rozlúčka!

Moderátor: Blue Lanos

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Jo, a tu su obe auta spolu: http://imajr.com/04062008-006-1053965 :cry: :D
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Reklama
 

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Mégane je fešák ;) Hlavně, ať se Ti moc často nerozsvěcuje kontrolka airbagů.. ;)
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Ahoj Rado,jestli budeš Megana šlechtit,upravovat a vylepšovat jako Matýzka,tak ten bude snad i lítat,plavat a potápět se.
Ať ti jezdí.Happy :lol: :lol: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Caute,

diki za prianie :) Kurnik ked som videl ten Meganacky motor, tak do toho moc nesahnem zda sa. Vsetko je to tam ako keby "v blokoch" vedla seba, ledva sa tam da strcit ruka k mierke oleja. Hladinu sice pise aj palubak, ale ja verim klasickej mierke, ta ma neodrbe ! :) Je to tam hrozne nahusto. Uvidim, ako dlho vydrzia plasty vnutri, kym zacnu hrkat. Potom by prisiel na radu "domaci tuning". Hlavne sa budem starat o gumove casti, nech to nieco vydrzi.

Uz som zohnal Service Manual, zatial iba FR verziu a vidim, ze dost suciastok je velmi podobnych Daewoo. Oproti Matizkovi maju rozvody 2 napinaky a 2 vacky. Servisuje sa kazdych 30tkm, alebo kazde 2 roky. Ale premyslam ze obcas skocim len na taky "okuk", nech to aj dvihnu a pozru stav podvozku, manziet atd.

Sahat do neho radsej niejako nebudem, a navyse ani nemam prakticke skusenosti, takze asi by som nieco dobabral najskor. Len na tu starostlivost a udrzbu sa zameriam. Moj Matizek je akurat vystaveny na predaj od dnes: http://www.autovia.sk/jazdene-auto-daew ... -se-532056 . Ta cena je nizsia oproti ostatnym Matizkom, co tam maju, a to hlavne kvoli mierne preliacenej kapote a prasknutemu celnemu sklu, co na fotke nieje vidiet. ALe je tam prasklina hadam aj 30 centi dlha. No a nove sklo napr. v autoskle vyjde s lepidlom, tesneniami a robotou na cca 8500 SKK.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Happy
Příspěvky: 166
Registrován: čtv bře 22, 2007 06:51
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Happy »

Rado77 píše:Caute,

diki za prianie :) Kurnik ked som videl ten Meganacky motor, tak do toho moc nesahnem zda sa. Vsetko je to tam ako keby "v blokoch" vedla seba, ledva sa tam da strcit ruka k mierke oleja. Hladinu sice pise aj palubak, ale ja verim klasickej mierke, ta ma neodrbe ! :) Je to tam hrozne nahusto. Uvidim, ako dlho vydrzia plasty vnutri, kym zacnu hrkat. Potom by prisiel na radu "domaci tuning". Hlavne sa budem starat o gumove casti, nech to nieco vydrzi.

Uz som zohnal Service Manual, zatial iba FR verziu a vidim, ze dost suciastok je velmi podobnych Daewoo. Oproti Matizkovi maju rozvody 2 napinaky a 2 vacky. Servisuje sa kazdych 30tkm, alebo kazde 2 roky. Ale premyslam ze obcas skocim len na taky "okuk", nech to aj dvihnu a pozru stav podvozku, manziet atd.

Sahat do neho radsej niejako nebudem, a navyse ani nemam prakticke skusenosti, takze asi by som nieco dobabral najskor. Len na tu starostlivost a udrzbu sa zameriam. Moj Matizek je akurat vystaveny na predaj od dnes: http://www.autovia.sk/jazdene-auto-daew ... -se-532056 . Ta cena je nizsia oproti ostatnym Matizkom, co tam maju, a to hlavne kvoli mierne preliacenej kapote a prasknutemu celnemu sklu, co na fotke nieje vidiet. ALe je tam prasklina hadam aj 30 centi dlha. No a nove sklo napr. v autoskle vyjde s lepidlom, tesneniami a robotou na cca 8500 SKK.
Kdybych už Matýzka neměl,tak do toho Radovýho "LETADLA!!!" bych šel.doufám že ho prodáš stejnýmu fandovi,jako jsme mi matýzáci.Ahoj a hezký výkend.Happy :lol: :lol: :lol:
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

A keby som mal viac penazi, tak by som si Matizka urcite nechal, a vypiplal ho k dokonalosti :) Myslim do novoty :) Do sroba bych to rozobral, vsetko pomeral, vycistil, pomenil pripadne co treba a dal dokopy. A samozrejme kazdy krok NAFOTIL, aby bolo na co kukat aj po praktickej stranke. Lebo predsa len v manualoch vsetko vyzera tak jednoducho, navyse je to len kreslene, ale podla mna je najlepsie vidiet stav suciastok "nazivo" po urcitych rokoch, alebo nafotene postupy "Krok za krokom". To jak s tym nastavenim rozvodov....X krat sme to tu rozoberali, ako ma byt nastavena vacka a klukovka, kedy je palec na prvom valci, a stale ludom nebolo jasne, ci je vtedy zaroven kolo vacky na znacke o61D , alebo na protilahlej znacke :)

Podla mna najlepsi zdroj fotiek, aky som videl bola oprava Radovho Matizka, co robili s JRD McLarenom. To bola cista "biblia" fotiek, kde som pochopil vecsinu veci, ako vyzeraju a funguju. A to JRD-ho "znovuzrodenie" 16 ventilu, to je cista filozofia ! :)

Nuz, je mi za Matkom smutno :( Zena isla prave po vino, ze zapijeme Matkov odchod (ale nie koniec !).

