Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od prcek1 »

Jak jí máte zapojenou? Do okruhu topení - na vstup do topení nebo zpátečku? Nebo někam jinam? Do série (přeřízlá hadice a kolínka a hadice k reduktoru a zpět) nebo paralelně ("téčka" na vstupní a výstupní hadici topení a z nich odvody do reduktoru) ?

Já to mám zapojený sériově do zpátečky z topení a stále mám pocit že mi to plyn přepíná pozdě - i teď v horkém létě nejmíň po 3 km, v zimě samozřejmě víc, plynař tvrdí že je to nastavený na čtyřicet stupňů. Už jsem chtěl laborovat s oblbnutím teplotního čidla ala Richard, ale teď jsem zpátečku od topení měnil protože začala téct, tak jsem v rámci zkoušení po opravě sledoval kdy se do reduktoru skutečně dostane teplá voda. Při volnoběhu už byly hadice k chladiči dávno horký, hadice k vyhřívání škrtící klapky taky, voda horká dost i v nádobce, ale ta zpátečka pořád studená! A to trvalo ještě řádově minuty, než se teplá voda dostala i tam a tedy i do reduktoru.

Je to normální že tak dlouho trvá než voda projde topením? Auto topí normálně, i když myslím že obecně má Tacuma topení slabší, velká sauna to nikdy nebyla. Taky nevím zda je dobrý, že hadice k reduktoru a zpět prodlužují okruh skoro o dva metry (říznutý je to skoro u vstupu zpátečky do bloku motoru, reduktor je přitom někde dole u nárazníku), navíc původně je okruh z hadic o průměru 20 mm, přitom vstup do reduktoru má průměr jen 10 mm, takže to musí okruh dost škrtit. Proto přemýšlím zda to raději nezapojit paralelně k topení... ale zase nevím zda potom voda nepoteče jen menším odporem přes reduktor a bude to vůbec topit.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Reklama
 

kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od kesko »

Ja to mam na Lege napojene na výstup zo škrtiacej klapky, ta sa zohrieva ako prvá. A z reduktora to ide do expanzky. Mam sice starší systém, nie sekvenčný ale to je myslím jedno. Takto sa to zohreje najrýchlejšie.
Aj tu sa o tom píše https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... =ohrev+lpg
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od prcek1 »

Díky! O tom jsem taky něco našel, zase někteří tvrdili že to nemusí stíhat v zimě ohřívat... tobě to předpokládám stíhá :)
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
kesko
Příspěvky: 1312
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od kesko »

Už mám nabehaných na LPG 100 t km a som spokojný. -i
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od Richard »

Mám to vytápění u Nubiry 2,0 zapojený přes dvě "T" na vstupu a výstupu z topení..... na reduktoru je místo jednoho šroubu čidlo teploty (vede z něj jeden kablík) když to v konektoru rozpojíš a ten přívodní kablík ukostříš (já ještě mezi kostru dal asi 200Ohmů odpor), myslí si systém LPG, že je motor teplý a přepne se pouhým zvýšením otáček nad cca 2500..... ale mám jen elektronicky řízené foukání do sání.... žádné vstřiky....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
marabu68
Příspěvky: 101
Registrován: ned bře 15, 2009 03:16
Bydliště: Orlová

Re: Plynaři (nejen Tacuma) - voda do reduktoru

Příspěvek od marabu68 »

já to měl kdysi na starém kolteku taky zapojeno z vyhřívání sání ale u nového vstřikovacího systemu to už nestíhalo ohřívat jak jsem jel více jak 100 se to přeplo zpět na benzín plynař to přepojil na topení a ted je to ok a jinak teplota je nastavena na 28 C v létě to přepíná takřka hned po rozjezdu a v zimě tak cca 2 km za tento rok jsem spotřeboval benzín asi za 500kč

myslím že nastevená teplota na 40 je zbytečně moc u mě těch 28 vzešlo z testu kdy přechod benzín /lpg proběhl neznatelně .....bez škubnutí ,cuknutí
Marabu
Daewoo Tacuma 2.0 + LPG -2001
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“