Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Blue Lanos, pejee

Odpovědět
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od bjes_des »

Jedna z moudrostí při koupi auta říká: Nenech se unést, důkladně si všechno zkontroluj. Ale to bych ani nebyl já... :lol:

Jak jsem vstoupil do spolku fandů této značky.

„Končí mi desetiletá lhůta platnosti plynové nádrže u mého Formana. Má smysl platit novou u takhle starého auta? Co zkusit se poohlédnout po jiném? Na značce až tak moc zase nezáleží, hlavně aby bylo znovu na plyn.“
Takové myšlenky se mi pořád častěji honily hlavou. Využil jsem samozřejmě možnost vyhledávání pomocí Internetu. Nějaká auta (ne moc) jsem si prohlédl a nakonec jsem si vybral stříbrnou Daewoo Nubiru combi 1,6, 16V, rok výroby 2000. Po vyřízení formalit a zběžném pročtení alibistického protokolu prodávajícího autobazaru jsem si „nové“ auto odvezl.
Na nový a poměrně luxusní typ auta v porovnání se starým Formanem jsem si rychle zvykal. Samozřejmě, že jsem neotálel a hned zkraje zadal do vyhledávače název značky a přišel tak na „Daewoo Chevrolet fórum“. Pročítal jsem jednotlivé složky a pomalu se seznamoval se vším, co mě mohlo dobrého i špatného v budoucnu potkat. A tady počáteční idyla končí.
Po ujetí zhruba 500 km, kdy jsem auto nijak nepřepínal (zrychlení z 0 na 100 je jeden z posledních ukazatelů, který mě zajímá), jsem se ve slunečném podvečeru vracel z lesa. Při celkem klidné jízdě při rychlosti cca 60 km/hod. a lehkém „šolichání“ plynu se z motoru ozvala rána, vzápětí druhá a motor zhasnul. Pokusil jsem se o nastartování a po rovině popojel ještě pár metrů, abych byl na začátku klesání. Pak už jsem se o nic nepokoušel a nechal se odtáhnout domů.
Navštívil jsem v sousedství automechanika, který místním zajišťuje běžné opravy aut, především ale škodovek. Když uslyšel značku auta, o dalším hovoru o případné opravě nechtěl nic slyšet. Tento typ nezná a neumí a nakonec to bylo to nejrozumnější, co mi mohl v dané situaci říci. A co dál?
Ve zdejším fóru jsem četl dost kladných hodnocení člověka, který si tu říká Palikx. Původně to nenapadlo mě, připadalo mi to dost troufalé běžet se svým problémem právě za ním. Ale i tady platí pořekadlo „cherchez la femme“, česky něco jako „za vším hledej ženu“ (v odborných kruzích se spíš tvrdí „kam čert nemůže, nastrčí ženskou“, že pánové?). :-))) A tak mě ta moje drahá polovička, ostatně jako vždycky, postrčila k rozhodnutí.
Co dodat? Sednul jsem a napsal Palikxovi e-mail s popsáním svého problému. Odpověděl ještě tentýž večer! Nakonec jsme se dohodli, že mi přijede auto prohlédnout a řekne, co by bylo možné podniknout. Správně tušíte, že se nejednalo o žádnou prkotinu. Prasklé péro u zdvihátka zřejmě způsobilo následné škody – ulomený napínák rozvodového řemenu, v jednom z válců žádná komprese – to zjistil na místě při prvním prohlédnutí, ulomený ventil, který poškodil píst a hlavu zjistil až po rozebrání u sebe.
Po první prohlídce mi doporučil zjistit, jak se k vzniklé závadě postaví autobazar. Odpověď určitě tušíte, a pokud by mi nevadilo, že mi před barákem stojí půl roku nepojízdné auto, mohl jsem zkusit sehnat advokáta a jít do toho. Určitě míň času i peněz stálo dohodnutí s Palikxem, že se vše pokusí opravit. A co je ze všeho nejdůležitější? Auto, opravené Palikxem, je zárukou toho, že oprava je provedena takovým způsobem, že bych měl mít na nějakou dobu vystaráno.
Pokusil jsem se popsat anabázi, kterou jsem prošel. Ale protože se mi auto, které jsem koupil, trochu zadřelo pod kůži, nemíním se s ním jen tak rozloučit. Oprava se pomalu chýlí ke konci a tak doufám, že se už v říjnu budu moci zúčastnit srazu v Praze Letňanech a předvést tam výsledek Palikxovy dovednosti.
Naposledy upravil(a) bjes_des dne pát říj 16, 2009 23:44, celkem upraveno 2 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem se stal členem Daewoo klubu...

