Stránka 2 z 4
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:03
od petrm
Já nikoho nesprdávám

ty se o mě neustále otíráš já sem jen píšu moje profesionální skušenosti jinak odfláknout nebo to "nějak udělat "umí každej ale dělat to pořádně nemůže každej . Právě to odvrtání není taková sranda ten nýt je většinou rozmáčklý v dírách a tak je potřeba většinou vyndat rameno a většinou nejde točit tím velkým šroubem který drží přední silenblok

Napsal: čtv říj 21, 2004 20:04
od Dano
neviem co na to povedat. ked som mal vadne zapalovacie kable, jazdil som dost na tri valce. Bol som presvedceny, ze katalyzator bude v riti. Ked som prisiel na STK, tak mal hodnoty jak hovado. Inac keby nemal, tak sa oplati radsej podplatit lebo kupit novy to sa asi neoplati.
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:08
od Pepe
Radoslav Hološka píše:Ja som bol pred 2 rokmi s Nexiou u nas na STK,este som nemal AL disky,ale povodne 14" plechace,takze som bol velkym optimistom,ze ma vsetko OK. Na STK som isiel rovno z prace,autom asi 8 min. Motor este ani nebol zohriaty. Chlapik na STK strcil do vyfuku merac spalin a zacalo mu to piskat na celu dielnu. Poslal ma prec s vaznou chybou - lambda sonda alebo katalyzator. Druhy krat som isiel na opakovanu TK uz s plne zohriatym motorom a uplatkom a vsetko bolo bez problemov. 2 tyzdne po STK som si kupil novu lambda sondu,ale kvoli sebe a auta,nie kvoli STK. Tento rok este kupim novy katalyzator,mozno na zraze v Piestanoch. A v sucasnosti uz STK bez uplatku urcite neprejdem - mam 15" AL disky a pneu 195/50 R 15,ktore nemam zapisane v TP. Takze podplatit alebo nie?
Řešení: půjčit si od někoho na technickou správná kola.
je jedno jestli děláš technickou na zimních kolech uprostřed léta.

Napsal: čtv říj 21, 2004 20:19
od Pepe
Na STK jsem byl v červenci, a prošel jsem
Bez závad - a bez úplatku
Jen jsem zkontroloval brzdy prudkým zabržděním na suchým písečku a ruční pokusem rozjet se se zataženou ruční brzdou jestli obě stejně "píšou".
Jedinej drobnej zádrhel byl na emisích - jedna hodnota byla asi 3 vyšší než norma,tuším že CO, ostatní hluboce pod normou. (V nádrži Shell V-Power, nové svíčky Bosch 4 elektrodové, nové kabely, nový filtr)
= končí katalyzátor - novej, to je sranda za 12 500,- Kč, řešení je dát tam neřízenej, ten je za 2 700,- Kč. Motor to prej nepozná a na emisích prej taky ne.

Napsal: čtv říj 21, 2004 20:27
od Dano
petrm píše:Já nikoho nesprdávám

ty se o mě neustále otíráš já sem jen píšu moje profesionální skušenosti jinak odfláknout nebo to "nějak udělat "umí každej ale dělat to pořádně nemůže každej . Právě to odvrtání není taková sranda ten nýt je většinou rozmáčklý v dírách a tak je potřeba většinou vyndat rameno a většinou nejde točit tím velkým šroubem který drží přední silenblok

ja len viem, ze ma napravis

ale ja ta respektujem, a co sa tyka toho odvrtania, tak to je snad jasne, ze rameno treba dat von a potom to snad uz len pojde odvrtat alebo nejak odstranit.
Napsal: čtv říj 21, 2004 20:30
od Radoslav Hološka
Pepe píše:Radoslav Hološka píše:Ja som bol pred 2 rokmi s Nexiou u nas na STK,este som nemal AL disky,ale povodne 14" plechace,takze som bol velkym optimistom,ze ma vsetko OK. Na STK som isiel rovno z prace,autom asi 8 min. Motor este ani nebol zohriaty. Chlapik na STK strcil do vyfuku merac spalin a zacalo mu to piskat na celu dielnu. Poslal ma prec s vaznou chybou - lambda sonda alebo katalyzator. Druhy krat som isiel na opakovanu TK uz s plne zohriatym motorom a uplatkom a vsetko bolo bez problemov. 2 tyzdne po STK som si kupil novu lambda sondu,ale kvoli sebe a auta,nie kvoli STK. Tento rok este kupim novy katalyzator,mozno na zraze v Piestanoch. A v sucasnosti uz STK bez uplatku urcite neprejdem - mam 15" AL disky a pneu 195/50 R 15,ktore nemam zapisane v TP. Takze podplatit alebo nie?
Řešení: půjčit si od někoho na technickou správná kola.
je jedno jestli děláš technickou na zimních kolech uprostřed léta.
Pepe,vsak ja mam spravne 14" obutie zimne,aj ked na AL diskoch. Na STK chodim v decembri,vtedy ich uz dufam budem mat obute. Ale na 6-rocnom aute vzdy najde nejaku chybicku ked chce. Dokonca kolegovi raz dal ako "A" chybu lekarnicku a ani sa nepozrel,ci ju v aute ma! Kolega 2 dni predtym kvoli tomu kupoval do nej novu napln v lekarni.

