Další inspekce - bubny

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...to rado u ABS je hlavní brzdový válec spojen se silovou jednotkou nebo prostě s ABS ( a ta má u nexie taky odvzdušnovací dva šrouby, jinak pozor na ABS nevypouštět - je pak nutný scanner 11, to mám od palikxe... ) a pak teprve s jednotlivými prasátky a čelistovými brzdiči vpředu, jinak platí zásada, že se nejdříve odvzdušnuje nejdelší trubky...nejlépe se to provádí s hadičkou a to průhlednou - jsou v ní krásně vidět případné bublinky vzduch...a samozřejmě chytáš ji do skleničky, nenaděláš bordel a taky pozor na lak - brzdová kapalina je slušně agresívní - takže zůstávají stopy

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Reklama
 

Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Jasne, s odvzdusnovanim Matizka mam uz bohate skusenosti :) Mam ho bez ABS. Len som sa podivil, preco vlastne treba odvzdusnovat najprv zadne a potom predne brzdy. Ako som pisal predtym, zrejme je to dane konstrukciou systemu.... Ale presne neviem...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Serpico, právě proto že jednookruhové je minulost, dvojokruhové mají princip stále stejný a odvzdušňoval jsem je vždy, jak píši v mém příspěvku výše a nikdy nebyl sebemenší problém. Jak je to u ABS nevím, nikdy jsem ábesku neměl a proto mě to ani nikdy nezajímalo. Přesto se nemohu zbavit dojmu, že odvzdušňovat jednotlivé okruhy samostatně nemá žádný význam, pokud nebyl brzdový systém vypuštěn a je bez kapaliny.
Jinak průsvitná hadička musí být v nádobce potopena a nádobka by měla být výše jak brzdový váleček kola.
Používám jinou metodu:
Já odvzdušňuji tak, že další osoba našlape tlak do brzdového systému, povolím odvzdušňovací šroub, odpustím vzduch, pomocník drží brzd.pedál dokud neutáhnu odvzdušň.šroub. Několikrát z opakuji tento postup a přesunu se na další kola. Samozřejmě se kontroluje a dolévá brzd. kapalina do zásobní nádržky. Někdy nastává problém, že se hlavní válec nechce chytit, tak si pomohu stlačeným vzduchem na víčko nádobky, ale opatrně, jen tak lehce.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Vaclav > uplne presne. Snad len doplnok pre tych, co este neodvzdusnovali ale chystaju sa:
ta osoba, co sedi za pedalom vzdy naslape par krat, a drzi pedal. Druha osoba povoli odvzdusnovak, prvej osobe za volantom padne pedal k podlahe, ale stale ho drzi stlaceny. Az ked druha osoba zatiahne odvzdusnovak, vtedy moze prva os. za volantom pustit pedal. Takto sa to opakuje povedzme 5 krat na 1 koleso. Vzdy naslapat, zakricat "drzim", druhy clovek odvzdusni, pedal padne na podlahu, druhy odvzd. zatiahne a zakrici "pusti".
Problem by bol, ak osoba za volantom nevie presne co robit, a pustil by napr. pedal pocas odtiahnuteho odvzdusnovaku (napr. by sa zlakol, preco mu ide pedal dole zrazu a pusitl by ho). To by tam potom nasal kopec vzduchu...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Chalani - nove bubny maju vnut. priemer 18 cm. Menit sa maju, ak ma vnut. priemer 18,2 cm alebo nebodaj viac. Nieje to nejako malo? Menil niekto bubny, kt. mali 18,2 cm priemer al. vecsi? Ak ano, pomohli nove bubny k lepsiemu brzdeniu?