Příspěvek od palikx »

:D na to musim reagovat
pekne jsi to popsal
a tak doufam ye se to skutecne podari.hlava je tedy jina srovnana zabrousene ventily a jen ji mmusim nastrojit.k cemuz mi chybi vika vacek ktere mi s hlavou nedorazily tak je ocekavam v poste.
pist je venku jen mi nastalo dilema s tim jestli tam dat jiny i s ojnici nebo nechat prelisovat jen pist a ojnici nechat jelikoz je jina-uz je to novy typ motoru-musim tedy zvazit obe ojnice zda maji stejnou hmotnost a stejny prumer cepu a pak se uvidi.
pokud vse klapne mohlo by to v sobotu jet.pokud ne bude to viset na ojnici a nebo na vikach vacek.nic jineho me snad uz nepotka.
tak uvidime drzte nam palce
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Slavek
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem se stal členem Daewoo klubu...

Příspěvek od Slavek »

No jo kazdymu se to muze stat, do toho nikdo nevidi
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Jak jsem se stal členem Daewoo klubu...

Příspěvek od Serpico »

...to bjes_des " doctor palikx " je záruka odborné práce, vlastně dělal dlouhá léta na daewoo - ech ve značkovém servisu a nedám na něj dopustit, po zkušenostech se značkovými, naposledy už hodně dávno SRBY, ....neboj budeš jezdit má k dispozici tu samou diagnostiku jako ve značkových ale hlavně " zkušenosti " a ty žádný mechanik v těch kouzelných diagnostických skřínkách nenajde...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem se stal členem Daewoo klubu...

Příspěvek od palikx »

tak samozrejme vika vacek nemam a tak motor stoji.ojnice je jina a tezssi o par gramu ale dal jsem ji tam s tim ze to pripadne znovu rozeberu.v podstate zkousim co to udela-nekde se to naucit musim.bohuzel pro majitele porad tedy jeste cekam na dily ktere mi moji neduslednosti a take nevedomosti prodejce hlavy neprisly.


Tak mame pokracovani
Auto jede zatim to neni uplne ono ale jsem optimista a tak verim ze se to jeste zlepsi.
motor je ale klidny a bezi pomerne tise tedy jina ojnice nema tak zasadni vliv.
jeste uvidim rano start dnes tam bylo nejake klepani ktere po chvilce preslo.
zatim to jeste trosku kouri ale vzhledem k tomu co tam vsecko nateklo do vyfuku doufam ze se to vypali.
jinak to auto potrebuje jeste spoustu dalsiho leceni takze to bude asi nejdrazsi nubira v cechach.
ale jinak muzu prohlasit ze je to dalsi z mrtvych vstani.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem přivedl Palikxe do blázince...

Příspěvek od bjes_des »

Po dohodě jsem dopravil na podvalníku nepojízdnou Nubiru k Palikxovi. Po sundání hlavy zjistil, jak jsem již jednou uvedl, ulomený ventil, který poškodil píst a hlavu. Hlavu zkusil dát opravit, ale bohužel její poškození bylo takového rázu, že se to nepovedlo. Sehnal náhradní hlavu kdesi na severní Moravě a po menších peripetiích se povedlo dostat ji trochu oklikou přes Brno až k Palikxovi.

