Stránka 1 z 4

Výměna převodového oleje

Napsal: pon zář 18, 2006 07:07
od blackjohn
Chtěl bych vyměnit převodový olej u Lanose, v příručce je psán SAE 80W, nebude lepší ale nějaký 75W-80 popř. někdo doporučoval Dexron? Je vlastně u Lanose vypouštěcí šroub nebo se musí oddělat vana jako u Kadetta?

Napsal: pon zář 18, 2006 09:18
od mino22
Aky typ oleja ti neporadim, ale ten sroub je na boku skrine rozvodovky .Ten bude asi ale len na kontrolu mnozstva oleja. Na spodku nenajdes ziadny sroub na vypustanie .

Napsal: pon zář 18, 2006 13:02
od Ardy
Keď mi vymieňaly rozvodový remeň pítal som sa v značkovom servise. Netreba meniť prevodový olej. Iba sa doplna ak by bolo potrebné. Ten šrôb je na kotrolu. vyteká cez neho ak je dosť.

Napsal: pon zář 18, 2006 17:54
od pekrtek
Jedná se o trvalou olejovou náplň a pokud se vymění, tak se prý udělá více škody jak užitku. Pokud olej někde neteče, tak prý nechat být, maximálně doplnit. Doplňoval jsem ho u Raceru (asi pět let zpět) a kupoval jsem originál GM v Opelu. Byl podobný staré známé červené brzdové kapalině.

Napsal: úte zář 19, 2006 07:32
od blackjohn
Tak jsem se o to zajímal a lidi na to mají 2 názory. Buď neměň, jen dolej nebo vyměn, uvidíš co Ti vyteče za humus. Teď si jen vybrat :)

Napsal: úte zář 19, 2006 09:04
od JRD McLAREN
idu ti neako tazko radit rychlosti ..??
alebo mash pocit ze tam niedo drhne ..??
alebo mash pocit ze ta prevodovka je hlucnaa..??

..ked nie ..vyser sa na to...
..aj v serviske psu, ze je tam "vecna napln"..

Napsal: úte zář 19, 2006 09:28
od mino22
Tiez odporucam nemenit . Nie je to potrebne , prevodovy olej nie je namahany tak ako motorovy olej . Po vybrati skrutky z boku prevodovej skrine vytecie zhruba 1-2 dcl oleja /mne pri dvihnutom aute / , olej je cervenej farby a je cisty. Skrutka je magneticka a zachytava necistoty z prevodovky.

Napsal: úte zář 19, 2006 12:34
od blackjohn
Já se díval zatím jen nalévacím šroubem a ten byl zespoda od oleje, ale barvu měl takovou tu klasickou žlutohnědou, jako má třeba PP80.
Pod auto se mrknu, až bude čas...

Napsal: stř zář 20, 2006 08:25
od mino22
Nalievaci sroub mas od oleja preto ze ti olej v prevodovke prudi , otubene kolesa ten olej "zenu". Mnozstvo oleja v prevodovej skriny podla vyrobcu je 1,8 litra.

Napsal: stř zář 20, 2006 19:50
od Akri
Jo oleje je opravdu 1,8 litru, leje se tam shell pro automaticke prevodovky/cerveny/, menit se opravdu nemusi
:D

Napsal: čtv zář 21, 2006 07:46
od blackjohn
Ale ten Dexron, co je do automatu, tak má jinou viskozitu, to nevadí, že se tím doleje?

Napsal: čtv zář 21, 2006 18:37
od Akri
to ja nevim, ja muzu odfotit zitra jak vypada primo prevodovy olej, mam asi litr jeste v garazi :D

Napsal: čtv zář 21, 2006 19:20
od ppp
Tiez by ma zaujimalo co myslia pod tym sae 80W. Pod to predsa spada aj starucka pp80 a tu asi nemyslia.
Co sa tyka (ne)vymeny tak niekto na oleje.cz spominal ze vypusteny olej z prevodovky nechla odstat a po tyzdni mal na spodku zo dve deci vody. Takze ona ta vymena nejaky vyznam moze mat. Napriklad voda niektore aditiva v oleji rozklada.
Asi skusim mogul syntrans 75w/90. Viskozitu ma dostatocnu, teda max vyssiu nez je max predpis pre 80w a bod tuhnutia nizsie nez oleje s 80w.

Napsal: čtv zář 21, 2006 20:55
od Akri
ppp píše:Tiez by ma zaujimalo co myslia pod tym sae 80W. Pod to predsa spada aj starucka pp80 a tu asi nemyslia.
Co sa tyka (ne)vymeny tak niekto na oleje.cz spominal ze vypusteny olej z prevodovky nechla odstat a po tyzdni mal na spodku zo dve deci vody. Takze ona ta vymena nejaky vyznam moze mat. Napriklad voda niektore aditiva v oleji rozklada.
Asi skusim mogul syntrans 75w/90. Viskozitu ma dostatocnu, teda max vyssiu nez je max predpis pre 80w a bod tuhnutia nizsie nez oleje s 80w.
zitra sem dam foto original toho oleje, mel by se tam opravdu davat ten shell pro automaticke prevodovky ;)

Napsal: čtv zář 21, 2006 23:15
od Olda
Dovolim si tvrdit ze do prevodovky je asi nejjistejsi lit originalni napln, do novejsiho auta bych PP80 apd. radeji nelil...