Olejova cidlo

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Olejova cidlo

Příspěvek od mustang »

Zdravim, podla vsetkeho mi odislo olejove cidlo (dufam ze sa to takto vola), preto sa chcem opytat kde presne sa na motore nachadza a ci ho je mozne vymenit v domacich podmienkach (na parkovisku pred blokom).
Vopred vdaka.
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Reklama
 

Vít, Jiří
Příspěvky: 756
Registrován: ned bře 21, 2004 08:32
Bydliště: Roždalovice 380

Příspěvek od Vít, Jiří »

nejdřív jsem chtěl napsat "nauč se česky" :lol: :lol: :lol: ale ne ;) ;) ;)
je to docel dobře prístupný stačí trochu nadzvíhnout předek a otevřít si kapotu a uvidíš na něj kousek vedle filtru oleje dáš si pod něj vaničku na olej
a vyšroubuješ ho :P :P

ps: jinak je to "ČIDLO TLAKU OLEJE"

HLAVNĚ JAK SI NA TO PŘIŠEL ŽE TI odešlo?
ŘEZNÍK
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Pokud si pamatuju z Raceru, je k čidlu jeden drát a čidlo rozpíná při natlakování kostru (kontrolka zhasne) zkusit se dá tak, že ten drát dáme na kostru a kontrolka oleje se musí rozsvítit. Výměna je jednoduchá, jak psal Řezník. Pokud nové čidlo po nastartování zhasne kontrolku je to nejspíš OK, pokud i nové čidlo kontrolku nezhasne, může být problém s mazáním (nedostatečný tlak oleje) a motor by se neměl provozovat, pokud se nezjistí závada :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek »

to by me taky zajimalo jak si na to prisel ze ti odeslo
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Pozeram ze asi fakt neviem poriadne pisat ani po slovensky ani po cesky ... :lol:
Co sa tyka toho cidla, dosiel som na to v podstate vylucovacou metodou. Zacalo to vraj rozsvecovanim kontrolky mazania, najskor az po poriadnom zahriati motora, neskor uz aj coskoro po nastartovani. Po vychladnuti motora a oleja to bolo chvilu OK. K zaveru ze to moze byt cidlo som dosiel potom co som sa dozvedel ze manzelka s takto svietiacou kontrolkou presla vyse 50 km... :twisted:
Kedze olej neunika a ani nedoslo k zadretiu motora (co by mohlo poukazovat na problem s olejovym cerpadlom), tak jedinou pricinou moze byt asi len to cidlo ...
Rad sa vsak necham poucit ak hovorim blbosti ... :D
Mimochodom, pouzivam polosyntetiku Castrol Magnatec 10W-40 a mam najazdenych cez 180 tis. km (auto je vsak pravidelne servisovane a od vymeny do vymeny nedolievam ani kvapku oleja). Moze mat predsa len na to vplyv aj tato kombinacia (riedky olej)?
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Určitě má na tlak oleje vliv opotřebování motoru, ale i olejového čerpadla a současně i použití relativně řidšího oleje může zapříčinit to, že kontrolka oleje poblikává nejdřív asi na volný běh a při zahřátém motoru. I samotné čidlo už může být unavené a spínat při menším tlaku. Cena za čidlo není velká, zkusil bych ho vyměnit, třeba se to urovná. Paradoxně nemusí motor žrát olej, ale opotřebení klikového mechanizmu (zvětšení vůlí) způsobí, že jím proniká více oleje a tím se celkově snižuje tlak v celém motoru. :!:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

noo..
olejom to teda neni..
..a podla tvrdeni (nasich) servisakov...cidla zvyknu odchadzat..

..a na nexii je cidlo dole pri remenci..
..a ide tam konektor na 3 draty..
http://ba.zsvs.sk/dohc/DSCN2524.JPG
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Docent
Příspěvky: 1228
Registrován: ned bře 13, 2005 10:22

Příspěvek od Docent »

Tak tohle není čidlo, ale motor ve věčných lovištích... Prostě se po ohřátí motoru ztratí tlak "díky" vyběhaným ložiskům, to čidlo bude naopak jedna z mála věcí, které půjdou použít dál :evil: .
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no nevim nevim..
ja som meral klukovku po 120tis..
a nebola miera opotrebenia ani na polovici..

.ale mozne to je..

..este moze byt aj usadana spina v tom kanaly pre cidlo..
..napr..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Neostava mi nic nez dufat ze to bude naozaj len to cidlo. S Nexiou som max. spokojny a dost sme toho doteraz spolu prezili. Neverim ze by mi po vsetkom co pre nu robim a ako ju rozmaznavam (pravidelne prehliadky, benzin V-Power, olej Castrol polosyntetika, tlmice Kayaba, ziarovky Bosch + 30%,nova baterka,...) mohla take nieco urobit ... :roll:
Mimochodom, nie je tu niekto z KE kto ma k dispozicii montaznu jamu aby som mohol to cidlo vymenit (pre zaujimavost stalo 485 Sk)? Urcite sa nejak dohodneme :PP:
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Já mám jámu , tak přijeď .... :lol: :lol: :lol: :lol:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Habron
Příspěvky: 1498
Registrován: stř srp 11, 2004 18:16

Příspěvek od Habron »

Tomáš píše:Já mám jámu , tak přijeď .... :lol: :lol: :lol: :lol:
Taky mám jámu, ale bude volná až tak za 14 dní :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

mustang píše:Neostava mi nic nez dufat ze to bude naozaj len to cidlo. S Nexiou som max. spokojny a dost sme toho doteraz spolu prezili. Neverim ze by mi po vsetkom co pre nu robim a ako ju rozmaznavam (pravidelne prehliadky, benzin V-Power, olej Castrol polosyntetika, tlmice Kayaba, ziarovky Bosch + 30%,nova baterka,...) mohla take nieco urobit ... :roll:
Mimochodom, nie je tu niekto z KE kto ma k dispozicii montaznu jamu aby som mohol to cidlo vymenit (pre zaujimavost stalo 485 Sk)? Urcite sa nejak dohodneme :PP:
čidlo odchází docela často je to běžný problém ;)
mustang
Příspěvky: 64
Registrován: stř črc 23, 2003 13:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od mustang »

Odpisujem trocha neskor, no podarilo sa to vyriesit uz min. tyzden. Bolo to naozaj iba to cidlo, co ma velmi potesilo ... :D
Mimochodom je k nemu velmi zly pristup a podla mna sa to bez zdvihaka alebo montaznej jamy ani neda urobit. Ja som nakoniec vyuzil sluzby servisu, ktory to urobil rychlo a lacno (100 Sk za vymenu).
Nechcem robit reklamu, no pre Kosicanov mozem len doporucit autoservis v Myslave :PP:
Este raz vdaka vsetkym co mi odpovedali, (hlavne JRD McLaren vdaka za tu fotografiu).
Moja Ex: Daewoo Nexia Sedan GLE, zelená met., r.v.96, 185 tis. km
denis
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 29, 2006 12:09

Příspěvek od denis »

potvrzuju jako novacek pri uzivani Nexie ze cidlo tlaku oleje odchazi. Me odeslo jako prvni vec - bez rozlouceni v noci na pumpe v Mohelnici. Kontrolka oleje nehlasila nic - ale vsimli sme si nastesti oleje pod autem. Chlapek z blizkeho servisu potvrdil ze jde o cidlo tlaku oleje. V autorizovanem servise stoji 460 Kc (v neautorizovanem - napr. v Praze Krci cca 250Kc). Samotna vymena trvala chlapikovi asi 2 minuty
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“