Automat nechce přeřadit

Krásné SUV od Chevroletu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
hoj
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 24, 2018 21:43

Automat nechce přeřadit

Příspěvek od hoj »

Dobrý den,

Captiva LTZ 2.2D automat, r.v 2011, najeto 56tis km.

Někdy se stává (čím dál častěji) že mi automatická převodovka nechce přeřadit na jiný rychlostní stupeň.
Projevuje se to tak, že auto normálně jede a pokud musí řadit od spodu (vyjíždím z křižovatky) tak chce přeřadit výš, motor sníží otáčky, a čeká na přeřazení (můj dojem), čemuž nedojde a auto zpomaluje až skoro zastavý. Při tom se opět zařadí jednička a captiva vyrazí vpřed jak splašená.... Celý proces se neustále opakuje.

Není to tak, že by zůstala "zaseknutá rychlost" a auto by s ní pokračovalo v jízdě. Spíš mi to přijde jako by převodovka dostala povel přeřadit, ale už zpětně nedala informaci řídící elektornice, je přeřazeno, můžeš roztočit motor. Jinak rychlost tam nějaká zařazená je, protože auto zpomaluje celkem výrazně - neplachtí-

Poloautomatické řazení nepomáhá.

Motor beží normálně, nekolísá.

Možná to souvisí i s vyšší teplotou vzduchu, která v těchto dnech je.

Má někpo nějaký nápad, co by mohlo být příčinou problému? Je mi jasné, že budu muset jet do servisu, ale jsem skeptický nad úspěšností opravy.

Díky za jakýkoliv názor

hoj
Reklama
 

Uživatelský avatar
LordMMX
Příspěvky: 1517
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od LordMMX »

nemám automat takže strelím od brucha...

môže byť aj to, že je studený spoj na elektronike prevodovky.
Daewoo Evanda 2005
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od Richard »

Nemám už Daewoo ani Chevy, ale mám automat od Aisinu v IX55. Naštěstí mi funguje zcela korektně (klepu na dřevo) Nejsem si jist, ale některé převodovky mají nějakou pojistku či tlačítko pro reset, nebo aspoň nouzové tlačítko na dojetí do servisu obvykle na blokovanou trojku. Každopádně budeš muset do servisu a spíš než do autorizáku bych zamířil někam, kde převodovky opravují - v autorizáku je jen vyměnňují ostatně jako všechno.....
Takže dle místa si najdi nějaký servis na automaty a řeš to hned, poruchy se většinou na sebe nabalují, takže z banálního problému za 5000,- může při ignorování být problém fatální třeba za 50000,-
Auto je z roku 2011 tak už v záruce nebude..... a pokus se zjistit který servis má dobré reference a jestli tvoji převodovku opravují a umí opravit, myslím že je tam stejně jako v Cruze Aisin ale ruku do ohně za to nedám - držím palce
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
hoj
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 24, 2018 21:43

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od hoj »

Tak mám další nové poznatky.

Půjčil jsem si od kolegy vyčítací diagnostiku ELM327 (OBDII BT) a přes android jsem načetl chyby (zařízení za pár stovek dá spoustu info).

Kupodivu v jednotce byly dvě - P2299 a P2A00. V autorizovaním servisu jsem nebyl, protože se mi nedaří tam dovolat - nechápu že servis nebere telefony, když tím přichází o peníze.

P2299 znamená současné stisknutí pedálu plynu a brzdy na déle než 5s - tzn že následně řídící jednotka nepustí motor do výkonu
P2A00 zanmená problém s lambda sondou.

Oboje může souviset s tím, proč auto nehce jet...

Původní předpoklad o chybě převodovky byl mylný, což jsem i rád...

Je pro mě nepochopitelné, že v řídící jednotce jsou chyby a kokpitu kontrolek nesvítí vůbec nic, vše se tváří jako ok...

Až budu vědět víc (prověřím spínač brzdového světla, proměřím lamda sondu) tak se znovu ozvu...

hoj
hoj
Příspěvky: 3
Registrován: úte črc 24, 2018 21:43

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od hoj »

Vyřešeno.

Skutečně celým problémem byl snímač brzdového pedálu, který hlásil řídící jednotce aktivitu brzdy, i když jsem šlapal na plyn. Jednotka vyhodnotila vypnutí výkonu v motoru a auto nejelo.

Cena snímače 440Kč, výměna ne složitá, jenom se člověk u toho musí polámat, aby se do prostoru nožní brzdy dostal.

Na počátku veliký problém se změnil v trivialitu.

Pozor, většina aut (celý koncern, Hyundai,atd...) so chovají stejně.

V případě aktivovaného snímače brzdového pedálu, i když slapete na plyn auto přestává jet, a hlavně nehlásí žádnou chybu. Nejede, ale kontrolky se tváří, že je vše ok... Žádné hlášení na palubce.

Již před týdnem jsem si objednal v Čině 2ks diagnostik na mobil, abych měl v každém autě jednu. Když se mi někde něco pokazí, aspoň clověk ví, jaké má šance, kde je chyba.

Mějte se fajn a hlavně žádné problémy

HoJ
Jirža
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 19, 2019 23:21
Bydliště: Praha

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od Jirža »

Jasně, dám. Jestli chceš, mohu Ti dát celý GEMtis na Captivu. Je to servisní manuál se vším všudy. Je toho ale hodně, přes 1Giga. Můžeš studovat :)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Automat nechce přeřadit

Příspěvek od Richard »

No bacha na ty levné diagnostiky z číny - z vlastní zkušenosti - u Santa fe např. tato diagnostikovala poruchu středněrychlostní sběrnice CAN a originální diagnostikou zjištěno, že příčina byl nízký tlak v railu. Nedávno u mého "mamutka" jsem provedl diagnostiku a byly mi napsány poruchy na selenoidech u automatické převodovky - při načtení auta origo diagnostkou nebyly žádné poruchy zjištěny........ tak nevím jestli je přínos těhle "diagnostik za stovku zcela jasný" asi záleží i na programu který do telefonu a tabletu dáš.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „CAPTIVA“