Ucenie volnobehu

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
esperkac
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 28, 2016 16:59

Ucenie volnobehu

Příspěvek od esperkac » pon říj 04, 2021 11:29

IAC.PNG
5) Kalibrujte polohu ihly na dávkovanie ventilu.
A. Spínač zapaľovania v polohe Motor, motor
odtrhnutý.
B. Pripojte terminál k zemi na 5 sekúnd
test z konektora ALDL.
C. Odpojte terminál od zeme.
D. Vypnuté zapaľovanie na 10 sekúnd.
E. Naštartujte motor a skontrolujte, či sú otáčky
Ísť na voľnobeh je správne.

Kto mi vie vysvetlit co znamena krok B.

Lieta mi volnobeh 500-1100 a dokola. Nova lambda. Cievka v rozdelovaci ma asi rok. IAC cisty. Vyfuk deravy by uz nemal byt.

Reklama
 

Uživatelský avatar
LordMMX
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1356
Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
Bydliště: Halič /SVK/
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od LordMMX » pon říj 04, 2021 19:24

diagnostický konektor treba spojiť dátový tok drôtom na kostru, pokiaľ to správne chápem.
Daewoo Evanda 2.0 LPG - Výpravcova
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea

esperkac
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 28, 2016 16:59

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od esperkac » pon říj 04, 2021 19:53

To je popis ako z Rumunska ozaj.
V prírucke je ukazany original diagnosticky pristroj a potom daju návod spojte drátom do zastrcky na kostru.

Pozeral som otom ALDL konektore a MASA (asi -) tam je oznaceny jeden konektor ale nechcel som riskovat tam pchat kable a vyskratovat si riadiavcu jednotku.
Dufam ze sa to nauci jazdenim.

esperkac
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 28, 2016 16:59

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od esperkac » úte říj 05, 2021 11:50

Jazdou sa to nenaucilo. Chladny este drzi ale zohriaty lieta v intervaloch 15s a na emiske potrebujem 30s stabilny volnobeh
ALDL.PNG
SKÚŠOBNÝ KONEKTOR (ALDL)
Testovací konektor ALDL je umiestnený vo vnútri
vozidla (obr. 1). Má terminály použité na linkách
montáž na testovanie funkčnosti motora.

Terminál "B" je diagnostický terminál a môže byť
pripojený na svorku „A“ alebo uzemnenie na prepnutie
ECM v režime „DIAGNOSTIKA“.

Na čítanie slúži aj konektor ALDL
sériové údaje z ECM pomocou SKENERA.
Tieto sériové údaje sú v kurze široko používané
manuál.
„DIAGNOSTICKÝ“ MODUL
Ak je diagnostický terminál "B" uzemnený
s kľúčom zapaľovania v polohe „motor“ a vypnutým motorom,
systém vstúpi do „DIAGNOSTICKÉHO REŽIMU“. V tomto
ECM bude fungovať takto:
Obr. 1 konektor ALDL
1. Zobrazí chybový kód 12, ktorý ho signalizuje pomocou
SES. Kód 12 je signalizovaný
Krátke zapálenie SES, po ktorom nasleduje prestávka
A potom dvakrát kratšie. Bude to signalizované 3 krát
za sebou. Ak v ECM nie sú žiadne ďalšie
chybové kódy, tento kód bude signalizovaný do
terminál „B“ od ALDL je odpojený od
stôl. Chybové kódy je možné načítať iba pomocou
motor sa zastavil.

PIN A MASA to bude asi kostra minus -
PIN B TERMINAL DE DIAGNOSTIC
PIN M DATESERIALE DELA ECM

Ked sa spoji B+A tak to ma blikat kody

Ja mam teda spojit A+M ?

kesko
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1304
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od kesko » úte říj 05, 2021 19:18

Volnobeh som na Lege robil odpojením baterky, plus kontakt priložil na kostru na cca 10 sek. Potom pripojiť baterku a 3x zapol a vypol zapalovanie bez naštartovania na 15 sek. Na 4 krát som naštartoval a bolo . Robil som to po čistení krokoveho motorčeka. Snad Ti to pomože.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05

esperkac
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 28, 2016 16:59

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od esperkac » úte říj 05, 2021 19:22

Nepomôze lebo vyhladavam informacie na nete a nasiel som Lanos napríklad a kazde Daewoo co som nasiel ma iny postup. Takze sa chcem drzat oficialneho postupu.

