Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

promin
nehodlam se o tomto dohadovat.
vezmi si turbo rozeber ho a pak mi napis co jsi zjsitil.
pripadne
podivej se na turbo pred startem a po nastartovani a napis.
zcela jednoznacne mi das za pravdu.pri chcipnuti je v klidove poloze -minimum-
navic jsi me asi nepochopil
turbo se po nastartovani naklopi na maximalni vykon aby uz v nizkych otackach melo maximalni tah-tak to vyse nekdo popsal-a samozrejme se zvysujcimi se otackami vykon ubira jelikoz jiz je v maximu.dal jen reguluje maximalni vykon po co nejdelsi dobu-nejvetsi rozsah otacek motoru.
proto ve vysokych otackach a strednim vykonu bezi na polovinu vykonu.(rychlost spalin ve vysokych otackach motoru by turbo pri maximalnim vykonu roztrhala)
bohuzel jinak to nedokazu popsat
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Reklama
 

Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

No ja ho pred mesicem nechaval repasovat tak jsem videl co je ve strevech a na tom videu co jsem daval odkaz tak mas primo jeho funkci vyobrazenou.
Otevrene jsou v klidu i po nastartovani a pri zvysovani rychlosti vyfukovych plynu se klapky uzaviraj.
Ale vetsinou se jezdi tak na polovinu otacek techto klapek tak proto je treba je sem tam rozhejbat :PP:
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

ok
jsem asi mimo a nechapu to.
jsou ale 2 typy turba s vgt.
v oktavii je to ktere se po startu naklopi z klidu do maxima.
v sorentu je to stejne.to je aktivni turbo a u nej nevim proc bych ho trapil kdyz po chcipnuti opet naklopi vse na nulu
pak je jeste druhy system s pasivnim a to funguje nejak obracene ze otevira az podle vykonu.a mozna je lektricky ovladane
v podstate ale funguji stejne to je na videu zjevne
vic nemam co dodat.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Kjub
Příspěvky: 1975
Registrován: ned kvě 16, 2010 16:50

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Kjub »

Nechcem rypat do vasej odbornej debaty, ale iba tak z laickeho hladiska-cez nejaky otvor prudi vzduch (alebo hocico) urcitou rychlostou, tak ked ten otvor zmensim tak bude tam toho vzduchu prudit sice menej ale ovela vacsou rychlostou? Ci? To len tak mimochodom, nevsimajte si ma :lol: :lol:
Chevy Cruze Black´n´ Black 2.0 diesel power LTZ
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

A o tom to je
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

Kjub píše:Nechcem rypat do vasej odbornej debaty, ale iba tak z laickeho hladiska-cez nejaky otvor prudi vzduch (alebo hocico) urcitou rychlostou, tak ked ten otvor zmensim tak bude tam toho vzduchu prudit sice menej ale ovela vacsou rychlostou? Ci? To len tak mimochodom, nevsimajte si ma :lol: :lol:
A to je presne ono, mas min vyfukovych plynu, tak je jim potreba dat vetsi rychlost

"Variabilní geometrie lopatek VGT
Vznětové motory v posledních deseti letech využívají velmi často přeplňování turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek turbíny. Také toto zařízení slouží k omezování plnícího tlaku na sací straně. Řešení je zatím využíváno pouze pro vznětové motory, protože výfukové plyny zážehových motorů mají příliš vysoké teploty. Turbodmychadla VGT (Variable Geometry Turbocharger) využívají zákona kontinuity toku tekutin, který říká, že konstantní objem plynu proudí potrubím tím rychleji, čím menší má potrubí průřez. Tedy ve srovnání s regulací plnícího tlaku, u dmychadla VGT prochází turbinou stále celý objem výfukových plynů.

Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy."
http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765
http://www.auto.cz/foto/?uid=41074f79275d1&art=16765
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

Pekne popsane tak alespon vsichni vedi co to dela
kazdopadne to je jasna vec ze reguluje vykon.
Nikde ale porad nevidim nic o tom co se deje u chcipleho motoru a co u motoru na volnobeh.
Jen jsem napsal to co turbo dela hned po startu cimz se atutomaticky procvici .
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

Kdyz myslis, jinak nema duvod proc by to delalo, jak popisujes,
protoze nenastane situace otacek a nastaveni pedalu plynu aby se ty lopatky pohly.
Ale kdyz myslis ze ti to dela, proc ne, mozna tam ty lopatky ani nemas :o)

V kazdem pripade, pokud je turbo delsi dobu v plnem vykonu, tak pred vypnutim nechat klidnejsi jizdou ochladit :PP:
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

omlouvam se asi jesem uplne blbej ale ty si ze me delas srandu?
kazdopadne snesu dost tak to beru jako blbej vtip
natocim na video co dela kazde bezne VGT turbo nejak uz me nebavi porad dokola opakovat neco cemu stejne nikdo neveri.
ono to proste dela.
Naposledy upravil(a) palikx dne ned lis 06, 2011 22:36, celkem upraveno 1 x.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Akri »

Matsonic prece vi jak to funguje, videl to na videu a cetl o tom :lol:
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

akri: a zapomel jsi dopsat videl to rozdelany pri generalce :lol:

V kazdym pripade ty klapky maji tendenci se zapikat na hridelce(a to i tehdy pokud ho pred vypnutim ochladis,
jen jim to trva podstatne dele) az se pridrou a jelikoz neni zadne cidlo naklopeni, poznas to az snizenym vykonem
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

cidlo naklopeni neni ale je snimac tlaku a jsou v jednotce zadane hodnoty ktere pokud nesouhlasi SVITI KONTROLKA MOTORU a skutecne snizi se vykon-nouzovy rezim.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Matsonic
Příspěvky: 587
Registrován: sob říj 01, 2011 14:45

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od Matsonic »

Na na Octavce nic nesvitilo, jen pri nacteni chyb to vyhodilo kod chyby(coz byly minimalne 4 veci podle seznamu chyb) a ten vykon byl poznat jen pod plnym plynem, kdyz jsi chtel pridat do kopce, jinak jezdila normalne. Byly pridreny lopatky
Az budes mit video tech lopatek tak to by me zajimalo, od ceho by se odvijelo to natoceni jak to popisujes
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od palikx »

jo u oktavie se nerozsviti to je pravda.
jen to v plnym vykonu uplne zdechne.
na sorentu sportazi a ceedu se ale rozsvici hned jakmile neodpovida hodnota tlaku.
budu mit video turba ze sorenta chova se stejne jako vsecky ostatni a je krasne videt
u oktavie bych se nevesel a asi by nebylo nic videt
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
suflikant
Příspěvky: 5
Registrován: pát čer 07, 2013 10:04

Re: Cruze diesel - chladenie turba pred vypnutim motora

Příspěvek od suflikant »

Ako jazdiť s turbo motorom a ine.
http://www.turba.sk/jazdenie-turbo-motorom.htm
Odpovědět

Zpět na „Diesel“