Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Nový nástupce Matize zde nesmí chybět

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

Ahoj,
najde se tu někdo, kdo má opakované problémy při řazení? Já mám Sparka už 5 let a stále dokola mě zlobí synchrony v převodovce.
Snažím se tuto vadu reklamovat, ale poslední odpověď od Chevroletu zněla takto: :(
"Bohužel Vám musím oznámit, že reklamace nebyla uznána z důvodů opakovaní stejné
závady, která v tomto případě nemůže být způsobena výrobkem nýbrž
nesprávným používáním, respektive nesprávným způsobem řazení
, což má za
následek opakované poškození synchronu. Z tohoto důvodu nelze opravu
provést v rámci záruky na díl.
" -P
Mám trošku pocit, že si ze mě dělají legraci .. :evil:
Pokud se tu najde někdo, kdo má obdobné problémy, prosím o to, aby mi napsal, abych se mohla začít bránit a vyvrátit jejich spekulace, že špatně řadím! Řidičák mám 13 let a zatím jsem u žádného jiného vozu převodovku nezničila 8)
Moc díky...
"prostě ŠVIHÁK"
Reklama
 

_luky_
Příspěvky: 54
Registrován: pát říj 22, 2010 20:40
Bydliště: okres Kladno

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od _luky_ »

Pokud je to stále stejná převodovka jako na Matizovi, tak je to konstrukční chyba. Vyznačuje se to obtížným podřazováním na 2 a 3. Ostatní rychlosti jdou dobře. Myslím, že se tu o tom dost psalo. Výměna synchronů pomůže jen na chvíli. Ve většině případů pomůže řidší olej, v tom zbytku pomůže úprava hřídele. Palix by ti to vysvětlil. Já jsem se s tím už naučil žít. Podřadit na trojku jde a pak už to dobrzdim. Pokud potřebuji podřadit na 2, tak se správným meziplynem.
I když je fakt, že řazení je zoufalý. Ve starym favoritu je o dost přesnější.

Tedy abych ti odpověděl - stejný problém mají všichni majitelé Matizů dlouhé roky nazpět.
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

_luky_ děkuji za tvůj příspěvek. Já se totiž chci začít bránit a ne poslouchat, že špatně řadím!! :(
Dle českých zákonů - a hlavně dle Občanského zákoníku máme všichni právo na 2 letou záruku - i na vyměněný díl (synchron) v převodovce. Vím, že výměna synchronu vydrží cca 1rok a pak to začně zlobit znova..
Když mě už při řazení zlobí i při podřazování ze 2 na 1 a občas i když chci při zastaveném voze dát za 1.
Už jsem se s tím taky samozřejmě naučila žít ;) ... ale prostě mi vadí přístup Chevroletu jako takového.

Pokud tu má ještě někdo s tímto problémy, prosím, dejte mi sem vědět, potřebuji sehnat co nejvíc lidí se stejným problémem, abych se mohla pustit do boje :lol:
Děkuji
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od palikx »

omlouvam se ze ti pridam jeste jeden prispevek ale skutecne 90 procent sparku a matizu ma tento problem.
pokud jsi to uz resila nejakou opravou tak by soudruzi v chevroletu meli taky vymenit radici tahla a olej v prevodovce.pokud se nic z toho nestalo opet synchron odejde respektive on neni spatny jen kdyz se da novy tam malinko lepe brzdi a jde chvilku lepe radit ale jen nez se ostre hrany synchronu ohladi.
pozadoval bych vymenu hlavniho hridele a spravne vymezeni vuli mezi jednotlivymi kolecky.
pokud to neudelaji nikdy to nebude radit.
bohuzel uz v daewoo servisu nedelam a nemam ani zadny vliv jak to uplatnit.jen to umim spravit.a autorizovane servisy to neumi.
teoreticky je jeste jeden clovek co vi jak to udelat a jeste v chevroletu dela ale nevim jestli to jeste bude chtit udelat.
je to servis v cimelicich.problem je ze pristup servisu se mi posledni dobou zda nejaky divny a ten clovek uz nejak otupel.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

palikx píše:omlouvam se ze ti pridam jeste jeden prispevek ale skutecne 90 procent sparku a matizu ma tento problem.
nemáš se za co omlouvat, já jsem moc ráda, že jsi zareagoval a moc mi tvůj příspěvek pomůže!! Děkuju -i
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
Pepino_99
Příspěvky: 168
Registrován: pon led 19, 2009 18:06
Kontaktovat uživatele:

