Benzin vs. diesel :)

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

ale na polovičný výkon ako diesel :D :D :D proste chlapci nezáviďte všetko ešte aj tú dvojhmotu závidíte :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Reklama
 

Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od chrudoš »

Mas pravdu, my vam tak zavidime! My to totiz nepotrebujem, ale jako spravni Cesi bychom to chteli, kdyz to ma soused, neee? :)
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

paradox je že som napísal nezáviďte NÁM a ja ešte žiadneho Cruza nemám :D LOL :lol:
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
jece
Příspěvky: 62
Registrován: čtv úno 10, 2011 11:32

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od jece »

Rychlost roztocenia turbiny je zavisla od jej velkosti. Velke turbo ma vyhodu v tom, ze vie vygenerovat vacsi tlak, ale zase je lenive. Male turbo je rychle na roztocenie, ale nevygeneruje dostatocny tlak hlavne pri vyssich otackach. (Preto niektore auta pouzivaju turba dve, male aj velke). Moderne turbo ma dalsi podporny system VGT (Variable Geometry Turbocharger), kde sa meni geometria lopatiek natoku plynov na turbinove koleso. Prave tymto systemom sa dari podstatne znizit turboefekt.
Turboefekt je laicky povedane zavislost tlaku turba od otacok motora.
Turbodiera je oneskorenie vygenerovaneho tlaku pri prudkom zosliapnuti plynu pri nizkych otackach nezatazeneho motora.
Je to aj o tom, naucit sa s tym jazdit, hlavne si uvedomovat to, ze pod kapotou je motor s turbom.
http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFfp8U&NR=1
Naposledy upravil(a) jece dne stř bře 09, 2011 14:33, celkem upraveno 1 x.
Opel Omega 2.2DTI
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od chrudoš »

Takze "biturbo" je proste male a velke turbo na pokryti vetsiny otacek? Kurde tady to je lepsi jak encyklopedie, parada :)
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
Dimco Nubira 97
Příspěvky: 903
Registrován: pon úno 08, 2010 14:49
Bydliště: Trnava

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Dimco Nubira 97 »

Ano napríklad motor TSI je bi-trubo. Ale robené tak že tlačí kompresor a turbo nie dve turbá. Je to fakt technicky veľmi vyspelí motor. Keby toto spravili na dieseli tak benzín už je úplne v ťahu :D
Daewoo Nubira 1.6 SX 106hp :)
Otieckova Epica 2.0 VCDI 110kW v mojom užívaní aby ste ma toľko nehanili :D
Seat LEON 1.4 TSI
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od chrudoš »

no pockej, ale vw dela TSI ale i TSI biturbo, nebo twinturbo nebo doubleturbo nebo tak nejak, tzn bezne TSI dve turba nema, ne?
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
honza72
Příspěvky: 554
Registrován: úte čer 23, 2009 11:31
Bydliště: Ostravsko

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od honza72 »

VW dělá dvojí TSI, jednou přeplňované turbem, podruhé přeplňované kompresorem a turbem, kdy kompresor tlačí do 2400rpm, pak se mu odpojí elmag. spojka a tlačí turbo. (Z internetu: Vzniklo tak dvojité přeplňování se sériově spřaženým kompresorem a turbodmychadlem, kterému u VW říkají twincharger.)
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od mzprx »

jece píše:1. Turbo sa toci stale, aj pri volnobehu. Turbina turbokompresora je pohanana vyfukovymi plynmi a aj pri relativne nizkych otackach (1300/min) je k dispozicii dostatocny tlak na strane kompresora, ak samozrejme na to slapnes a tym vytvoris v spalovacom priestore dostatocne mnozstvo vyfukovych plynov. A s otackami nizsimi ako 1300 nejazdim a uz vobec sa s takymi nerozbieham. A ak by som sa aj na nizkych otackach rozbehol, tak predsa preradim az v otackach vyssich, napriklad viac ako 2000 a vtedy ma turbina uz aj 100 tisic otacok (podla zataze motora/mnozstva vyfukovych plynov) a turbina sa za tu jednu sekundu pocas preradenia nestihne zastavit.
jece píše:Rychlost roztocenia turbiny je zavisla od jej velkosti. Velke turbo ma vyhodu v tom, ze vie vygenerovat vacsi tlak, ale zase je lenive. Male turbo je rychle na roztocenie, ale nevygeneruje dostatocny tlak hlavne pri vyssich otackach. (Preto niektore auta pouzivaju turba dve, male aj velke). Moderne turbo ma dalsi podporny system VGT (Variable Geometry Turbocharger), kde sa meni geometria lopatiek natoku plynov na turbinove koleso. Prave tymto systemom sa dari podstatne znizit turboefekt.
Turboefekt je laicky povedane zavislost tlaku turba od otacok motora.
Turbodiera je oneskorenie vygenerovaneho tlaku pri prudkom zosliapnuti plynu pri nizkych otackach nezatazeneho motora.
ad 1.:
Ja sa na 100% vzdy rozbieham z volnobeznych otacok - automat... :D A jazdim medzi 1300-1800 otackami s benzinom. Pri necelych 2400 uz porusujem max. povolenu rychlost na dialnici. Prevodovka mi radi nahor pri cca. 2000 otackach. A ten motor ide "za plynom" okamzite.
ad 2.:
"Biturbo" su zvycajne dve mensie turba paralelne.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
thorntree76
Příspěvky: 51
Registrován: úte lis 23, 2010 19:00

