Aj to tu uz bolo, a zaver bol asi taky, ze je to blbost, zbytocne.martinko píše:jasne.... diky za rady, ale predsa sa este nieco spytam. inak hladal som to na fore ale na tuto otazku som vzdy nasiel len odpoved ,, uz sa to tu niekde pisalo" . da sa napojit namiesto lambdy s 1 kablikom aj lamda vyhrievana? cize dva a viac kablikov a ak ano zvladnem to sam doma?? ak niekto vie kde sa to tu spominalo , staci dat linkmozno som to prehliado.... diky.
![]()
Jak změřit Lambdu?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
- Reklama
ako zmerať lambda sondu
Zdravým všetkých.Som tu síce nový ale s lambda sondami mám bohaté skúsenosti.Ak môžem poradiť požičaj si nejaký osciloskop a s ním meraj signál z lambdy.Keď naštartuješ studený motor najneskôr do dvoch minút by sa mala rozbehnúť a dávať signál.Signál na osciloskope by mal kolísať mädziDark69 píše:dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediemmartinko píše:presne tak....![]()
tak skusim dik
200 až 900mV .Nižšie hodnoty od zhruba 200 do 500mV chudobná zmes 600 až 900mV bohatá zmes a okolo 550mV stechiometrická zmes .Lambda sondy majú dosť častú závadu a to že sa po pár minútach zaseknú a dávajú stabilný signál určitej hodnoty bez zmeny a to môže spôsobovať vysokú spotrebu signál od 200 do 500mV alebo nerovnomerný chod motora a nízky výkon 600 až 900mV.Túto závadu ECU nezistí lebo signál z lambda sondy nieje nižší ako 100mV a nieje vyšší ako 1V.Táto závada dokonale zblbne ECU a ten buď neustále obohacuje alebo ochudobňuje znes čo algoritmy dovolia.Voltmetrom sa toto napätie dosť ťažko meria nakoľko treba rýchly voltmeter a to dokážu len drahšie modely a toto meranie môže byť veľmi skreslené.
Re: ako zmerať lambda sondu
jaaj pekne napisane no uz to chapemservisman píše:Zdravým všetkých.Som tu síce nový ale s lambda sondami mám bohaté skúsenosti.Ak môžem poradiť požičaj si nejaký osciloskop a s ním meraj signál z lambdy.Keď naštartuješ studený motor najneskôr do dvoch minút by sa mala rozbehnúť a dávať signál.Signál na osciloskope by mal kolísať mädziDark69 píše:dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediemmartinko píše:presne tak....![]()
tak skusim dik
200 až 900mV .Nižšie hodnoty od zhruba 200 do 500mV chudobná zmes 600 až 900mV bohatá zmes a okolo 550mV stechiometrická zmes .Lambda sondy majú dosť častú závadu a to že sa po pár minútach zaseknú a dávajú stabilný signál určitej hodnoty bez zmeny a to môže spôsobovať vysokú spotrebu signál od 200 do 500mV alebo nerovnomerný chod motora a nízky výkon 600 až 900mV.Túto závadu ECU nezistí lebo signál z lambda sondy nieje nižší ako 100mV a nieje vyšší ako 1V.Táto závada dokonale zblbne ECU a ten buď neustále obohacuje alebo ochudobňuje znes čo algoritmy dovolia.Voltmetrom sa toto napätie dosť ťažko meria nakoľko treba rýchly voltmeter a to dokážu len drahšie modely a toto meranie môže byť veľmi skreslené.


kúpiť novú napríklad http://www.vyfukyonline.sk/info/Lambda- ... lni-11037/.martinko píše:no moja lambda ma uz dozrala uplne... a preto sa chcem opytat co je lepsie z hladiska spotreby: jazdit so zlou lambdou alebo ju uplne odpojit???



kúpil som spod ruky od chalana čo mal také isté auto ako ja on mal doma na dvore na súčiastky tak som to mal za babkumartinko píše:no poviem ti, teraz by som tych 10L bral hned... keby som ratal spotrebu tak mam strach ze do tolko asi ani pocitat neviem.a co si kupil aku lambdu , univerzalnu?

Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
