Stránka 2 z 31
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 13, 2011 20:34
				od patres20
				to je teda husty a to mate oba diesel nebo benzin?  kdyby mel nekdo opak motoru at se koukne a rekne to samy jak je na tom olej. diky
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 13, 2011 22:34
				od huzicka
				Ja mám 163 koňový diesel a marwinn podľa koní tiež.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pát dub 15, 2011 20:31
				od inza
				Co znamená 75%? Že olej mizí nebo že jeho kvalita (měřená nějakým senzorem) lze najít v palubním počítači nebo tak někde a tam to zobrazuje 75%? V druhém případě mi to přijde i reálné. Naopak bývá většinou problém s přibýváním oleje (jeho ředěním naftou) při krátkých jízdách a časté regeneraci DPF (u ostatních značek). 
Teoreticky pokud je to informace z nějakého senzoru - těch 75%, mohlo by to být tak jak jsem psal, tedy docházet k průniku nafty do oleje a tím jeho degradaci, což by takto senzor mohl hlásit.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: sob dub 16, 2011 10:39
				od Richard
				U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic)  a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů.  Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji......  tak není problém olej odpravit za 3000 km   
 
   
   
  
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému  
 
 
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: úte dub 19, 2011 21:49
				od dizl
				DPF filtr pevných částic byl diskutován  i u Captivi i u Lacetti  rovněž  Cruze a  na řadu přichází Orlando.
Chyba  je spíše v délce  nastavení cyklu  vypalování  filtru. Je   příliš dlouhý,  schválně  si všimněte  po kolika  kilometrech  začne  vypalování filtru,  poznáte to podle  zvýšených otáček motoru z 750 na  1000 .
Nějaký  odborník v GM  tento cyklus nastavil v řídících  jednotkách  po příliš dlouhém proběhu zhruba 2000 až 2500 km to vyjde, a to znamená že filtr je již  dost zanesen. Potom dojde k tomu že samotné vypalování  trvá i 35 minut,  zbytečně dlouho,  zbytečně se tím zvedne spotřeba a teče nafta o 106 do motoru . 
U jiných automobilek je  průběh cca. 1000 až 1300 km to znamená o polovinu  méně zanesený  filtr  pevných částic. Počítal jsem  že u Orlanda dojde k úpravě. Bohužel. Došlo  jen  ke změně  tlaků vstrikování a k malým  úpravám ale tento  porblém DPF  asi ušel pozornosti.
Ale bohužel to nemáte komu  říct a nebude se tím absolutně nikdo  zabývat  protože absolutně chybí zpětná vazba  od zákazníka. 
Vysvětlovat  problém tím že  dízl chce něco jiného než benzín,  vážení jsou to  jakési novodobé  báchorky. Dízl byl  vždycky  o něčem jiném a  měl  vždycky spotřebu podle toho kolikrát jste otočily  klikovkou  tolik byla spotřeba . Narozdíl od benzínáku.
Dízla  zvýšení spotřeby  u všech výrobců se dostal  do problémů jen  díky filtrům DPF a jejich vypalováním ,  protože  u tohoto  procesu dochází k přeplavování a nafta proteče válci až do oleje. 
A to  že  dízl má problém  na krátké trase  protože není  prohřátý  nebo co,  tak potom neprohřátý  benzíňák má ve městě  problémy o 50% větší. I spotřebu.
Jen si  vzpomeňte na začátky  benzínových katalizátorů co se dělo s nimi. Kolik bylo zničených motorů, takže bych benzínák  příliš  neobhajoval , ale ani nehanil. 
Až mně poveze  benzínový motor o objemu 2000 ccm TURBO  po dálnici v německu průměrem 160 km/h za nějakých 8,5  litrů  tak si budu chrochtat a když se  dostanu s benzínákem  v zimě  po městě na  8 litrů  tak budu jásat.
Myslím  že s vozem velkým jako Orlando  to benzíňák  bude mít těžké.
Přezto by stálo za to si kontrolovat průběhy  vypalování DPF filtru pevných  částic a zapisovat , tam  bude zakopanej pes.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 20, 2011 16:08
				od vasek
				Zdravím všechny příznivce Orlanda, sám čekám na benzínového. Ohledně problematiky nových naftových motorů jsem našel zajímavý článek, který všem doporučuji. 
Myslím, že je zbytečné se přít, co je lepší, stejně nás stát na pohonných hmotách voškube všechny!
http://www.autoweb.cz/diesel-zdruhe-ruky-pravdy-a-myty/ 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: sob dub 23, 2011 22:16
				od inza
				Richard píše:U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic)  a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů.  Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji......  tak není problém olej odpravit za 3000 km   
 
   
   
  
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému  
 
 
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
 
Díky za upřesnění, pak je to pochopitelné - něco "hlídá" olej pouze tak že odpočítává procenta. Co se stane, když klesnou ty procenta k nule - nebo kde se to zastaví, kdy musím na servis, co se stane, když to překročím - předpokládám že je to něco jako variabilní servisní interval.
Probíhá regenerace rychleji v případě, že tak jak popisují automobilky pojedu vyšší rychlostí se zvýšenými otáčkami na nižší stupeň? Tedy nebude to trvat 20 min ale míň.
Princip regenerace filtru je jednoduchý, otáčky se zvýší především proto, aby se předehřálo DPF na takovou hranici, kdy již bude možné vstřikovat naftu tak aby se vznítila až v DPF a vypálila usazeniny. Proto si myslím, že ne celou dobu má při takovém cyklu auto zvýšenou spotřebu. Je potřeba to trošku "prohnat" až se prohřeje DPF a pak už jen nechat auto tam nastříkat nějakou tu naftu aby to shořelo. Tak bych to viděl já. Pokud je to jinak tak mě raději opravte a já zruším objednávku 

