problem s radenim rychlosti

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re:

Příspěvek od st_Andy »

shaman píše:Razeni mi zlobilo taky, zkus zkontrolovat manzetu na spojkovem lanku, casto odchazi. Pokud je KO, vymen lanko, je to jednoduche a stoji jen 500Kč a mas pokoj...
panove, tak opat otvorim tento folklorny problem, problem je ze neviem co mi odchadza, vacsinu rohov v meste beriem cez 3-2 kde bol problem uz od vyroby ale zvykol som si. Tieto dni ale radim Jednotku ci Spiatocku vylucne nechciac cez zuby a vsetky nizsie rychlosti idu tazseie! Myslite ze tomu vie pomoct ten hustejsi olej ktory vymedzi vole? 75W80? alebo je to manzeta spojkoveho lanka? Pripada mi, to akoby som nevedel dostatocne stlacit spojku, akonahle motor vypnem tak radim bez problemov takze kulisy mozem vylucit ze?

PS: olej bol vramci garancky pri 15 000 vymeneny, auto ma teraa cca 50 tis.
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Mikeš »

75W-80 není hustší olej a žadnej hustší tam nelej.Bylo by to ještě horší.
Odpoj lanko pod převodovkou a zkus jestli nezadrhává.Pokud ne, tak ho dotáhni o pár otoček víc než bylo před tím.Tím se zvedne o něco výš pedál a pokud to pomůže k snažšímu řazení máš vyhráno.Ovšem pravděpodobně ne na moc dlouho protože pokud se pedál začne znovu propadat tak to znamená blížící se konec přítlačáku...
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od st_Andy »

Mikeš píše:75W-80 není hustší olej a žadnej hustší tam nelej.Bylo by to ještě horší.
Odpoj lanko pod převodovkou a zkus jestli nezadrhává.Pokud ne, tak ho dotáhni o pár otoček víc než bylo před tím.Tím se zvedne o něco výš pedál a pokud to pomůže k snažšímu řazení máš vyhráno.Ovšem pravděpodobně ne na moc dlouho protože pokud se pedál začne znovu propadat tak to znamená blížící se konec přítlačáku...
dakujem pekne za tip :PP: prosimta a k tomu dotahovani lanka sa viem dostat aj zhora na ulici alebo len pod heverom? A ak by to bol pritlacak v akej vzdialenosti od brzdoveho pedala by mal byt spojkovy? ja ho mam temer v polovici brzdoveho, co je imho asi prilis nizko oproti normalu ci? nemali by byt pedale zarovno? :o)
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od V.Brousek »

V první řadě jak píše Mikeš, musíš mít spojkové lanko v pořádku. Pokud je manžeta spojkového lanka prasklá, může mít lanko přetrhané jednotlivé drátky, nebo je již zarezlé.
Kdybych to musel řešit já, každopádně bych spojkové lanko demontoval, v případě že by drhlo, žádné promazání nepomůže, řešil bych to výměnou za nové. Při zpětné montaži lanka, nastavit dotahováním pedál spojky do stejné roviny jako brzdový pedál. Pokud by po této výměně lanka spojka špatně vystavovala, pak demontáž převodovky a výměna přítlačného kotouče a spojkové lamely. Tuto opravu již ale na ulici neuděláš a je to na dílnu.
Samozřejmě že v převodovce musí být předepsaný olej, pokud tam není, řazení jednotlivých stupňů je vždy špatné.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od st_Andy »

V.Brousek píše:V první řadě jak píše Mikeš, musíš mít spojkové lanko v pořádku. Pokud je manžeta spojkového lanka prasklá, může mít lanko přetrhané jednotlivé drátky, nebo je již zarezlé.
Kdybych to musel řešit já, každopádně bych spojkové lanko demontoval, v případě že by drhlo, žádné promazání nepomůže, řešil bych to výměnou za nové. Při zpětné montaži lanka, nastavit dotahováním pedál spojky do stejné roviny jako brzdový pedál.
Urcite rad investujem do lanka a v pripade nutnosti aj do pritlacaku, s tym naozaj nemam problem ak to ma veci pomoct, skor mi ide o odhalenie pravej priciny tazkosti s radenim, aby sa nemenili zbytocne funkcne veci, kupodivu najlepsie mi ide 3-4, ostatne rychlosti s tazkostami, pricom spojkovy pedal mam klesnuty v polovici brzdoveho a urcite nie na jeho urovni.. :oops:

je jednoduche sa k spojkovemu lanku dostat? zvladnem to na ulici?
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Mikeš »

K lanku se dostaneš i z hora,ale zrovna hezký přístup k tomu není.
Dotáhni aby byl pedál stejně vysoko s brzdovým.Řazení se nejspíš zlepší,ale jak se začne pedál zase časem propadat tak je to téměř jistě na nový přítlačák.
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od V.Brousek »

Mikeš píše:K lanku se dostaneš i z hora,ale zrovna hezký přístup k tomu není.
Dotáhni aby byl pedál stejně vysoko s brzdovým.Řazení se nejspíš zlepší,ale jak se začne pedál zase časem propadat tak je to téměř jistě na nový přítlačák.
Nebo pokračuje praskání lanka a spojkový pedál se propadá. Odněkud se musí začít a já bych volil tu levnější a nejsnazší alternativu. Pokud je tam lanko s prasklou manžetou dole pod vozem, tak závada většinou je v zarezlém a nefunkčním lanku. A za druhé novým spojkovým lankem nic nezkazíš.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
st_Andy
Příspěvky: 87
Registrován: pon říj 25, 2010 11:26
Bydliště: Košice

