Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
ekzorcist
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 25, 2009 12:28

Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od ekzorcist »

Ahojte,

Ahojte, borci, malá story na utorok večer....

chcem sa s vami podeliť o skúsenosť v Carex-e v Dúbravke, Bratislave. Rodičia chceli mojim Esperom zbehnúť na dlhšiu cestu po Slovensku, tak som sa rozhodol ho dať pozrieť pred cestou. Navyše mi pískali novo namontované brzdy (montované tiež v CAREX-e) a chcel som vedieť prečo. (Pískali pri brzdení a otočenom volante a niekedy pri otočenom volante a pomalej jazde aj bez brzdenia) A kde by vám už lepšie poradili ako v orig. servise, nie? Plus som si nechal vymeniť rozbitú hmlovku, pozrieť prečo netrúbi klaksón a asi sa im to zdalo málo, tak ma presviedčali, že nech dám vymeniť aj palivový filter, vzduchový atď. Vravím - OK. :roll:

Tak volajú mi na druhý deň, že bolo tam málo vody, doliali jej veľa, natlakovali systém, vraj voda odchádza a to aj do spaľovacieho priestoru. Zahanbil som sa že - fakt - mesiac som vodu nekukal, lebo nikdy sa nestrácala... Tak som bol ticho. A oni, že je prasknuté tesnenie pod hlavou. Že určite sú spálené aj simmeringy a že treba dať zrovnať aj hlavu určite a teda, keď to budú robiť či nevymeníme rozvody rovno a vodnú pumpu a olej a filtre všetky atď atď. Odhad ceny 550-750€... :shock: Bolo mi to divné, auto dovtedy jazdilo ok, žiadna emulzia v chlad kvapaline, viečko oleja čisté, žiadny biely ani modrý dym z výfuku, nikdy nič. Olej a filter mením pravidelne, má 6000 km najazdené. Vravím : "Prosím vás, spravte čo sme sa dohodli a ja si to musím rozmyslieť, je to veľa peňazí." Oni sa tvárili, že OK. Tak som si ho potom našiel zložené, samozrejme nespravili nič z dohodnutých vecí (klaksón, pal. filter,...), len hmlovku vymenili, doliali destilku a 56 € vypýtali.

Došiel som 5 km domov a vystúpim - cítim smrad - spálený olej. Otvorím kapotu, motor spod viečka zadrbaný od oleja (predtým vždy čistý) a teraz neviem čo s tým. Príde mi to ako pomsta - nechceš? Tu máš!

Je to možné? Chová sa takto zo dňa na deň prasknuté tesnenie pod hlavou?

A čo teraz s tým? Čo všetko skontrolovať a čo preventívne vymeniť? A odhadované náklady?

Strašne moc díky za akúkoľvek radu, chlapi (a prípadne aj dámy :) )
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od Serpico »

...to je těžké posoudit, při natlakování to mohlo " povolit " v načatém místě těsnění, brzdové destičky pokud " pískají " můžou být špatné samotné destičky viz. druhovýroba ( to ale neznamená, že všechna druhovýroba je špatná ), kamarádům se stalo po namontováníí špatných destiček ( pozor na třídění destiček dle použití, tj. nelze použít sportovní destičky na běžné kotouče, obojí musí být v rovnováze ) nastalo abnormální sjetí brzdových kotoučů během měsíce, dále špatná funkce brzdového pístku, zarezlý ve válci prostě nechodí, to se kontroluje zamáčknutím při montáži, kontrola prachovky případná výměna. A teď jde taky o to kolik času na to má mechanik dle normohodin.