A takhle nějak to všechno probíhalo:


6. 9. 2009
Ahoj!
Tak hlava je dole, ale neni to pekny pohled. Ventil byl jiz ulomeny a ublizil hlave a pistu. Byl tam vzpriceny, zapichly v hlave a do nej opreny pist. Pist musi prijit novy, mozna ho mam, jeste uvidim. Kdyz ne, sezenu starsi. Jeste taky zalezi, co na to ojnice, po takove rane muze byt ohnuta. Uvidim, az to vyndam. A hlavu odvezu opravarum, jestli ji zachrani. Ale tady se bude muset vyvarit a vsadit nove sedlo ventilu a voditko. Jinak uz mam mozna jinou. Takže ventil, zdvihatko, tesneni hlavy, tesneni sani, tesneni vyfuku, tesneni potrubi, pruzinu zatim nemam, snad se sezene nova, kdyz ne, zkusim starsi, kladka rozvodu. Koukal jsem ještě, ze lehce rosil termostat a tak dam tesneni i pod nej. Remen je tam dobrej, ale neni jasny, jak dlouho. Ale urcite 2 roky a kladka je tam mozna 5 let. Nic jineho snad nebude potreba,
jelikoz je tam i ten pist, je to narocnejsi, musi se sundat vana. Ahoj.

Nebojte se, určitě to ještě neskončilo. Mám pro vás připraveno ještě asi tak 10 pokračování... :lol:

V předchozím příspěvku Palikx prohlásil:
jinak to auto potrebuje jeste spoustu dalsiho leceni takze to bude asi nejdrazsi nubira v cechach.
ale jinak muzu prohlasit ze je to dalsi z mrtvych vstani.

A to ještě chudák vůbec netušil, že to nejhorší ho vlastně teprve čeká... :(
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem přivedl Palikxe do blázince...

Příspěvek od palikx »

:D :D :D
No dalsi pekne tema moc me to pobavilo
ale tedy k veci
koureni motoru se hodne zlepsilo ale ne zcela
bohuzel je to videt na spotrebe oleje tedy cesta praha benesov a zpet cca 0,8 l oleje na 100 km coz je ponekud moc
po dotazu na majitele zda dolival olej v dobe kdy auto mel-500 km najetych-napsal ze ano asi 1 litr +-
kdyz jsem zacal s opravou olej byl na minimu ale to jsem nejak moc neresil nemel jsem auto na rovine-bohuzel jsem to resit mel
kazdopadne doba pokrocila a prislo nam ochlazeni a ja musim zitra venku rozebrat motor do sroubku znova vymenit pistni krouzky a pro jistotu dat nove simerinky na ventily-jiny typ-ty co tam jsou ted jsou sice nove ale nejak se mi nelibily ale tesnily-mozna ne dostatecne.uz neverim nicemu
tak snad to stihnu aby to v nedeli zas bezelo.
a samozrejme v aute je novy vyfuk,lozisko zadniho kola gumy stabilizatoru zadni,tycka stabilizatoru predni chladic klimatizace vcetne naplne,silentblok ramene a cep,a kabely zapalovani.
kdyby ta potvora nekourila bylo by to uz docela dobre auto.
tak jestli se z toho nezblaznim tak v nedeli napisu jak to dopadlo :PP:
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem přivedl Palikxe do blázince...

Příspěvek od bjes_des »

Teď jsi mě trochu doběhl tím, žes' napsal skoro celý další průběh... Takže pokračování na etapy vypouštím a dávám sem celý zbytek až do chvíle, kdy jsi zjistil, že musíš znovu sundat hlavu...
18. 9. 2009
Ahoj!
Hlavu mam, je odvezena na srovnani, bude doufam v pondeli, pak hned zabrousim ventily a vymenim gufera, nastrojim potrubi a sup do auta.
Ted o vikendu v klidu vymenim pist, nevim jestli to ale stihnu do patku, stmiva se brzy a je na to jen utery az čtvrtek. Co bude v patek jeste nevim, no uvidim, budu delat, co bude v mych silach. Bude potreba tesneni hlavy,tesneni vyfuku. jeste uvidim, co bude s tim zdvihatkem, mozna tam zustane, a urcite 4 simerinky ventilu, pak tesneni termostatu je uplne rozpadle a dokonce to tam teklo. Chladic na klimu uz mam, ted konecne vyndam ten kompresor. Sehnal jsem do nej tesneni, tak uvidim mozna ho pretesnim sam.
Zatim ahoj.

