code 84 je to turbo?

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
boro31
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 11:16

code 84 je to turbo?

Příspěvek od boro31 »

zdravim vsetkych. mam taky problem ze: manzelka bola v piatok prvy krat na STK a EK po styroch rokoch a nakolko od stanice byvame len kusok tak motor sa samozrejme nestihol zohriat. Mam chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw. specialista ktory vykonaval kontrolu zacal asi 3 min. intenzivne zohrievat motor a to do slova na plny plyn a na manzelkynu otazku co roby odpovedal ze zohrieva olej?! No a najhorsie na tom je ze nasledujuci den mi pravdepodobne odyslo turbo pretoze mi vypisalo code82 a auto stratilo vykon. moja otazka znie je to mozne? mohol mi pochovat turbo? za vsetky odpovede vopred dakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od Petr S. »

boro31 píše:zdravim vsetkych. mam taky problem ze: manzelka bola v piatok prvy krat na STK a EK po styroch rokoch a nakolko od stanice byvame len kusok tak motor sa samozrejme nestihol zohriat. Mam chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw. specialista ktory vykonaval kontrolu zacal asi 3 min. intenzivne zohrievat motor a to do slova na plny plyn a na manzelkynu otazku co roby odpovedal ze zohrieva olej?! No a najhorsie na tom je ze nasledujuci den mi pravdepodobne odyslo turbo pretoze mi vypisalo code82 a auto stratilo vykon. moja otazka znie je to mozne? mohol mi pochovat turbo? za vsetky odpovede vopred dakujem
Tak to byl kokot. Emise se nikdy nedělají na studeném motoru. Asi by to chtělo do servisu.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od Richard »

člověk by měl přijet na STK či spíš na emisní kontrolu samo se zahřátým motorem, ne s motorem který má jen teplou vodu, ale hlavně olej..... ten se ohřívá tak 3x déle než voda. Pokud tedy se ručička teploměru postaví do obvyklé polohy např. po 5 km, tak olej se bude ohřátý tak po 15 - 20km ! Teprve poté by se motor měl bez rizika poškození plně zatěžovat...... U naftových motorů se emise měří při tzv. "přeběhových otáčkách" což jsou v podstatě otáčky v okamžiku kdy zasáhne omezovač..... ne všechny motory toto mohou vydržet, u motorů co mají elektroniku co reaguje na přetočení okamžitým zastavením vstřiků existuje značné riziko poškození rozvodu motoru..... taková je ale metodika měření........
Prostě přítomnost majitele u měření emisí u nafťáku může být pro člověka, který si auta hledí, hýčká ho a bublá si to ve 2000 otáčkách nejvíc 90-tkou , může být zdraví a život ohrožující .......

Benzínových aut se toto netýká, tam se emise měří při volnoběhu a při otáčkách cca 2800
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
boro31
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 11, 2013 11:16

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od boro31 »

oprava nebol to code 82 ale 84 a v knizke som sa docital ze je to strata vykonu a svagor sa venuje autam a zistil ze to bude pravdepodobne DPF filter pevnych castic. auto mam este v zaruke tak zajtra skocim do servisu no uz len dufat ze sa to bude dat vyreklamovat. ozvem sa ako som dopadol ale vdaka za rady
misiak
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 31, 2011 14:38
Bydliště: Bratislava

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od misiak »

...dajte si na diesloch prezriet intercooler, moze sa vam stat, ze vam pri 90 000 km praskne. mne sa stalo presne toto. auto bolo na prehliadke, vsetko o.k., potom "vyskocil" code 84, auto slo do znizeneho vykonu, tak som siel do servisu, kde "zistili", ze ide len o "nejake" cidlo prietoku vzduchu, ze je vsetko o.k., chybu vymazali, potom na ceste na dovolenkumimo SR !!! opat code 84, po vypnuti a nastartovani este jazda nejakých 350 km, potom opat code 84, cukanie motora, kontrolka motora a...? koniec. odtah, servis,... atd.
Uživatelský avatar
Tsoenami
Příspěvky: 707
Registrován: pát srp 05, 2011 08:30
Bydliště: Prostějov

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od Tsoenami »

Ahoj kdysi v zaruce jsem resil kod 84 .........ztrata výkonu atd.Byla to prasklá gumová hadice k turbu tak třeba to někomu pomuže :PP:
renault 11.renault19
škoda octavia 1.9 tdi
škoda superb 1.9 pdi
seat alhambra 1.9pdi
chevrolet Orlando 2 vdci 163ps bílá
dido64
Příspěvky: 29
Registrován: úte kvě 10, 2011 17:39

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od dido64 »

Mne vyhadzuje CODE 84 vtedy, ked idem dlhsie (napr. na dialnici) a pridam plyn (niekoho chcem predbehnut). Po prudsom stlaceni pedalu vyhodi CODE 84, motor strati vykon a prestane tahat. Pri prejdeni asi 400 km sa mi CODE 84 objavi cca 4-5 krat. Po case sa vrati motor do normalu a zase sa opakuje po nejakom case.
Asi to bude chciet najaku diagnostiku. Alebo poradte!?!
Ked sa mi to stane pri predbiehani na normalnej ceste (nie dialnici) tak to moze mat katastrofalne nasledky pretoze nedokazem vcas niekoho predbehnut ked motor prestane tahat.
Dakujem za kazdu rozumnu radu.
dido64
Příspěvky: 29
Registrován: úte kvě 10, 2011 17:39

Re: code 84 je to turbo?

Příspěvek od dido64 »

Diagnostika ukazala ze by to mohol byt vadny snimac prietoku vzduchu. Po jeho vymene ale Code 84 stale vyskakoval. Po natlakovani celeho systemu sa ukazalo, ze netesni hadica z intercooleru a unika cez nu vzduch. Netesnost odstranena, budem to testovat ci sa Code 84 objavi alebo nie.
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Motory“