Motor kaput

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od Petr S. »

Ujel píše:Děkuji za příspěvky. Debaty ohledně oleje zde fóru maji vlastní místo a já je četl. V podstatatě co člověk, to názor a nevyplunul z toho jasný výsledek a i zde se debata vyvíjí podobně :D . Pokud ovšem budu brát v potaz co psal Hanzy s Petrem, lil jsem tam celou dobu olej, který mohl ale nemusel motoru ublížit. A pokud výrobce jasně určuje, jaký olej, je dabata vlastně zbytečná. Moje Leganza jezdí na LPG od roku 2006. Je otázkou, jaký vliv na olej tento fakt. Dále, bude-li motor vyměněn za jiný nebudu vědět jaký olej se do něj lil před tím, z čeho vycházet? Pokud 10w40, lít striktně dále 10w40?
Výměnu motoru jsem rozhodl na základě zjištění mechanika (viz. první příspěvek), že naklikovce se odírají šálky (motor specificky klepe) a přebrus kolem 6000,-, navíc bez jistoty úspěchu, se nemusí vůbec vyplatit. Concept dal rychle tip a já ho využil. Celé auto i s motorem za myslím super cenu. Navíc barva stejná, výbava stejná. Auto plně funkční, vyjma té spojky. Stačí ho zaháknout na tyčku a dovléct z Opavy do Rožnova. Tu zatím sháním.
Má však motor T22SED, tedy 2.2 l a otázka je, jaká je kompatibilita těchto dvou motorů. Lze s nějakými úpravami prohodit a pokud ano tak s jakými?
Děkuji za reakce
Co vím,měly by být stejné. Liší se to pouze tím,že je to 2.2. Akorát to má vyšší výkon o 2Kw a byli poruchovější. Měl by jsi ho tam bez problémů napasovat.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Reklama
 

Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:nevím proč pořád protěžujete ty oleje 5W30 ten je dle mě a nejen mě pro benzína v létě a při větším zatížení např. při delší jízdě po dálnici ne moc vhodný ( je moc řídký) 5W40 je dle mě vhodnější, ale proti gustu žádný dišputát..... Jde o to zachovávat tak nějak předpis výrobce a ten přímo 10W40 zmiňuje že je vhodný, ale v zásadě je to jedno co tam naleješ, jen je potřeba to včas vyměnit, pořádně vypustit a vždy měnit i s filtrem !
Nemyslím že bys motor poškodil i kdybys tam lil 15W40 , pro provoz je důležité to vyšší číslo a to říká, že za provozní teploty je ten olej 15W40 stejně tekutý jako 5W40 i jako 10W40, rozdíl je v tekutosti za studena tedy to první číslo a to čím je menší tím je olej tekutější za studena a rychleji při studeném startu motor promaže a tím se motor méně opotřebovává, ale jen dlouhodobé používání zcela nevhodného oleje by mohla vést k destrukci motoru . Když je motor "vykotlaný" je vhodný hustší olej ......
mám najeto 170000 leju do Nubiry 2,0 5W40 a nevím o tom, že bych nějaký hydroštely měl ;) spotřeba od výměny do výměny cca 0,5 l který doleju i když bych nemusel......
Richarde právě že 10W40 je hustší!!! Proto není pro tyto motory vhodný! A také má trošku jiné složení,nabírá více bordelu a proto ucpává mazací kanálky. Někdy se zkus podívat na vypouštění oleje 5W30/40 a 10W40. 5W vyteče jako voda,ale 10W teče trošku déle a delší dobu vykapává.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

To potvrzuji. Olej vyteka dele. V mem případe tedy s kousky klikovky. Po teto debatě jsem prozřel, o se oleje tyče. Jen je .i divné, ze za ta léta žádný z mechaniků toto neresil. Vzdy 10w40 a basta.
Petrovi díky za příspěvek o kompatibilitě obou motorů.
Budu z toho zatim vycházet. Poruchovejsi znamena zhruba asi co? Budu rád i za další postřehy či zkušenosti.
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Richard »

co se týče kompaktibility je asi zbytečné se s ní zabývat i když např. blok a příslušenství může být stejný a tudíž i zaměnitelný, jde o to, že TP máš typ motoru T22SED a ty 2,0 98 Kw motory z Legy a Nubi mají označení X20SED tedy budeš mít namontovaný motor co není v tvém autě schválený, potažmo celý auto nebude způsobilý k provozu se všemi riziky co z výše uvedeného vyplývají......