4. 10. 2009
Ahoj,
tak se po nejake dobe zase ozyvam. Tak motor je v hromade, ale cekam na vika vacek, ktere mi ten umelec neposlal s hlavou a me nedoslo, ze je to takovej moula, ze z hlavy vynda i vsecky stefty a neposle vika. Uz 14 dni se snazim, aby to poslal, ale zatim se nedari, i kdyz slibil, ze zitra je posle.
Dal k motoru: Uz ho nekdo rozebiral cely a lozisko na klikovce bylo nejaky divny, tak je tam to z ojnice co mi prisla. Bohuzel je jina, jelikoz ty mas uz novejsi motor a tam jsou ojnice jine a ja si to neuvedomil, ale je tam a uvidim, co to bude delat. Predpokladam nejake chveni, ale zalezi, jak to bude moc citit. Pokud to pujde vydrzet, bude to hotove a budes moct jezdit. Pokud ne, musim to jeste rozebrat a nechat prelisovat pist a zkontrolovat tvoji ojnici, jestli to prezila.
Rameno jsem vyndal a je na nem i spatny cep, ktery by to chtelo novy, ale jelikoz uz takhle to mas drahy, tak jsem nasel jedno stare rameno s dobrym cepem a tak ti ho tam dam a novy silentblok a usetris minimalne 400 za cep nebo 1000 za rameno.
Dale klimatizace je stale nafouknuta, je v ni tlak a nemuzu to vypustit jen tak na zem - je v tom strasne moc detekcni latky a vsecko v okruhu 5 metru by bylo zelene a od oleje. Takze navrhuji kompromis - az auto pojede, odvezu ho do prace a tam to vysaju. Vymenim chladic a opet napustim klimu. Kompresor zatim nechame byt, jen ho cely umeju a uvidime, treba na jare pred sezonou, jak na tom bude a po tom se rozhodne co dal. Domluvili bychom pak bud vikend nebo cely tyden, kdy bych si auto vzal a pripadne ti pujcil moje nebo meho formana.
Pokud mas jeste jiny napad, sem s nim.
Ahoj - delam co muzu, aby to dopadlo za co nejmin s co nejlepsim vysledkem.

7. 10. 2009
Tak ahoj!
Mel jsem taky radost, kdyz to konecne prestalo klepat a zacalo to bezet tak jak ma. Musel jsem tam nalit i vodu, jelikoz hydrostavy dlouho nechtely natahnout olej, ale ted uz to bylo tiche. Moje obava z vibraci se dikybohu neprojevila nebo jen neznatelne, takze bych to vubec neresil. Musim jeste dodelat par drobnosti, jelikoz hlava byla trosku jina a chybely tam nejake otvory a tak je musim dodelat. Rameno jsem spravil a zitra ho tam namontuju.
Rozvody - kladka je tedy nova a po konzultaci s kamaradem jsem dal i novy remen, jelikoz ten stary dostal ranu a muze byt natrzeny. 1 hydrostav je novy a pruzina. Zitra to snad dovezu do prace na vypusteni klimy a v patek tam chladic dam a znova napustim. Ted klima funguje.
Jeste bych se chtel domluvit - chci vymenit olej, jelikoz do toho co tam je, natekl benzin a voda a nejake piliny, kdyz jsem vytvarel otvory v hlave. Dal bych tam 10W40 olej, vychazi na cca 150 kc litr.
Dale jsem zjistil, ze mas deravy vyfuk, asi zadni dil. Teoreticky bych ho mohl jeste mit, ale nevim, jestli ho najdu (našel). To by snad mela byt posledni investice. O vikendu by jsi si ho mohl vzit, pokud bude vse fungovat. jeste samozrejme nevim, ale i na plyn to bezi dobře, tak snad se to povedlo. Ahoj.