Ale dakujem za ochotu a tvoj prispevok.

esperkac
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 55
Registrován: sob kvě 28, 2016 16:59

Re: Ucenie volnobehu

Příspěvek od esperkac » čtv říj 07, 2021 12:42

Predvcerom som spojil A+M a neviem ci to nieco spravilo v ECU alebo nie ale problem to nevyriesilo. Start a ucenie asi 20 min na volnobeh. Tak som odpojil baterku a dva dni to stalo odpojene lebo prsalo.

Medzitim som z druhej skrtiacej klapky vybral IAC ventil a ze skuim tam dat ten. Na nete je video ako ho niektori rozoberaju tak ze tu ihlu vykrutia zo solenoidu. Tak som ju vykrutil aj ja. Samozrejme sa to zlomilo takze to nerobte. Vnutri je zavit. Islo to do ultrazvukovej cisticky poskladat naspat a do auta.

Dnes rano zapojit baterku dotiahnut lambda sondu aj vyfuk kyslik si to uz tahat nemoze nijako. Vytiahol kable z rozdelovaca aj z cievky aby bol dobry kontakt. Start a ucenie.
Nastartovane 1500 hned to pada na 1100 a tam drzi 5minut ot. klesa motor ide hladko. Klesa klesa 950 trosililinku lietaju ale v pohode. Uz to nieje take hrozne ako predtim. No a 15 minut. Rucicka teplomera sa uz dotyka prvej ciarky a uz si to zacina lietat. :evil:

Tak idem odpojit podtlakove hadicky ze ci nesaje falosny vzduch. Nie nesaju. Striekal som cistic brzd na vstreky klapku ci niekde nieje diera a neprejavi sa to na otackach nic. Tesne vsetko. 20 minut stale sa to zohrieva. Ale nelieta to tak rozne. Odpojim MAP motor skapal.
Tak zapojit MAP naspat a start. 1500 klesa dole 500 prida tomu hore dole par krat ustali sa 800-900 celkom oka ale predsa.

Idem merat zapojenu lambdu multimetrom osciluje 0.2- 0.8V ved je nova. Ten prechod z minima na maximum sa mi zda byt asi pomaly. Odpojim ju kontrolka motora ziadna volnobeh ako pribity. Lambda vsak zaseknuta na 0.8V cize motor ide v otvorenej slucke na bohatu zmes. Ja potrebujem ciste emisie. Chvilu meram a to min-max sa mi zda zrychlilo. A to ma byt rychlo. Cim rychlejsie tim lepsie. Napadlo ma nevyhrievana sonda. Studna uz dava napatie do ECU ale este je pomala a preto kolisaju aj tie volnobezne otacky. Ohrieva sa rychlejsie prechody min-max aj volnobeh ma jemnejsie korigovanie.

Zapojim ju naspat volnobeh znovu zacina kolisat. Ale uz to nieje take hrozne.

Motor stale bezal a bezal na volnobehu a zahrieval sa. Ktovie ako je nato predzapal. Dalej idem skusit pootocit rozdelovac tak som ho o 2mm otocil a mierne sa to zlepsilo.

Uz by to mohlo byt aj fajn. Clovek co by to videl prvy krat by si to ani nevsimol. Inak neskapalo by to nikdy ani predtim ani vysoke otacky na volnobehu to nema no ja to nastavujem na picny chlp koli emiske.

A tak pozeram ze rucicka teplomera je uz skoro rovno. A teraz sa pytam.

Volnobeh sa dost riadi teplotou motora. Kto mal Espero vie kde asi byvala rucicka pocas jazdi. Pekne nizko. Ked je v tej polohe, volnobeh mi lieta. Ked sa to ozaj ze zahrialo do tej polohy ktora byva v klone alebo ked tahate vozik, tak volnobeh bol v lepsi mozno lepsi uz nebude.

Takze moze byt problem s volnobehom vlastne sposobny tim ze sa ta teplota sprava divne? Riadit sa podla rucicky na odhad staci ale aku teplotu vidi ECU? Takze som opat v prdeli. Bez tej diagnostiky to poriadne nebude kedze poriadne neviem ci ECU este stale nezohrieva motor. Ak v zivich datach uvidim 90 stupnov tak si mozem byt isti ze RJ uz nebude obohacovat zmes. Nezysovat volnobezne otacky. Predzapal drzat na tabulkovej hodnote. AJ ten ked budem chcet nastelovat musi byt motor v prevadzkovej teplote.

A na emiske nemozem mat motor na volnobeh vo fazi zohrievania s predzapalom bohvie ako ked mam vysoke PM.
Stroboskop a redukcia pride z ALI za 2 mesiace a Poliak mi povedal ze mozno bude mat tak za 2 tyzdne.

Odpovědět

Zpět na „ESPERO“