Stránka 2 z 2

spotreba

Napsal: úte pro 21, 2004 09:52
od paladin
Ahojte moj zazrak codi okolo 6l mimo mesta ale v meste pri studenom starte cez zimu to vychadza aj 11l. Len momentalne ma se.. ukazatel paliva...

Napsal: čtv pro 23, 2004 13:45
od V.Brousek
Vím že jsem na jiném fóru,ale pro ty co nesledují fórum Matíz.Má spotřeba Daewoo Matíz za 5,5 let provozu je 5,4 litru/100 km.A jezdím léto,zima,ale v zimě o něco méně a spíše delší trasy.

Napsal: pát pro 24, 2004 14:17
od hamupapu
Dal by se zabudovat palubni pocitac z Nexie do Espera? Mam 1,8 r.v.'96.Diky

Napsal: pát pro 24, 2004 16:54
od Radoslav Hološka
Samozrejme,ze palubny pocitac sa da zamontovat aj do 1.8L Espera. Je univerzalny. Ondras ho ma v Matize,ja v Nexii. Zapaja sa na rychlostny seznzor a jeden zo vstrekovačov. Pred normalnym pouzivanim sa musi nakalibrovat vzdialenost a udaje z tankovanie. Nauci sa na zaklade rychlosti a merania vstrekov na kazdom aute,ktore ma elektronicke vstrekovanie paliva (benzin SPi,MPi,nafta TDi,JTD,CRD,Hdi a pod.). Je to super vecicka,nauci Vas jazdit svizne a zaroven hospodarne,prisposobite svoj jazdny styl nielen spotrebe ale aj slusnej dynamike,dojazdom,zacnete viac predvidat,brdzit primerane atd.

Napsal: pát pro 24, 2004 20:55
od Krtek
Radoslav Hološka píše:Samozrejme,ze palubny pocitac sa da zamontovat aj do 1.8L Espera. Je univerzalny. Ondras ho ma v Matize,ja v Nexii. Zapaja sa na rychlostny seznzor a jeden zo vstrekovačov. Pred normalnym pouzivanim sa musi nakalibrovat vzdialenost a udaje z tankovanie. Nauci sa na zaklade rychlosti a merania vstrekov na kazdom aute,ktore ma elektronicke vstrekovanie paliva (benzin SPi,MPi,nafta TDi,JTD,CRD,Hdi a pod.). Je to super vecicka,nauci Vas jazdit svizne a zaroven hospodarne,prisposobite svoj jazdny styl nielen spotrebe ale aj slusnej dynamike,dojazdom,zacnete viac predvidat,brdzit primerane atd.
Takže by to šlo hodit i na vstřik LPG ? Zkoušel to někdo ?

Napsal: stř pro 29, 2004 13:18
od vado
Mal by som zaujem o ten pocitac. Nema niekto znalosti, ako by sa dal kupit, ale aby som nemusel niekde do Polska ?

Napsal: stř pro 29, 2004 14:45
od PavelZ
Krtek píše:
Radoslav Hološka píše:Samozrejme,ze palubny pocitac sa da zamontovat aj do 1.8L Espera. Je univerzalny. Ondras ho ma v Matize,ja v Nexii. Zapaja sa na rychlostny seznzor a jeden zo vstrekovačov. Pred normalnym pouzivanim sa musi nakalibrovat vzdialenost a udaje z tankovanie. Nauci sa na zaklade rychlosti a merania vstrekov na kazdom aute,ktore ma elektronicke vstrekovanie paliva (benzin SPi,MPi,nafta TDi,JTD,CRD,Hdi a pod.). Je to super vecicka,nauci Vas jazdit svizne a zaroven hospodarne,prisposobite svoj jazdny styl nielen spotrebe ale aj slusnej dynamike,dojazdom,zacnete viac predvidat,brdzit primerane atd.
Takže by to šlo hodit i na vstřik LPG ? Zkoušel to někdo ?
Taky jsem o tom uvazoval a myslim, ze dulezita je jedna informace, kterou by snad mohl dat nekdo, kdo uz ten pocitac ma. Jak tam probiha kalibrace? Predpokladam, ze nejak tak, ze se pocitaci rekne, ted zacni pocitat vstriky, pak ted prestan a bylo to tolik a tolik litru. Ale jde o to, ze u LPG neni tak uplne litr jako litr (zalezi na teplote, tlaku, jakej je schopna davat ta ktera cerpacka...), takze jde o to, jestli to umoznuje udelat tu kalibraci jen jednou, nebo vicekrat a jako vyslednou hodnotu objemu vstriku brat prumer z jednotlivych kalibraci?

Napsal: stř pro 29, 2004 22:03
od palladin
Bolo by to super keby sa dal do takehoto auta namontovat Trip,pretoze naozaj sa da usetrit .... Ale by ma zaujimalo kolko by to vyslo ?
K tomu "uceniu" merania vstrekov. Trip sa uci (kalibruje) ze pri akej dlzke vstreku (dobe otvorenia trysky), ake mnozstvo paliva bolo vstreknute do motora ? :?

Napsal: sob led 01, 2005 13:00
od Radoslav Hološka
Presne tak ako pisete. Kalibruje sa tak,ze po prepnuti do kalibracneho modu zacne pocitac vstreky. Po zastaveni kalibracie sa mu zadaju spalene litre benzinu. Najpresnejsie sa to da natankovanim do plna,vyjazdeni urciteho mnozstva a opatovnom dotankovani. A toto mnozstvo sa mu potom zada a vypne sa kalibracny rezim. Este sa potom kalibruje ubehnuta vzdialenost. Zapne sa kalibracny mod,prejde sa napr. 1km a zada sa mu tento udaj. Kalibracii je mozno uskutocnovat nekonecne mnozstvo a tak sa vzdy priblizit k co najpresnejsej hodnote. Jedina chybicka je,ze nie je prepojeny s plavakom v nadrzi a po kazdom tankovani sa mu musi zadat mnozstvo natankovanych litrov,resp. momentalny obsah nadrze. Pre tych,co tankuju vzdy doplna staci len potrvrdit udaj napr. 50L,pre tych (ako ja),co tankuju za 500,- Sk trikrat do tyzdna je to este male "tukanie" udajov naviac,ale trva to 10 sekund...
Co sa tyka LPG,je mozne to pouzit,tam bude asi presnost trosku nizsia. Ale to je vecou plynu,nie chybou palubaku.

Napsal: pon led 03, 2005 13:40
od petrklm
No, na úspornost motoru Espera mám svůj názor - nic moc. Však se podívejte na konstrukci (teď mám na mysli 2,0), je to dost ortodoxní... jezdil jsem s ním po městě v zimě taky za 14/100, letní provoz i venku (50:50) za 9,5/100, dálnice7,5/100 (kupodivu. i s klimou...). Počítač v něm nemám a po zkušenostech s Lincolnem bych ho ani nechtěl - nemyslím si, že pomůže ušetřit, spíš znervozňuje a odpoutává pozornost od silnice... lepší je nevědět, že při rozjezdech na křižovatkách to doslova žere třeba 85/100 ;)

Napsal: sob dub 30, 2005 00:40
od swatch
Ahoj.

Najde se tu někdo,kdo by měl na Esperu o obsahu 1.8L menčí než 7.7L /100Km??? Dobrá co :lol: