Code 84 a nekonečné opravy

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Nyny
Příspěvky: 314
Registrován: sob říj 22, 2011 12:33

Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Nyny »

Zdravím,
chci se s vámi podělit o mé peripetie s mým Cruzem a chybou Code 84.

Někdy začátkem srpna jsem jel z Havlíčkova Brodu do Jihlavy a když jsem se vracel, potřeboval jsem v kopci, kde se silnice rozdvojuje na dva pruhy předjet náklaďák, který mi uhnul do pravého pruhu. Přišlápl jsem plyn, auto podřadilo a vyrazilo, když byl zhruba v polovině onoho náklaďáku, tak najednou prudce klesl výkon a auto zpomalilo, rozsvítil se žlutý klíček servisu a nápis Code 84. Klíček sice po chvilce zase zhasl, ale výkon auto se nezvýšil a Code 84 zůstalo svítit, takže jsem se pokorně zařadil za náklaďák, který mě mezitím předjel abych nebrzdil auta za sebou a pomalinku se vyšplhal na kopec. Jel jsem tím šnečím tempem dál a přemýšlel, co s tím a jestli vůbec dojedu domů do HB, když těsně před HB nápis Code 84 sám zhasl a auto zase jelo normálně s normálním výkonem, takže jsem v pohodě dojel domů.

Druhý den ráno jsem zavolal do servisu Auto Dobrovolný Jihlava, tam jsem nové auto koupil a tam jsem také vždy jezdil auto servisovat, nikdy nebylo jinde. Takže jsem se tam objednal a dál s autem jezdil po HB a okolí. Když jsem asi za dva dny dorazil do servisu, popsal jim co přesně a za jakých okolností se stalo, převzali auto s tím, že si mám za hodinu přijít. Po hodině, když jsem dorazil mi bylo auto předáno s tím, že diagnostika hlásí chybu čidla váhy vzduchu, že chybu vyrezetovali a jestli to udělá znovu, ať hned přijedu, že udělají diagnostiku a když se potvrdí váha vzduchu, bude nutná výměna.

Z dva dny sem jel do Prahy a na D1 se mi stala opět ta samá chyba, ihned ještě z cesty jsem volal do servisu a domluvil jsem na pozítří, že zajedu do servisu. Když jsem jel zpět z Prahy, nastala opět ta stejná chyba, ale naštěstí jsem zjistil, že když někde zastavím, auto chcípnu a znovu nastartuju, tak chyba zmizí a auto jede normálně, taky jsem zjistil, že když jedu na tempomat, což znamená dlouhé plynulé rozjezdy bez momentální potřeby velkého výkonu, tak chyba nenastane. No zkrátka jsem jel tak, aby se chyba neopakovala, protože jsem se bál, abych někde nezůstal viset. Když jsem pak opět dojel do servisu, rovnou na počkání mi udělali diagnostiku s tím, že opět chyba váhy vzduchu a, že tedy objednají čidlo a jak bude, tak zavolají s tím, že s autem můžu normálně dál jezdit.

Asi za tři dny se ozval servis, že mají čidlo a domluvili jsme se na 25.8.2017 že bude provedena výměna. Mezi tím se mi dvakrát opět stala ta samá závada, takže jsem se celkem těšil, že se vymění ono čidlo a budu moct s autem zase v klidu jezdit. Dorazil jsem tedy do servisu ve smluvený termín, kde byla během cca třiceti minut provedena výměna čidla, která stála 4.162,- Kč a já odjel s tím, že už bude konečně klid.

Za dva dny jedu na Hradeckou dálnici a při předjíždění opět ta stejná chyba, to už jsem byl hodně naštvanej, takže jsem volal do servisu, kde jsem se objednal. Když jsem tam dojel, byla opět provedena diagnostika, která opět hlásila, že je chyba ve váze vzduchu. Technik prohlásil, že teda neví no a ať si přijdu cca za dvě hodiny. Když jsem po dvou hodinách přišel, bylo mi vysvětleno, že chyba bude v hadici k turbu, že je třeba jí vyměnit, že nová stojí cca devět tisíc a, že je ve skladě v Maďarsku a, že tady bude tak za tři dny. Protože po fiasku s čidlem váhy vzduchu ve mě jaksi klesla důvěra v jejich schopnosti, tak jsem se pro jistotu zeptal, zda mají nějak potvrzené, že je opravdu problém v hadici k turbu. bylo mi řečeno, že nic jiného tam už není a, že tedy problém už ani nikde jinde být nemůže. Tak jsem tedy souhlasil s objednáním hadice k turbu s tím, že až jim přijde, ať mi zavolají.