Jeden bubon stoji 1000 SKK, ja mam prave tych 18,2 cm vnut. priemer.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Max přípustná hodnota opotřebení zadního brzdového bubnu je 182 mm. Nový má rozměr 180 mm
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

A je citit na novych bubnoch, ze je brzdenie lepsie?
A druha otazka - predavaju sa bubny rovno aj so 4 srobmi, na kt. sa montuje koleso?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Rado 77 - nekomplikuj si život. Pokud buben nehází ( při brždění se pedál nehoupe) , tak to neřeš. Pokud chceš mít klid a posoudit stav brzdového účinku, musíš na válce. A potom můžeš případně řešit problém.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Diki Vaclav. Pedal sa javi OK. Len som chcel vediet, do akej miery zlepsia nove bubny celkovy ucinok brzd. No ale ved na STK mi povedia, ako mi brzdia zadne :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

brzdy

Příspěvek od Serpico »

...no Václave nerad se přu - podívej se pod kapotu na zásobní nádržku brzdové kapaliny má dva výstupy do hlavního brzdového válce právě proto, že jsou dva okruhy, většinou jsou jak už jsem uvedl - pravý zadní a levé přední a naopak - ty vlastně nedokončíš odvzdušnění v jedném rozvodu a jdeš na druhý...pokud to není rozděleno na přední a zadní...nemám více co dodat

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Asi to odvzdusnenie najprv zadne, potom predne suvisi s obmedzovacom tlaku zadnych brzd. Zrejme najprv potrebuju dostat pripadny vzduch z obmedzovaca...?

Tocime sa tu stale dokola :)

1, brzdy brzdia do kriza, co je logicke a standard. Tym pad su dva okruhy
2, odvzdusnuje sa najprv zaden, potom predne (dovod zrejme vysvetleny vyssie, aj ked podla mna je to uplne fuk ktorym kolesom sa zacne)
3, stale nemam odpoved na otazku, ci niekto menil bubny a ci to prispelo k lepsiemu brzdeniu, ale sa na to vykaslat a nechat stare, aj ked uz maju 18,2 cm
Naposledy upravil(a) Rado77 dne čtv kvě 29, 2008 16:28, celkem upraveno 1 x.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ahoj Milane,
také se nepřu, jenom předávám zkušenost, jak to dělám já. Našel jsem tento článek, který potvrzuje mou teorii ( aspoň myslím ).
Ale samozřejmě rád se poučím a o tom toto fórum je. Jenom předesílám, že u ABS to může být jinak, ale tato debata je brzdy u Matíze.

http://lazo.czechian.net/slehofer/12%20brzdy.htm
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

matiz

Příspěvek od Serpico »

...Václave přečet jsem si to - tam uvedené rozvody brzdových trubek jsou předek - zadek, já to mám na nexii křížem, tedy pravý zadek levý předek a levý zadek pravý předek...no a tom to je - většinou to je křížem bez ABS s ABS předek - zadek, nehádám se jak to je u matize, nevím...ale doufám, že souhlasíš s tím, že je nutné odvzdušnit nejdříve jeden rozvod a pak druhý, jinak by to nemělo smysl...ale to je k danému tématu ode mě opravdu už vše...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Vaclav,

neuveris, ale mal som spravne podozrenie na znizenu kvalitu brzdenia, konkretne zadnych brzd. Po demontazi LZ bubna som zbadal zateceny cely ochranny kryt, pakne aj pruziny. Toto som riesil minule leto/jesen na PZ kolese, LZ koleso som vtedy pekne pocistil, ved som aj daval nove celuste, tak to muselo pekne vyzerat :) . A teraz vypovedal sluzbu LZ valcek. Sice iba velmi jemne vyteka, ale predsa. A to malo vplyv na neustale zavzdusnovanie a znizeny brzdovy ucinok "do kriza" na PP koleso. Skoda ze neodisli oba zadne valceky naraz, mohol som kludne spavat a brzdit jak dabel. Meral som vnut priemer bubnov a oba su ako nove. Ako si mozno postrehol v prispevku "rozlucka" ci tak nejak, zajtra uz ide Matizek navzdy prec (fnuk :( ) a miesto neho nastupi Renault Megane, kde su kotuce aj vzadu. Dufam, ze sa mi bude spavat lepsie :)
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Milane, pokud odvzdušňuji brzdovou soustavu, tak vždy jako celek a ne jednotlivé okruhy. Tak a i já ukončím své myšlenky na toto téma.

Rado 77:

samozřejmě že jsem zachytil tvou zprávu, že jde Matíz z domu a jdeš do lepšího auta a tak přeji ať Renault slouží lépe než Matíz.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“