Já netvrdím, že že 10W40 je za studena řídký samozřejmě je hustší, ale v našich klimatických podmínkách je s několika vyjímečnými dny (pod -20) ještě akceptovatelný ..... všechny oleje více méně udržují motor v čistotě (mají čistící přísady) dle mě tyto motory nejsou až tak citlivý, když mají předepsanou API SG nebo SH a třeba u Hyundaje (generačně podobné motory) jsou oleje 5W30 doporučovány jen do teploty +10°C ....... říkám že jezdím na 5W40 když jsem auto koupil jezdilo dle švýcarské servisní knihy na 10W40 zhruba v 65000 jsem přešel na tu 5W40
a Petře to že ti hydroštely po startu zaklepou není dobré..... já o nich např. vůbec nevím i když mi auto stojí třeba týden v garáži
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3597
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od conpet »

Já bych nic nepasoval a opravil tu spojku , pokud to teda má papíry a není odhlášená :-)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Není. Pojistka placena v srpnu.Spojka mu jebla po cestě na technickou. Tak na to hodil bobek a prodal to. VVeškeré papiry klíče mam tady pred sebou na stole.Moje Lega je na LPG, proto ji davam přednost a mam k ni citový vztah za ta leta.Kola 5x se super zimním vzorkem což se mi hodi, protoze nemám. O uvidíme. V neděli ji přitáhnu. Zatim co jsem vypisoval smluvní dokumentaci volali 2 zájemci
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
Petr S.
Příspěvky: 3871
Registrován: stř zář 20, 2006 21:37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kaput

Příspěvek od Petr S. »

Richard píše:co se týče kompaktibility je asi zbytečné se s ní zabývat i když např. blok a příslušenství může být stejný a tudíž i zaměnitelný, jde o to, že TP máš typ motoru T22SED a ty 2,0 98 Kw motory z Legy a Nubi mají označení X20SED tedy budeš mít namontovaný motor co není v tvém autě schválený, potažmo celý auto nebude způsobilý k provozu se všemi riziky co z výše uvedeného vyplývají......

Já netvrdím, že že 10W40 je za studena řídký samozřejmě je hustší, ale v našich klimatických podmínkách je s několika vyjímečnými dny (pod -20) ještě akceptovatelný ..... všechny oleje více méně udržují motor v čistotě (mají čistící přísady) dle mě tyto motory nejsou až tak citlivý, když mají předepsanou API SG nebo SH a třeba u Hyundaje (generačně podobné motory) jsou oleje 5W30 doporučovány jen do teploty +10°C ....... říkám že jezdím na 5W40 když jsem auto koupil jezdilo dle švýcarské servisní knihy na 10W40 zhruba v 65000 jsem přešel na tu 5W40
a Petře to že ti hydroštely po startu zaklepou není dobré..... já o nich např. vůbec nevím i když mi auto stojí třeba týden v garáži
Vzhledem k tomu,že před půl rokem byl ten motor rozebranej a zkontrolovanej(nebyl to Palikx),tak vím,že je ve velmi dobrém stavu. Takže to zacvakání neřeším. Ted třeba stála týden a nic. Ale s olejem si nezahrávám a jelikož je u Legy od výrobce předepsán 5W30,tak to tam dávám a dával ho tam i Hanzy. Lega šlape dobře a evidentně jí to svědčí. :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Motor kaput

Příspěvek od Serpico »

...no nic, podívejte se na oleje.cz těch faktorů je mnohem více, máte to tam, Richard má pravdu v tom, že 10W je snesitelný u nás v našich klimatických podmínkách a kromě toho se dává do vyběhanějších motorů, 5w-30 se dává do long olejů s delší výměnou a do motorů s menší výrobní tolerancí, těsnějších ale to se všechno dočtete včetně HTSS a o tom to je. Nicméně se nechci přít.
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Richard »

To: Ujel

Už jsi sehnal nějaký motor ? Já dneska viděl jednu Nubiru 2,0 CDX ve Zdicích, má tam kompletní motor X20SED najeto prý 130000, odstavená kvůli vadě převodovky..... Tak jestli ještě sháníš motor tady je......