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od st_Andy »

diky moc panove, kapli jste na to :PP:

vse je vyreseno - spravnym nastavenim lanka a vracenim tim spojkoveho pedalu do polohy brzdoveho :) -i

pedal byl prakticky klesnutej v pulce sve drahy takze ho neslo radne zeslapnout - akutne se to zhorsilo po preleteni pres nekolik kvalitnich vytlku :| kazdopadne to ted radi bez jakehokoliv drhnuti a nove lanko jest objednano :D
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Uživatelský avatar
Matizek800
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 07, 2013 16:01

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Matizek800 »

Mám podobný problém nejhoší je to při podřazování ze 4 na 3 prostě na tvrdo přez zuby nahoru to jde jak po másle ze 2 na 3 jde jen ztuha,četl jsem tady že výměna synchronu je tak na rok tak nevím jestli se do toho mám vubec pouštet nebo sehnat jinou převodovku,Jo a kde se daji synchrony sehnat a za jakou cenu??
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Mikeš »

Zkus vyměnit olej v převodovce a koukni jestli namáš vytahaný lanovody.Olej lejt jen co tam je předepsaný nebo ATF.Synchrony asi jedině v Drafelu nebo v Krči
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
Matizek800
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 07, 2013 16:01

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Matizek800 »

Tomu oleji neveřím raději bych převodovku kuchnul a synchrony vyměnil ale zase po tom co jsem tady četl si nejsem jistej jetli to má cenu dělat pokud tam jsou vyrobni nepřesnosti mužu je vyměnit a bude to to samé.nekupoval jste je někdo nebo nevíte na kolik vyjde jeden synchron?a jak poznám vytahane lanovoty nebo jaký by měly vliv na to že tam jde ze 4 na 3 rychlost přez zuby?díky za rady
Uživatelský avatar
Matizek800
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 07, 2013 16:01

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Matizek800 »

tak jsem provedl test s olejem, v garázi jsem mel přebytečnych 10l hydraulického oleje,tak šup tam s ním a ejhle převodovka řadí jak nová.tak ted nevím jestli ho tam mužu nechat nebo ho mám vyměnit za nějaký nový to se ale zase bojím že to bude jako před tím a vyhodím zbytečne peníze za olej.v záloze mám jinou převodovku tak kdyby tahle na ten hydra olej vydržela třeba 2roky byl bych spokojenej,co vy na to nechat/vyměnit?
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 329
Registrován: stř srp 29, 2007 08:37
Bydliště: B.n.P.
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Mikeš »

Tak pokud máš jednu špajzku v rezervě tak by se nebál ho tam nechat.
Pro zajímavost,jaké bylo označení toho hydr. oleje?
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Uživatelský avatar
Matizek800
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 07, 2013 16:01

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Matizek800 »

Bohužel ho mám bez označení,mám ho z výměny hyd. oleje z rolby vylejvalo se asi tak 50l krásně čistého červeného oleje,tak jsem 10zachránil nevěřil jsem že se jednou bude hodit.Nechám ho tam a uvidíme co se bude dít ...
Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 145
Registrován: stř čer 15, 2005 17:07
Bydliště: Chodov u KV

Re: problem s radenim rychlosti

Příspěvek od Jenda »

Dovolím si doplnit svůj postřeh.
Dostali jsme Matize 2000 s najetými 100tkm na dojetí, měla jej tchýně a řazení prý šlo vždycky špatně. Pravidelně se měnil olej v převodovce za předepsaný. Když jsem se v Matizu projel, byl jsem šokován, jak je to těžké auto na ovládání. Tento navíc nemá servo a ABS. Mám stejně starou Nubiru a i po 200tkm jde vše lehce, uplně jiné kafe. V Matizu se sice neřadilo přes zuby, ale bylo to trápení s meziplynem a nacvičenými pohyby s řadící pakou. Z 3 na 2 to za studena prakticky nešlo.
Hledal jsem příčinu špatného řazení - nejhorší, ze všech aut se kterými jsem kdy jel - a našel jsem uvolněnou konzoli pod řadící pakou. Zadní šrouby byly ulomené, přední uvolněné ve vymačkaných gumových podložkách. Po připevnění a dotažení této konzole, promazání všech pohyblivých dílů u řadící páky a nad převodovkou, seřízení dorazu levého táhla u řadící páky tak, aby chodilo v celém rozsahu a zároveň nebylo volné jsem okamžitě poznal změnu. Jako u Nubiry to nebude nikdy, ale už je to jisté řazení, bez losování. Pokud to vydrží i pri větších mrazech budu spokojen, jinak ještě zkusím vyměnit olej za zde zmiňovaný Dextron II E.

Nic zásadního na Matizu dělat nechci, začíná reznout a pokud se něco rozbije, co nezvladnu sám jde do šrotu, varovaný byl hned když se objevil ve vratech mé garáže. Už takle mu prodloužím život o rok/dva.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“