Stránka 2 z 2

Re: Octan selector

Napsal: pát kvě 10, 2013 22:26
od conpet
JJ vršek vypadá jako propojka -i

Re: Octan selector

Napsal: úte kvě 14, 2013 15:09
od Slam
Tak jsem konečně přemohl sklerózu a podíval jsem se tam pořádně - a máš (kupodivu ;)) pravdu, dole byl ten zaslepený konektor jako u ostatních Leganz:

Obrázek

Re: Octan selector

Napsal: úte kvě 14, 2013 18:02
od conpet
OK tak stále nevíme o to je :lol:

Re: Octan selector

Napsal: úte kvě 14, 2013 22:14
od HusarJan
neviem či to nebude mat niečo spoločné s abs alebo protipreklzom na varadenie toho z činosti aby sa nemusela vyberat poistka :D ked napr.chcete vediet ktoré predné ložisko hučí ako som to riešil nedávno ja :D neviem to ale na sto percent musím to odskúšat :D

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 01:59
od LordMMX
oživujem tému po milionosemstotriso rokoch ...

octan selector je pri spolujazdovych nohách pod krytom. klasický trojpin, spojiť treba prvé dve zľava pri pohľade do konektoru.

Odtestoval som ho v zelenej Leganze a celkom výrazne sa prebrala k životu.

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 05:16
od conpet
Na Esperu jsem to přepínal a i na diagnostice bylo vidět co je nastavené.

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 12:30
od Slam
Může prosím někdo neznalcovi osvětlit, o co se jedná?
Přenastavení snižuje spotřebu nebo zvyšuje výkon, resp. jaké je ideální nastavení a co na to na STK?
A byl by popis jako je tu pro Lanos? ;)

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 12:36
od LordMMX
Octan selector ti mení nastavenie v RJ čo sa týka oktánového čísla, takže mení aj čas odpálenia paliva, myslím že trochu mení aj dávku paliva.
Prejaviť by sa to malo hlavne kľudnejším voľnobehom, menšou spotrebou a trochu lepším ťahom (subjektívne).

Včera som zelenú leganzu nastavil na 95 oktánov a mal som pri teste pocit, že ide ochotnejšie do otáčok a celkovo je živšia.

Návod je jednoduchý:
dáš dole pravý kryt - pri nohách spolujazdca - a pokiaľ je v tvojom aute RJ Delco, bude tam na teba čakať nezapojený biely 3pin konektor. Pri pohľade do konektoru (ako na fotke) spojíš pin 1 a 2 a tým pádom prepneš RJ na 95 oktánov.... Zrejme v 90. rokoch bol bežnejší 91 oktan na čerpačkách, preto z továrne je auto nastavené na 91 oktánov.

Zapojenie pinov inak znižuje oktanove číslo takže nemá zmysel to rozpitvávať.

Dodám ešte, že octan selector má aj Evanda (v motore pri filtri vzduchu), takže leganzy by ju mali mať všetky , aj tie po facelifte.

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 12:48
od Slam
Děkuji za vyčerpávající popis!
Ten konektor tam doufám nebudu muset hledat někde zastrčený, ale bude vidět hned po sundání krytu, že?

PS: Trochu mi přijde podivné, že u auta po roce 2000 určeném pro evropský trh to už není nastaveno na těch 95. :?

Re: Octan selector

Napsal: stř srp 03, 2022 13:16
od LordMMX
je tam len jeden zväzok káblov, a veľký konektor. možno ten malý konektor neuvidíš hneď ale keď pootočíš ten zväzok tak ho tam nájdeš.

čo sa áut po roku 2000 týka... evanda sa vozila z korei a tam sa s tým nepárali. nastavenie na 91 oktánov je ok pre drvivú väčšinu sveta, tak načo to meniť. kto chce, ten si to zmení, no nie? :) . a pri leganze si v továrni s tým nikto hlavu nelámal

Re: Octan selector

Napsal: ned srp 21, 2022 21:41
od conpet
Na Leganze jsem to nikdy neřešil. Jezdí výborně.