Když se za tři dny ozvali, už jsem mezi tím měl stejnou chybu třikrát za sebou, ale utěšoval jsem se tím, že až vymění tu hadici, tak bude klid. Když jsem v domluvený termín opět dorazil do Jihlavy, byla tedy provedena výměna hadice včetně kolen, trvalo to necelé tři hodiny. Ty předešlé chyby prý diagnostika opět identifikovala jako chyba váhy vzduchu, ale to mě v tu chvíli až tak nezajímalo, protože jsem si myslel, že už je to minulost. Protože jim v servisu nešly počítače, na placení nedošlo, domluvili jsme se, že s tím budu týden jezdit, a když to bude všechno v pořádku, tak se tam stavím a vyřešíme placení. Odjel jsem s tím, že je vše vyřešeno, akorát ještě dořeším platbu a bude klid.

Jenže neuběhly ani tři dny a stejná chyba tu byla opět. Takže opět telefon do servisu, kde mi bylo sděleno "No já už teda fakt nevím" a sdělil mi, kdy se mám dostavit. Než došlo k tomu, že jsem jel opět do Jihlavy do servisu, tak stejná chyba nastala dvakrát. Když jsem do servisu dojel, udělali diagnostiku, která opět hlásila problém s váhou vzduchu a technik mi řekl, že tam bylo provedeno vyčištění potrubí. Že by to mohly dělat klapky, ale to, že neví jistě a, že snad pomůže to vyčištění a ať se za týden ozvu.

Jenže jsem se opět musel ozvat dřív, protože hned druhý den do Prahy na D1 opět stejná chyba, to už jsem vzteky neviděl a musel jsem si dát hodně velký odstup, než jsem opět zavolal do servisu. Když jsem tam zavolal, domluvil jsem se, že jim tam auto nechám na delší dobu, hlavně ať zjistí a odstraní problém.

Dnes 21.9.2017 jsem tedy opět dorazil do servisu a auto jim tam nechal s tím, že zítra zavolají co zjistili a upřímně se až děsím toho, co zase budou chtít měnit a, že to nebude problém řešit.

Celkově mě udivuje spousta věcí, například je vůbec nezajímá, co jim říkám, že auto ráno po nastartování má divný zvuk, jako by v motoru něco drhlo a ten zvuk zmizí v momentě, kdy se motor ohřeje. Že ten zvuk je tím horší, čím v noci byla nižší teplota. Že když je motor ohřátý a chci se rychleji rozjet, tak motor píská jako tryskové letadlo, že mi celkově auto přijde líný, že si automat podřazuje jinak, než dřív, že při podřazení auto cukne a, že to dřív nedělalo. Zkrátka mám pocit, že je zajímá jen diagnostika, vyměnit nějaký díl a v rámci metody pokus / omyl čekat zda výměna pomohla nebo ne.
Jenže já mám teď pocit, že došlo k naprosto zbytečné výměně čidla váhy vzduchu a hadice k turbu, což není malý peníz a tak si říkám, že ze mě vlastně mají něco jako oslíčku otřes se.

Co si o tom myslíte vy? A jak byste se zachovali?

P.S.: Doporučíte mi někdo nějaký jiný servis, nebo schopného automechanika?
Chevrolet Cruze Hatchback, výbava LTZ, motor 2.0 VCDi 163k Automat, barva bílá, rok výroby 2012
- Rádio TID-8945 (Rádio/DVD/TV/GPS/Couvací kamera)
- Bezpečnostní matice kol
- Ochranné venkovní lišty
- Hliníkové prahové lišty
- 4 x zástěrky
- 4 x ofuky
Reklama
 

Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od rudla »

Ahoj, ta diagnostika není všemocná věc. Ona někdy neodhalí příčinu přesně. Já jsem byl taky na diagnostice v servisu a tam jím PC ukazoval na poruchu zapalovacího modulu.Tak jsem ho koupil a vyměnil. Ale nebylo to tím. Nakonec bylo vadné čidlo podtlaku. Nevím jest-li to Tvůj Cruze má. Při každé chybě se motor dostane do nějakého stavu k dojetí do servisu. Možná by pomohlo ještě odpojení baterie. Jakoby úplný reset. Někdy je to na dlouhé lokte než se porucha odhalí. Tu novou hadici k turbu si jim zaplatil?
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Slam »

Přečetl jsme to celé, jsem jen amatér, ale když to stále hlásí chybu váhy vzduchu, tak co začít s váhou vzduchu?
Jinak takhle drahé díly si nechat měnit naslepo... Trval bych na uvedení do původního stavu a vrácení peněz! Proč bys měl platit cizí omyly?!? Z podstaty věci jsi přece platil za odstranění závady a ta odstraněna nebyla, tak jaképak placení?
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Richard »

