Stránka 2 z 3

Re: Trhanie motora

Napsal: stř čer 11, 2014 09:39
od Rostislav Kalina
Včera jsem přivezl Tacumu z autorizovaného servisu - škubání motoru při nízkých otáčkách (bublání) a při zrychlení tak 1sec. uvažovala jestli má zrychlit než opravdu zrychlila (to bylo při přeřazování z jednoho rychlostního stupňě na druhý, třetí, čtvrtý i pátý). Žádná chyba na diagnostice nebyla. Můj servisák si už taky nevěděl rady a říkal že by musel kupovat jednu věc za druhou a měnit a zkoušet.
Nevýhoda byla, že 1.8 se v ČR neprodávala.
EGR ventil byl dán nový cca před 1/2 rokem - starý se zasekával :( .
Svíčky i kabely byly vyměněny, přeměřeny - beze změn :( .
Zapalování přeměřeno i odzkoušeno nové i z jiného auta - beze změn :( .
MAP senzor přeměřen, odzkoušen nový i z jiného auta - beze změn :( .
Vyčištěna klapa sání - beze změn :( .
Palivový filtr vyměněn - beze změn :( .
Aditivum do benzínu - beze změn :( .
100% benzín z OMF + etanol - beze změn :( .
Vyčištěny a odzkoušeny vstřiky - beze změn :( .
Bylo podezření na prasklé těsnění pod hlavou a rošení na svíčku na 1. válec (voda se ale netratila) - nepotvrdilo se :) .
Některé věci byly zkoušeny i dvakrát a to po vyčištění vstřiků.
Motor měl utlumený chod (nebručel), emise skoro stále stejné, odfukoval z výfuku ikdyž motor byl již vypnutý a při odšroubování hrdla pro nalévání oleje šel z tohoto hrdla vzduch (výfukové plyny), které nemohly odejít přes výfuk a tlačily se tam tudy ven.
Nakonec : zanesený (ale né úplně) katalyzátor :D :D :D . Tento vyměněný za neoriginál Bosal a auto šlape jak nikdy před tím -i .
Oprava po slevách atd. 11000.-
Tímto moooooc děkuji nejmenovanému servisu za opravu - odborníci na pravém místě :lol: !!!

Re: Trhanie motora

Napsal: čtv říj 29, 2015 14:29
od Ondrapb
Zdravím ve spolek :-)
Na mé Tacume mám najeto cca 185 Kkm a řeším:

1) když už je zima(cca pod 3 stupně) a nastartuju, tak motor prvních 5 sekund zní jak nafťák
2) pocukává(více na benzín než na LPG) a to do cca 2.500 otáček, zastudena výrazně více než-li za tepla
3) jakmile je chladněji(3-10 st.) tak mi to ráno párkrát chcípne. Nastartuju, volnoběh cca 1.100 ot. a zdechne, takto 2 x 3 x po sobě
4) přeměřovali jsme tlaky, na všech válcích jsou 12,5(podpálený ventil bych tedy vynechal). Po přeměření se od jednoho válce ozvalo kovové zaklepání

Nevíte o někom z Brna/okolí s diagnostikou? Volal jsem do BS Auta ale tam chtěli za základní diag. 1.200,-.. Nemám problém zaplatit ale tohle... :(
Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
A co teď?
Přidřené vodítko na některém válci?
Vadný hydroštěl?

Díky Ondra

Re: Trhanie motora

Napsal: čtv říj 29, 2015 19:50
od prcek1
Ondrapb píše: Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
Tak pokud Ti svítí kuře a diagnostika hlásí tohle, asi vadný bude, nevidím zde důvod té univerzální nevěřit. U Drafelu stojí čidlo 1150, tak to máš míň než za tu originální diagnostiku. Na čidlo vačky byla pro Tacumy svýho času dokonce svolavací akce.
Otázka je zda je to prapříčina problémů - já jezdil s tímto vadným čidlem a kuřetem půl roku a nijak jsem to nepociťoval, ale asi bych tím začal.