ODP: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,

Příspěvek od Pepino_99 »

Tenhle problém se vleče už od dob Tica. Sám ho mám a co byl vůz nový, tak se špatně řadilo z prvního stupně na druhý. Nyní mám najeto 114 tis km a je to pořád stejné. Ale člověk si zvykne a mám to na sůj grift. Nicméně je divné, že výrobce neodstranil příčinu a ta se tak stále přesouvá do nových modelů. :(
Tico - it's fun!
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

Pepino_99 děkuji za příspěvek.. ;)
Myslím, že s tímto problémem je nás mnohem, mnohem víc, jen jsou lidi, kteří o tom nechtějí mluvit. Já jsem oslovila písmně několik servisů Chevrolet, ale nikdo z touto informací nepůjde ven, všichni tvrdí, že tato auta jsou v pořádku a že žádné opravy převodovek nedělají.. :(
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od palikx »

protoze zastoupeni daewa a chewy se na to vykaslalo a servisum neproplaci opravy.tak servisy neopravuji.
to znam i od inych znacek.
ale je divne kdyz si stezujes ze to i pres to neresi.
a je od nich sproste ze po oprave davaji ruce pryc ze si za to muzes sama.
no ale s tim stejne nic nenadelas.pokud nechteji tak to nepujde.
a k tomu ticu tamm diky tyci razeni ty problemy nebyly nebo jen minimalni.a resili jsme snad jen 1 prevodovku.
stejna skrin je prave i v suzuki ignis a swift a tam jsou nektere ktere taky neradi a problem je tam porad ten samy.velka vule mezi koly ktera se na hrideli posouvaji.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

Palikxi, jsem malá rybka a oni se nebudou jedním Sparkem zabývat..
Přitom mi zástupce Chevroletu řekl do telefonu, že mi tu reklamaci uznají, jen jí musí ještě probrat s vedením ... a pak už mi přišla jen písmená odpověď mailem, že špatně řadím a že to je konečné rozhodnutí a na další mail se už neozval :cry:
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
lomngi
Příspěvky: 4540
Registrován: čtv bře 19, 2009 09:19
Bydliště: okr.Galanta . Slovensko

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od lomngi »

problem s prevodovkou riešiť musia.Ked sa jedná o opakovanu závadu tak tam musí byť nijaký výrobný problém.
vyrábam prevodovky už pomali16 rokov, tak už trošku sa v nich vyznám.
Poškodenie synchronného kružka može spôsobiť niekoľko veci.
synchronný kružok je volne nassadený na radiacom kolese 2r a aj na radiacom kolese 1r medzi dvoma radiacími kolesami je osadene synchronné teleso ktoré je posuvané rad.vydličkou.
medzi telesom a radiacím kolesom musí byť min. 0.15 až 0.25mmaxialná vôla
ked tá vola je menšia tak zapríčinuje poškodenie synch.krúžka, ked je velká tak spôsobuje vyskakovanie rýchlosťi.
dalšia vec čo može byť je to , že na synchronnom telese ozubenie má zlé opracovane strieškovanie tým padom zle synchronuje , tažko sa zaraduje rýchlosť. Hnacým hriadelom nič sa neovplivnuje, nakolo na nom su všetky kolesá na pevno.
Hnaný hriadel inač Pastorok má 3pevná kolesá a 5radiacích.
Na to aby ti dokázali že špatne riadíš, že zle vyšlapuješ spojku dokaz zrejme nemaju. Ja osobne by som žiadal o písomnu správu presneho poškodenia , čo musia mať ked prevodovku rozobrali., potom by som presnejšie vedel povedať príčinu čo sposobuje problém.
Na tvojom mieste potom by som si dal vypracovať na zaklade zistení nezavystlý znalecký posudok čo pri prevodovke činí u nás 150eur a podla tejto správy by som to znovu reklamoval po prípade právne riešil.
Ked problém je výrobnou vadou tak potom všetky nákladý ti musí uhradiť chevrolet, aj ten posudok.

prevodovky ako som spominal robím už dlhšie, a aj mi máme reklamácie, to pri takom množstve ani ináč nejde.
za tie roky už mám za sebou 5 miliontú prevodovku
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený

Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb


Kód: Vybrat vše

http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

lomngi píše:Na tvojom mieste potom by som si dal vypracovať na zaklade zistení nezavystlý znalecký posudok čo pri prevodovke činí u nás 150eur a podla tejto správy by som to znovu reklamoval po prípade právne riešil.
Ked problém je výrobnou vadou tak potom všetky nákladý ti musí uhradiť chevrolet, aj ten posudok.
Ahoj lomngi, moc děkuji za tvůj příspěvek. O znaleckém posudku jsem uvažovala, jenže se bojím aby mi neřekli, že si žádný znalecký posudek nevyžádali... :(
Mám v plánu napsat dopis, kde zmíním všechny tyto příspěvky od vás a zmíním i že jsem ochotna nechat udělat znalecký posudek a že tuto reklamaci budu případně řešit i právně ... a uvidíme, jestli na to nějakým způsobem zareagují...
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
lomngi
Příspěvky: 4540
Registrován: čtv bře 19, 2009 09:19
Bydliště: okr.Galanta . Slovensko

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od lomngi »

na vypracovanie nezavistleho znaleckého posudku nepotrebuješ ich súhlas.
to robíš pre seba a pro tvojho právníka. ked oni nechcu priznať chybu tak pri právnom riešení je to bežný postup.
ked sa príčina potvrdí že chyba je z ich stranz tak aj ten posudok čo si dal vypracovať musia uhradiť.
Ale ked ten posudok potvrdí že chyba je sposobena s tebou tak oni nič uhrádzat nebudu.
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený

Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb


Kód: Vybrat vše

http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Uživatelský avatar
Romi
Příspěvky: 8
Registrován: pon dub 25, 2011 11:40

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od Romi »

Aha, to jsem nevěděla! V těchto věcech se nevyznám, ale jsem moc ráda, že jsi mi to vysvělil!! Děkuju, děkuju, děkuju!! -i
"prostě ŠVIHÁK"
Uživatelský avatar
lomngi
Příspěvky: 4540
Registrován: čtv bře 19, 2009 09:19
Bydliště: okr.Galanta . Slovensko

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od lomngi »

ja mma pre taketo prípady DAS. to je právna ochrana. tak ked mam nijaký problém mam právnika ktorý to rieší za mna.
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený

Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb


Kód: Vybrat vše

http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Opakovaný problém se synchrony v převodovce u Sparka 0,8

Příspěvek od palikx »

hezky si zminil vuli 0,15 az 0,25.to je totiz ten problem.
ty kolecka 2 a 3 spolecne se sychrony maji mezi sebou vuli od vyroby 0,40 tedy OBROVSKOU.
neprojevuje se to ale vyskakovanim rychlosti jelikoz to udrzi kulicky na vidilicce, ale spatnym razenim 2 a 3.
nejsem odbornik na prevodovky dokonce nesnasim jejich opravy jelikoz nikdy nevim co tam mam hledat(pokud neni evidentni problem chybejici lozisko z vyroby pripadne zuby na kolech a nebo jina zjevna mechanicka zavada) ale lajcky to vypada tak ze se nejspis synchron pozde nebo malo dostava ke kolecku a spatne ho brzdi.a u 3 je to to same jen na druhe strane synchronu.
u tehle skrine na to pri dukladnem zkoumani prisel mu byvaly sef ze vule na koleckach je velika.
staci jen ubrouit dosedaci plochu 2 kolecka (nebo 3 -presne si to neuvedomuju ale jak vidim hridel presne vim co se musi udelat)a vule se zmeni na 0,15 a od te doby je vetsinou po problemu
myslim si ze problem ROMI by to asi vyresilo a znalec ktery tomu bude trosku rozumet by na to mel prijit.pripadne mu staci ukazat tohle moje povidani a najde to hned
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „SPARK“