Nechci s pasovat do role odborníka, ale zrovan řeším podobný problém na synově Santě. Jede přidá plyn a auto chcípne, už ani žádná kontrolka nesvítí v paměti závad nic není. Po chvíli jde normálně nastartovat, ale musí se to "žudlat" jinak následuje chcípnutí. jen při jízdě, když to tůrujeme na místě nic se neděje a auto jde normálně.
Po konzulzaci a nasimulování poruchy s připojenou diagnostikou se ukázala porucha - sensor tlaku paliva v railu.
V pondělí rozebereme rail a uvidíme. Asi bude následovat výměna sensoru tlaku a když to nepomůže , tak se bude pokračovat vstřiky......
Bohužel všechno okolo railu je dost drahý - sensor cca 2800,- no a pak vstřiky - repase tak 4-5000,- kus :-(
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od rudla »

Santa Fé. To má diesel nebo benzín?
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Richard »

Rudlo samozřejmě nafta ;) vždyť píšu rail , ten v benzínu není i když se mu lišta vstřiků podobá, akorát ty tlaky jsou trochu jiný ;)
Kdybych naftu neměl a neměl ty podobné problémy, nereagoval bych.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od JRD McLAREN »

Nyny píše:Celkově mě udivuje spousta věcí, například je vůbec nezajímá, co jim říkám, že auto ráno po nastartování má divný zvuk, jako by v motoru něco drhlo a ten zvuk zmizí v momentě, kdy se motor ohřeje. Že ten zvuk je tím horší, čím v noci byla nižší teplota. Že když je motor ohřátý a chci se rychleji rozjet, tak motor píská jako tryskové letadlo, že mi celkově auto přijde líný, že si automat podřazuje jinak, než dřív, že při podřazení auto cukne a, že to dřív nedělalo. Zkrátka mám pocit, že je zajímá jen diagnostika, vyměnit nějaký díl a v rámci metody pokus / omyl čekat zda výměna pomohla nebo ne.
Jenže já mám teď pocit, že došlo k naprosto zbytečné výměně čidla váhy vzduchu a hadice k turbu, což není malý peníz a tak si říkám, že ze mě vlastně mají něco jako oslíčku otřes se.
je v haji turbo ... :roll:

este treba prekontolovat trubicku / ci hadicku na mazanie turba ..
ci nieje ucpata / rozleptata, skratka plna bordelu ...

(ono ten karbon z oleja ju dokaze celkom ucpat ...)

EDITED:
este varianta cislo 2 ..
je diera niekde na sani, na tlakovej strane za turbom ...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1517
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od LordMMX »

no ja sa zasmejem ak to bude presne to čo popisuje JRD... už len preto že lepšie identifikoval chybu ako servis s diagnostikou
Daewoo Evanda 2005
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od rudla »

Uvidíme jak to dopadne :!:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Nyny
Příspěvky: 314
Registrován: sob říj 22, 2011 12:33

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Nyny »

Takže, ve středu ráno jsem jim předal auto s tím, že až odstraní závadu ozvou se. Volali mi ve čtvrtek kolem poledne, že auto je opravené, že si ho můžu vyzvednout. Když jsem pro něj dojel, bylo mi řečeno, že někde byla volná nějaká příruba na sací hadici a, že byla utažena a už to bude OK.
Dnes jsem jel do Lysé nad Labem, pak Prahu a když jsem se vracel z Prahy do HB, tak opět stejná závada. Takže mě čeká v pondělí nějak to vyřešit, nejspíš zkusím nějaký jiný servis.

Tady jsem zaplatil za výměnu váhy vzduchu, ale za výměnu hadice knturbu ani za ty další opravy jsem zatím neplatil nic. Vždy mi bylo řečeno "zatím to necháme otevřené, když to za týden bude OK, vystavím vám fakturu" No není to OK
Nicméně jim žádné další peníze platit ani nehodlám. Nejdřív potřebuji mít funkční auto a vědět, kde je / byl problém, pak se můžeme bavit o tom, co jim zaplatím a co ne.
Chevrolet Cruze Hatchback, výbava LTZ, motor 2.0 VCDi 163k Automat, barva bílá, rok výroby 2012
- Rádio TID-8945 (Rádio/DVD/TV/GPS/Couvací kamera)
- Bezpečnostní matice kol
- Ochranné venkovní lišty
- Hliníkové prahové lišty
- 4 x zástěrky
- 4 x ofuky
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od JRD McLAREN »

no v kazdom pripade, je dobre vediet problem opakovane nasimulovat..

lebo inak to bude stale takato metoda "pokus - omyl"
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Franta P.
Příspěvky: 2775
Registrován: úte pro 07, 2004 00:29
Bydliště: Pelhřimov

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Franta P. »