Napsal: čtv říj 21, 2004 20:50
od Pepe
S tím čepem je to takhle nějak:
To Rado: Máš pravdu, kdo chce psa bít, hůl si najde. Kdybych narazil na vola, třeba mě moh taky vysmejknou za katík.

Napsal: čtv říj 21, 2004 21:02
od Blue Lanos
Radoslav Hološka píše:Pepe píše:Radoslav Hološka píše:Ja som bol pred 2 rokmi s Nexiou u nas na STK,este som nemal AL disky,ale povodne 14" plechace,takze som bol velkym optimistom,ze ma vsetko OK. Na STK som isiel rovno z prace,autom asi 8 min. Motor este ani nebol zohriaty. Chlapik na STK strcil do vyfuku merac spalin a zacalo mu to piskat na celu dielnu. Poslal ma prec s vaznou chybou - lambda sonda alebo katalyzator. Druhy krat som isiel na opakovanu TK uz s plne zohriatym motorom a uplatkom a vsetko bolo bez problemov. 2 tyzdne po STK som si kupil novu lambda sondu,ale kvoli sebe a auta,nie kvoli STK. Tento rok este kupim novy katalyzator,mozno na zraze v Piestanoch. A v sucasnosti uz STK bez uplatku urcite neprejdem - mam 15" AL disky a pneu 195/50 R 15,ktore nemam zapisane v TP. Takze podplatit alebo nie?
Řešení: půjčit si od někoho na technickou správná kola.
je jedno jestli děláš technickou na zimních kolech uprostřed léta.
Pepe,vsak ja mam spravne 14" obutie zimne,aj ked na AL diskoch. Na STK chodim v decembri,vtedy ich uz dufam budem mat obute. Ale na 6-rocnom aute vzdy najde nejaku chybicku ked chce. Dokonca kolegovi raz dal ako "A" chybu lekarnicku a ani sa nepozrel,ci ju v aute ma! Kolega 2 dni predtym kvoli tomu kupoval do nej novu napln v lekarni.


ze na 6 rocnom aute najde haaa ja mam taky 6r. a nikdy som im nedal ani vindru

ani nedam

Inak som bol na STK v Juli a bolo asi 27°C saamozrejme ze na zimnych gumach v lete
Bez jedineho pindu len sa ujo pytal, (zase) ze ci mi kontrolovali svetla v servise? ja ze jo a preco? ze jedno svieti nejako nizssie. Tak mu hovorim sak ho nastavte

vazne som mu to povedal!! ujec sa zobrali do svojej kutilny a za 1minutu bol back aj zo srobovakom a uz tocil ako ma byt

Este som mu dodal, ze vy mi ich tu vzdy pekne dostelujete a potom mi vydrzia zase 2 roky

Lebo aj pred 2 rokmi mi ich zase iny ujec dostelovaval. Nic nenasiel aj v jame kukal, trubil, svietil, a sranda bola, ze som menil asi pred 3 dnami brzdofku a na kapote zo spodu je stitik a mal som tam napisany datum tak sa ujo ani neinuvali ju zmerat

mozno zabudol
Tak taketo su moje skusenosti...
STK
Napsal: pát říj 22, 2004 09:15
od voyo
no mna vyhodili z STK kvoli tomu, ze mi zle svietili svetla a ze som nemal trojuholnik!
zbehol som do daewoo servisu hned vedla - za 100sk zostelovat a kupit trojuholnik o 15 minut som bol naspat a technik sa len cudoval - by som mu gule odrezal!
inc v BA hore na poliankach co je STK tak tam je jeden taky neprijemny clovek!
Katalyzátor
Napsal: pát říj 22, 2004 09:48
od Pajda
katalyzátor je jen jeden, ten kus výfuku se nerozlišuja na řízený a neřízený. Takže pokud je špatný kat v autě a chci tam dát nový, tak je rozhodující průřez trubky, abych to nepřiškrtil. Jinak je úplně jedno co tam dám. (jen aby to šlo namontovat

)
Jak psal Rado, že byl na emisích se studeným autem, tak je chyba technika, že to měřil. správně se má měřit při zahřátem motoru (tedy vlastně katalyzátoru). Ten pracuje jen za optimální teploty. A portože Daewoo nemá lambda sondu s vyhříváním, tak je možné, že pokud se na ní napíchnul měřákem, že mu neudávala správné hodnoty. Po zahřátí se to dostalo do normálu a prošel.
Hodnoty naměřené na emisích ovlivňuje mimo jiné kvalita zapalovaní (tedy svíčky a kabely) a i čistota vzduchového filtru se dá poznat. Doporučuju před emisema vyměnit.
Re: Katalyzátor
Napsal: pát říj 22, 2004 11:01
od Pepe
Pajda píše:
Hodnoty naměřené na emisích ovlivňuje mimo jiné kvalita zapalovaní (tedy svíčky a kabely) a i čistota vzduchového filtru se dá poznat. Doporučuju před emisema vyměnit.
S tímhle pravdu samozřejmě máš
Pajda píše:katalyzátor je jen jeden, ten kus výfuku se nerozlišuja na řízený a neřízený. Takže pokud je špatný kat v autě a chci tam dát nový, tak je rozhodující průřez trubky, abych to nepřiškrtil. Jinak je úplně jedno co tam dám. (jen aby to šlo namontovat

