TEST na AutoRevue.cz

Nový model

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx

Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

krutak

Příspěvek od mzprx »

Krtek píše:taky mně ta spoteba překvapuje. Naftoň má sice větší krouťák ale zase o 2 válce míň. A jak známo, válce ničim nenahradíš...
Osel a diesel... jak bych... pokud vim, cpali do nich často ISUZU a tak jsou to jedny z nehjorších naftoňů. Teda hlavně starý vectry a Astry. Dneska doufam, že už ne. A GM má cpát do Chevroletů pokud vim nějaký italský VI motory nebo tak nějak, žádnej Fiat.
Pokial chces porovnat krutak benzinu a naftaku pri rovnakom vykone, musis ten krutak naftaku delit zhruba cislom 1.5.
Kedze vykon=otacky x moment, otacky naftaku 4000, benzinu 6000, vykon rovnaky, cize 6000/4000=1.5. To je ten tazsi staly prevod u naftaku. No a potom tie cisla krutaku u nafty vyzeraju trochu menej bombasticky. 8)
Tak isto naklady na udrzbu su vyssie u naftaku, takze sa to az tak velmi neoplati, ako je to prezentovane. Proste ide o to, komu tie prachy zaplatis, ci vyrobcovi auta za drahsi motor, alebo rafinerii za benzin. Ked zaplatis tomu prvemu, prides o prachy ihned, ked druhemu, tak postupne.
Pravdou vsak je, ze naftak je menej citlivy na tazku nohu a dokaze s nim jazdit relativne usporne skoro kazdy.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Abstinent

Příspěvek od mzprx »

Janoo píše:
mzprx píše:
Janoo píše:je to pravda že epica má slabý štvorvalcový motor s vykonom 156 koní mohli tam radšej dať štvovalec ale nevadí.....ja sa osobne teším na novu Epicu s dieslovym motorom ktorý bude mať 150 koní a nižšiu spotrebu ako diesel
Nepi, lebo ked potom pises, fakt ti nikto nerozumie, co si chcel povedat....
(alebo si to po sebe precitaj)


Tha citaj si este raz ty abstinent :lol: :lol:
Fuj, nenadavaj mi do abstinentov... :lol: :lol: :lol:

Nepi Janooo, nepi vodu, voda ti je len na skoduuuu (fabia) :shock:
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Cudro
Příspěvky: 326
Registrován: úte led 10, 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Re: spotreba

Příspěvek od Cudro »

mzprx píše:S Evandou som mal spotrebu tak 8-9L v meste, asi je to aj sposobom jazdy. Jazdim sice pomerne rychlo, ale davam prednost plynulej jazde bez prudkých odpichov. Samozrejme obcas si na semaforoch vychutnám nejaku "vytunenu" Fabiu HTP, co nerozozna Epicu od Avea 1.2 a chce zavodit... :D
Este k tomu stylu jazdy. Niekde som cital ze nie je dobre Evandu drzat pod 2000 otacok, lebo vtedy je vyssia spotreba. Snazim sa preto preradovat az nad 2000 otacok. Po meste ani nezaradujem patku aby som nesiel pod 2000 otacok aj ked motor v pohode taha uz od 1500 otacok. Vyskusam teda zmenit styl jazdy.
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Otacky

Příspěvek od mzprx »

Na Evande som mal manual, a v pohode som jazdil v meste 60kou na 5ke. Ked treba, preradis. Akurat je dobre to z casu na cas vytocit, nech sa to nezasere od karbonu. Jedine auto, ktore treba drzat nad 2000 otacok je Lacetti 1.4, tam sa pod touto hranicou nic nedeje, netaha a netaha... Cize da sa ist aj s tym ustalenou rychlostou na rovine v cca. 1700-2000 otackach, ale ked chces zrychlit, musis podradit na 3ku, dat tam aspon 3500otacok a ides jak raketa.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Mně by celkem zajímalo objektivní srovnání dnešních nákladů na údržbu naftoně a benála. Podle mě se nelišej. Olej a filtr se dávaji stejný, naftovej filtr se mění asi jako benálovej a je tom záležitost pár stokorun, vstřiky už se neměněj, rozvody jsou stejně trvanlivý..... Žhavící svíčky se mění ještě míň často než normální u benála. Tak CO je na údržbě nafťáka dražšího ? Má někdo konkrétní rozpis servisek třeba na Captivu 2.4 benál a 2.0 naftoň ? Záměrně porovnávam Captivu aby to byly 4válce.
nehledě na to, že třeba u VW má diesel skoro 2x delší servisní interval.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

naklady

Příspěvek od mzprx »

Krtek, zabudol si na filter pevnych castic u nafty, a to, ze epica ma rozvodovu retaz a nie remen. Cize rozvody da menia po minimalne dvakrat tak dlhej dobe. Ak to chces vediet presne, zistim ti to v servise.

Ale mne ide hlavne o ten pocit z jazdy, kulturu chodu a to ticho...V Epice si mozte so spolujazdcom sepkat. Samozrejme v tej benzinovej. Proste vyskusaj a pochopis.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Cudro
Příspěvky: 326
Registrován: úte led 10, 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Cudro »

Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Uživatelský avatar
robot
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 08, 2008 10:09

Příspěvek od robot »

Ja to tvrdim odjakziva, ze len chlapci na vychode vedia robit auta...europa je predrazena a statisticky omnoho viac poruchova, pretoze nevedia do svojich aut poriadne namontovat dielce, ktore im stejne vyrobia chlapici na vychode.
Daewoo Espero 1.5 16v
Honda CIVIC 1.4i 5d
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

Dneska vysel dalsi test (Chevrolet Epica 2.0 VCDi):

http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=16358
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Odpovědět

Zpět na „EPICA“