Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » úte pro 17, 2019 21:14

Zdravím, děkuji za přijetí a rovnou vkládám nové téma :) .
Přejdu rovnou k věci... dělal jsem rozvody na své captivě 2.2 cdti, po složení na chvilku chytla, ale cca po 15. sekundách auto chciplo jakoby došla nafta (bylo slyšet jak postupně vypínají válce, nechcipla naráz...)
Teď k tomu jak jsem je dělal... abych se na ně dostal, tak jsem vytáhl vzduchový filtr, odpojil konektory od vstřiků, demontoval vysokotlaké potrubí, vstřiky a odpojil snímač tlaku v listě.
Následovala demontáž ventilového víka, krytu rozvodů a malého víka u vývěvy a vysokotlakého čerpadla (povolil jsem kvůli němu jeden šroub vysokotlakeho čerpadla a dva z vývěvy).
Nastavil jsem si rozvody tak aby značky na řetězu seděly se značkami na kolech a kola na vačkách tak aby značky na nich byly proti sobě. Demontoval jsem napínák rozvodoveho řetězu, vodící lišty, povolil jsem klemy na vačce abych ji vyklonil a sundal samotný řetěz.

Jediné co jsem udělal navíc, odpojil jsem jednotku motoru abych se dostal na šrouby co drží vývěvu.

Montáž probíhala v obráceném postupu jak jsem popsal demontáž

Vše dotaženo na předepsaný moment dle dilenské příručky.

Rozvody jsem ještě jednou kontroloval a jsou v pořádku, tlak ve vysokotlakem okruhu je vyšší než minimální cca o 10 bar (předepsaný je 20bar, dle diagnostiky se pohybuje okolo 25-35 bar)
Měl jsem vytažený vstrik pootočený na trubce a ani kapka...
Prosím o radu, nevím si s tím už rady :(

Reklama
 

Miro123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 04, 2019 14:59

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Miro123 » stř pro 18, 2019 09:31

Nemá náhodou dopravné čerpadlo?

RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » stř pro 18, 2019 10:39

Má, ale to naftu tlačí.

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3512
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Richard » stř pro 18, 2019 12:05

Obávám se, že tlak v railu aby ř.j. aktivovala vstřik je někde kolem 200 barů. Těch 10-30 je dle mě málo. Při běhu na volnoběh mám v railu cca 700 barů a při zatížení tak 1500 -1800 barů. Podle mě jde o podobnou generaci CR motoru, tak bych předpokládal i podobné tlaky.Zkontroloval jsi přepady ? To jsou ty trubičky od vstřiků co vracejí přebytečné palivo. Stačí aby jeden propouštěl do přepadu a vysokotlaké čerpadlo nevytvoří potřebný tlak ke startování v railu....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Topol-1
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 194
Registrován: sob črc 22, 2017 18:54

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Topol-1 » stř pro 18, 2019 21:46

Pěkný den.
Omlouvám se, že se do toho pletu. Mám jen Kalose 1,4 ale taky takový problém. Někdy nejde nastartovat !?!
Vyměnil jsem lambda sondy, snímače klik. i vačkového hřídele vyčistil sání klapku a taky vyčistil filtr i v nádrži. Byl jsem na diagnostice . Notebook vždy bez závad.Jako tyhle kontroly vždycky za šest plechovek budvaru /v akci /. Prošel jsem kontaktní spojení kde jsem každý kontak/jako plíšek samec/ zmačknul kombinačkama,kdyby náhodou tam nebyl ideální dotyk. Vždy prosřík kontoksem . Nevím už týden zatím bez problémů. Ale člověk nemá pohodu.Sedám do auta a já ultra levičák se pomalu modlím aby to chytlo !!! Je sice pravda, že se neobracím k bohu ale k předkům ,kteří tam už jsou. Jen tak mimo mísu ale jak to dopadne s lidmi který ta elektronika moc neříká ???????? Ta elektronika je neuvěřitelně daleko
ale co potom S LIDMI !!!
No nic hlavně ať nám jezdí a nezlobí !!!

https://www.email.cz/download/k/LUojuBk ... 2f7531.mp4

RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » čtv pro 19, 2019 19:09

S tím tlakem bych problém neviděl, těch cca 30 bar je naměřených při startováni (předepsaných dle autodat a dp je požadovaných pouze 20) za běhu motoru bude tlak jistě větší...
hlavně jsem s vysokotlakym čerpadlem nic nedělal...
Včera jsem se bavil s kolegou mechanikem a říkal že už podobný problém řešil a nakonec se musela kódovat řj motoru, jen je problém že nejblíže je možnost originální diagnostiky pro opel (motor s příslušenstvím je od GM) cca 60km daleko. :(

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3512
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Richard » čtv pro 19, 2019 19:46

