spokojenost s Orlandem po letech

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Uživatelský avatar
dadif
Příspěvky: 319
Registrován: pát kvě 13, 2011 23:32
Bydliště: Jihlava

Re: spokojenost s Orlandem po letech

Příspěvek od dadif »

Tak jsem se zase po nějaké době vydal mrnout na fórum a řekl jsem si, že shrnu své postřehy za čtyři a půl roku (a pouhých 38 000 km) užívání Orlanda.
Pokud odhlédnu od politováníhodného rozhodnutí GM o stažení Chevroletu z Evropy, jsem vcelku spokojený majitel. Tohle bohužel trochu kazí dojem, případné opravy se časem asi celkem prodraží. I když bude spousta dílů shodných s Opelem, trochu mě mrazí při představě bouračky, když se kouknete na e-shopy s náhradními díly, tak např. karosářské díly prakticky nejsou skladem...

A teď ony konkrétní (neuspořádané) postřehy, obrázek o tom, zda jsou pozitivní či negativní, nechám na každém...:
- pro moje potřeby jede slušně, ale trhač to není
- spotřeba akceptovatelná (dlouhodobý průměr při 80% městského provozu 8,4 l), výrazně chybí šestka (pomohla by i snížení hlučnosti)
- pohodlí na cestách (i delších) výborné
- výhled z auta (převážně šikmo vlevo dopředu) nic moc, dobrá velká zrcátka, parkovací senzory mám rád
- zasklení - celkem znatelně poškrabaná všechna skla, jednorázové použití mosazné (měděné?) škrabky dokonce zanechalo v bočním skle hlubokou rýhu... na Mondeu jsem stejnou používal běžně a bez problémů
- brzdy poněkud měkké, jsme zvědav, jestli pocítím rozdíl po výměně destiček, k brzdám ještě jeden postřeh, od léta píská LZ brzda - zůstává viset destička
- výfuk, poloosy a tlumiče začínají povrchově korodovat, je ale fakt, že údržbě se nijak výrazně nevěnuju, při důkladnější péči by to asi bylo lepší, ostatní části podvozku a podlahy zatím OK
- závada, na kterou jsem po prvním roce uplatnil i reklamaci (hrany zadních dveří odírající se o plastový práh), se opakovala, výměna prahu to nevyřešila - v tomto jsem rezignoval
- druhá raná "závada" - hlučné sepnutí (až bochnutí s výrazným přibržděním) při zapnutí klimatizace se neopakovala (asi už se to ochodilo...)
- přední světla - nesvítí zázračně, ale ve srovnání se služebním Fiatem Freemont, kde jsem měl pocit, že jedu na parkovačky, je to nádhera. Horší je ale jiný problém - v létě (4 roky stáří auta) mi popraskala na světlometech krycí skla - jelikož jsem "z branže", troufnu si odhadnout, že to bude vnitřním pnutím ve sklech - pravděpodobně nebudu sám, koho toto potkalo...
- na zadních levých dveřích se začal loupat černý matný lak na zadní části rámu okna a taky se tam začala odtrhávat gumová těsnící lišta - poctivou "analýzou" jsem dospěl k tomu, že jsem to způsobil sám - na této straně sedává od začátku mladší z našich dětí, takže dveře zavírám já a v těchto místech za ně vždycky chytám...

To je asi vše, co mě v tuto chvíli napadá.

Moje celková sokojenost vyjádřená v procentech - 80%.
Vzhledem k tomu, že jsem kupoval nové a byl to nový model, jsem spokojený a měnit ho zatím nehodlám, ale když dnes vidím ceny ojetin, tak do ojetého bych asi nešel. Za stejné penize by bylo k mání sice asi o něco starší, ale taky třeba větší auto - preferuji velká auta, dnes bych se spíš poohlížel po něčem typu Fiat Scudo, nebo i větší - Opel Vivaro / Renault Trafic apod.

A jaké máte vy postřehy za dobu používání vašich Orlů? Koupili byste s dnešní zkušeností znovu?
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Reklama
 

Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: spokojenost s Orlandem po letech

Příspěvek od smire666 »

Tak ja by som si ho určite kúpil -i
U mňa je to olupovanie lišty na ráme dverí rovnaké. bude sa riešiť budúci rok...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Dan td
Příspěvky: 30
Registrován: pon pro 15, 2014 00:07

Re: spokojenost s Orlandem po letech

Příspěvek od Dan td »

Mám Orlando sice jen rok, ale zase jsem najel 42 tis. Pohodlí na cestách - jen souhlas, i když na 17" už je to dost na hraně. Mě osobně to nevadí, ale jsem zvyklý na německá auta, někdo kdo přesedlá z frantíka by mohl mít výhrady. Servis - měním po 15 tis. olej, komplet filtry včetně kabinového, svíčky = celkem cca 1800,- vč. pošty, takže tady spokojenost rozhodně (beru vše originál Chevrolet).
Potěší několik drobností, které ale jsou při denním používání poměrně příjemné - opravdu vychytané automatické stěrače (srovnávám s předchozím BMW a tady to opravdu funguje), "tajný" kastlík, ve kterém lze mít navigaci neustále a stačí ji jen zapnout, možnost doladit si některé detaily v menu auta, systém sklápění sedaček, kdy to i antitalent má za minutu složené, atd...
U běžné údržby typu olej, filtry, destičky opravdu přemýšleli a vše je doslova otázkou chvilky, krásně přístupné. Oproti většině nových aut, kde je vše naopak snad schválně vždy komplikované. Dělám si servis sám tak to oceňuju.

Závady:
- klasika to sklápěcí zpětné zrcátko, i když jsem o tom věděl a byl jsem max opatrný, zavíral jsem ho jen párkrát a stejně to v tom mechanismu prasklo.
- trochu mě překvapilo, že na sjeté destičky to nemá kontrolku ale ten plíšek, který po sjetí brutálně píská, to je hodně low-cost řešení u auta, které se rozhodně netváří jako nižší třída
- teď mi zhaslo osvětlení přístrojů, u tachometru mezi cca 120 - 180 km/h, zatím jsem nezjistil, jestli se tam mění žárovky nebo jsou to pájené SMD a nebyl ještě čas to rozebrat

Výhrady:
- výkon, u 1,8 jsem to čekal a věděl do čeho jdu, ale prostě tam pár koníků třeba při předjíždění chybí
- kufr při použití rolety je jen pro srandu, ale vyřešeno vyndáním rolety + fólie a rozhodně si nestěžuju
- jen 1150 kg na kouli papírově, když to utáhne mnohem víc :-)
- u automatického svícení jízda např. při stmívání nebo za šera, často to přepíná z denního na noční, takže přístroje občas stmavnou a nebo se rozzáří, ale s tím se dá žít

Resumé:
Koupil bych si Orlando znovu? Odpověď je, že za ty peníze ano. Umím si představit pohodlnější auto, s lepším podvozkem nebo motorem, s dalšími prvky výbavy, ale bude to za cenu 2x takovou a s náklady na údržbu téměř o řád vyššími. Čili poměr cena/co za to dostanu je bezkonkurenční.
Orlando 1,8i LTZ LPG LandiRenzo E-OBD, Electronic Valve Protector
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Technická sekce“