Jó Dobrovolnej Jihlava. Tam jsou profíci, znám z vlastní zkušenosti. neumí ani přetěsnit víko ventilů, rozvody dělaj na půl... U nich už bych si nenechal vyměnit ani žárovku. Nic jim neplať a dej to jinam.
Chevy Cruze 1.8 LTZ sedan, modrá Moroccan

Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX
Uživatelský avatar
Nyny
Příspěvky: 314
Registrován: sob říj 22, 2011 12:33

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Nyny »

Franta P. píše:Jó Dobrovolnej Jihlava. Tam jsou profíci, znám z vlastní zkušenosti. neumí ani přetěsnit víko ventilů, rozvody dělaj na půl... U nich už bych si nenechal vyměnit ani žárovku. Nic jim neplať a dej to jinam.
A ty máš nějaký doporučení na jnej servis?

JRD McLAREN píše:no v kazdom pripade, je dobre vediet problem opakovane nasimulovat..

lebo inak to bude stale takato metoda "pokus - omyl"
To se lehko řekne, jenže jak to udělat? To bych si musel někde půjčit diagnostiku, píchnout jí do auta a pak jet třeba do Prahy a zpět. A na to asi žádnej servis nepřistoupí, těžko mi někdo takhle půjčí diagnostiku, a aby se mnou někde dvě hodiny jezdil, na to nemá nejspíš nikdo čas.

Jedině, že bych si pořídil svojí diagnostiku. Myslím, že jsem to viděl někde na eBay, ale nejsem si jistej, jaký je mezi těma diagnostika rozdíl.
LordMMX píše:no ja sa zasmejem ak to bude presne to čo popisuje JRD... už len preto že lepšie identifikoval chybu ako servis s diagnostikou
No zní to reálně i logicky, jenže když to řeknu těm umělcům v servisu, tak mě stejně nebudou poslouchat a budou si myslet něco o blbcích.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jinak jsem se ještě dočetl, že by to mohl dělat boost senzor, který nastavuje klapky turba, pokud ty klapky se nenatočej, turbo nedává tlak a proto se to tak chová.

Já nevím, ale kdyby to dělala netěsnost v tlakovém systému turba, tak by to logicky přece muselo dělat pořád ne?
Chevrolet Cruze Hatchback, výbava LTZ, motor 2.0 VCDi 163k Automat, barva bílá, rok výroby 2012
- Rádio TID-8945 (Rádio/DVD/TV/GPS/Couvací kamera)
- Bezpečnostní matice kol
- Ochranné venkovní lišty
- Hliníkové prahové lišty
- 4 x zástěrky
- 4 x ofuky
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3598
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od JRD McLAREN »

Nyny píše:
JRD McLAREN píše:no v kazdom pripade, je dobre vediet problem opakovane nasimulovat..
Jinak jsem se ještě dočetl, že by to mohl dělat boost senzor, který nastavuje klapky turba, pokud ty klapky se nenatočej, turbo nedává tlak a proto se to tak chová.

Já nevím, ale kdyby to dělala netěsnost v tlakovém systému turba, tak by to logicky přece muselo dělat pořád ne?
Dokazes ty sam tu chybu nasimolovat ..?? trebars tym ze to prebehnes po ceste ..??

Ano, moze byt vadny BOOST SENZOR, alebo ACTUATOR na nastavenie lopatiek turba ...
alebo karbon na lopatkach, a tie sa nevedia hybat ..
== rovna sa ==
JRD McLAREN píše:je v haji turbo ... :roll:
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Uživatelský avatar
Nyny
Příspěvky: 314
Registrován: sob říj 22, 2011 12:33

Re: Code 84 a nekonečné opravy

Příspěvek od Nyny »

Já myslím, že bych chybu nasimulovat dokázal, ale je to otázka na delší dobu, řekněme hodinu až dvě.
K chybě dojde vždy, když už delší dobu jedu, takže asi musí být motor dostatečně zahřátý. Pak stačí najít táhlejší kopec a zkusit se do něj prudce rozjet.


Jak tak koukám po servisech, tak jsem narazil tenhle: http://www.autoservis-garant.cz/servis-chevrolet-praha/ nemáte s ním někdo zkušenosti? Tady http://www.autoservis-garant.cz/diagnostika/ totiž píšou, že se nestane, že oprava bude probíhat metodou pokus / omyl :-)
Chevrolet Cruze Hatchback, výbava LTZ, motor 2.0 VCDi 163k Automat, barva bílá, rok výroby 2012
- Rádio TID-8945 (Rádio/DVD/TV/GPS/Couvací kamera)
- Bezpečnostní matice kol
- Ochranné venkovní lišty
- Hliníkové prahové lišty
- 4 x zástěrky
- 4 x ofuky
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Technická sekce“