Stránka 2 z 4

Re: Elektrika

Napsal: ned úno 08, 2009 08:44
od michal.sk
no, neviem, ale 12V a "chloupek" je zufalo nizka hodnota, lebo prevadzkove napatie nema byt pod 14V!!! takze to este asi nebude celkom ok, ale to by mal vediet aj ten tvoj "elektricky kamos" :roll: mas tam niekde velky prechodovy odpor, tam sa ti stracaju 2 volty, a to je dost. ale oni sa nestratia len tak, oni sa na nieco premenia... a hadaj na co...
ano, na teplo... a tam sa to zacne prehrievat... :shock: :shock: :shock:

Re: Elektrika

Napsal: ned úno 08, 2009 09:25
od palikx
napsal 12v tak jsem predpokladal ze pri chciplem motoru.to asi elektrikar vi ze po nastartovanije tam 14,
uvidime treba to jeste upresni.
treba na lacetti jsme namerili na zarovkach 14,8 v a oni se porad divili proc jim odchazi zarovky.
nikdy me nejak nenapadlo merit u nexie co je na svetlech.
ale richard tady na foru meril nubiru a tam zjistil taky ze je mensi napeti nez na baterce.ale jelikoz tam vedou strasne slaby draty tak je mozne ze se to castecne ztraci v nich jelikoz se ohrivaji.chtelo by to silnejsi

Re: Elektrika

Napsal: ned úno 08, 2009 16:26
od michal.sk
Tych 14,8V je dost vela pre ziarovky... ale myslim ze je to horna hranica tolerancie udavana vyrobcom. ale to sa samozrejme pri zatazi znizi. co sa tyka merania na svetlach, tiez ma to nenapadlo, pokial som s nimi videl :D a urcite by som na nich nenameral viac ako na altiku, tam to ma vyznam merat a prip. porovnat s baterkou. ale to ty urcite vies. niekedy sa az divim za mas trpezlivost riesit take mnozstvo stupidnosti :roll: a tie droty su podla mna dimenzovane na 55/60W ziarovky, za predpokladu ze je vsetko, vratanie ukostrenia v poriadku. mne nexka tiez dava 14,5- 14,6V uz pri volnobehu. mal som ko regler, ale novy je nastaveny tak isto... aspon namam problem s dobijanim baterky. pri -20st. som nemal ziadny problem so startom

Re: Elektrika

Napsal: ned úno 08, 2009 17:23
od Franta P.
Pri nastartovanym motoru nameřim 12.5V. a je tu zase další problém netroubí mi to. v relátku cvaká. na kontaktech u klaksonů namerim 12.4V i když netroubim. Jak na zelenym tak i na červanym.
Dále el anténa se někdy zatáhne nekdy ne. když zrovna nefunguje a vypnu a zapnu rádio tak je slyšet od ní cvaknutí a při tom pohasne světlo třeba na střeše na osvětlení interiéru.
Nějak se to celý sere.
poradte prosim

Re: Elektrika

Napsal: pon úno 09, 2009 17:46
od Franta P.
Tak měření při nastartovaném motoru. Táty Vectra na obouch světlech 13.4V
Moje ¨Nexia: Levé světlo 12.8V a pravé 11.8V
Co stim?
U klaksonu vyměněné relé a stejně netroubí... :(

Re: Elektrika

Napsal: pon úno 09, 2009 19:08
od michal.sk
12,5V pri nastartovanom motore je malo, skus pozret kostru, prip. kolko je priamo na alternatore. ocistit vsetky kontakty, atd. .. ak dava aj alt. menej ako 13,8-14,0V , u nexie kludne mozes pocitat az s 14,5V, je preblem s regulatorom napatia. co sa tyka klaksonu, je to cez rele spinane na kostru. ak tam mas 12V treba ten klakson doladit. ked ho vymontujes, je na nom taka mala skrutka. tou sa to ladi... ale niektore klaksony ked su zle naladene, tak pri menej ako 13V netrubia, iba slabucko cvaknu alebo klepnu. vyskusaj , uvidis. ak klepne staci doladit...

Re: Elektrika

Napsal: pon úno 09, 2009 20:05
od Franta P.
altík dává 14,6V.

Re: Elektrika

Napsal: úte úno 10, 2009 19:30
od michal.sk
tych 14,6V je krasna hodnota, mozes byt na nu pysny. na tych svetlach je to horsie... :) ale su to zle spoje v konektoroch, na kostre, zaoxidovane kontakty, ... porovnaj napatie na altiku a baterke, samo pri beziacom motore... ak je tam rozdiel, je to v hlavnom kabli medzi alt. a bat. skus dotiahnut, prip. vycistit ocka, prip. preletovat- byva dost casto zaoxidovane- potom je tam strata. ak su napatia rovnake, plati to iste, ale az za baterkou :D

Re: Elektrika

Napsal: úte úno 10, 2009 22:36
od Franta P.
A to že je míň V na světlech tím svítí méně???

