vše z mé strany.

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 20:04
od Hanzy
No žadným univerzálním vyhledávačem bych se rozhodně neřídil tam jsou kolikrát takové errory ženeví ani kde je motor jestli ve předu nebo vzadu takže liju co je předepsáno výrobcem auta a doporučeno mechanikem co s těmi motory roky dělá a zná je...

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 20:09
od honza72
Jenomže, mechanik nemechanik, rozdíl je v tom, že Ty máš motory u Cruze a Captivy na Dexos 2, to jo, ale Leganza s motorem 2.0 a 90. léty NE. A nejsou to žádné univerzální vyhledávače, jsou to vyhledávače Shellu, Totalu, Castrolu, Valvoline, co jsem prošel... Takže asi tak.

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: pon kvě 04, 2015 21:11
od Hanzy
Jasně ale tady mluvím k Leganze kterou jsem měl a tam radil mechanik co ty motory zná že ideální origo 5w30 a myslím byl v návodu k obsluze i u Evandy tam je stejný motor...
Přesně ty jsem myslel jako univerzály od různých výrobců olejů to platí o všem každý si tam něco napasuje ale taky v tom někdy mívají pěkný bordel a ne jen v olejích...

Re: červená kontrolka oleja

Napsal: úte kvě 05, 2015 10:05
od Slam
honza72 píše:Chlapi nezlobte se na mě, anebo dělejte co chcete, ale pro Leganzu 2.0l každý vyhledávač mazacích plánů v podstatě všech známých výrobců nabídne 10W-40
Tohle je např. tabulka od SHELLu:
Obrázek