)
Ale s tímhle ne
Proč by jinak stál jeden 13 000 - 25 000 Kč a jinej jen 2 500 Kč. Proč první vozy s katalyzátorem nemívaly lambda sondu ? Proč se jinak rozlišuje na řízený a neřízený ?
Myslím že to nebude tím, že je pro konkrétní typ auta, ale bude to v jeho konstrukci.
Napsal: pát říj 22, 2004 11:15
od Dano
Pepe: katalyzator neni riadeny a neriadeny. katalyzator pracuje rovnako v kazdom benzinovom aute. To len pracovny rezim motoru je upravovany riadiacou jednotkou na zaklade udajov z lamda sondy. Preto sa hovori riadeny katalyzator. Neriadeny katalyzuje co mu pride pod ruku. Cize ked ma motor napriklad bohatu zmes v danej chvili, jednoducho to katos nestihne spracovat. Ak je lambda sonda, tak podla prietoku volneho kyslika riadiaca jednotka upravi rezim motoru na optimalny a pre katos spracovatelny. Preto ak tam bude pasovat katalyzator z nejakeho ineho auta a bude kapacitne stacit a bude pasovat, tak preco nie.
Re: Katalyzátor
Napsal: pát říj 22, 2004 11:33
od Pajda
Pepe píše:
Pajda píše:katalyzátor je jen jeden, ten kus výfuku se nerozlišuja na řízený a neřízený. Takže pokud je špatný kat v autě a chci tam dát nový, tak je rozhodující průřez trubky, abych to nepřiškrtil. Jinak je úplně jedno co tam dám. (jen aby to šlo namontovat

)
Ale s tímhle ne
Proč by jinak stál jeden 13 000 - 25 000 Kč a jinej jen 2 500 Kč. Proč první vozy s katalyzátorem nemívaly lambda sondu ? Proč se jinak rozlišuje na řízený a neřízený ?
Myslím že to nebude tím, že je pro konkrétní typ auta, ale bude to v jeho konstrukci.
Katalzátor existuje jen jeden, to že je řízený je dáno vybavením motoru. Pokud je na výfukovém potrubí před katem lambda sonda a motor je řízen počítačem, jde o řízený katalyzátor.
Pokud na výfkovém potrubí není lambda sonda, bez ohledu na řízení motoru jde o katalyzátor neřízený.
Lambda sonda je tam proto, aby dávala do počítače informace o výfukových plynech a tím byl upraven proces spalování s ohledem na emisní hodnoty.
Katalyzátor je uvnitř stejný. Je to velmi jemná keramická mřížka pokrytá platinou (snad se nepletu). Ta se chová jako chemický katalyzátor a tam dochází k chemické reakci. Nic se při tom nespotřebovává a proto vydrží kat min. 100 000 km. Časem se samozřejmě zanese a poničí.
Cenový rozdíl je obvykle dán tím, že tzv. neřízený kat je univerzální díl obvykle od noname výrobce. Originál tzv. řízený kat je stejný vnitřek v originál obalu a s přírubama přímo na to které auto.
Při hodnocení katu se má zjišťovat účinná plocha všek kanálků. Ta je důležitá při homologaci. Při měření emisí jsou hodnoty dost volné, proto stačí, aby průměr vstupu do katu jako ND byl podobný průměru výfukového potrubí.
Někde na fóru se tohle už jednou řešilo.
Napsal: pát říj 22, 2004 21:39
od Radoslav Hološka
Pravdu maju kolegovia Dano aj Pajda. Neriadeny katalyzator a na Slovensku aj povinnost absolvovat emisnu kontrolu ako jedine vozidla s katalyzatorom maju asi iba Daewoo Tico a TAZ-1500 (znama pod nazvom tisicdvestotrojka). Vsetky ostatne auta s kat ho maju riadeny a nemusia chodit na emisie. Myslim ze u ceskych kolegov su emisne kontroly povinne na vsetky auta uz od ich kupy,vsak? Na slovensku sa STK robi po styroch rokoch od prvheho prihlasenia do evidencie a v Cechach od nova,mam pravdu?
Napsal: sob říj 23, 2004 10:00
od Pajda
Nevím jak Š 1203, ale Tico má neřízený kat. A mělo ho í v době, kdy všechny ostatní auta už dávno musela mít řízený. Prý plnil emisní limity i tak

Nevím.
U nás jde každé nové auto na STK a emise po 4 letech a pak každé 2 roky. U dovezeného jde při přihlášení a pak po 2 letech. A chodí i diesly. V současnosti je problém okolo úplně nových motorů jako třeba benziny FSI a tak. Tam vlastně nejde současnou metodikou normálně měřit a bude kolem toho možná ještě veselo.