p. Huml, Zdice, Čs. armády 284, tel. 776706308
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
prcek1
Příspěvky: 132
Registrován: pát kvě 13, 2011 13:35

Re: Motor kaput

Příspěvek od prcek1 »

Hanzy píše:5W30 je v servisce Evandy a to samé v konfigurátorech Leganza má ten samý motor 5W40 je alternativa 10W40 jsem měl jednou jak jsem nevěděl co tam lili přede mnou a šly daleko víc slyšet při startu hydroštely.
5W30 doporučuje výrobce tak nevím proč furt kolem toho diskutovat když origo 5W30 má super navíc vlastnosti tak proč lít cokoli jiného není žáden důvod...
Tacuma má taky ten samý motor ne? A v origo příručce se doporučuje 10W30 pro rozsah -20 až +30 stupňů (podle oleje.cz by měl být až do -25) nebo 5W30 pro -30 až 30 stupňů.

Čili 10W40 by měl být OK, když navíc má větší rozsah do plusu a v létě přes 30 stupňů není u nás zase taková vzácnost. Mám najeto 175 kkm, z toho 130 jsem najezdil sám s 10W40 a motor jsem ještě neměnil.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motor kaput

Příspěvek od Slam »

prcek1 píše:Tacuma má taky ten samý motor ne?
Úplně stejný nebude (možná se ale liší jen řídící jednotka, resp. její nastavení), protože Tacuma má snížený výkon oproti Leganzám...
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Richard »

v 2,0 Tacumě je motor T20SED a ten už má EU3 a právě zřejmě kvůli tomu i ten nižší výkon, je tam prostě víc těch ekologickejch kurvítek ..... jinak blok rozvody jsou pohledově stejné.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Ujel
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 01, 2010 19:18
Bydliště: Přerov

Re: Motor kaput

Příspěvek od Ujel »

Richard píše:To: Ujel

Už jsi sehnal nějaký motor ? Já dneska viděl jednu Nubiru 2,0 CDX ve Zdicích, má tam kompletní motor X20SED najeto prý 130000, odstavená kvůli vadě převodovky..... Tak jestli ještě sháníš motor tady je......

p. Huml, Zdice, Čs. armády 284, tel. 776706308
Díky za info. Motor jsem sehnal v Opavě díky Conceptovi. Je to 2,2l, 160 000km a šlape...přijatelně. Zátah odpovídající. Budou se dolaďovat detaily. K původnímu motoru patří rozvody mající najeto cca 30tis a chci je použít, protože těmito si nejsem jistý (teď za chodu). K "novému" motoru bylo z původního 2,0l ponecháno část sání (je tam namontované vstřikováni plynu) a EGR ventil, který na tom novém motoru r.v. 1999 je elektronický a zjevně ho nět kam napojit. Jinak z něho zbyl zapalovací modul s tělesem a oným novějším EGR ventilem, sání se vstřikovači, škrtící klapkou a výfukové svody (parohy). Taky komplet převodovka se spojkou, se kterou podle mechanika ale vůbec nic není.
Daewoo Leganza 1998, 98kW, LPG, stř. metla, klima, kůže, "dříví". Rožnov pod Radhoštěm.
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2756
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Motor kaput

Příspěvek od Slam »

Richard píše:v 2,0 Tacumě je motor T20SED a ten už má EU3 a právě zřejmě kvůli tomu i ten nižší výkon, je tam prostě víc těch ekologickejch kurvítek ..... jinak blok rozvody jsou pohledově stejné.....
Ne ne, já mám taky T20SED s EURO3 a mám o 5 kW nižší výkon než starší Leganzy s 2.0L, ale Tacuma má vždy ten výkon podle typu motoru ještě o kus niž (o další 4-5 kW).
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Motor kaput

Příspěvek od Richard »

Ty Nubi a Legy měly 2,0 16V s EU2 a výkonem 98kW, označení X20SED no ty s EU3 o nějakej Kw přišly.... Tacuma r.v. 2003 2,0 16V má tuším 89kW je to nějak málo, ale Tacuma jede celkem dobře a celkem málo papá ..... o takové spotřebě se mě v Nubi jen zdá a vždy se pak probudím s rukou v nočníku.... ;-)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „LEGANZA“