Cvakání v přední části vozidla

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od marabu68 »

No slyším to zepředu jakoby před řídíčem ,a jestly mylsíš kostí jako ty spojovací tyče stabilizátor a rameno tak ty se nehnou ,čep řízení se taky nehne ,a šrouby ramen jsou dotaženy fest a nikde jsem nenarazil na vůli .co jsem nekontroloval je horní uchycení tlumiče ,ted na to není počasí .....no jak to nebude tlumič tk už nevím .....
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od Richard »

No ještě je takový křížový kloub na volantové tyči zhruba na úrovni podlahy a je pře něj od řidiče taková guma, tak mrkni i na něj, jestli nejsou povolené šrouby atd.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od marabu68 »

no na ten kloub se podívám ale myslím si že kdyby to bylo v něm tak bych to cítil ve volantu ,ale určitě ho taky skontroluju
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
pavel123
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 15, 2006 16:22

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od pavel123 »

Tak na me Tacume to take cvaká. Zajimave ale je , ze se to projevuje jenom pokud stoji auto z kopce předkem dolu - to potom když veznu nahoře za kolo a zahybu s tím, tak je citit velka vule -cukani. Na rovině a na heveru se to neprojevuje. Když to stoji z toho kopce , tak jsem oddelal ty plasty nad loziskem tlumiče a evidentne se ti tam pohybuje. Jak nelépe to lozisko vyměnit nebo opravit. Matice tlumice nejde zatim povolit. Take se to projevovalo když jsem jel pomalu na plný rejd a to se zdalo jako kdyby bylo volné kolo. Pav
Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od megajvr »

No nevím, ale na ten tlumič(horní ložisko) se mi to moc nezdá. Měl jsem to rozebrané a to ložisko je docela festovní(kovové) a docel dobře kryté. Pokud by bylo špatné - tak by asi při točení "rejdu" skřípalo.
Pokud opravdu klepání, tak horní pryžové uložení tlumiče(asi vymačkané) a nebo ty vrzající gumové špalky na stabilizátoru(taky vymačkané). Taky se můžu mýlit, vkaždém případě dej vědět až na to příjdeš :D
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od marabu68 »

až zjistím co mi to žralo nervy tak tu hned napíšu
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od marabu68 »

ahoj tak vzhledem k pěknému počásí jsem si dal práci s tím autem abych přišel na to cvakání které mi žralo nervy .......demontoval jsem stěrače a plasty abych se dostal k hornímu uložení tlumiču a nic kromě trochy listí bylo vše jak nové .jenže mi to nedalo .....zvedl jsem ato na hever vše zase skontroloval a pořád nic ..houpal jsem s autem dle návodu palixe a nic jsem neslyšel .....jenže chyba na tohle musí být dva až když jsem držel tlumič v ruce a syn mi houpal s autem cítil jsem ťukání pak už jsem jen ochytal vše abych zjistil zdroj ....a kupodivu měl zase palix pravdu ,byly to spojovací tyče stabilizátoru přesněji ta na straně řidiče ,i když jsem ji skoušel znovu na páku žádnou vůli nejde okem rozeznat ,ikdyž jsem tu tyč sundal čep byl dosti pevný a nehnul se jen byl suchy ,dost mne překvapilo že to nebyl silon ale jen plast takže nebyl problém vylisovat jej z tyčky ,stahl jsem čep vyčistil vnitřní uložení naleptal ho ,v ředidle jsem rozpustil několik plastových lžiček od ťamanů až jsem měl hustou kašičku tou jsem natřel v nekolika vrstvách naleptané vnitřní uložení po zaschnutí jsem namazal vtlačil jsem zpět kouli čepu a zase nalisoval ,zajistil namontoval do auta ....
auto jede zase tichounce a neklepe ....a jen pro ty kteří by chtěly krityzovat tuhle fušeřinu ,nestojí to za tu práci novej čep stojí 200 kč ale auto potřebuju deno deně a než mi přijde poštou novej díl mohu jezdit .a taky mne to utvrdilo že závada je opravdu jen v tom ..
takže sláva palixovi za dobré rady
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od megajvr »

