Stránka 9 z 13

Re: Okienko do histórie

Napsal: úte zář 11, 2012 16:27
od smire666
9/11...

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 12, 2012 17:28
od alvin
Zas jedinečná šanca previezť sa historickými vozidlami,túto nedeľu
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/sk/11144/P ... -2012.html

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned zář 16, 2012 20:16
od alvin
fotky z dnešnej jazdy historických vozidiel MHD v Bratislave
http://alvin630.rajce.idnes.cz/jazda_hi ... D_16.9.12/

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned zář 16, 2012 20:45
od Poky Ul
Tak tuhle kočku jsem dneska viděl u rodičů v ulici -i

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned zář 16, 2012 20:46
od Poky Ul
IMAG0555.jpg

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned zář 16, 2012 20:55
od alvin
Supeeer, Simca elyséé,pamätám z detstva,vozil som sa v nej aj v Aronde

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 19, 2012 07:28
od alvin
Jej o pár rokov mladší krajan z dodnes konkurenčnej automobilky (Simca je súčasťou koncernu PSA,názov SIMCA zanikol v r.1980,po odkúpení Simcy od Chrysleru Peugeotom,zmenil sa na TALBOT a v r. 1985 už len Peugeot,počnúc typom 309,ktorý bol vyvíjaný ešte ako TALBOT C28).
Túto R8 som nafotil v bežnej premávke, tu pri pošte 5 v Petržalke,akurát lak volal trošku po ošetrení,inak zachovalá,na to že má vyše 40 rokov. Inak pred pár rokmi bola v Nitre takáto istá(NR-25-44),čo vyzerala,ako keby včera zbehla z pása -i

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 19, 2012 07:34
od smire666
Kolega tuším spomínal, že nedostatkovým tovarom na tieto R8-ky bol zadný nárazník. Keďže mala už tuším kotúčové brzdy aj vzadu, málokto ju dokázal na križovatke vtedy dobrzdiť :mrgreen:

Re: Okienko do histórie

Napsal: stř zář 19, 2012 08:38
od alvin
Aj jedno aj druhé je svätá pravda :D ,tie nárazníky boli nahradzované majiteľlmi ,u nás dostupnými zo Š100/110,alebo W353,vôbec tie staršie autá sa dali ľahšie individuálne pretvárať použitím dielov z iného vozu :D

Re: Okienko do histórie

Napsal: pon říj 15, 2012 19:12
od alvin
Výstava historických vozidiel v Galerii mlyny Nitra
http://alvin630.rajce.net/vystava_veteranov_mlyny_2012

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob lis 10, 2012 21:06
od alvin
Už sme to ,s pomocou Serpica, riešili pred časom,dodal veľmi hodnotné faktografické materiály,ale niečo som objavil,pri mojom bádaní po nových poznatkoch z histórie tak sa dovolím vrátiť,ako náš automobilový priemysel zaspal dobu na rovných 35 rokov. Môj skromý a súkromý názor,Škoda 720,ako taká bol späť,ale ten samotný motor,toho škoda,s tým sme mohli urobiť dieru do sveta.určite lepší ako ten čo sa montoval 3 ložiskový OHV,čo sa montoval až niekedy do r. 2002 -P -P -P -P -P :!: :!: :!:
1.diel
http://www.youtube.com/watch?v=N8k9Vtm2-kY
2,diel
http://www.youtube.com/watch?v=9dQFDtCF ... creen&NR=1
veru súdruhovia z RVHP v rámci plánovania a RVHP rozhodli,že malé ľudové auta s predným pohonomm budú vyrábať "soudruzi z NDR" spolu s Poliakmi :D.
Ale páni autori príspevku zabudli na jedno meno, Ing. Rudolf Vykoukal,ktorý bol "otec predného náhonu" u nás, horlivý zástanca tej myšlienky a autor prototypu prvej škodovky s predným náhonom,z r.1956,pod označením Škoda 976male súdruhovia to vtedy stopli,lebo neboli schopní zabezpečiť výrobu kĺbovych hnacích hriadeľov,ne to sa muselo čakať 30 rokov,až nás Taliani vytrhnú tej šlamastiky,lebo "soudruzi z NDR" ani Rumunska ,či Poľska, a VW či Renault dával na licenciu šibeničné podmienky,neboli schopní kvantitatívne uspokojiť naše požiadavky
http://www.embecko.inczech.net/mb/vyvoj_mb_06.htm

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob lis 10, 2012 21:20
od alvin
aj Keď som zarytý antiškodovkár ( od r.2001) tomuto som fandil kedysi
Obrázek
http://auta5p.eu/muzea/depozitar_skoda_ ... oz_040.php