Inu, mějte se fajn a bez problémů
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od conpet »

Brzdy mě na esperu taky pískali , ničemu to nevadilo , hlavně nesmí přibržďovat a hřát kolo, těsnění pod hlavou - klasická závada , je tady toho napsáno všude plno, záleží kde prasklo , buď tlačí vodu , nebo olej , nebo oboje. Po výměně těsnění ještě počítej s výměnou oleje i chladící kap.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od Serpico »

...to conpet neměnil jsi náhodou kotouče i destičky spolu s celkovou opravou brzdičů výměnou pístků, prachovek atd. nicméně neprovokuji ale vše souvisí se vším, pístky přitlačí destičky na kotouč tlak v kapalině vyvolá hlavní brzdový válec po sešlápnutí brzdového pedálu a po uvolnění brzdového pedálu je jenom " odhodí " roztočený brzdový kotouš ale vše musí býti " funčkní " nesmí být třeba zarezlý píst v brzdiči pak to prostě nechodí jak má a třeba píská, hřeje se vše atd. ale některý destičky na začátku trochu pískaj, teď jsem koupil na jaře v drafelu destičky za 400 Kč za sadu, ...no zdálo se mi to málo ( předtím 900 Kč Lucas ), nepískají zatím vypadají dobře a hlavně brzdí.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od ppp »

Ja sa k carexu uz viac vyjadrovat nechcem, uz som sa vyslovil v teme o servisoch.
Radsej ist do tzv. garazoveho servisu nez tam kam si isiel. Viem o dvoch, obaja robia dobre, aj ked u jedneho je trochu problem so spolahlivostou (nedrzi terminy, nestiha pracu kvoli somarinam a kamaratom, ale zase nie je problem si s nim pokecat odpovie ked sa ho clovek spyta, ale prave vdaka tomu je s nim obcas tazko, proste volam o tretej ci je uz klima naplnena, ze uz je auto v garazi, volam o stvrtej, nedovolam sa, volam o pol piatej, je v aute isiel po diely (pre inu opravu), o piatej som tam radsej osobne a vidno ze klimu naplnil snad pred minutou a to tam mal auto od rana, proste obcas je s nim tazko, inokedy zase nebol problem a naobed uz bola oprava hotova) a u druheho som zatial nebol ale kolegovia su s nim velmi spokojni (na zaciatku biskupic). Ale ja servisakov vyuzivam len ked nemam prostriedky na opravu, napriklad v zime garaz a cez leto nejake naradie ktore stoji kopu penazi a bez neho to bud nejde alebo len velmi tazko.

Ak ide voda do spalovakov, tak to nazri cez diery po svieckach, posviet si baterkou a uvidis. Ak na piestoch nebude suvisla vrstva karbonu s povrchom ako kotuc do karbobrusky alebo brusny papier 100 tak je pravdepodobne ze voda do spalovakov ide. Inak tazko povedat. Najlepsie odsledovat ci naozaj voda ubuda a ak ano, tak ci netecie cez nejaky spoj.
A ak je v expanzke cierny sajrajt, tak idu spaliny naopak do vody.
Inak zarovnanie hlavy stoji 40eur, komplet rozborka zabrusenie ventilov a zborka 200 az 300 podla toho co vsetko budu menit (ale nie v carexe ale vo firme, ktora sa venuje takymto opravam, ma skusenosti a vybavenie, napriklad bruko). Ale ak si este nemenil simeringy na ventiloch tak budu tvrde ako kamen a bude ich treba menit. Ale simeringy nie su drahe, necele 2e za kus. Tesnenie od 10 do 30e (30e - origo), dalsie tesnenia asi 25e (treba menit aj tesnenie pod vekom ventilov, stare uz bude ako kamen ale v carexe ho podla mna nevymenia, takze sa ti potom zaserie cely motor od oleja). V carexe samozrejme rataj s 2 az 3 nasobnymi cenami ako som uviedol. Napriklad ich olej ma snad cenu oleja na mazanie turbin cerpadiel raketovych motorov. Za liter ich 15w40 castrolu si kupim v ktoromkolvek eshope shell 5w40 a este mi ostane.

Brzdy by som servisu uz nikdy nezveril, je to jedna z najdolezitejsich veci a zverit to cloveku, ktory na tom jazdit nebude, je dost riziko. Mne uplne stacilo ked mi v namk "namontovali" brzdy (kotuce, dosticky, bubny, pakne a bizuteriu okolo) tak, ze zadne nebrzdili vobec a predne vibrovali od namontovania. Navyse brzdy nie je nic zlozite. Dolezite je vzdy vsetko rozobrat do skrutky, ocistit, osetrit a zmontovat. Ked to niekto odflakne, len napr. tzv. rozhybavanim piestikov, koleduje si vodic o pruser alebo o dalsie opravovanie. Mne sa nastastie nic zle nestalo, po roku som si brzdy dal dokopy sam, komplet rozborkou a zborkou. Ale bol to dost divny pocit, ktory som ani na skodovke nezazil, ked mi zacali este pred mojim zasahom na jednom horskom prechode pri prievidzi slabnut brzdy, kedze brzdil len predok.