Takže závada odstraněna a zase jsme oněco chytřejší :lol: Tak ať ti zase slouží Tacuma bez poruch ;)
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
rezzotacuma
Příspěvky: 48
Registrován: pon kvě 03, 2010 11:01

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od rezzotacuma »

Taky mě něco vepředu hrozně chrastilo hlavně když se auto nadzvedlo na nějakém hrbu a nikdo na to nemohl přijít, až mechanik zjistil, že je špatný PP tlumič. Po výměně tlumiče se zdá všechno v pořádku, doufám, že se to neozve znovu.
Jinak sem se musel znovu zaregistrovat, protože na staré heslo mi forum nereagovalo a při pokusu o novou registraci mě to odmítalo, že mailovou adresu a login už někdo vlastní. Jako já, ale přihlášení mi nefungovalo.
Rezzo (Tacuma) 2,0 LPG r.v.2004, majitel od 03/09 Brno
pavel123
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 15, 2006 16:22

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od pavel123 »

Tak u mě to cvakání dělaly ty spojovací tyčky na stabilizátoru v předu. Co je mi ale divné, je že ten čep je nasunuty do oka v tyči stabilizatoru a tam je to volne, takže se to muže pohybovat nahoru a dolu = cvakat. ono to po fest dotažení matice zmizí, ale po 2 tis km se to zase vrátí. Okem to videt není až při hopáni za ty hagusy se to projeví(dík za dobrou radu). Myslíte že je vymlácená tyč stabilizátoru (oka) nebo je to normálni a jak si případně poradit ?? Pavel
Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od megajvr »

Jedině svářečka, dobrý svářeč (navařit oko) ,zabrousit a znovu vyvrtat novou díru. Potom je tady druhá možnost a to výměna celého stabilizátoru, ale to tě lituji :(
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
sandruš
Příspěvky: 1436
Registrován: čtv led 15, 2009 20:53
Bydliště: Konice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od sandruš »

Ahojky.Mě cvaká prozměnu v zadní části..A jeto celkem nepřijemne..Kor když přejedu hrb :-(
Škoda 135 GL
Daewoo Nexia 1,5 r.v 97.3 dv
Daewoo Tacuma SX 1,6 16 V 77kw r.v 2001
Fiat Croma 1,9 Jtdm 16v.2010. 6tikvalt
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od blackjohn »

Zadní náprava je klasická torzní příčka, takže bych zkusil to osvědčené houpání za hagusy, jestli se cvakání objeví, pak už se dá zdroj vysledovat. Může být ochozené(rozpadlé) uložení tlumičů nebo povolený tlumič. Anebo nadskakující povinné vybavení(hever a klíč), záleží jaký je to typ zvuku.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Uživatelský avatar
sandruš
Příspěvky: 1436
Registrován: čtv led 15, 2009 20:53
Bydliště: Konice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v přední části vozidla

Příspěvek od sandruš »

blackjohn píše:Zadní náprava je klasická torzní příčka, takže bych zkusil to osvědčené houpání za hagusy, jestli se cvakání objeví, pak už se dá zdroj vysledovat. Může být ochozené(rozpadlé) uložení tlumičů nebo povolený tlumič. Anebo nadskakující povinné vybavení(hever a klíč), záleží jaký je to typ zvuku.

Konečně co auto komplet rozmrzlo..Cvakání odstoupilo.Byla jsem na kontrole tlumičů a vše OK.Jen u jedneho péra je roztržena podložka..nebo co to je. :roll:
Škoda 135 GL
Daewoo Nexia 1,5 r.v 97.3 dv
Daewoo Tacuma SX 1,6 16 V 77kw r.v 2001
Fiat Croma 1,9 Jtdm 16v.2010. 6tikvalt
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“