Výběr auta - hlavně velikost

Moderátor: Blue Lanos

Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Zdravíčko, právě si vybírám svoje první vlastní auto. Do teď jsem jezdil felicií, no ta pujde do garáže a já si budu kupovat jiné auto. Peněz mám jak chlupů na hlavě, takže to bude auto do 60 000Kč včetně prvního servisu. Padla mě do oka Tacuma, no nevím jak se na tom s prostorem. Ve felicii spíš ležím než sedím a za mě se nikdo neposadí, takže je pro mně důležité, abych v novém autě seděl v mezích normálně a přitom se za mě posadil normálně stavěný člověk.

Navíc mám rád extravagantní auta a tak mě hned Tacuma padla do oka :D .

Teď k samotném důvodu, proč jsem založil toto téma. Byl by tady někdo tak hodný, aby mi vyfotil Tacumu vevnitř když je sedadlo posunuté úplně vzadu a v nejnižší poloze? Potřeboval bych vidět fotku, kolik místa zbývá na zadních sedadlech a taky bych potřeboval fotku, kolik místa je mezi sedačkou řidiče a věncem volantu, protože jsem trošku (víc!) silný přes nohy.

Fotky by mohly vypadat nějak takto: (udělal je jeden ochotný člen Renault klubu a je to z Laguny :) )
Obrázek
Obrázek

Pokud by jste měli nějaké návrhy, který model by pro mně mohl být lepší, tak je rád přivítám.
Předem děkuji,
Biggby.
Reklama
 

prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od prcek1 »

Biggby píše: Teď k samotném důvodu, proč jsem založil toto téma. Byl by tady někdo tak hodný, aby mi vyfotil Tacumu vevnitř když je sedadlo posunuté úplně vzadu a v nejnižší poloze? Potřeboval bych vidět fotku, kolik místa zbývá na zadních sedadlech a taky bych potřeboval fotku, kolik místa je mezi sedačkou řidiče a věncem volantu, protože jsem trošku (víc!) silný přes nohy.
V nejnižší poloze to myslíš jako opěradlo sklopený co nejvíc dozadu nebo sedák pod zadkem v nejnižší poloze nebo oboje? A volant asi má být co nejvíc nahoře?

Zítra k večeru to můžu cvaknout, teď už je tma. Pokud někdo nebude rychlejší :)
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Sedák položit co nejníž, opěradlo klidně nechat tak jak je a posunout sedačku co nejvíc dozadu. Volant pokud možno co nejvýš, protože chci docílit co největšího místa mezi sedákem a volantem.
Předem mockrát děkuji :) .
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od prcek1 »

Biggby píše:Sedák položit co nejníž, opěradlo klidně nechat tak jak je a posunout sedačku co nejvíc dozadu. Volant pokud možno co nejvýš, protože chci docílit co největšího místa mezi sedákem a volantem.
Předem mockrát děkuji :) .
Tak snad to pomůže - pokud bys chtěl lepší rozlišení, dej vedět, sem moc velký obrázky poslat nejdou.
A omlouvám se za pracovní nepořádek :)
Přílohy
DSCF4263.JPG
DSCF4262.JPG
DSCF4261.JPG
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Děkuji mockrát! Zatím to vypadá jako nejvhodnější auto pro mně :o -i
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od prcek1 »

Biggby píše:Děkuji mockrát! Zatím to vypadá jako nejvhodnější auto pro mně :o -i
Tak šťastnou ruku při výběru :)
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Bohužel jsem ještě neměl štěstí při výběru a tak mně napadlo, jak si výběr ještě ztížit. Máte někdo zkušenosti s automatickou převodovkou? Ve feldě je řadit jednoduché, no když jsem dělal autoškolu v Suzuki SX4, tak jsem měl problém s moc citlivým plynem.
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Honza K. »

Mám automat v Lacetti, vyšší spotřeba (zejména ve městě), pohoda při popojíždění v kolonách, při předjíždění po prudkém sešlápnutí plynu je potřeba počítat s chvilkou prodlení na podřazení. Při cca 80-90 km/h řadí ze zamčené 4 na 2.
Auto nelze roztlačit, jen nastartovat startérem. Není to na žádné velké dovádění po okreskách, spíš na plynulou, byť i svižnou jízdu.

Dotazy?
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

V lacetti to bude asi trošku jiné, ne? :)
Každopádně ze 4 to hodit na 2 je celkem maso. Takové zvěrstva nedělám ani s feldou.
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Honza K. »

Automat se bude chovat dost podobně v obou autech...
Ono u automatu je to trochu jiný, dvojka pod plným plynem jede asi do 110, trojka někde ke 160, 4 je otáčkami někde na úrovni 6 v manuálu u nových aut. Při 130 na dálnici to točí asi 3300 ot./min., mluvím o benzínovém motoru.
Řadí to samo, není to jak ovlivnit... jedině nedávat plný plyn :-). Nicméně v automatickém režimu se otáčkoměr přes 6 tis. otáček moc nedostane ani na plný plyn.