Otec ma napriklad na nubire brzdy spravene mnou, komplet ATE okrem bizuterie, kotuce a bubny pekne natrete aby nehrdzaveli, zatial je na nich len par fliackov kam schytali kamene z cesty. Urcite sa aj chladaky lepsie chladia ked su ich otvory priechodzie nez plne hrdze. A od novoty nic nepiska ani nevibruje doteraz. Aj ked som skladal bubny alebo brzdice kvoli loziskam nebol problem ich zlozit, kedze namiesto hrubeho hrdzaveho lemu na kotucoch a bubnoch je len tenka vrstva farby.
A cena za tie ATE (kopovane cez email a telefon z jedneho zilinskeho obchodu, zasielkou) bola nizsia nez za material, ktory som kupoval pozliepany z ktovieakych znaciek na espero este v case ked som sa v espere nevrtal sam. Este mam od nich ate powerdisky a ate dosticky ale uz si ich asi neuzijem, brzdim malo, takze terajsie nezoderiem.

Co sa tyka tesnenia pod hlavou, tak ak mas este jedno auto, tak si hlavu zlozis aj sam a zanesies do bruka alebo niekam inam ak chces. Pripadne mozno tam mozes nechat aj cele auto, treba im zavolat a hlavu zlozia spravia a namontuju sami. Ja som im hlavu z otcovej nubiry odniesol uz rozobratu sam, nechal som ju len zrovnat, teda vlastne nie nubiracku hlavu ale zo svojho stareho motora z espera, zvysok si viem spravit sam, zajtra mi pride material z polska, takze ju mozem zacat skladat, este uvidim ako lahko sa budu zabrusovat ventily. Ale vrtacka s gumenym kotucom, trochu brusnej pasty na ventily, oleja, technickeho benzinu a kuchynske utierky a bude to podla mna hracka. Postup je jednoduchy. Akurat to bude chvilu trvat, 16 ventilov je 16 ventilov.
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3604
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od conpet »

Brzdy jsem dělal na Leganze , Espero bylo bezproblémový auto -i
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
ekzorcist
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 25, 2009 12:28

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od ekzorcist »

Chlapci,

ospravedlňujem sa, že až teraz píšem, ale vďaka PPP za vyčerpávajúcu odpoveď. Auto som po tejto CAREX-áckej "diagnostike" zobral známemu - garážovému mechanikovi, zdvihol kapotu, popočúval, kukol expanzku, netlakovala nijako extra, kukol pod viečko oleja, žiadna majonéza. Povedal mi nech sledujem kvapalinu, koľko jej ubúda a ako sa auto správa.

To bolo v júli? Auguste?

Páni - je marec, autom som dennodenne jazdil - ani najmenšia chyba, ani pri -15°C. Za celú zimu som dolial dokopy asi 0,5 - 0,7 l nemrzky. Jazdil som len po meste a spravil 7-8 000 km. To mi nepríde veľa.

Možno investujem do nejakej generálky, len pre pokoj duše, ale presne takým štýlom, ako písal PPP.

Hentam už nikdy.

Nech vám to jazdí, páni :)
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Uživatelský avatar
ekzorcist
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 25, 2009 12:28

Re: Prasknuté tesnenie pod hlavou - CAREX

Příspěvek od ekzorcist »

Ešte aby som doplnil,

ten motor zadrbany od oleja, čo som si doniesol vtedy auto z CAREX-u a prvotne ma vystrašil, bol spôsobený tým, že prosím pekne v originál DAEWOO servise nasadili nakrivo viečko od oleja na motore...

Samozrejme pri jazde 100km/h domov som si troška zababral auto..

Odvtedy olej nikde, len tam, kde má byť :)
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“