Výměna manžety na poloose.

Moderátor: Blue Lanos

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » pon zář 14, 2009 23:15

Zdravím. Praskla mi manžeta na poloose na straně u kola.
Jelikož jsem takovou výměnu ještě nedělal tak vás prosím o radu jak na to.
Manžetu už mám koupenou takže předem děkuji za vaše rady a nebo případný pracovní postup.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od Tomáš » úte zář 15, 2009 07:25

No, pokud jsi nikdy nic podobného nedělal , tak se do toho nepouštěj , měl jsem to rozebraný na matizu, což je stejný , ale je to celkem časově náročné a na ulici na to zapoměň hned.
Postup : nejdřív je potřeba povolit středovou matici poloosy , takže klíč 30 velká páka , někdo v autě na brzdě a skákat na tom , dokud to nepovolí . závit je klasický . potom vyheverovat , kolo dolu , brzdič dolu, nechat viset někde v podběhu , ale ne na napnuté hadičce. potom stáhnout čep řízení , možná by to mohlo k vytažení poloosy z náboje stačit , ale nevím , protože já zároveň měnil i spodní ramena , tak jsem měl dole celý náboj i s kotoučem . pokud by to nestačilo odmontuj dva šrouby které drží tlumič a pak to půjde vyklonit. když vysuneš poloosu z náboje odstraň starou manžetu nožem a otři vazelínu ať je na to vidět . je tam další tisícihran - hřídel , která je pojištěná závlačkou , ta se musí roztáhnout , nevyndavat , zůstane tam a hřídel se tam zpět jen natlačí a ona zaklapne. teď už to jen důkladně propláchni naftou nebo petrolejem .......na hřídel nasaď novou manžetu nacpi tam vazelínu ( bývá součástí sady s manžetou) nasuň zpět kloub , zacvakne ti ta závlačka , pevně zmáčkni ty plechové esska pásky , aby byla manžetatěsná a vše ostatní v opačném pořadí. Určitě použij novou matici na poloosu !!!! Pořádně utáhnout a rozklepnout .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

conpet
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3446
Registrován: čtv dub 21, 2005 21:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od conpet » úte zář 15, 2009 13:49

Tomáš to má zmáknutý -i
Leganza Alcohol E85,Matiz 1.0, Clio RXE E7J77
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » úte zář 15, 2009 14:24

Tomáši moc díky za podrobný popis výměny.
Myslím že to nebude problém vyměnit, dělám různé opravy u kámoše, který má doma zvedák na auto takže si myslím že to půjde.
Běžně dělám výměnu kotoučů nebo brzdových destiček nebo někdy i tlumiče atd.
Manžetu jsem už koupil a myslím že i nebyla špatná cena protože obsahovala jak vazelínu tak i sponky a také matici i s zajišťovacíma segerovkama viz přiložené foto.
Jen nevím naco jsou u manžety dvě zajišťovací segerovky, ale to asi uvidím až to rozdělám.
Zatím moc díky a Čauky.
Přílohy
manžeta (Large).jpg
manžeta (Large).jpg (55.93 KiB) Zobrazeno 9129 x

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od Tomáš » stř zář 16, 2009 06:51

Ta víc zavřená ségra je ta , kterou budeš roztahovat pro vyjmutí poloosy z kinetáku , ale já tam nechal původní , moje sada to neobsahovala ..... ta druhá bude na stranu k převodovce , tam ale dej pozor ať to moc nešponuješ ven , aby ti to nevyjelo , prípadně aby jsi neroztrh manžetu i zde.
Co tě to stálo , kde jsi kupoval ... na matize je to bez matice a segrovek , s vazelínou a eskapáskama za cca 150
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » čtv zář 17, 2009 00:42

Zdravím Tomáši.
Tak dneska jsem to měl rozdělané a zatím jse nepodařilo.
Ještě mám takový dotaz, jak jse dá sundat kotouč?
A jak tu segerovku povytáhneš já jsem ji ani nenašel.
A ještě mám problém, nejde mi vyndat čep řízení, jen jde povolit matka.
Tu manžetu jsem koupil u nás v autodíech za 270 kč.

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od Tomáš » čtv zář 17, 2009 07:43

Na čep potřebuješ stahovák , nemlať do toho zvrchu kladivem , to nepomůže , můžeš to zkusit odrazit tak , že přiložíš kladivo z boku na těleso - těhlici a druhým proti tomu praštíš, ale ne do čepu , tím nic nezískáš. Segrovka je v kloubu , zezadu a musíš si to otřít od vazelíny aby byla vidět. kotouč nemusíš sundavat , nevím ,jak je to na ticu , ale u matize jde dolu snad i s nábojem , nedělal jsem to , já to měl dole vcelku , sundal jsem to i na spodním čepu a odšrouboval od tlumiče.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » čtv zář 17, 2009 08:21

Ahoj Tome.
Tak to jsem už byl blízko jen jsem neviděl tu segerovku :roll:
Měl jsem to sundané i z tlumiče a i dole na kloubu jsem to vyndal.
Musím někde sehnat stahovák na čep řízení, nechci do něho mlátit a zničit ho.
Zatím díky moc. A dám vědět jak jsem pokročil.