At nam jezdi a nezlobi !
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

Kurnik ja jsem videl ted v servisu co mi delali auto tak se tam objevil Matizek na takovy vetsi servisek a jak me videli ze jdu tak uz na me hulakali at ani nechodim ze jsou vztekli na tuhle znacku jak psi menili totiz ramena na nem a to jak jsem videl opravdu panove nezvladli ve vyvoji totalni nesmysl to dostat normalne ven konec koncu jsem to tady i cetl ze bez autogenu nechytacka a taky me prekvapilo ze to jezdi jen na takovem jednoraminku a mel bych asi strach s tim i z male mysky kdyby mi vletela do cesty ze mi to rozhodi... :?
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Caute,

tak Matizek je uz predany :( Uz ho nikdy neuvidim, lebo si ho kupil clovek z nejakej Hornej Dolnej :( Este ze mam aspon fotky. Ale aby mi nebolo luto oprav, aj Renault Megane II ma svoje problemy :) :

- odchadzaju casto cievky na svieckach (vraj kvoli starym svieckam, treba ich menit kazdych 30 tkm)
- hydropresuvnik na vacke sacich ventilov (taka vecicka co funguje na tlaku oleja a otaca vackovy hriadel podla zatazenia motora a tym meni casovanie ventilov), tak ten menil snad kazdy uz minimalne raz, vecsinou este v zaruke. Sposobuje to taky hnusny zvuk pri startoch. Vraj sa opravit neda, a ani zmena mot. oleja nepomaha
- obcas nejde nastartovat (problem cidla hornej uvrate al. cidla na zotrvacniku)
- "diera v plyne" pri 2-jke (pomaha upgrade na novsi SW, vycistenie klapky)
- zatekanie na strane spolujazdca (upchate odtoky vody pod stieracmi)
- svieti kontrolka airbagov (vecsinou kontakty slabe pod sedadlami)
- piskanie original brzd (inak brzdy to ma brutalne dobre, len pri pouziti origo platniciek zvyknu piskat)

Toto su take generalne problemy Meganov a stretne sa s nimi snad kazdy majitel. Co je horsie su ceny ND, kde napr. ten presuvnik na vacke stoji 6 litrov, jedna cievka 2500. Plus robota. Motor sa inak ovela lahsie rozobera, aj ked je tam nahusteny. Ale napr. sacie potrubie je pekne zhora a zhodit ho je otazka chvile a par srobov.

Takze aby mi nebolo luto oprav, aspon viem, co ma caka v buducnosti :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

Po opravach ti urcite smutno nebude,rek bych ze budes vzpominat na zlateho Matize nebot Renault=neustale servis :?
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

No ja len dufam, ze si budem vediet vecsinu tych beznejsich problemov odstranit sam. Auto uz nieje v zaruke, tak si mozem menit oleje, filtre, sviecky atd. Budem sa musiet o neho vzorne starat, osetrovat gumove casti atd... Akurat citam Service Manual (zohnal som CZ verziu), kde aspon vidno, "Jak na to" :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Příspěvek od Hanzy »

Prodej to a kup si zase neco tady od nas,ja jak jsem jezdil v Renaultu tak me uz desily jen ty znaky damskeho prirozeni na kapote i jedna kamoska jak k nam jezdila uz dopredu vedela ze ji reknu ze ji ma az na kapote... :lol: :lol: :lol: :lol:
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Rado, ten hydropřesuvník, o kterém mluvíš, tak buď rád, že je hydro :D Na Fiatu Coupé jsem jej měl mechanický s pružinkou a takovou bombírovanou podložkou a to bylo neštěstí, též neopravitelná věc a každou chvíli měl motor zvuk jako atmosferický diesel :D. Říká se mu variator, v závislosti na otáčkách motoru ovlivňuje časování ventilů ;) No jo, něčím ty koně museli nahnat :)

Co se týče brzd, tak jedovatý jsou snad víc, než ciankály :lol: Origo destičky stojí 2.300,- Kč - Ferodo a občas písknou, žádnej horor.
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Chvalabohu je ten hydropresuvnik iba kozmeticky problem (2 sekundy zvuk po strate), ludia s tym normal jazdievaju aj 2 - 3 roky. A tie brzdy, no ked som bol na skusobnej jazde, skoro som preletel cez predne okno. Brzdia fakt dobre. Ale aj Matizek mal dobre brzdy, ked sa dali nove a trochu sadli, tiez som si musel par metrov zvykat :)

Ono vsetky znacky maju ako svoje "muchy", tak aj do beznych garanciek sa vrazi kopec penazi. A este nakladnejsie to maju ti, ktori sa do toho nevzynaju a nechavaju vsetko na servis.

Ja som velmi rad tomuto autu, lebo ma iba 2 roky a stalo ma 269 vo full vybave. Servisovane bolo len v jednom servise, a vytlacili mi z masiny aj vsetky faktury, co a kedy bolo menene. Zaroven som aj ziskal prehlad o cenach zakl. dielov a prace. Dali mi k tomu zimne gumy na kolach, takze si pekne zdarma mozem prehadzovat zima/leto.

Tak ci onak si aj tak zakladny servis budem robit sam - olej, filtre, sviecky, vycistenie klapky, brzd. dosticky atd... K cidlam sa tiez ako-tak dostanem, takze raz za dva roky to cele prepucujem...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

NO TEEEEEDA.... pridávam sa k lúčiacim sa pánom a dámam.... už má môj matízek nového majiteľa. neuveriteľné ale je mi tak blbo ako keby ma holka nechala.... veľmi dobre mi slúžila princeznička celé tri roky... ACH JAJ... :cry:
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“