 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: ned dub 24, 2011 11:50
				od Richard
				no když ty % klesnou na 0 tak ti to napíše vyměň olej  

  !!!  Možná se přepne motor do nějakého nouzového režimu..... a nechá tě sníženou rychlostí dojet do servisu, ale fakt to nevím přesně....   Ono auto při regeneraci aby zatížilo motor, spustí větráky, vyhřívání zadního skla atd. aby motor byl zatížený a pak začne ještě jedním vstřikem nafty po žážehu vlastně do výfuku lejt naftu navíc která hoří ve výfuku......  a právě proto, že už nehoří v motoru, tak její část zředí ten motorový olej a ten se kazí....
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon dub 25, 2011 16:31
				od Krtek
				Vysvětlíš mi Richarde jakožto laikovi, jak něco vstřikovanýho do výfuku dokáže zředit olej ? Já vždycky myslel že blok motoru kde je olej je od výfuku prostě oddělenej, že tam žádný skuliny nejsou.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon dub 25, 2011 17:41
				od vasek
				Vysvětlení je ve článku výš, nicméně zde je výňatek:
"Ředění oleje naftou je ve skutečnosti obvyklé z jiného důvodu – při regeneraci filtru pevných částic se musí nespálená nafta dopravit do výfuku, jenže ona často raději zkondenzuje na stěnách válce. Při častějších jízdách ve městě, kdy regenerace nemůže proběhnout a systém ji vyvolává stále znova, se množství proniklé nafty povážlivě zvyšuje a mazací schopnosti oleje klesají. I před tím může varovat olejová měrka – při pravidelném sledování ukáže stoupající hladinu.
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon dub 25, 2011 20:15
				od Richard
				přesně jak píše Vašek....... dnešní common railové  naftové motory tedy spíš jejich vstřikovače umí dávku nafty pro jeden cyklus výbuchu rozdělit do několika dávek tedy nafta se nevstřikuje najednou ale postupně až 5x  !!!!! No a to odstraňuje tvrdost chodu naftových motorů s přímým vstřikem paliva........  Uvědomte si, jak rychle se pohybuje píst a nafta se vstřikuje malinko před horní úvratí v kompresi a pak ještě v tom samém cyklu ještě  třeba 4x to je docela cvrkot .......  no a když to všechno bouchne a shoří, píst dojde do dolní úvratě, tehdy se otevře výfukový ventil a píst vytlačuje zplodiny hoření do výfuku no a v tomhle okamžiku při čištění DPF přijde ještě jeden vstřik právě kvůli tomu DPF aby se palivo dostalo do výfuku a teprv tam hořelo. No a právě při tom posledním vstřiku může nafta znehodnocovat olej.......
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon dub 25, 2011 20:48
				od inza
				Tak až takhle přesně jsem to nikdy nevěděl, moc pěkně popsané...
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: pon dub 25, 2011 23:03
				od Sajner
				a kedy mozem tu regeneraciu realne po prvykrat ocakavat? zatial som najazdill 1500 km
			 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 27, 2011 11:27
				od huzicka
				Richard píše:U 150 k Cruzů, se diskutoval DPF (filtr pev. částic)  a už jsem tam zmiňoval způsob užití naftových motorů.  Každá byť jen započatá regenerace filtru vám odečte 3% životnosti oleje..... je celkem lehké začít regeneraci a ani si toho nevšimnete.... dojedete domů vypnete motor, regenerace neproběhla a 3% v háji........ a při nejbližší možné příležitosti (ohřáté auto, rychlost nad 50km) vám začne regenerace znova (trvá cca 20 minut) a pokud to zas chcípnete zas 3% v háji......  tak není problém olej odpravit za 3000 km   
 
   
   
  
Je to hlavně o způsobu užívání auta s naftou, krátké trasy s častým vypínáním motoru nejsou moc vhodné a jste docela v problému  
 
 
Toto se samo týká jen těch aut co mají DPF, já bych naftu s DPF nikdy nekoupil, ale to je můj osobní názor a nikomu ho nevnucuju.....
 
Práve som absolvoval jednu dlhšiu trasu na dovolenku cca 500 km tam a 500 naspäť (50 km ešte na mieste). Keď som ju začínal mal som najazdené asi 660 km, stav oleja 75 %. Regenerácia prebehla niekde pri 900 km (presne si to nepamätám). Nezachytil som kedy začala pretože som stúpal na Donovaloch do kopca. Všimol som si to až keď som prešiel cez kopec a so zaradenou rýchlosťou očakával 0.0 l okamžitú spotrebu. Ale spotreba kolísala medzi 6 až 12 l.  Kontrolka regenerácie nesvietila. Trvalo to asi ešte 10 min., potom bola okamžitá spotreba opäť 0.0 l. Po príchode do cieľa som skontroloval stav oleja a znova 75%. Takže žiadne 3% to neodrátalo. Na druhý deň som trocha jazdil stav oleja klesol na 74%. Po vrátení sa z dovolenky po 6 dňoch stav oleja 73%, celkovo mám najazdené niečo nad 1700 km.
Spotreba počas cesty podľa palubného počítača 6,2 l/100km, podľa prepočtu 6,00 (po 483 km som dotankoval do plna 29 l nafty). Cesta z Trnavy do obce 12 km za Humenným s dvomi odbočkami z trasy a krátkymi zastávkami. Po dialnici tempomat na 130 (tam kde bola znížená rýchlosť, tak som ju doržiaval), mimo dialnice medzi 90-100, v obci medzi 50-60.
 
			
					
				Re: Poruchy orlanda
				Napsal: stř dub 27, 2011 16:30
				od Sajner
				tak uvidim. uz mam 1900 a zatial som ziadnu regeneraciu nezaznamenal...