Nešťastný klaksón

Moderátor: Blue Lanos

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Nešťastný klaksón

Příspěvek od stefan » pát bře 31, 2006 05:58

Sskúste niekto poradiť.
Nejde mi klaksón. Počas zimy mi prestal ísť, niekedy sa mi
ho podarilo po úpenlivom stláčaní volantu rozchodiť a potom
počas jazdy išoel normálne, no na ďalšej jazde opäť nešiel.
Teraz mi už nejde vôbec.
Samotný klaksón je v poriadku, keď zatlačím relé tak trúbi.
Na relé mi ide plusová šťava aj na kontakt, aj na cievku relé.
Včera som mal rozobratý volant a vyčistil som kontakty spínača
pod airbagom, tam to bolo ale OK. Na jednej strane spínača by
mala byť zem, ktorá tam síce je, ale nie moc dobrá. Ale tam chyba asi
nebude, kedže keď priložím tvrdú zem na zelený drát (klaksón) čo
odchádza z volantu, tak klaksón stále netrúbi.
Kadiaľ všade ide ten nešťastný drát z volatnu až na cievku relé?
Mal niekto niečo podobné?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Slavek
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek » pát bře 31, 2006 09:33

no me to taky netroubilo, taky sem mel rozebranej volant a tam vse ok pak sem typoval relatko tak sem vymenil ty dve relatka jak sou u sebe mistama a stale nic, ale relatko cvaka takze problem byl mezy klaksonem a relatkem, pak sem sundal klakson a dal sem ho primo na baterku a taky ok, tak sem si myslel ze sou to draty v servise zjistily ze je tam jeste jeden ze strany spolujezce a ten byl v gaji, dali novej a zase troubim :D
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan » pát bře 31, 2006 11:55

Čo bol ešte jeden zo straný spolujazdca?
Klaksón? Espero má dva klaksóny, zapojené paralelne.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

Uživatelský avatar
peter NR
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1080
Registrován: sob dub 30, 2005 21:25
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peter NR » pát bře 31, 2006 12:39

stefan - podla toho co popisujes by mohol byt problem v prechode z volantu... je tam taka kruhova plocha na spodku volantu a oproti je kolicek, ktory po nej beha pri otacani... skus pozret tam...
Audi A6 Avant 2,5 TDI
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black, klima, ABS, 2xAirBag...
ex: Espero 1.5 16V

Uživatelský avatar
Slavek
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek » sob dub 01, 2006 00:49

stefan píše:Čo bol ešte jeden zo straný spolujazdca?
Klaksón? Espero má dva klaksóny, zapojené paralelne.
nevim jestli to tam budes mit taky ja sem ho tam mel, a byl ko, po vymene good, torubim :)
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan » pon dub 03, 2006 05:52

Ako som už povedal. po zatlačení relé prstom klaksóny
trúbia, takže chyba v nich nebude. A ani v kruhových
kontaktoch na volante to asi tiež nebude, keďže keď
skratujem výstup z volantu už za kruhovými kontaktami
(je tam taká spojka 3 dráty, 2 airbag a 1 zlelený trúba)
na zem tak netrúbim.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

Uživatelský avatar
Slavek
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1718
Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavek » pon dub 03, 2006 16:10

zkus vymenit relatka ty jak sou vedle sebe mistama, a potom jedine mas v prcicich skrinku na rele
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA

Dovoz aut zD

Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech

Uživatelský avatar
peter NR
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1080
Registrován: sob dub 30, 2005 21:25
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peter NR » pon dub 03, 2006 16:35

pozeral som to v el. manuali a malo by to byt obyc. rele... skus ho vymenit... a ked bude vonku skus merat(???) na kontaktoch... musi tam byt 2x12V, 1xkostra a 1x kostra ked stlacis spinac...
Audi A6 Avant 2,5 TDI
ex: Chevrolet AVEO SE pearl black, klima, ABS, 2xAirBag...
ex: Espero 1.5 16V

Uživatelský avatar
petrm
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 18:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm » pon dub 17, 2006 21:44

u daewoo byl docela zásadní problém s kabeláží ke klaksonu postavte se ke kolu a otebřeným oknem sáhněte do auta a zatrubte a když uslišíte jemné cvakání tak je problém v kabeláži která vede pod chladičem jsou tam spojky kabelů které jsou jen zamotané izolačkou a v tom místě kde sjou si dovedete představit co asi způsobí voda a několik let a provozu bývá to naprach shnilé a ještě ke všemu ten kabel praská už se mi stalo že sem ho musel tahat novej od baterky a zásuvky co je u těch venkovních relátek ;)

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan » stř dub 19, 2006 05:50

Vyzerá byť zlá kabeláž od volantu k relé. Aj keď na výstupe z volantu
dám drát klaksónu na zem, relé nenatiahne. Kadiaľ všade ide drát
od volantu k relé klaksónu?
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan » pát dub 21, 2006 06:15

Konečne so sa do toho pustil a tu je záver:
Chbný bol prívod plusovej šťavy na cievku relé.
Tento plus je na cievke trvalo, cez spínač klaksónu na volante
sa pripáje na druhý koniec cievky mínus. Medzi konektorom
X2A ktorý je hňeď veda skrinky relé v motorovom priestore a
cievkou relé (pin 4 - prívod plusu) bol veľký prechodový odpor.
Takže napätie na výstupe som síce nameral, ale pri zaťažení
(pripojení cievky relé) išlo napätie dole. Tipujem že bude
prerušený spoj v skrinke s relé. Kedže sa mi nechcela rozoberať
skrinka s relé, tak so dorobil iba jeden prepoj priamo medzi
konektorom X2A - pin 4 a cievkov relé klaksónu samostatným
vodičom.
A hold zasa trúbim.