8. 10. 2009
Ahoj!
Tak dnes jsem s tim dojel do práce. Rameno je tam, motor komplet poskladany, uvidim, co bude delat. Jeste to chce projet poradne, ted to ma 7 km a porad to trosku kouri, i kdyz se to zase zlepšilo. Je asi plny vyfuk – doufam.
Jen pro zacatek - to auto nebyla dobra koupe.
Huci prevodovka docela dost, huci nektere lozisko, jeste tam je vule, asi v cepu rizeni nebo nekde, jelikoz jsem tam slysel obcas nejake klepnuti.
Ta klima funguje a chladi, ale jelikoz to utika vsude mozne, takze taky nic moc - ale to bych snad mel zachranit.
Pravdepodobne jsou zadni tlumice spatne nebo horsi, nevyvazena kola - lehce to vibruje v urcite rychlosti, pneumatiky nic moc a diky tomu rameni je jedna na vyhozeni.
Vyfuk deravy, jeste jsem to poradne nevidel, kde je dira, ale podle zvuku je to spoj, stredni a zadni dil.
Vstriky jsou pridrene - kdyz to bezi na benzin a prida se, tak to zaskube - na plyn to nedela.
Obcas to bezi na 3 valce - vubec se mi nelibi ty kabely, jsou tam 2 uplne jiné, ale zatim to nechame. Pokud dira ve vyfuku bude zadni dil a pujde to rozebrat a sezenu ho, tak ten jeste udelam. Klimu zitra, to je jasne. Ostatni urcite nestihnu, i kdyz lozisko, pokud to bude predni, bych mozna mel taky, ale je to slozite a bez lisu to neudelam - ten mam v praci. Tak snad ti to zatim staci, doufam ze si ten motor sedne a bude to dobre. Ostatni se uvidi. Ahoj.

8. 10. 2009
„Nebyla to dobrá koupě.“ Tak při mé klice a způsobu výběru mě to snad ani nepřekvapilo. Obvykle volím tu nejhorší možnou variantu. :-(
Ale k tomu ostatnímu, bez vypisování těch závad, o kterých se zmiňuješ, že je možná zvládneš :
huci prevodovka docela dost
vule asi v cepu rizeni
zadni tlumice spatne nebo horsi
vstriky jsou pridrene
obcas to bezi na 3 valce - kabely jsou 2 uplne jiné

Nechci tě s tím prudit teď, asi toho máš momentálně plné zuby. Byla by šance někdy duben - květen se s tebou domluvit, pokud to do té doby vydrží, na odstranění něčeho z toho, co jsi při tom i krátkém projetí zjistil? A u té převodovky - co obvykle bývá příčinou, musí se toho hodně měnit (nějaké ty ozubené převody nebo jak to teď funguje), nebo to bývá třeba nějakým ložiskem? U ostatního by šlo asi většinou o výměnu, ne?
Zatím díky. Joska

8. 10. 2009
Ahoj!
Prevodovka - tam se musi vymenit lozisko, co huci - bohuzel se to neda vetsinou zcela urcit a chtelo by to vsecky, ale tohle huci hlavne a nejvic, kdyz auto stoji, tak je to nejake z tech, co se toci porad a budou nekde vzadu, kde je nejmin oleje. Oleje je tam asi malo, tak tam zitra trochu pridam - navic to neni uplne jednoducha operace, ale nemusi se vyndavat prevodovka - nastesti.
Lozisko v kole je na vymenu, ale ted uz to nestihnu a jak dlouho vydrzi netusim, ale tak 1000 km, takze by ho chtelo. Tlumice by chtely na test a pak to vymenit, ale zatim nepodstatne.
Klepani zkusim zitra nejak objevit a pak se uvidi, co to je a mozna to jeste odstranim.
Vstriky bych zatim zkusil jen pridat neco do benzinu na cisteni a hlavne naplnit nadrz benzinem a obcas na nej jezdit.
kabely bych dal nove, mam je a svicky tam jsou iridiove - strasne drahe, ale pro plyn nejlepsi - a zatim bych je nechal, i kdyz ta jedna bohuzel neprezila a tak je tam jina – taky iridiová. Je na jinem valci, ja zitra vyzkoumam, ktery valec to zlobi a pak se uvidi. Ale kabely muzu zmerit, zda jsou ok. Pak je kdyz tak vymenim. Jeste to projdu a uvidim. Zkusim hlavne ten vyfuk a aby motor nevynechaval a ostatni se domluvime. Pripadne by muselo auto jeste tyden zustat. Ale huceni prevodovky asi neodstranim, to bude muset pockat - zatim.