Re: Trhanie motora

Napsal: čtv říj 29, 2015 21:11
od Petr S.
Ondrapb píše:Zdravím ve spolek :-)
Na mé Tacume mám najeto cca 185 Kkm a řeším:

1) když už je zima(cca pod 3 stupně) a nastartuju, tak motor prvních 5 sekund zní jak nafťák
2) pocukává(více na benzín než na LPG) a to do cca 2.500 otáček, zastudena výrazně více než-li za tepla
3) jakmile je chladněji(3-10 st.) tak mi to ráno párkrát chcípne. Nastartuju, volnoběh cca 1.100 ot. a zdechne, takto 2 x 3 x po sobě
4) přeměřovali jsme tlaky, na všech válcích jsou 12,5(podpálený ventil bych tedy vynechal). Po přeměření se od jednoho válce ozvalo kovové zaklepání

Nevíte o někom z Brna/okolí s diagnostikou? Volal jsem do BS Auta ale tam chtěli za základní diag. 1.200,-.. Nemám problém zaplatit ale tohle... :(
Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
A co teď?
Přidřené vodítko na některém válci?
Vadný hydroštěl?

Díky Ondra
1,Jaký máš obsah a co tam máš za olej, 2 kdy si měnil svíčky a kabely,3 asi krokový motorek či klapka,4b nevím. :D

Re: Trhanie motora

Napsal: pát říj 30, 2015 13:09
od Ondrapb
Ahoj,

1) olej je 10W40. motor starý 1,8 - 8v - 72 Kw, rok 2000. Výrobce oleje bohužel netuším, servisákovi došly štítky, dneska se tam budu stavovat tak kdyžtak doplním.
2) svíčky i kabely jsou nové - cca 3.000 Km. Svíčky tuším Bosch, dával je tam servisák, plynař s nimi neměl problém.

A konečně výpis z diagnostiky - dnes dělaná u Bosh service v Brně - Kulkova(u Fitze, kdo zná...)

ESI(tronic) 2.0 verze 9.1.1582
Daewoo, Rezzo(U100), Rezzo 1,8i, Zážehový, 1,8, 71-77 kw, 09/2000-01/2005, A18DMS, Neříď. syst. motoru ITMS 6F, zbytek světa
Sirius D4
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál
P1403 - elmg. ventil recirkulace spalin 1 - chyba v proudovém okruhu (zde bych doplnil že EGR je nově vyčištěný od bordelu, i tak ta závada naskočí. Samozřejmě, čistý neznamená funkční.)
prcek1 píše:Na čidlo vačky byla pro Tacumy svýho času dokonce svolavací akce.
Je možné že se to neudělalo když mělo, auto je dovoz z IT přes známého, mám k němu doloženy účtenky za servis až někdy k roku 2003, žádný podobný záznam jsem nikde nenašel... Každopádně"kuře" mě svítí poslední cca měsíc..

Re: Trhanie motora

Napsal: pát říj 30, 2015 14:18
od Richard
EGR bych zaslepil a nechal ho žít....... já takhle funguju už asi 6 let, prošel jsem všema emisema s obrovskou rezervou...... škoda peněz za takový ekologický "kurvítko"

Re: Trhanie motora

Napsal: úte lis 03, 2015 11:00
od Ondrapb
Ondrapb píše:Ahoj,

P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál
P1403 - elmg. ventil recirkulace spalin 1 - chyba v proudovém okruhu (zde bych doplnil že EGR je nově vyčištěný od bordelu, i tak ta závada naskočí. Samozřejmě, čistý neznamená funkční.)
Tak zase já :oops:
Snímač polohy vačky objednán.
Zde na fóru jsem našel místy protichůdné informace, tedy:
a) může cukání motoru způsobovat snímač vačky? Popř. horší(delší) starty, kdy správně nezaznamená její polohu?
b) špatný EGR - může způsobovat cukání i u zahřátého motoru? Servisák mi tvrdí že jen u studeného, u teplého by měl být pořád otevřený(?)... Ideál samozřejmě vyčistit a zaslepit ať cvaká naprázdno.
c) může cokoliv z toho způsobit to, že při sešlápnutí plynu k podlaze v nižších ot.(výjezd z křižovatky) se výkon naopak propadne?

Ondra

Re: Trhanie motora

Napsal: úte lis 03, 2015 18:28
od conpet
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál a máš v tomhle tipu motoru vůbec tohle čidlo ?