Pre Vašu info:
Prívod plusu na cievku klaksónu a samotné klaksóny je v konektore
X2A - vedľa skrinky s relé, 12 pinový konektor s troma radmi, červený
vodič pin č.4.
Prívod mínusu na cievku relé od spínača klaksónu na volante je
v konektore X2 - vedľa skrinky s relé, 14 pinový konektor so
štyrmi radmi - zelený vodič, pin č.1.

Najlepšie sa prívod na klaksón vyskúša keď zapojíte multimeter
- pískač na konektor X2 pin č.1 a mínus pól batérie - kostra.
Pri zatlačení volantu musí multimeter pískať.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

stefan
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 640
Registrován: čtv črc 28, 2005 08:21
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stefan » čtv čer 29, 2006 11:49

A zase mi blbne. Keď je chladno tak trúbi, A keď
je moc teplo alebo po jazde autom keď zohrejem motor tak už netrúbi.
Asi si kúpim tú trúbu na bicikek čo sa stláča rukou.
ex - Espero, 11/96, 1,5 DOHC, 66 kW,strieborná metalíza, 107000km, plná výbava.
Renault Scenic, 12/2000, 1,9 dti, 72 kW, bordová metalíza, 150 000 km, ešte lepšia výbava.

Uživatelský avatar
vado
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1018
Registrován: pon srp 16, 2004 06:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado » čtv čer 29, 2006 12:09

stefan píše:A zase mi blbne. Keď je chladno tak trúbi, A keď
je moc teplo alebo po jazde autom keď zohrejem motor tak už netrúbi.
Asi si kúpim tú trúbu na bicikek čo sa stláča rukou.
Mne to tiez trubilo iba v urcitom rozsahu teplot. Ak bolo pod tusim +2 alebo nad +25 (samozrejme aj po zahriati motora), tak to netrubilo. Pomohla vymena za novy klakson. Jediny problem je to, ze tam bol iny konektor, ako standartny. Tak som vyrezal zo stareho klaksona konektor a urobil medzikus medzi originalom a standartom.
Po rozobrani stareho klaksona som nedokazal urcit, preco zavisel na teplote. Nebo ani zaspineny, ani zdeformovany, ani nebolo vidiet nic neobvykle. Proste Vis Maior.
V.
RIP: - Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela

Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Uživatelský avatar
mechale
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: stř dub 21, 2010 20:10
Bydliště: Ladomirová

Re: Nešťastný klaksón

Příspěvek od mechale » čtv pro 25, 2014 23:37

S klaksónom mám momentálne problém aj ja. A mám dve otázky.
Prvá otázka. Ktorý vodič je napájanie +12V klaksónu do spínača vo volante? Zo spodu volantu idú tri káble do volantu. Dva čierne na airbag a jeden čierny, ktorý sa pripája na jednu z tých kovových častí. Má byť na tom čienom vodiči +12V? Pretože medzi kontaktmi spínača vo volante nie je žiadne napätie a ani na to vodiči voči zemi nie je. Preto sa pýtam, lebo sťahovák na volant nemám a ak by malo byť tých +12V na vodiči tak sa mi ušetrí čas zháňaním alebo vyrábaním sťahováku, a tým by som nemusel kontrolovať prstencové kontakty.

A dalšia otázka. Jaký má zmysel zelený káblik pod vrchným plastom za volantom pripojený na plastový kolík? Najprv som si myslel, že v tom je chyba, že to je napájanie klaksónu a je tam ulomený konektor. Ale po preskúmaní druhého espera to vyzerá, źe to tak má byť. A vŕta mi hlavou, prečo by pripájali vodič na plastovú čast (v podstate na izólaciu)?

Laco71
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Nešťastný klaksón

Příspěvek od Laco71 » pát pro 26, 2014 08:18

NETREBA riešiť klaksón VOBEC !

Prispejete tým,k väčšej pohode ostatných účastníkov cestnej premávky.

Ja som takto jazdil na Espere 4 roky bez klaksónu a v pohode.... :o)

Dnes ked mam použiť klaksón, tak som si tak odvykol od vytrubovania na iných,že mi to pripadá ako zlozvyk.

P.S: NIE sme v Indii.
Perfekcionizmus je choroba /nemoc/ trvanie na perfekcionizme ničí všetky medziĺudské vzťahy !

NIE je reálné zlepšovať niečo z 96% na 98% , prináša to zo sebou abslolutne zbytočne vynaložené usilie a kopec zbytočných problémov !!!

Odpovědět

Zpět na „ESPERO“