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob lis 10, 2012 22:09
od alvin
AJ toto by na svoju dobu predbehlo RVHP,
Obrázek
Obrázek
nebyť tej nešťastnej "kríplokoncepcie" žiguláky sa na to nedhytali,ale keď to "slávne" RVHP naozaj fungalo a nie len rozkazovalo a prikazovalo,dala s tým urobiť diera do sveta,vtedy novovyvinitý motory,resp sada Š720 a pojazdové ústrojenstvo wartburg,to by bolo pokorilo aj také vozy ako Renault 6 a aj Fiatu 128 ,ale "krípel" teda motor neumiestnený nad poháňanou nápravou na zač. 70 rokov,bol ešte väčší out of time v Európe pri vozoch tejto triedy,ako dvojtaktný motor,ten sa dal poprípade nahradiť iným,ako napr, SAAB96, či DKW102 ako AUDI 72,aj údajne pár sérii Wartburgov 353 bol do Anglicka vybavených motormi Moris Marina a FIAT 128,ale nakoľko sa jedna o veľmi špecificky nešpecifické vozidlo svojou konštrukciou,postavené na to aby sa dalo udržovať a reaprovať takmer do nekonečnna malo aj slušnú priechodnosť terénom a nie ľahkú zraniteľnosť zo spodu,pri konštrukcii toho voza a koncepcii pohonu motor vpredu.pozdĺž a pohon predných kolies,nemal šancu zaručiť slušné jazdné vlastnosti iný,než ľahký dvojtaktný trojvalec. Pokus o "prestrojku" musela sprevádzať až zmene usporiadania pohonnej sústavy,z motoru pozdĺž,na motor naprieč, nad prednou poháňanou nápravou. Inak ja osobne ,po 30 rokoch za volantom, a vyskúšaní všetkých koncepcii 4x2,považujem túto koncepciu práve za najšťastnejšiu,voz má pri motore umiestnenom naprieč relatívne najčitateľnejšie jazdné vlastnosti,ale dám za vděk socialistickým,výrobcom že nás pripravil na všetko,vieme zvládnuť ako nedotáčavy aj pretáčavy šmyk .To je paradox,že rovnako,ako wartburg 353 s motorom umiestbeným pozdlž, tak Šunkovec (Matiz) sa javia ako silne nedotáčavé,u prvého je to skôr hmotnostný nepomer,ktorý posúva ťažisko, u druhého,pomer rozchodu,širky a výšky vozidla,pre vodiča ľahko zvládnutelne,má to dokokon casvoje čaro,ale pre neznalých cestujúcich to môže vyvolať predinfarktózne stavy,riešil som to inej sekcii tzv. tango efekt, t.j, odľahčenie vnútorneho zadného kolesa pri razantnejšom prejazde zákrutou
Pár mojich spolujazdcov na Šunkonvci,kto nás už pri prudšom zatáčaní "videlo hore kolesami som ukľudnil s pomocou dobového článku Ing. Petra Košťála,že tieto vozy na tzv, tango efekt,kedysi sa tomu hovorilo nedotáčívý náklon,čo je úplne neškodný jav,pokiaľ vodič nespanikarí a nedupne na brzdu
Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: sob lis 10, 2012 22:41
od alvin
Ešte ma napadlo,že Wartburgu 353, do takého roku 1972 mohlo málo čo konkurovať, a v podstate,čisto vyvinité v RVHP asi, čo mohlo bolo na základe licencie,aj neprajníci prisudzovali karosérii W353 ,ktorá predehla svoju dobu o pár rokoch,inokrajný pôvod. Nie nič,také,ona vznika od A do Z vo vtedajšej NDR. Lenže ,ako vieme, automobilka v Eisenachu do zoštátnenia patrila firme BMW, takže na tvorbe Wartburgov ako 311 a 312 tak aj 353 sa podieľal celý konštrukčný tým v podstate BMW,ktorý si rozdelenie Nemcka neobjednali a a 70. rokoch,po zabrzdení vývoja v NDR aj emigrovali do NSR. Ale taký paradox,vlastná úvah,stavať dnes, retrocar pripomínajúci W353, číra pošetilost,nemá šancu,ale W311. Do značnej miery jeho bočné línie pripomína prvé postsocialistické auto vyrábane v Eisenachu,ten protyp bol skôr urážkou než poctou značky wartburg kedy wartburg a krípel ???,teda motor vpred zadný náhon.ale ja osobne si viem živo predstaviť repliku 311-ky na báze šunkovca,len sa musím naučiť lepšie kresliť na PC,a vyrobím ju,ten žabací predok ako stvorený,len ten zaoblený vystrčený kufor a to charaktestické trojuholníkové zadné bočné sklo,ako ho prevzala Vectra A
Obrázek

Re: Okienko do histórie

Napsal: ned lis 11, 2012 11:11
od Serpico
...no hlavně vono šlo o Š 720, samozřejmě byly i studie našich konstruktérů, ty uvádíš ale " italka " byla nepřekonatelná
8_Š720da8_web.jpg
9_Š720da9_web.jpg