Re: Elektrika

Napsal: úte úno 10, 2009 23:42
od Dark69
Franta P. píše:A to že je míň V na světlech tím svítí méně???
jasne...nemaju dostatok prudu na plnu svietivost tak svetia slabo..

Re: Elektrika

Napsal: stř úno 11, 2009 12:43
od michal.sk
no nie je to celkom tak. samozrejme ze svietia slabsie, lebo je tam nizsie napatie, takze vlakno sa nenazhavi na prac. teplotu, a nema potom taku zivotnost. vpodstate sa prepaluje. ono to je taka svina, ze pri plnom nazhaveni sa samo obnovuje, nejako to na seba navazuje molekuly atym sa obnovuje. ale to neviem presne. a preto sa aj na bytove bodove halogenove svetla neodporuca pouzit stmievac, tym sa znizi napatie, a tym ziarovkam to skodi. ale spat k autu. napatie krat prud je vykon. ten ma ziarovka dany (55 prip. 60W)su uvedene dva, lebo H4 su dvojvlaknove- jedno vlakno je stretavacie svetlo- to je to s tou kovovou krytkou a druhe je dialkove. takze ked to prehodim dostanem: vykon/napatié=prud

55/14=3,93 14 V je prevadzkove nap. 3,93A je prud, ktory odobera jedno stret. svetlo.

ak je na svetlach 11V 55/11=5A !!! vidis ten rozdiel??? a droty su dimenzovane na 4 ampere. tekze pri prude 5A sa jednoducho zacnu prehrievat. samozrejme mozes tam dat aj hrubsie, nebudu sa potom hriat, ale problem to nevyriesi. stale tam bude nizke nap. a svetla sa ti budu zdat slabe, a budu odchadzat ziarovky. takze treba skontrolovat hlavne konektory, kontakty, kostru, proste VSETKY spoje. tam je problem. -i

Re: Elektrika

Napsal: stř úno 11, 2009 13:51
od Hynek
To michal.sk Michale , není to tak , jak popisuješ v druhé části. Stačí na to malá násobilka a Ohmův zákon.
Je to jednoduché: Aby bylo dosaženo požadovaného výkonu /W/ je potřeba obou veličin současně. Pokud poklesne napětí a zařízení má určitý odpor, neteče tam automaticky větší proud!!! Takže by bylo více vhodne použít takovýto příměr:

Napětí 13V , proud 5.0A = asi 66W , pokud se sníží napětí, poklesne i výkon a to takto:
Napětí 10V , proud 4.0A = asi 40W. Je to v přímé úměře. U - I - R . :idea: :D :lol:

Re: Elektrika

Napsal: stř úno 11, 2009 14:08
od nezmar09
Je to přesně tak, jak píše Hynek. Jinak podle michala.sk by žárovka při malém napětí brala hooodně velký proud. Přesné hodnoty proudu a napětí jsou dány voltampérovou charakteristikou dané žárovky, konkrétně jejím vláknu. Předpokládám, že v celé této chrakteristice nikde nemá záporný gradient a tudíž bude s klesajícím napětím proud rovněž klesat. Někdy na základce jsme ve fyzice VA charakteristiku nějaké 12V žárovky měřili. Od cca 2V je tato závislost striktně lineární. I když... pokud se jedná o žárovku z nějakého supermarketu, tak tam je možné cokoliv :-)

Re: Elektrika

Napsal: stř úno 11, 2009 22:07
od Franta P.
A co mám teda udělat aby světla měli zde psané hodnoty. Tak jak maj mít

Re: Elektrika

Napsal: sob úno 14, 2009 07:21
od ppp
pozri doservisneho manualu, ci to nexia nema tak hlupo zapojene ako espero, ze silovy vodic ide cez prepinac dialka/stretavky pod volantom a ak ano, tak natiahnit cez novu poistku novy drot od baterky ku svetlam a prepinaj ich cez nove rele tak ako je to uz aj na novsich starych skodovkach :). Mne to sice dvihlo napatie na espere na ziarovkach len o pol voltu (pri vypnutommotore, teda pri napati na akumulatore asi 12.2V), ale uz ma potom nepresviecievali aj felicie s klasickymi ziarovkami. Pripadne nieco o tom pisu v nubira fore tusim. Ale ak vies co je to ziarovka, vodic (elektricky :) ), prepinac, konektor a rele tak si to zapojis aj bez manualu.