Leganza - rachtání u rozvodů

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Leganza - rachtání u rozvodů

Příspěvek od Slam »

Ahoj všem, když nastartuji ráno auto, tak je slyšet rachtání z motorového prostoru, konkrétně od rozvodů – viz odkaz na záznam tohoto zvuku dole. Nahráváno hned po nastartování studeného motoru, když byla kapota zvednutá a mikrofon pár cm od rozvodů. :idea:

Ve skutečnosti to je slyšet méně a jenom na volnoběh, když se člověk postaví před auto. Když v autě sedím, tak není nic slyšet a slyšet to také není ani zepředu s kapotou nahoře, když je už motor zahřátý, tj. po jízdě.

Zvuk se objevil ihned po výměně rozvodů, takže to dělá něco z nich. Vizuálně je rozvodový řemen v pořádku, rozvody byly měněny před 23 050 km (měněno bylo: řemen rozvodový zn. GATES, kladka napínací rozvodového řemene zn. INA, 2 kladky vodící zn. INA a pumpa vodní zn. DOLZ). Zvuk se s přibývajícími km podle mě nezvyšuje a nemění a ani jiné projevy nejsou.

Chci se jen ujistit, že takováto hlučnost je „normální“ a rozvody vydrží předepsané minimum (tj. 60 000 km). A ptám se také proto, protože předešlé rozvody až do výměny byly zcela neslyšitelné, tj. nezpůsobovaly žádné rachtání. :?

NAHRANÝ ZVUK V MP3
Naposledy upravil(a) Slam dne čtv srp 06, 2015 10:11, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Reklama
 

kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od kesko »

Slame, pozri napínaciu kladku, je na nej šipka a rysky. Malo by to byť v strede.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od Petr S. »

Slame nevim,ale ten zvuk se mi nelíbí. Palikx mi třeba odmítl vyměnit rozvody,pokud mu nedonesu origo díly.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od Richard »

ten zvuk není pěkný, tedy pokud se jedná o to pleskání..... kladky v rozvodech by spíš chrastily, nebo hučely, tohle vypadá jako nějaká vibrace řemene, tedy řemen se o něco tře..... zkontroloval bych napínací kladku, jestli je řemen dost napnutý, ten jazýček musí být mezi těmi ryskami, já to při výměně nastavoval na max. až na tu druhou rysku s tím že se řemen trochu vytáhne a povolí..... použil jsem také řemen Gates, napínací kladku INA a už nevím co , ale každopádně vše v poho...... možná ještě zkus sundat řemen od alternátoru (klíčem odsunout ten napínák a a sundat řemen) zabere to pár minut , natočit to můžeš a zjistíš jestli ten zvuk jde opravdu z rozvodů.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od Slam »

Děkuji za tipy, ještě jsem zapomněl napsat, že byl samozřejmě měněn i klínový řemen (je to 6PK1900 zn. DAYCO) a pak ještě před rokem (před 6800 km) byla znovu vyměněna napínací kladka pro ozubený řemen zn. INA! :oops:

Jestli to je mechanický problém, proč to při zahřátém motoru už slyšet není? :idea:


U Drafela např. nabízejí:
"řemen klínový 6PK 1725 (DAEWOO) NUBIRA, LEGANZA, TACUMA 2.0DOHC"
"řemen klínový 6PK 1900 LEGANZA, TACUMA 2.0, NUBIRA"

...to je přece dost veliký rozdíl v délce?! Jak poznám, který tam má být správně - dával jsem 6PK1900 a nepřijde mi volný? :(
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3597
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od conpet »

Slame máš utržený jeden nebo více šteftů na svodech - běžná věc. Po zahřátí se vůle mezi hlavou a svody zmenší , tak to skoro zmizí. Tipuji že to bude první z leva.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od Slam »

Člověče, Tys na to možná kápnul, protože když mám kapotu nahoře, tak z toho místa jde i slabý kouř! :shock: Hned to omrknu, až se dneska dostanu k autu.... -i
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3597
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Leganza - rachtání rozvodů

Příspěvek od conpet »

Si piš že jo :lol:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Příspěvek od Slam »

Je to tak, seš prostě génius! :lol:
První zleva je úplně pryč a druhý zleva tam jen tak visel... Když jsme ho vyndal, je evidentně přetržený (viz foto) a navíc po nastartování jsem ten zvuk nezaregistroval, takže ho zřejmě způsoboval ten uvolněný šteft nahoře. -i Uff, a já málem měnil rozvody... ;)

Obrázek Obrázek
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3597
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Příspěvek od conpet »

Opravovat , neopravovat , babo raď :lol:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Příspěvek od Slam »

Už jsem radši hned objednal těsnění a všechny štefty. 8)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Leganza - rachtání u rozvodů

Příspěvek od Slam »

Ještě mám akutní dotaz - ty štefty mají být M8 nebo M10? :?:
To, co mi utržené vypadlo, je matka M8 a šteft M8, ale když koukám na to nové těsnění pod svody, tak je tam 10x díra M10 a 4x díra M8! :!: A jaké je GM číslo těch správných šteftů (v kolujícím katalogu dílů v PDF/GIF nejsou popsány - u Drafela jsem našel ŠROUB ZÁVRTNÝ 92064200)? Mně přišly M10 a ty mají číslo 92063487, ale ty do matek M8 nedám... :oops:
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“