vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
martintransport
Příspěvky: 8
Registrován: čtv lis 24, 2011 08:38

vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od martintransport »

Zdravím,
může mi někdo poradit-vysoké otáčky volnoběhu, vyměnil jsem svíčky, vzduch.filtr, provedl kontrolu hadic
svíčky byly černé, spotřeba okolo 10 litrů
díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
maco-lv
Příspěvky: 460
Registrován: ned čer 24, 2007 08:01
Bydliště: Brhlovce. Slovensko

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od maco-lv »

Vycisti krokovy motorcek pozry ci nemas velmi napnute plynove lanko ma byt volne mne sa to pri cisteni krokoveho omylom stalo ze som ho napol vemi a vysoke otacky
Skoda 105l (Uz nebohá*)

Daewoo Espero 1.5I GLX rv 1997,Elektrony, Klima,Servo.El.okna,el.zrkadla.Zelená metaliza. Radio pioneer 4*45w zošrotované

Ford Scorpio ll Klaun combik, 2,5TD.92kw 123koni
polokoža,Tempomat,šiber,klima,central, 17´225x45 kolesá
martintransport
Příspěvky: 8
Registrován: čtv lis 24, 2011 08:38

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od martintransport »

na proti škrtící klapce je pouze jakýsi plastový čidlo, do ktrého vede zásuvka s 3 vodiči, po demontaáži jsem zjistil, že pouze sleduje natočení klapky nic na čištění, tak už nevím
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od ppp »

Otazka znie, ci su otacky vysoke preto lebo ich rj nevie stiahnut alebo preto lebo ich rj take chce mat. Ak ich rj chce mat vysoke, tak cistenie motorceka obtoku klapky nepomoze. A rj moze chciet otacky vyssie z roznych dovodov. Zo servisneho manualu si Spominam na zapnutu klimatizaciu a nizke napatie na baterii. A mimo manualu som vypozoroval, ze rj si otacky dviha aj pri studenom motore a po vyradeni ked je auto este v pohybe, to kvoli tomu aby sa lahsie zaradil potrebny rychlostny stupen. Takze toto je najlepsie skontrolovat cez kabel o co ide a ak su otacky dvihane rj tak hladat dovod, preco, kvoli udaju z ktoreho cidla.
Ale kedze v prvom prispevku nie je takmer ziadna informacia o tom co sa s autom vlastne deje, tak tipovat nejdem.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od ppp »

Mimochodom netreba zapisovat dve temy pre ten isty problem, najma ked je "stara" este cerstva.
Krokovy motorcek je tiez v telese skrtiacej klapky, akurat kusok pod kolieskom, za ktore taha plynove lanko. Najlepsie je ho najst podla kabloveho zvazku a konektora. Ja som mal sice cely obtok zasvineny olejovym blatom, lenze to som mal ja, kedze som mal predrate gumene koleno odvetrania klukovky (na opacnej strane hlavy motora nez je klapka) a tade si motor sal svicnik z cesty, a ten svincik sa samozrejme lepil do oleja usadeneho v sani. Este si trochu sal aj cez pretrhnute gumene goleno medzi filterboxom a skrtiacou klapkou, co nebolo vidno, kedze diera bola zospodu medzi zahybmi. Na nubire, ktora ma len minimalne odlisnosti bol obtok cisty, len s malym olejovym flakom, ale to vdaka tomu ze nemala ziadnu dieru v sani.
Takze ja by som odporucal skusit si zohnat kabel na diagnostiku (je tu na to tema v technickej sekcii) alebo najst niekoho kto viec co sa v diagnostike vyzna a ma kabel a/alebo diagnosticky pristroj a ked pozrie na hodnotu niektoreho cidla tak bude vediet ci je ta hodnota v poriadku alebo zla.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od ppp »

A este by som bol zabudol, pytal si sa na egr, tak ten najdes tiez na opacnej strane hlavy motora nez je skrtiaca klapka. VLastne je kusok pod a vedla spominaneho gumeneho kolena odvetrania klukovky. Kusok za rozdelovacom. Je to zltopozinkovane "ufo", teda klasicky vyzerajuca membrana v diskovom obale. Ak nie je prislis zvonku nacata solou alebo zasvinena olejom tak by este mala byt zlta od pozinkovania. Nie je vobec maly takze ak tam je tak ho musis uvidiet. Ak je tam vsak len hlava motoru so zaslepkou pre dva otvory prisrutkovanou dvoma skrutkami, tak egr nemas.
martintransport
Příspěvky: 8
Registrován: čtv lis 24, 2011 08:38

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od martintransport »

díky za info, tomu, kdo má podobný problém, měl jsem totálně ucpaný výdech z ventilového víka, pročistil jsem a zdá se, že by to mohlo být dobré. Ještě jsem se s takovým množství mazu nesetkal. Přitom používaný olej je 5W30.
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: vysoký volnoběh Espero 1,5/16V

Příspěvek od ppp »

Sajrajt v hadiciach odvetravania a vobec sania nesuvisi s kvalitou oleja, ale s dlzkou a charakterom jazd. Ten bordel vznika po kvalitnom zmiesani oleja a vody, vlastne je to nieco ako stuzeny tuk :). Ak jazdis kratke trasy tak je to celkom normalne.
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“