podtlakové LPG :: smrad nespáleneného benzínu :: ND ::

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

podtlakové LPG :: smrad nespáleneného benzínu :: ND ::

Příspěvek od massic »

Zdarec, chtěl bych poprosit profíky o pár informací...

1) Mám-li podtlakový systém LPG - plyn se nasává do sání.
a) plynová řídící jednotka vypíná vstřiky?
b) benzínové čerpadlo nadále běží
c) jak takový systém reguluje mačkaní plynu? Selským rozumem mi z toho vychází že i když sundám nohu z plynu a jedu z kopce a mám zařazeno, tak mi tam jde plyn a má to spotřebu ? tedy lepší dát volnoběh?
d) souvisí s předchozím : zapalují svíčky i když je puštěný pedál plynu a jedu z kopce se zařezenou rychlosti?

2) Z výfuku jde dle mého smrad, jako by se nespálil všechen benzín. Espero už preci jenom není trabant a nějak ekonomicky by to dávkovat palivo mohlo. Může to být nějaká porucha? či prostě espero smrdí ?

3) má někdo prosím nepotřebnou rozbitou anténu? Novou se mi nechce kupovat, ale zvládnu si jí opravit. Z té mé nějaký blb vyndal to ozubené kolečko jako řešení problém, takže si ho spravit nemůžu.Nebo kdyby někdo daroval klíďo jen to kolečko zlomené, jak obvykle bývá. Dík

4) A případně má někdo celou přední masku z espera před popravou ? díky

Zná li někdo odpověď třeba jen na část otázky, může jí označit číslem a písmenem :mrgreen: :mrgreen:
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: podtlakové LPG :: smrad nespáleneného benzínu :: ND :

Příspěvek od ppp »

neviem aky system tam mas, takze len takto:
1)
a) ano, presnejsie plynova jednotka, teda napirklad u lovata ovladacia jednotka na jednom z vystupe vygeneruje (spoji cez interne rele s napajacim napatim z napajacej siete auta) 12V pri prevadzke na lpg. Na to sa bud zapoji rele, ktore odpoji vstreky, alebo niektori davaju este krabicku s odpojovacom vstrekov, pretoze niektore auta su haklive na jednoduche odpojenie vstrekov a potrebuju na oklamanie benzinovej RJ rezistory. Espero haklive nie je, takze odpojovac vstrekov je zbytocny luxus.
b) ano benzinove cerpadlo obvykle dalej bezi. Maloktori montaznici ho odpoajaju. Je zbyocne aby bezalo, je to XX watov, ktore zbytocne spotrebuva a opotrebuva sa. Je mozne ho cez rele odpojit, rovnako ako sa odpojuju vstreky.
c) vacsina jednoduchych podlatkovych systemov sa riadi len podla udajov z lambdy a podla zosliapnutia plynoveho pedalu, kde nad istu uroven prida trochu viac paliva. Tato uroven a tusim aj percento paliva sa da nastavit. Niektore ako lovtec tronic mali viac nastavovaciek ale tiez robili v zasade to iste.
Ano pri brzdnei motorom sa dalej spotrebuva palivo ale to je na espere fuk, pretoze espero neodpojuje vstreky pri brzdeni motorom, take aj na benzin pri brzdeni motorom spaluje palivo. Taka nubira uz ano, ale espero jednak vstreky neodpojuje a navyse dost dviha otacky motora obtokom skrtiacej klapky takze je to u neho s brzdenim motorom este biednejsie. Co sa tyka volnobehu to treba pouzivat podla uvazenia, na espere sa tym na palive usetri malo a na brzdovych dostcikach tiez malo, kedze espero, aspon moje, motorom ktovieako nebrzdi.
d) ano, nadalej motor pracuje a netoci sa len ot prevodovky, aj ked viac energie obvykle doda auto nez palivo, preto sa tomu hovori brzdenie motorom :)

2) vsetko su to len stare skodovky. Stale su to len motory s vnutornym spalovanim. A na esperach uz je obvykle po smrti lambda aj katalyzator a potom sa to od starej skodovky nelisi absolutne nijako. A pri studenom motore RJ aj tak kasle na nejaku labmdu, a proste obohacuje aby motor neskapal.A ak jazdis takmer vylucne na lpg tak ten benzin je uz dost tazko spalitelny, takze to moze aj vynechavat.
Skus si ist na krizovatke za najnovsim mercedesom s benzinom, ked na to trosku sliapne aky smrad za nim ostane, ako za skodovkou iducou na sytici. To len neinformovani ludia si myslia ze moderne auta nesmrdia. Smrdia, len pri ustalenej jazde sa o vacsinu smradu postara katalyzator. Ale pri prechodovych rezimoch, najma akceleracii sa na nejaky idealny pomer benzinu a vzduchu kasle, takze vtedy smrdi kazde auto okrem elektromobilu. A za studena tiez.
massic
Příspěvky: 100
Registrován: čtv pro 03, 2009 23:23

Re: podtlakové LPG :: smrad nespáleneného benzínu :: ND :

Příspěvek od massic »

Pán ty jsi boh, dakujem ti vela, a musim rict ze jsi ma vela prekvapil. Myslel jsom že je espero teda lepši voz :-)

vyšla mi moje snaha rozpravat po slovensky? :-D :mrgreen:
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: podtlakové LPG :: smrad nespáleneného benzínu :: ND :

Příspěvek od ppp »

Espero nie je zly voz, za tu cenu poskytuje dost komfortu a odvezie a dovezie bez problemov, ziadne take, ze ked sa pokaka nedolezite cidlo alebo sa nebodaj nepodari vypalit nejaky blby akozeeko filter tak odmietne ist. Je to proste starsie auto, so vsetkymi vyhodami aj nevyhodami starsich aut. Nemyslim tym opotrebovanie ale to , ze bolo navrhnute pred rokm 1990. Co mi na nom vadi najviac je: nepodsvietene rucicky pristrojovky, chybajuci klimafilter, otrasny otvor do inak nadherne velkeho kufra vratane nesklapacich operadiel zadnych sedaciek. A samozrejme mizerne svetlomety, ale to je mozno vekom, ktovie ako svietili za novoty.
Inac to ze motor za jazdy udrzuje nejake otacky aj po vyradeni, si myslim ze je barla na nejaky problem s prevodovkou, pretoze ked ti motor podvihne otacky, tak sa lahsie radia rychlosti, najma tie nizsie. Mna to akurat trochu otravuje ked by som chcel ako volakedy na skodovke brzdit motorom z kopca, a ono nic, alebo takmer nic.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“