kontrolka - porucha motor - emise

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
bigmac
Příspěvky: 12
Registrován: pát led 13, 2006 12:08
Bydliště: Frederiksberg, Dansko

kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od bigmac »

ahoj majitele lacetti, sam mam lacetti r.v. 2005, 1.4 SX, dosud bez jakykoliv problemu, pravidelne servis. V posledni dobe - zimni mesice jsem zaznamenal enormne se stupnujici spotrebu - nejdriv jsem to prikladal zime a jizde prevazne po meste na kratke vzdalenosti, obcas zapnu AC. Bezna spotreba neni zadna slava, dlouhodobe cca 9 l na 100 km, prevazne mestsky provoz, ale ted jsem na 3/4 nadrze (45 l) ujel jen 300 km !!! a vcera se mi rozblikala oranzova kontrolka se symbolem motoru - dle manualu je neco v neporadku s emisemi / spalovanim ... a od te doby sviti stale, obcas zablika. Chtel bych se zeptat, jestli nekdo mate podobnou zkusenost, kde je zakopany pes a kolik si mam pripravit pri navsteve autor. servisu, jak radi manual :-)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od mzprx »

Ak to uz nemas v zaruke, tak mas asi smolu, vyzera to na vymenu ventilov, zabrusenie sediel, atd....
Znama chyba motoru 1.4 a 1.6 (udajne len s nasimi benzinmi) a povodnym materialom ventilov asi aj v sucinnosti s cinnostou EGR ventilu. Ventily sa nadmerne zanasaju karbonom a RJ zahlasi nespravne spalovanie.
Novsie prevedenie ventilov z ineho materialu tym uz udajne netrpi.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
bigmac
Příspěvky: 12
Registrován: pát led 13, 2006 12:08
Bydliště: Frederiksberg, Dansko

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od bigmac »

diky za odpoved, take jsem na to na netu narazil, na pravidelne servisni prohlidce (3-leta) nic nenasli, je to smula, ze se to stane 4 mesice po vyprseni zaruky... Kolik tak stoji vymena ventilu? Nemam poneti, jsem z uplne jine branze :-)
Uživatelský avatar
bobpe
Příspěvky: 58
Registrován: čtv led 27, 2005 10:51

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od bobpe »

No to mas fajn, mne to v servise povedali sami, navrhli riesenie - vymenu ventilov v zaruke a no problem. Co som sa rozpraval s mechanikom tak moze pomoct motor prevetrat - poriadne mu nalozit, nech sa karbon a usadeniny spalia a skusit 2-elektrodove sviecky. Ci je to tak, neviem, mne to opravili.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od palikx »

nejdriv bych zkusil tu diagnostiku.
pak by se videlo.nejcastejsi priciny egr ventil lambda sonda a prave zminovane obcasne vynechani zapalovani respektive spatny pomer smesi-tedy spatne ventily.
cena opravy v normalnim servisu cca do 10000.pokud vymeni vsecky ventily.
pokud bude stacit jen zabrousit tak by jsi se mohl kolem 7 tis dostat.ale nevim presne ceny takze to muze byt uplne jinak
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
bigmac
Příspěvky: 12
Registrován: pát led 13, 2006 12:08
Bydliště: Frederiksberg, Dansko

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od bigmac »

dekuju za tipy a rady. Zatim jsem natankoval plnou u Shellu a kontrolka uz nesviti...a kdyz zase zacne, zajdu na diagnostiku :-)
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od Rastos »

Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
Uživatelský avatar
bobpe
Příspěvky: 58
Registrován: čtv led 27, 2005 10:51

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od bobpe »

Rastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.

Tak. tak. ono kazde auto treba prebehnut. Ak tam mate nejaky kopec, serpentiny, pekne dvojka, podlaha a podme... alebo dialnica, 3-4 co to da, treba tomu prevetrat pluca, jasne ziadne extremy, nechat pekne zohriat a az potom nakladat. Jazda v meste, take tie 2km, stop na hodinku, zase 1km zase stop na hodinku, to nieje nic moc jazdenie.
Uživatelský avatar
megajvr
Příspěvky: 198
Registrován: stř led 14, 2009 19:05
Bydliště: Ostrava

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od megajvr »

Rastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
Je to tak, neplašit. 2x až 3x natankovat na prověřené čerpačce a trochu provětrat saze ve "výfuku" :lol: Samozřejmě ještě předtím zajet vymazat chybu na diagnostiku :o)
Exauta : nějaká Tatra,Praga V3S,Karosa,Zetor,Olcit,Simca,Renault,Nissan,Škoda 100,1000,1203,Fabia,Nubira a teď Tacuma
Současné služ. : Škoda Octavia 1.9 Tdi
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od Ivoš »

Doporučil bych jako kluci....protáhni to na vyšší otáčky a dej tam 2 x plnou V-Power 95 a máš klid ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od Krtek »

Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme :shock: Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od Petr S. »

Mě taky blikala kontrola motoru a vyřešili to dvě nádrže W Poweru 95 od Shellu,od té doby nic.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od Krtek »

tak dneska se zase Check rozsvítil :evil: Nezhaslo to ani po 5 nastartováních takže to bude potřeba řešit diagnostikou.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
honzuv_web
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 18, 2009 19:58
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od honzuv_web »

Na mém Lacetti se rozsvítila kontrolka při 12000km a měnili mi sací a výfukové ventily, dali mi od jiného výrobce, prý míň náchylné na usazení karbonu, teď mám 24000km a zatím v pohodě. Vyměnili mi to v záruce, ale jinak by to prý stálo kolem 16000,- Kč ( v olomouckém servise Chevrolet Moto Morava.
Honza
Lacetti Elite
Uživatelský avatar
karstn
Příspěvky: 334
Registrován: pon lis 29, 2004 16:57

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Příspěvek od karstn »

Krtek píše:Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme :shock: Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč
Me taky vybrousili co sedalo pri te chybe a od te doby klid.
Az ted sem mel problem ale nakonec to byl zasrany a mokry vzduchovy filter. Trochu mi fualo pod auto snehem a po zahrati to zaclo blbnout. Takdlouho jsem jeste doprace nejel.
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“