Uživatelský avatar
palikx
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 6230
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od palikx » pát zář 18, 2009 20:32

neni potreba to sendavat s cepu rizeni
staci spodni kulak vyklonit a pokud jsi na zvedaku je to sranda.jen roztahnout tu segrovku a vytahnout kloub.
neni to tak strasny kdyz to jde roztahnout-nekdy si s tim hraju treba 10 minut nez se povede
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » pon zář 21, 2009 00:35

Zdravím, tak dnes jsem vyměnil manžety na obou kolech a hned jsem si i vyčistil brzdy.
Trvalo mi to asi tak 4hodinky.
Ta matice na kole není potřeba vůbec povolovat.
Výměna probíhala asi takhle: sundal jsem kolo vyšrouboval a pověsil jsem na pružinu brzdový třmen a odšrouboval i držák třmenu. Pak jsem stahovákem vyndal čep řízení a vyvěsil jsem i kulový čep z nápravy a povolil tyč stabilizátoru.
Pak jsem si poolil dva šrouby na tlumiči a ten vrchní co je blíže kpružině jsem vyndal to, aby jse dalo s nábojem lépe naklánět.
Sundal jsem manžetu utřel vazelínu a vystrčil segerovku abych mohl vytáhnout poloosu z náboje.
Na jednom kole mi šla segerovka vystrčit zhruba po 10minutách a ta na druhém kole mě potrápila asi tak půl hodiny.
Pak jsem navlékl novou manžetu a nanesl opatrně na kloub a na poloosu novou vazelínu a opatrně nastrčil na náboj a utáhl páskama, viz foto.
Přikládám pár fotek z montáže manžety.
Přílohy
manžeta3 (Medium).jpg
manžeta3 (Medium).jpg (73.22 KiB) Zobrazeno 9058 x
manžeta1 (Medium).jpg
manžeta1 (Medium).jpg (55.95 KiB) Zobrazeno 9058 x
manžeta2 (Medium).jpg
manžeta2 (Medium).jpg (73.64 KiB) Zobrazeno 9058 x

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » pon zář 21, 2009 00:43

Ještě pár fotek.
manžeta6 (Medium).jpg
manžeta6 (Medium).jpg (57.66 KiB) Zobrazeno 9058 x
Přílohy
manžeta5 (Medium).jpg
manžeta5 (Medium).jpg (62.83 KiB) Zobrazeno 9058 x
manžeta4 (Medium).jpg
manžeta4 (Medium).jpg (38.16 KiB) Zobrazeno 9058 x

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » pon zář 21, 2009 00:55

Další foto:
Přílohy
manžeta10 (Medium).jpg
manžeta10 (Medium).jpg (64.84 KiB) Zobrazeno 9058 x
manžeta9 (Medium).jpg
manžeta9 (Medium).jpg (69.61 KiB) Zobrazeno 9058 x
manžeta7 (Medium).jpg
manžeta7 (Medium).jpg (59.74 KiB) Zobrazeno 9058 x

OV Tico
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 14, 2009 23:07
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od OV Tico » pon zář 21, 2009 00:59

xxxx
Přílohy
manžeta8 (Medium).jpg
manžeta8 (Medium).jpg (60.34 KiB) Zobrazeno 9058 x

Václav1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: sob kvě 05, 2018 02:22

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od Václav1 » sob kvě 19, 2018 06:05

Když jsem měnil prachovku na poloose tak jsem jenom povolil venkovní matici, povolil a vyndal jsem šroub u kulovýho čepu spodní nápravy a nápravu jsem odtáhnul trubkou délka tak 120-140 cm.

Ta venkovní matice šla velice špatně povolit. Ideálně at ti jí někde povolej a ty si jí potom dotáheš podle sebe. Moment jsem dal u starý matice 340 nm.
Nová takovou sílu nevydrží.

Tu ségrovku na vnější poloose je potřeba při demontáži roztáhnout. Někdy je to dost náročné. Musí se roztáhnout na obě strany.

Nebo si kup na vrakovišti starou poloosu a vyzkoušej si to na ní.
Mě prachovka vydržela na autě tak 30000 km, stáří tak tři roky.

Uživatelský avatar
Slam
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2626
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výměna manžety na poloose.

Příspěvek od Slam » pon kvě 21, 2018 11:12

Ještě jedna zkušenost - nevím, jestli je to stejné i na Ticu, ale na Leganze jsem chtěl ušetřit a koupil NEORIGINÁLNÍ manžetu.
Ty pak ruply po pár měsících (možná týdnech), byly od různých výrobců. Až jsem nakonec pořidil originální a ta už je pár let v pohodě.
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Renault Clio II 1.2 RT (02/2001) • černá metalíza • 16V 55kW (D4FB7)

Odpovědět

Zpět na „TICO“