Spíš je potřeba šlapat na plyn trochu z rozmyslem. Z manuálu jsem byl zvyklý třeba po městě na dvojku krátce sešlápnout víc plyn, získat rychlost, pak ubrat, podle potřeby... Prudké pohyby plynem sem tam v automatu způsobí zběsilé řazení nahoru/dolu, auto nejede a automat trpí. Takže je potřeba se trochu s autem sžít. Ono to totiž po městě při udržování 50 km/h jede na 4., ale po prošlápnutí plynu na podlahu to tam vrazí jedničku = krátká prodleva a rychlá akcelerace. Ale moc to autu nesvědčí... Proto jak píšu výše, je potřeba citlivěji a s rozmyslem zacházet s plynem, ve městě jezdit tak do půl plynu a prostě celkově plynuleji.

Zase odjezdy z křižovatek jsou bleskové i bez soustředění se, prostě přešlápneš z brzdy na plyn, popojíždění v koloně = pouze odbržďování, jede to samo jen na volnoběh... i do mírného kopečku (k nasrání všech s manuálem, protože to umí do takového kopečku jet opravdu pomalinku... :-) )
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Tak do teď s feldou jezdím tkz tempomatí logiku.
Když se rozjíždím, tak to víc vytočím. Samozřejmě tam nehrnu na 1 do 50km/h. No třeba když vyjíždím z města, tak si podřadím (ano, ve městě jezdím s felicií na 4 :twisted: ) a rozjedu to na 90 a kopnu tam rovnou pětku. Motoru to neuškodí a jezdím s mnohem nižší spotřebou.

Ještě jsem se chtěl zeptat jak je to s jízdou z kopce bez plynu. Jsem zvyklý brzdit motorem, no nedovedu si představit, jak to funguje s automatem.
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Honza K. »

Z kopce to celkem překvapivě docela funguje. V Lacetti už je to řízený řídicí jednotkou, takže z mírného kopce pod 80 km/h to je jakoby na neutrál, nad 80 km/h je zamčená čtyřka a mírně to brzdí. Takže z hodně mírných kopců je potřeba trochu plynu tam, jde by to na neutrál udržovalo konstantní rychlost.

Z prudších kopců se auto samo celkem snaží udržovat rychlost a dle potřeby to samo podřazuje, takže brzdou se to jen dolaďuje. Alpy v pohodě vč. serpentin, brzdy nebyly přetížené. Když je výjimečně opravdu potřeba, není problém automatu ručně vnutit nižší rychlostní stupeň vč. jedničky, ale nemá se to dělat běžně provozně, rychleji se tak prý převodovka opotřebovává.
Překvapivě snadno to šplhá do kopců v horských serpentinách, to byla taková pohoda... když vzpomenu na manuál a výjezd z každé zatáčky na nízkých otáčkách pod velkým plynem... S automatem 1/4 plynu a těžká pohoda.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Hodně mě láká hlavně to plynulé rozjíždění do kopců. Někdy jezdím do Brna a doma mám barák v prudkém kopci a to je někdy fakt sranda se tam vytočit s feldou bez posilovače řízení a ještě k tomu do kopce se studeným motorem... no už mi to prostě párkrát chcíplo a málem sem jel až dolů :oops: :D .
Každopádně díky za odpovědi. Určitě se někde podívám po automatu, je to veliké lákadlo :).
Biggby
Příspěvky: 27
Registrován: úte čer 03, 2014 18:06

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Biggby »

Jo a ještě jak je na tom s kvalitou? Italský automat bych si asi nekoupil, no na americké slyším jen samou chválu. No když se ty auta dělají jako Chevrolet Tacuma/Rezzo a Daewoo Tacuma, tak to asi nebude americký automat, že?
Honza K.
Příspěvky: 178
Registrován: pon říj 29, 2012 09:52
Bydliště: Praha 7

Re: Výběr auta - hlavně velikost

Příspěvek od Honza K. »

S kvalitou... to je těžký, auta jsou globální, výrobci nakupujou součástky a montujou z nich auta... V Lacetii 1.8 je převodovka ZF, německý výrobce, dodává mj. pro BMW, Mercedes atd. Netuším, zda Italové mají svojí automatickou převodovku, ale tipoval bych, že v případě skutečného automatu taky berou od nějakého výrobce automatů (ZF, Aisin...). Tuším, že v Lacetii 1.6 je v případě automatu právě Aisin.
Samozřejmě v případě robotizovaných převodovek to asi bude celé jinak... ale robota bych snad ani nechtěl.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Odpovědět

Zpět na „TACUMA/REZZO“