8. 10. 2009
Pavle, beru všechno co půjde, i kdyby to byl další týden navíc. A převodovce snad ten olej a potom ježdění trochu zatím pomůže. Joska

10. 10. 2009
Ahoj!
Tak jsem s tim vcera jezdil a uprimne – moc se mi to nelibi. Koureni se nejak nezlepsuje, nebo jen chvilkama. Asi to bude jeste trvat, budu muset zrejme jeste neco vymenit. Asi zacnu simerinkama na ventilech, to je zatim bez sundavani hlavy, pokud se to potom nespravi, musi se dat pistni krouzky a to je zase vsecko ven. simerinky byly dobře, ale tezko rict, co se tam deje. Je mi to lito, ale neboj ja to opravim. Vyfuk mam, tak ho tam snad zitra dam. Klimu jsem stihnul jen vypustit, tak zitra vymenim chladic a pak to nafouknem. Klepani je asi tlumic nebo ulozeni, na naprave nic neni. Pak jeste zadni naprava, klepe asi stabilizator.
Huceni jsem jeste nenasel, to uz jsem nestihl, ale mozna je to zadni, jeste to vyzkousim, jsem z toho nejakej nestastnej. Prosim nezlob se a jeste pockej, ja to vyresim. Uz delam jen na tomto aute. Ahoj.

Dobře si všimněte, Palikx se mi omlouvá za mou blbost, kvůli které celá tahle eskapáda vlastně vznikla!

11. 10. 2009
Ahoj!
Tak jak uz jsem napsal, nektere veci hotovy, ostatni dodelam behem tydne.
Prevodovka - no nevim, olej v ni nejakej je a nejhorsi je 1. stupen. Jeste me napadlo do ni pridat nejakou tu zazracnou tekutinu, nekdy to trosku pomaha, ale je to drahe. Jeste zkusim nejakej olej dolit, ale nevim.
Motor - dnes jsem vymenil kabely, jelikoz jsou opravdu strasny, a zatim to bezi dobre, ale vyndal jsem svicky a svete div se – 1. valec je uplne cisty a pali ze vsech nejlip!!!!!!!!!
To znamena, ze oprava se, zda se, povedla, ale co je horsi, vsecky ostatni valce jsou spinave od spaleneho oleje a 3. valec je nejhorsi. Tedy to vypada na zapecene krouzky uz pred opravou jinak si to nedokazu vysvetlit. Ten motor musel uz trosku kourit i pred tim. Jinak to proste neni mozne. Vse ostatni je zkontrolovane a podle mne v poradku. Jsem z toho zmatenej.
Kazdopadne, i kdyz si verim, jsem ochoten zkusit jeste jednu věc, a to sundat vackove hridele a bez sundani hlavy vymenit vsecky simerinky na ventily i kdyz se mi to nezda.
Neco jsem s tim zas najezdil a je pravda, ze se mi zda, ze se to kazdym kilometrem trosku zlepsuje, ale mozna si to spis jen preju. Rano to skoro nekourilo, jen pri proslapnuti plynu vickrat za sebou se vyvali cernomodry kour. Dnes jsem to protahnul na dalnici a jede to.
Zitra zkusim zmerit komprese, jak na tom ten motor je. Dale je mozne, ze jsou zapecene krouzky, ten 1. valec neco takoveho naznacoval, a tedy by to chtelo poradny vyplach. Ten mam a muzu ho do oleje pridat, jestli se to vycisti a trosku uvolni. Pak by to chtelo neco do benzinu a taky by to pomohlo a nejlip petrolej na uvolneni karbonu. Zatim zkusime to nejjednodussi. S tim cisticem to chce najet aspon 100 km, pak ale by to chtelo, ze by jsi si auto vzal a jezdil a kazdy den kontroloval olej, jestli neubyva nejak extreme a pozoroval, jestli se to koureni zlepsuje, nebo co to dela. Nechce se mi do toho lezt znova, kdyz je sance, ze se to spravi. Vim ze jsi rikal, ze do toho moc nevidis a tim padem tyto informace jsou asi trosku slozite, ale ja nevim, jak jinak to vyzkouset, aby se nemusela delat cela generalka motoru.
Co si o tom myslis? Rovnou rikam, ze koureni je videt, ale neni to tak strasny.

