Kolísání otáček po startu

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Kolísání otáček po startu

Příspěvek od inza »

Po studeném startu (i v teplém počasí) - tedy ráno po noci, se mi stává, že auto po nastartování nechá klesat otáčky až pod cca 800ot/min a tím tak pocitově "chcípá". Taky se mu nechce jet, s automatem se vlastně vůbec nedá rozjet, protože motor nejde "vytočit". Je potřeba chvilu (15s) počkat, než se to vzpamatuje a elektronika zvedne otáčky nad těch 1000 a pak už to normálně funguje.

Nemá někdo podobnou zkušenost?

Z ostatních fór o jiných značkách jsem se dočetl, že většinou to řešili přehráním SW v řídící jednotce...
Reklamaci jsem zatím neřešil, nebyl čas a počkám, jestli se něco nezmění k lepšímu nebo horšímu :)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Reklama
 

dag.bag
Příspěvky: 37
Registrován: pon bře 05, 2012 15:58
Bydliště: Ostrava

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od dag.bag »

zdarec,mam podobnou zkušenost.motor téměř chcipne a pak si sytic prida a jde to třeba az na 1300 otáček.potom se zklidni.uz se chystam do servisu a na prehrani sw jsem myslel taky,protoze kolega mel něco podobného u fordu a timhle se to vyresilo.
Škoda 120 l,34 000 km
Daewoo Matiz,76 000 km
Renault thalia LPG,103 000 km
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ šedá gunsmokey+LPG 9/2012
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od inza »

Dej vědět pokud to stihneš dřív než já, jestli se to tím vyřešilo...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
dag.bag
Příspěvky: 37
Registrován: pon bře 05, 2012 15:58
Bydliště: Ostrava

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od dag.bag »

inza píše:Dej vědět pokud to stihneš dřív než já, jestli se to tím vyřešilo...
Zdarec.tak jsem se dokopal konecne do servisu a prehrali mi SW,ale nejak to nepomohlo.samozrejme zacli kecy,ze mam plyn a všechno se to svadelo na lpg,jako vždy. tak jsem koupil takovou sracku do benzinu na pal.system a vyjel nadrz jen na benzin.resil jsem to kdysi uz u renaultu a ejhle,motor se zacal chovat kultivovane a vpodstate to nejak vymizelo.takze asi zatuhle vstřiky.takze semtam to kousek projedu na benal a snad uz resit tohle nebudu.
Škoda 120 l,34 000 km
Daewoo Matiz,76 000 km
Renault thalia LPG,103 000 km
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ šedá gunsmokey+LPG 9/2012
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od inza »

Tak to díky za zprávu. Já jsem domluvený na přehrání SW při servisce. LPG montoval přímo ten servis, takže ať si problém s tím, že jezdím na LPG řeší sami se sebou :)

Ale na benzín jsem nejezdil už dlouho :)
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od mzprx »

Tipoval by som na vodu v palive. Staci malo a pri chlade dojde ku kondenzacii.
Alebo mozno spinave, zoxidovane kontakty zapalovacich kablov.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
dag.bag
Příspěvky: 37
Registrován: pon bře 05, 2012 15:58
Bydliště: Ostrava

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od dag.bag »

mzprx píše:Tipoval by som na vodu v palive. Staci malo a pri chlade dojde ku kondenzacii.
Alebo mozno spinave, zoxidovane kontakty zapalovacich kablov.
No,prave,ze jsem mel v nadrzi jen par litriku a dotankoval vervu100 do plne coz by se promíchalo a mělo to byt vpoho,ale to odcházelo postupne :-)
Škoda 120 l,34 000 km
Daewoo Matiz,76 000 km
Renault thalia LPG,103 000 km
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ šedá gunsmokey+LPG 9/2012
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od inza »

A tak mě to dělalo i po na tankování většiny nádrže , tedy muselo dojít k promíchání toho zbytku (dojezd byl tak 50km), dočerpal jsem 40 litrů - žádná změna.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
Uživatelský avatar
majkii
Příspěvky: 133
Registrován: ned črc 15, 2012 16:09
Bydliště: Žilina

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od majkii »

Brat riešil podobné problémy na renaulte tiež s LPG, chytráci v servise postupovali obvyklým spôsobom, keď nevedia čo prepisujú SW, ale výsledok žiaden. cez ranault fóra zistil, že to je škrtiaca klapka stačilo prečistiť a mal po probléme
Renault Thalia 2007 1.2 16V, modrá
Orlando 1.8 104 kW LT+ Pewter grey+BT

