problem studeny start

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

problem studeny start

Příspěvek od Mima »

Ahojte, mozno tato tema tu uz je, ale nenasla som ju v sekcii Nubira. Pred tyzdnom som kupila Nubiru r.v.2008, automat, benzin + plyn. Samozrejme... inzerat po prvom majitelovi, 165 tis.km, v 100% stave. No realita je trochu ina. Nie je prvy majitel, ale to nie je teraz podstatne, chvalabohu km nie su pretocene, ale ked sme boli pre auto, islo super, bez problemov, na druhy den a po ostane dni... ani za svet nastartovat. Startuje na treti, stvrty krat. Dala som si overit historiu majitelov a tento co nam ho predaval, ho mal dva tyzdne, tak som kontaktovala majitela pred nim a on mi potvrdil, ze ho predal kvoli tomu startovaniu. Podstata je v tom, ze na diagnostike nevyhodilo ziadne chyby, motoricky je v dobrom stave. Bolo menene palivove cerpadlo, trysky a nepomohlo, tak to riesil tak, ze do vzduchoveho filtra vstrekoval pri startovani horlavy spray a potom nastartovalo na supu. Casom ho to prestalo bavit a predal ho. Tento postup radsej ani nekomentujem, lebo toto by ma snad asi ani nenapadlo, takto riesit problem :-) . Preto Vas prosim, na co by som sa mala najviac zamerat ? Este viem, ze spominal, tajny vypinac a podla jeho slov, robil nejake problemy a on si myslel, ze to kvoli tomu nestartuje, tak ho zdemontoval takym sposobom, ze len spojil kabliky na priamo.... Prosim, ak niekoho nieco napadne, za kazdy tip budem vdacna. Nerada by som to auto vracala spat, lebo inak je fakt v dobrom stave a okrem startovania ide perfektne.
Reklama
 

Uživatelský avatar
ChevyEpica
Příspěvky: 189
Registrován: pát čer 15, 2012 13:05
Bydliště: Pelhřimov

Re: problem studeny start

Příspěvek od ChevyEpica »

Mě před cca rokem taky blbě startovalo auto, teda když sem dojel na benzin tak následný start byl v pohodě, ale když sem jel na plyn, tak pak sem startoval 2-3x než to chytlo. Jel sem do LPG servisu a byla rozladěná řídící mapa řídící jednotky plynu, maník ji za minutu nastavil podle benzinové a od té doby startuje na brn. Ptal sem se ho, jak je to možné, že se to rozladí, a že prý se to občas stane, můj problém to vyřešilo
Chevrolet Epica 2.5 V6 + LPG Magic 3, r.v. 2006, automat, modrá metal., naj. 193 000 km
Dacia Sandero 1.4 +LPG Elpigas, r.v. 2010, modrá metal., naj. 77 000 km
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

Velmi pekne dakujem za odpoved. Asi to nebude v plyne, lebo som ho vypla, natankovala som plnu nadrz, naliala tam nejaky roztok na precistenie pal.sustavy / co vlastne bolo aj zbytocne, lebo dodatocne som sa dozvedela, ze boli menene trysky /... nepomohlo.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problem studeny start

Příspěvek od Richard »

Z popisu jsem pochopil, že když to je studený, blbě to startuje.... já osobně bych šel po čidle teploty nasávaného vzduchu a čidle teploty motoru...... možná udávají vysokou teplotu a ř.j. z toho důvodu neobohatí směs na studenej start..... prostě málo benzínu - studený nestartuje...... ale diagnostika by měla tyhle hodnoty zobrazit, je otázka jestli ten co to napích, věděl co vůbec hledat.....
Jde o to, že když čidlo udává např. teplotu motoru 60 C a motor má 5 C není to chyba, která by se měla zobrazit..... chyba by byla, kdyby ř.j. čidlo nenašla vůbec, nebo to dávalo nějaký úplně nesmyslný hodnoty a pokud kecaj obě čidla třeba o 50C je z hlediska motoru vše OK , jen ta směs je chudá .....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

Dakujem za tip. Zajtra ide manzel do servisu, tak tie cidla da ako prve preverit.

Ta diagnistika prebehla nasledovne : pripojil auto, pozrel na to, vyjadril sa, ze to nehlasi ziadne chyby, motor je v dobrom stave, kedze je auto na plyn, asi budu zanesene trysky / v tom case som este nevedela, ze boli menene /, poucil nas, ze natankovat plnu, kolko tam toho vyliat, muz zaplatil 60 eur a problem sa nevyriesil. Boli sme v autorizovanom servise, ale na 100% posledny krat :-(

V minulosti sme mali Daewo Nexiu, ktora slapala ako hodinky, uplne bezproblemove auto, keby manzel nenabural a nebola z toho totalka, asi ju mame do dnes....Nechodili sme do autorizovaneho servisu, opravoval nam ju znamy, ktory robi v servise a takto pojde zajtra aj chevroletik.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problem studeny start

Příspěvek od Richard »

jj tak to většinou funguje.... není tam chyba, vše je v pořádku...... ale není - auto studený nestartuje, takže je něco špatně.... jestliže teplý auto startuje tak to opravdu vidím na ty čidla teploty vody a vzduchu.... myslím že váhu vzduchu tam nemáš, pokud jo, může to být i ona...... zcela určitě bych vyloučil lambdu, ta řeší směs až po ohřátí ..... proto může pak motor běžet zcela bez problémů......
Při studeným startu tam musí palivo téct -ne stříkat pro start studeného motoru je to prostě třeba...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problem studeny start