11. 10. 2009
Ahoj Pavle,
jo, moc do toho nevidím, ale v tom smyslu, že bych závady sám neobjevil, navíc jsem zvyklý jezdit s takovými střepy, že už mi nějaké to klepání nic neřekne. Ale zapečené kroužky jsou mi celkem jasné, zřejmě to kouřilo, ale jak už jsem psal, moc jsem si toho nevšímal, hlavně že to nastartovalo a jelo. S tím proplachem prima, určitě bych si ohlídal, co mi řekneš a předpokládám, že by to pomohlo. Joska

11. 10. 2009
Tak OK, zkusim proplach a uvidim. Neco s tim najezdim a budu to pozorovat. Nejak si myslim, ze kdyby byly simerinky spatne nebo spatne nasazene, byly by vsecky valce od oleje.
Zitra koupim ty zbyle věci – gumy stabil a tycku a doliju olej do prevodovky a proplach do motoru. Pak jeste ten petrolej pres noc do valcu. Behem tydne se uvidi, co se deje. V sobotu vymenim olej a odpoledne bych ti auto dal, kdyz to bude snesitelne.
Tak zatim ahoj a budu psat postupne.

14. 10. 2009
SMS od Palikxe:
Ahoj! Tak chladic a vyfuk OK. Lozisko je LZ, to zvladnu. Klepani je zadni stabil gumy. Predni je asi tycka stabil. Ostatní v mailu za chvili.

Ahoj!
Tak jsem byl v Benesove, tedy 100 km. Nic moc se nezlepsilo, vubec se mi to nelibi. V podstate to neni tak strasny, ale co je strasny, je spotreba oleje, a to je spatny. Je to asi litr na 100 km a to ti asi tak moc oleje nebralo. Jestli jsi najel 500 km a nedolival olej, je chyba nekde v tom co bylo rozbite. takze se mi to ani trosku nelibi a v sobotu vymenim ty simerinky na hlave a pak uvidim. Vse ostatni je uz hotove. Klepani, lozisko, tycka, ted uz to auto vypada jako funkcni, nic nemlati a nehuci. Jen ta prevodovka. Olej jsem nalil, ale je to asi nacate. Hlavne 1. Zbytek je dobrej, tak to jezdit bude. Je mi to moc lito, ze to tak strasne trva, ale netusil jsem, v jakem stavu ten motor je. Chci verit tomu, ze ty simerinky nevydrzely premontovani a tak pomuze vymena za nove. Pokud ne, je to spatny a musi se dat jeste krouzky a tzn. opet sundat hlavu.
Promin a zatim ahoj.

SMS od Josky:
Ahoj Pavle, pro upresneni, olej jsem jednou dolival, mozna pul litru, mozna litr, uz nevim presne. Ale jestli jsem ho projel ja, nebo chybel uz při koupi auta, nevim.