Obrázek
Uživatelský avatar
TIBI77
Příspěvky: 589
Registrován: čtv čer 20, 2013 13:24
Bydliště: ZILINA

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od TIBI77 »

V Chevy servise mi spominali ze to robi u benzinu,ale uz si nepametam co vraveli ako to odstranit!
:?: :?: :?:
:PP:
2.0 VCDI LT+ 2013
Uživatelský avatar
inza
Příspěvky: 588
Registrován: ned úno 13, 2011 22:07
Bydliště: Brno

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od inza »

Tak po servisce, kde "nic" neudělali to téměř ustalo. Nevím, jestli to bylo výměnou oleje, nějakým resetem něčeho v motoru nebo čím, ale je to výrazně lepší. Do toho jsem navíc natankoval Vervu100, takže může to být souběhem všech okolností.

Ještě jsem uvažoval, že to může dělat (možná mě vyvedete z omylu) ventil od potrubí plynu, dočetl jsem se, že v některých případech to způsobuje problémy se startem - tedy auto nechce nastartovat (teď to dělá jedno z Orland co máme). Teoreticky se v případě vypnutí motoru, který jede na LPG vytvoří tlak za tímto ventilem, takže po startu, který probíhá na benzín se do toho ještě míchá ten plyn, takže auto je příliš bohatou směs a nechce startovat. Tak je otázka, jestli by se ta bohatost směsi nemohla projevit až třeba 3-5 s po startu - to asi ne že?
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG Obrázek
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG Obrázek
dag.bag
Příspěvky: 37
Registrován: pon bře 05, 2012 15:58
Bydliště: Ostrava

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od dag.bag »

inza píše:Tak po servisce, kde "nic" neudělali to téměř ustalo. Nevím, jestli to bylo výměnou oleje, nějakým resetem něčeho v motoru nebo čím, ale je to výrazně lepší. Do toho jsem navíc natankoval Vervu100, takže může to být souběhem všech okolností.

Ještě jsem uvažoval, že to může dělat (možná mě vyvedete z omylu) ventil od potrubí plynu, dočetl jsem se, že v některých případech to způsobuje problémy se startem - tedy auto nechce nastartovat (teď to dělá jedno z Orland co máme). Teoreticky se v případě vypnutí motoru, který jede na LPG vytvoří tlak za tímto ventilem, takže po startu, který probíhá na benzín se do toho ještě míchá ten plyn, takže auto je příliš bohatou směs a nechce startovat. Tak je otázka, jestli by se ta bohatost směsi nemohla projevit až třeba 3-5 s po startu - to asi ne že?

tuhle zavadu muzu potvrdit.mel jsem spatny vstrikovac na LPG a po vypnuti motoru se neuzavrel a ještě vstriknul plyn do valcu.pokud jsem startoval do 5 minut tak uplne vpohode,ale jinak to nechtělo chytit a bylo to většinou az tak na 3-4 pokus.banalita,ale pozlobilo to.nicmene s kolisanim otáček to asi souvislost nemá.ja jsem opravdu rozhybal ty benzinove jak jsem psal vys a zatím funguji.to je ma zkušenost.
Škoda 120 l,34 000 km
Daewoo Matiz,76 000 km
Renault thalia LPG,103 000 km
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ šedá gunsmokey+LPG 9/2012
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Kolísání otáček po startu

Příspěvek od Laco71 »

Dobry den,

pričina kolisania otáčok pri studenom štarte je najčastejšia -nekvalitny benzin -

aj ked by sme hned všetok benzin vypustili a naliali najkvalitnejší benzín aky na zemeguli existuje

kolisanie otáčok sa bude OPAKOVAT pri niekolkych po sebe iducich studenych štartoch a potom postupne odoznie

PRIČINA : RJ ma adaptačnu pamäť , teda sa PRISPOSOBUJE na zmenené podmienky spaĺovania

(zmena kvality benzinu, nadmorska vyška a i.) pri zmene tychto vstupnych udajov RJ ich zohĺadní a prisposobi spalovanie tymto novým parametrom

teda zmeny adaptačnej pamäte RJ si vyžaduju pojazdiť aspoň 50 km s inym benzinom
Odpovědět

Zpět na „Benzín“