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od thorntree76 »

ani benzín ani nafta nejlepší je...............................:) http://www.youtube.com/watch?v=MjEKi9D2 ... re=related
HHR 2,4 LT
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Hanzy »

To bylo me seznameni s dieslem a dnes mate chlapci dieslaci vyroci :D
http://www.novinky.cz/auto/227689-trakt ... -lety.html
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Riko
Příspěvky: 110
Registrován: pon lis 22, 2010 18:04
Bydliště: SR-Hnúšťa

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Riko »

Zdravím,chcem sa opýtať pozeral som rozne značky áut a aj motory.Niekde bola 1.4 88Kw 120k s 200Nm,inde zase bola 1.2 100k stakmer takým krútiacim momentom ako má cruze 1.8.
Niekto tu spomínal že objem motora nenahradí ničím a tak.Tak čo je vlastne doležité kone,Kw,Nm či objem motora?Keď som porovnával cruza 1.8 zo 176Nm a iné značky áut tak iné mali ohodne vačší krútiaci moment!A to som porovnával objemovo menšie autá ako je cruze 1.8.Myslíte že ten motor 1.8 v cruze je dostatočný? Nie som neaký odborník,preto také otázky,ak sa dá odpovedať budem rád!Vďaka!Nič v zlom ale odpovede typu diesel má vačšie Nm,diesel je lepší a tak ma nezaujímajú pretože diesel nechcem!
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od chrudoš »

Kazdy motor je jiny, je treba si je projet. Vseobecne jde o to, jestli je to atmosfera nebo turbo, coz ale jiste poznas :) Jinak z vlastni zkusenosti, tesil jsem se takrka na 150 koni, ale kdyz jezdim, mam pocit jako by tam ani nebyli. Nicmene je to jen tim, ze auto je relativne velke, pohodlne a tiche, takze je ten projev koniku docela utlumen. Pokud chces vsechnyty kone citi, musis ten motor tocit, ale ver, ze sype jak das a ja bych nemenil. Jestli je rozezrany nebo ne, bych neresil, vseobecne je to 1,8 a tim motorem proste musis prohnat vyssi objem paliva nez v 1,2, nicmene auto jezdi paradne.
Na druhou stranu byt nabidce turbobenzin, bral bych jej, atmosfera do dvou litru je dneska mrtvy motor, uz jsou za zenitem, downsising a turbo je u ctyrvalcu jasna a jedina budoucnost
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Já teda taky radši benzin.Je to asi nostalgie ale já říkám:Někdo má rád holky někdo zase vdolky a někdo oboje :lol:
I když člověk slyší o té ropě a chudák příroda tak už aby byla ta elektrika dostupnější :!: :!: :!:
Hlavně ať nám jezdí a nezlobí -i
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Benzin vs. diesel :)

Příspěvek od chrudoš »

No ja bych se budoucnosti nebal, slabe rozsireni alternativnich motoru neni nicim jinym nez ropnou lobby, ani automobilky se nebudou samy snazit vynakladat buhvijake bohovske penize na jine pohony, kdyz je ropy jeste dost. Naopak, az jednou (jestli vubec) ropa dojde, velice rychle a myslim, ze i bezbolestene se prijde s necim jinym (elektrika, vodik, ale mozna i synteticky benzin). Jenze zase vlivem lobby si za to vsechno mastne zaplatime. Uz vice jak tricet let jsme za oil peakem a produkce porad neklesa, takze je jasne, ze z velke casti jsou historky o dochazejici rope pouha masirka
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Pokec“