SMS od Palikxe:
Aha, tak to je jasny. Tak to je spatny, olej byl pod minimem, nez jsem zacal. Ach jo. Tak to asi chces opravit, ze? To nekdo uvaril a potkany to taky uz bylo. To je skoda, nenapadlo me to se zeptat. Tak se budu snazit co nejdriv to udelat. Zkusim to pres vikend, to je peklo.

SMS od Josky:
Tusil jsem, ze to není uplne malicherna informace. Jo, jiste chci, bud tak hodnej. Dik. Joska
O výsledku samozřejmě podám informaci, a pokud budete mít zájem vidět, jak zmínil Palikx, "nejdražší Nubiru v Čechách", tak snad na nějakém srazu... :lol: :o) ;)
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od palikx »

josko promin nejak jsem musel reagovat.ale v pohode.jen koukam kolik je hodin asi uz sem mel spat.dobrou.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od -peha- »

To je ako OUWERHALIN :lol: :lol: :lol: No hlavne nech jazdí no :lol:
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od bjes_des »

17. 10. 2009

V 17:20 došla SMS od Palikxe :

Ahoj, tak to mám venku a závada nalezena. Pístní kroužky na 4. válci jako by nebyly. Po vložení do válce propadl samovolně do vany. Nové jsou už v pohodě a těsní.

Kolem 19 hodiny :

Palikx telefonuje - ten motor musel být zadřený, v prvním ojničním ložisku byla rýha, říkal jsem si, to ještě vydrží. Ale netušil jsem, že to je to nejlepší a ostatní jsou dál nepoužitelná.

Po marných pokusech najít sklad nebo někoho, kdo by byl schopen dodat v neděli ráno náhradní ložiska, se Palikx rozhoduje v neděli ráno dojet osobně do skladu v Praze a ložiska zkusit sehnat.
Uživatelský avatar
bjes_des
Příspěvky: 102
Registrován: pát srp 21, 2009 22:37
Bydliště: Nejraději v lese...
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od bjes_des »

18. 10. 2009
Kolem poledne došla SMS od Palikxe :

Tak mam je. Opel Astra 4. Jsou tam. Ted jeste simerinky na ventily, nasadit vanu a dat zpet hlavu. Snad to vecer pojede. Ach jo, to je honicka...

Kolem 17 hodiny SMS od Palikxe :

Ahoj, tak jede. Ted uz zadny kour, jeste vymenim cep rizeni a tycku a vic uz to nechci videt. Zatim ahoj a pak se jeste domluvime na predani.

Nooo, divíte se mu, že toho má už plné zuby? Ja tedy rozhodně ani trochu ! I když, pokud by chtěl tuto výhrůžku do budoucna dodržet, asi by to pro mě byla ze všech těch zlověstných zpráv ta nejhorší. Ale dost věřím tomu, že si nenechá ujít příležitost starat se o tak dokonale vyladěný kousek, jakým ta moje Nubira ve srovnání se začátkem této apokalypsy v tuhle chvíli je. :o) -i
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od kesko »

Tak ma potesilo ze to Palix zvladol a znovu ukazal ze skratka UMI. A co dodat? Nech to skratka frciiii este pekne dlho a bez poruch.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Co dodat palikx je palikx a tobě hlavně ať už jezdí a nezlobí -i
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem málem Palikxe přivedl do blázince...

Příspěvek od palikx »

NO koukam to jak NEVERENDING story
ale kazdopadne sem si to opravdu uzil.asi budu muset zalozit sbirku na garaz protoze takhle to uz opravdu nejde
auto jede a tentokrat to co z vyfuku vychazi je uz cista para ktera se okamzite rozplyne a nic co by pripominalo olej tam neni.pisty jsou uz ciste svicky taky.
auto je tiche a neplave na silnici,zustalo tam jeste par drobnosti ale treba to jeste nejak najdu n
ejake drobne klepani na naprave.
uprime takovy maraton co bylo tohle auto to se kazdy den nevidi tak jen doufam ze to vsecko vydrzi a bude to par let jezdit.
a ted si dam asi celou zimu pokoj uz me to nebavi
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „POKEC“