Re: Trhanie motora

Napsal: úte lis 03, 2015 19:47
od Ondrapb
Ano je tam,
v Drafelu mě jej ověřovali podle VIN a objednávali nový, "fyzicky" jsme jej taky našli.

Ondra

Re: Trhanie motora

Napsal: stř lis 04, 2015 17:48
od Richard
co se týká EGR, tak "tvýmu servisákovi" nevěř....... samozřejmě EGR funguje při zahřátém motoru, ale recirkulace plynů tedy EGR je otevřen, probíhá v částečném zatížení motoru ( tedy když to žudláš ) a při úplně otevřené klapce a při maximálním výkonu se zavírá.....
Jak jsem psal dal jsem pod EGR plech ve tvaru těsnění a nechal jsem EGR žít. On se hejbe nic nepřepouští a je spokojen a já jsem spokojen že nemám v sání tunu sraček.... najeto 170000 a emise jsou víceméně stejné jako v 50000 ;)

Re: Trhanie motora

Napsal: čtv lis 05, 2015 00:57
od rolos2
to EGR jsem přesně tak zaslepil a vše OK i je lepší výkon motoru emise bez problémů... teď mi to škubalo při studeném motoru nebo při velkém ubrání plynu nebo naopak při přidání, nebo mi tu cukalo i bez plynu a furt jsem dumal čím to je a když jsem chtěl dnes pročistit krokový motorek ta jsem zjistil, že má velkou podélnou vůli - když jsem lehce zatlačil na špičku, tak se téměř bez odporu zasunul na té pružině skoro 5mm, našel jsem starý vyřazený krokáč, který tuhle vůli neměl a když jsem ho tam namontoval a projel tak je vše OK - takže zkus mrknout na ten krokáč....

Re: Trhanie motora

Napsal: pon dub 04, 2016 17:33
od Ondrapb
Tak záhada konečně vyřešena, na 3 válci byl zaklepanej ventil, holt u LPG se s tím musí počítat...
Měnilo se:
4 x výfukový ventil + 8 x gufero ventilu
8 x hydroštel
těsnění pod hlavu, výfuk, sání, ventildekl(tam pasuje z Opelu)
čepy řízení
termostat(přístup na kokot za rozvody tak preventivně)
do toho se měnila elektrika v 5. dveřích, byly přehnilé dráty ke stěrači a centrálu
Materiál mě vyšel na 6.300,- vč. zadního stěrače na passat...

S prací to bylo horší - 8.400,-. Staré hydroštěly nešly vyndat jak byly zakarbonované, ve dvou lidech je tahali ven 3 hodiny... A pak samozřejmě vyfrézování původních výfukových sedel, nalisování nových, frézování hlavy atd...
Teď už naštěstí vše OK a šlape jako hodinky.

Re: Trhanie motora

Napsal: pon dub 11, 2016 16:04
od prcek1
Ondrapb píše:Tak záhada konečně vyřešena, na 3 válci byl zaklepanej ventil, holt u LPG se s tím musí počítat...
Kolik si měl na LPG najeto?

Re: Trhanie motora

Napsal: pon dub 11, 2016 17:29
od Ondrapb
Celkově nevím, já to s LPG už koupil, během půl roku jsem dal 20K.. Ale podle servisek a data montáže počítám že to mělo tak 100K na LPG...
Spíše jsem počítal s upáleným ventilem, ale ty byly OK... Naopak sedla v hlavě prý byly relativně blato, teď jsou nová, matroš by měl být někde jinde.

Re: Trhanie motora

Napsal: pon kvě 16, 2016 18:21
od Ondrapb
Tak dnes EGR OFF -i
Subjektivně:
lepší tah motoru
přestalo cukat při přidání plynu mezi 1500-2800 ot.
diagnostika bez chyb

Ventil je elektronický, tedy ne jak u koncernu řízený podtlakem(jestli ano, pak cívka ventilu podtlaku musí být někde kde jsem ji nenašel, nebo u 1,8-72 KW není vůbec a řídí to ŘJ). Nicméně elektronika nejspíše řídí pouze otevírání/zavírání ventilu. Při podložení záslepkou chybu nehodí a ventil cvaká dále.
Vzhledem k nedostatku materiálu jsem záslepku vyrobil z plechu SDK profilu :oops: