POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Moderátor: Blue Lanos

wilz
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 20, 2006 22:16

POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od wilz »

Priatelia, rád by som reagoval na niektoré príspevky na Tacumu, ktoré som si prečítal, lebo niektoré sú hodne od veci.
Teraz ma však trápi jedna neodkladná vec.
Tečie mi na Tacume voda z priestoru výmeníka kúrenia a ako som to začal rozoberať, aby som sa dostal k tomu výmeníku, mám dojem, že budem musieť najprv demontovať celú palubovku.
Ak niekto vie, poraďte, je to naozaj tak ? alebo je možný iný postup ?
Ďakujem dopredu za promptnú reakciu.
Reklama
 

wilz
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 20, 2006 22:16

Oprava

Příspěvek od wilz »

Tak som to urobil, keďže sa mi nikto neozval, tak dávam pre informáciu moju skúsenosť.
Naozaj bolo treba komplet predok v kabíne rozobrať, dokonca aj rozpojiť tyč volantu, teleso bolo upevnené na prednú stenu kabíny z motorového priestoru 6 skrutkami.
Keďže slovenský dovozca ani nevedel kedy by mi ten výmeník kúrenia, ktorý tiekol, vedel dodať, kúpil som ho v Rakúsku, kde mi ho na druhý deň od objednania cez mail dodali do prvej opravovne Oplu Chevroletu za hranicami - Auto Takacs, Potzneusiedl. Aj cena bola nepochybujem nižššia, ako by bola na Slovensku, ako som si už overil u dielov prednej nápravy a kladiek rozvodového remeňa.
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Příspěvek od Rastos »

Dobry napad, clovece. Hod nejaky kontakt na tych Rakusanov. A ako si im zadefinoval, co vlastne chces?
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
wilz
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 20, 2006 22:16

Nákup dielov v Rakúsku.

Příspěvek od wilz »

Ja som to doteraz riešil cez centrálu (www.chevrolet.at) vo Wien, napísal som im do formuláru moju požiadavku, spýtal som sa koľko to stojí a oni mi nechali poslať požadované diely k tomu handlerovi, ktorého som si vybral. Priamo v centrálnom sklade sa to ako fyzyckej osobe nedá kúpiť.
Ale teraz ma tá pani, čo to vybavovala, upozornila, že by bolo lepšie to vybavovať priamo cez niektorého handlera, že oni majú všetci prístup do centrálnej databázy náhradných dielov a vedia hneď povedať, či je potrebný diel na sklade vo Wien, alebo či sa musí objednať niekde z ďalšia. Tu okolo Wien chodí denne ich interná rozvážková služba, takže diel môže byť už na druhý deň u handlera, tam si to treba osobne vyzdvihnúť.
Najbližšie od slovenskej hranice sú v Potzneusiedl alebo v Bruckneudorf. Na tej stránke sa treba preklikať k adresám predajcov a tam sú aj ich mailové adresy, na ktoré sa dajú písať požiadavky.
Rastos
Příspěvky: 449
Registrován: pát dub 07, 2006 15:27
Bydliště: Sk

Příspěvek od Rastos »

No tak vdaka. Skusim to s nimi, obcas potrebujem slusnu kopku veci... Len ta moja nemcina nie je zas az tak hoch :D
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
wilz
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 20, 2006 22:16

Nemčina

Příspěvek od wilz »

No, treba sa učiť.
Ja sa učím už 30 rokov a stále neviem.
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Oprava

Příspěvek od marabu68 »

wilz píše:Tak som to urobil, keďže sa mi nikto neozval, tak dávam pre informáciu moju skúsenosť.
Naozaj bolo treba komplet predok v kabíne rozobrať, dokonca aj rozpojiť tyč volantu, teleso bolo upevnené na prednú stenu kabíny z motorového priestoru 6 skrutkami.
Keďže slovenský dovozca ani nevedel kedy by mi ten výmeník kúrenia, ktorý tiekol, vedel dodať, kúpil som ho v Rakúsku, kde mi ho na druhý deň od objednania cez mail dodali do prvej opravovne Oplu Chevroletu za hranicami - Auto Takacs, Potzneusiedl. Aj cena bola nepochybujem nižššia, ako by bola na Slovensku, ako som si už overil u dielov prednej nápravy a kladiek rozvodového remeňa.
Tak to si mne nepotěšil že je třeba tohle všechno rozebrat .......já jsem zjistil že mám pod koberečkem spolujezdce mokro po chladící kapalině ,a jak se topí je to i cítit neco jako spálené magi .
zajímalo by mne jestli si zjištoval jestli je diravé topení nebo jen protéká kolem ventilu .
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od Richard »

Cose týče radiátoru na Tacumu našel jsem je v cenovém rozpětí od cca 800,- do 2700,- za origo GM .
Na kolik tě přišel ten z toho Rakouska ?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ondrapb
Příspěvky: 171
Registrován: čtv říj 29, 2015 14:11
Bydliště: Brno/Veverská Bitýška

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od Ondrapb »

U mé Tacumy některý z bývalých majitelů také zkoušel demontovat palubku kvůli tekoucímu topení...
Výsledkem je prasklá palubka o délce cca 50 cm a topení teklo dále.
Během měsíce od koupi jsem měl zamaštěné čelní sklo až do půlky, naštěstí to teklo jen málo a vyřešilo to utěsňovač... http://www.autokelly.cz/#|LWfd4H0TvP2Ix ... Yn7BTprxI=

Kolik kapaliny musíš dolévat? Já ji měl vždy něco málo pod středem, jakmile jsem dolil k maximu tak jsem se málem v autě zadusil z toho smradu a během dne, dvou to bylo opět pod půlkou. Dále neklesala, utěsňovač to pořešil, teď se drží kousek pod maximem...
Ondra
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Uživatelský avatar
rudla
Příspěvky: 569
Registrován: stř led 14, 2009 19:57
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od rudla »

To si moc dobře nekoupil.Takové problémy nyní musíš řešit :!:
Tacuma 1.8 + LPG - 72 kW
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od Richard »

utěsňovač je jen nouzové řešení , které se obvykle negativně projeví v celé chladicí soustavě, tedy krátkodobá radost a pak plný pytel problémů..... nikdy bych to do svého auta nenalil !!!!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ondrapb
Příspěvky: 171
Registrován: čtv říj 29, 2015 14:11
Bydliště: Brno/Veverská Bitýška

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od Ondrapb »

Richarde, ono asi jak který, ty práškové bych třeba taky nikdy nedal - dělaly se hrudky, sraženiny, se všemi důsledky. Ten z odkazu jsem měl dřív v Berlingu, taktéž teklo topení a vydrželo to tam dalších 100 K km až do totálky, bez problémů... Má konzistenci i vzhled hořčice, v kapalině je zcela tekutý a začne krystalizovat až při styku se vzduchem - tam kde se prasklinou dostane ven.
Samozřejmě, určitě to někde a někomu udělalo to co nemělo, stát se může...
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od marabu68 »

otázka je o u těch přípravků jestli se negativně nepodepíšou na pohybu uzavíracího ventilu mám takový pocit že konkrétně mě uniká kapalina kolem ventilu zjištěno tak že při nastavování teploty (vynucení opakovaného otvírání a zavírání ventilu ) se na plastovém obalu tvoří kapky ....
jenže si nejsem jistej jestli to pokud tam je díra nezpusobuje i změna tlaku v topení které tvoří čerpadlo ...
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od Richard »

to by musela být Tacuma hodně "zvláštní" dneska se žádný kohout do topení nedává, kapalina výměníkem prochází pořád a klapky regulují průchod vzduchu jestli přes topení, nebo ne a tedy chladit klimou nebo jen přívod neupraveného vzduchu....... Otáčením toho červenomodrého kotouče jen ovládáš klapky, žádný kohout..... jinak pokud by někdo měl zájem mám kompletní manuál na tacumu ale jen v angličtině, zato je kompletní , mohl bych ho upnout třeba na uložto máto asi 30 mega a je v PDF...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: POMOC - OPRAVA KÚRENIA TACUMA

Příspěvek od prcek1 »

Richard píše:to by musela být Tacuma hodně "zvláštní" dneska se žádný kohout do topení nedává, kapalina výměníkem prochází pořád a klapky regulují průchod vzduchu jestli přes topení, nebo ne a tedy chladit klimou nebo jen přívod neupraveného vzduchu....... Otáčením toho červenomodrého kotouče jen ovládáš klapky, žádný kohout..... jinak pokud by někdo měl zájem mám kompletní manuál na tacumu ale jen v angličtině, zato je kompletní , mohl bych ho upnout třeba na uložto máto asi 30 mega a je v PDF...
Je tam něco víc než v těch HTML manuálech co tu různě kolují / kolovaly? Ty jsou i v češtině.
A kohout by tam fakt žádný být neměl:

"Výměník tepla ohřívá vzduch před tím, než vstoupí do vozidla. Chladicí kapalina motoru cirkuluje výměníkem a ohřívá venkovní vzduch, který prochází okolo žeber výměníku. Výměník je v činnost neustále a lze ho používat pro temperování klimatizovaného vzduchu v režimu klimatizace stejně, jako v režimech topení nebo větrání."
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“