Já jen jestli se bavíme ve stejných jednotkách pokud ano a bavíme se v Barech tedy atmosférách (1kg /cm2) tak dle mě těch 20-30 je opravdu málo. Je však možné že měření neprobíhá v Barech, ale v Mpa megapascalech což je 1 bar = 0,1 Mpa pak by to sedělo 20Mpa je 200barů ;)

Ale fakt jsou takové tlaky v CR dieslech normální - provozní tlak v railu je 40 -250 Mpa tedy 400 - 2500 barů a opravdu těžko natočíš CR motor s nižším tlakem než nějakých 150 barů tedy 15Mpa
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » čtv pro 19, 2019 20:02

OK ještě to zkouknu, možná jsem ty jednotky popletl já hlava děravá :oops:

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3512
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Richard » čtv pro 19, 2019 21:15

Ještě jsem pozorně pročetl tvůj počáteční příspěvek - měnil jsi rozvody , pak jsi to znovu rozdělával, složil jsi je napoprvé správně ? Vždy po montáži rozvodů je třeba ručně otočit několikrát motorem a kontrolovat zda se všechny značky (na klice i na vačce, či vačkách) zase po 2 otočkách "sejdou" na značkách. Stačí aby se jedna vačka rozešla a může být problém ;) dobrý je i odpočítat si zuby na řemenu mezi vačkami(nevím jestli Captiva má 2 vačky, ale třeba Santa Fe je taky 16V ale má jen jednu vačku) nebo mezi klikou a vačkou.
Rozvody vyžadují opravdu maximální přesnost a pečlivost, ale to určitě víš, navíc tlak ventilových pružin většinou hýbou vačkou mimo značky, je dobré vačky (vačku) fixovat na značku přípravkem tzv stoperem ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » ned led 12, 2020 16:29

Zdravím znovu jsem zkontroloval rozvody, ten tlak jsem fakt popletl, je tam cca 270 bar, pro jistotu jsem měřil kompresi, také v pořádku, ke vstřikům nafta jde ale vstřiky nevstřikují a přijde mi dovné že by odešly všechny najednou, měnil jsem čidlo na vačce (napsala ho jedna z diagnostik).... pořád nejede, nemá někdo nějaký další návrh co by to mohlo způsobit?

K předchozímu příspěvku... vačky jsou hnané ozubenymi koly, na kterých jsou značky, od kliky je jedna vačka hnaná valečkovým řetězem, na kterém jsou značky, na ozubených kolech pro řetěz jsou také značky a všechna kola jsou na klinkach... na těch rozvodech není co pokazit...

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3512
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Richard » pon led 13, 2020 09:13

To jestli budou vstřiky stříkat a jak je na ř.j. a na informacích které se do ni dostanou. Potřebuje informace hlavně o tom že se motor točí (čidlo kliky) a pak o postavení kliky a vaček (čidlo polohy vaček) z těchto informací a samo i dalších (teplota motoru, vzduchu, tlak turba, poloha pedálu plynu atd.) spočítá kolik paliva je třeba a dá pokyn aby vstřik se otevřel..... Je to docela složité..... jestli je tlak v railu hledal bych chyby čidel kliky a vaček a v jejich kabeláži ale jak jsem psal je to hodně složité , přeji mnoho štěstí..... klidně to může být i řídící jednotkou..... Zkusil bych ji odpojit a znovu připojit a to bych udělal se všemi konektory které v motorovém prostoru uvidíš, také bych rozebral očistil a znovu nakonzervoval všechny kostřící body v motorovém prostoru - přechodové odpory dělají divy :roll:

Kamarád machanik , když přijde na poruchu čidla vačky objednává i čidlo kliky, většinou je to jedno z nich a ne vždy diagnostika mluví pravdu ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

RsKrys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 14, 2019 19:44

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od RsKrys » čtv úno 06, 2020 07:45

Děkuji všem za rady, problém vyřešen... všechny čtyři vstřiky se poslaly na zkušebnu a ejhle všechny čtyři v háji. Prý konkrétně tyhle hodně trpí na vzdušnou vlhkost... po vyndani vstřiků je dat do nafty...

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3512
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: Captiva 2.2cdti 135kw točí ale nechytne

Příspěvek od Richard » čtv úno 06, 2020 09:23

Nechával jsi vstřiky repasovat ? Možná by ostatní zajímalo pokud ano tak kde, a ev. kolik ta sranda stála? Jsou i další možnosti jak se se vstřiky vypořádat - koupit nové, nebo koupit repasované.
Bohužel dost často odrovnají vstřiky ocelové piliny které vzniknou se zadírajícího čerpadla, protože nafta cirkuluje např. i zpět do nádrže bývá zapiliněný celý palivový systém, něco chytne filtr ale vznikají další a další :roll: Čerpadlo jsi měl na kontrole a na zkušební stolici také ?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“