Příspěvek od Richard »

a ještě mi napadá, je to levný a překvapivě to někdy pomůže, najít všechny kostřící body v motorovém prostoru, ty rozpojit očistit, nakonzervovat a znova smontovat..... stejně tak i rozpojit a spojit znovu všechny konektory, na které uvidíte a na které se dostanete a úplně naposled zkontrolovat takový ty tenký hadičky podtlaku, jestli jsou na obou koncích zapojené a nejsou zlomené či vypadlé, ale tohle se spíš týká nepravidelného volnoběhu.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

pisem do zoznamu, hned za cidla :-)

vidis...toto by ma vobec nenapadlo. Urcite tam bude nejaka "skryta" vada, na ktoru moze prist len ten, kto sa v tychto autach vyzna. Inak by to ten predchadzajuci majitel nepredaval. A chodil do autor.servisu, tak si viem predstavit tie sumy, ktore tam zaplatil :-) ... formou, vymenime, uvidime atd.. mozno pojde, mozno nie, ach jaj...
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

a co sa tyka uz samotneho chodu a volnobehu... tak ide tichucko, uplna parada. Otacky nevytaca, riadi uplne bez problemov a pri automatike nie je ani citit prehadzovanie. Pred tym som jazdila na Tourane, tiez automatika... a tam to bolo o poznanie horsie. Tam to prehadzovanie nebolo take hladke ako u tohto Chevroletu.
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: problem studeny start

Příspěvek od prcek1 »

co podpálený ventily, nemohlo by to být?
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problem studeny start

Příspěvek od Richard »

no s těma ventilama problém byl, ale ty se dělaly většinou v rámci záruky..... má najeto asi 165 k km , pokud by byly blbý už by se to dávno rozsypalo, sice víme že máš automat, ale nedostali jsme informaci o tom co vlastně máš za motor, 1,6? 1,8? ty motory jsou dost odlišný.....

Ale pro klid duše si klidně můžeš nechat změřit kompresní tlaky, měly by být ve všech válcích podobné, pokud je třeba v jednom míň nebo v každém válci jiný, je to samozřejmě problém...... ale kolik tam má být fakt nevím odhaduji tak 12-14 barů říkáš však, že motor jen přede, tak to asi tím nebude a navíc mám pocit že při problému s ventilama svítil CHECK

A ještě jednu radu, pokud je problém u motoru s alternativním palivem, nejdřív se řeší základní palivo tedy benzín a až když je benzín bez problémů, začne se řešit plyn..... když se skáče od jednoho ke druhýmu k ničemu to nevede....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

Ahojte, no vidis, taku podstatnu vec som zabudla napisat. Je to 1.8

bola som v tom servise a bola uplne zanesena a skoro nefunkcna skrtiaca klapka a odislo palivove cerpadlo. Sice to cerpadlo predchadzajuci majitel menil, ale ja ked som to auto kupovala, bolo tam minimalne benzinu, tak znova odislo, lebo ma nikto neupozornil, ze tam musi byt dostatocne vela benzinu, aby neodislo cerpadlo. Len nechapem, ze na tej diagnostike vobec tieto chyby neukazalo... hm. Z diagnostiky som odchadzala s tym, ze auto je uplne v poriadku.

Ale aj tak Vam velmi pekne dakujem :-), ste zlati, ze ste sa mi pokusali aj takouto formou pomoct.
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: problem studeny start

Příspěvek od Krtek »

Já už bych tolik na potřebu benzínu v nádrži nevěřil. Pořád tvrdim, že když čerpadlo odejde, byl to zmetek. Mně odešly 2 ještě v záruce. Třetí drží už 9 let. První 2 jsem udržoval furt utopený v benzínu. Na to třetí jezdim tak že benzín beru až když se rozsvítí hladový oko. A drží. Ve Feldě jsem nikdy neměl víc než 1/4 nádrže a s čerpadlem nikdy nebyl problém.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problem studeny start

Příspěvek od Richard »

Já jezdím na LPG s odpojeným čerpadlem - Peha poradil jak na to, protože mi furt mizel benzín i když jsem jezdil na LPG v nádrži teď mívám prd, zrovna teď se mi zas rozsvítilo hladový oko - občas v zatáčce, zas tam naleju 5 lt z kanystru ale dávám do něj VIF pro benzíny..... a zas 2 měsíce minimálně vydrží.... upravil jsem i čidlo teploty takže na plyn přepínám hned jakmile dosáhnu cca 2700 otáček takže většinou couvnu z garáže přidám a už běží LPG zavřu dveře a jezdím na LPG.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Mima
Příspěvky: 12
Registrován: ned lis 23, 2014 11:19

Re: problem studeny start

Příspěvek od Mima »

Plny suhlas, ja mam este Toyotu a ta je tiez na plyn a za cely cas som nemenila palivove cerpadlo a nikdy som s tym nemala najmensie problemy a benzin je tam iba na start a na rezerve. Ale je to tym, ze plyn je robeny tak, ze je tam relatko a pri jazde na plyn odstavuje benzin aj s cerpadlom, tak ako opisuje Richard.

Co aspon ja viem, v priebehu tohto roka sa na Nubire menilo tri krat palivove cerpadlo, takze zajtra je objednane zase do servisu a bude sa prerabat plyn-benzin, aby pri jazde na LPG odstavilo benzin a pod.

Tak dufam, ze tymto zasahom sa moje startovanie upravi a nebudem menit pat krat do roka palivove cerpadlo :-)
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“