Generálka motoru Nubira 1.6 ? - NE! Problém v EGR ventilu !!

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » stř říj 11, 2006 10:11

Mě olej nečerná , já tam ten černej leju :lol: :lol: :lol: ( zasvědcení vědí)
Trošku to motorem brzdí , proti Matizu , tam mi přijde , že je to jedno jestli vyřadíš nebo necháš kvalt , ale to je i obsahem , ale je fakt , že u žigula to byla větší změna než u nubi. Ale co by v tom hrál roli ten EGR , to nechápu , ventily se otevírají stejně , akorát tam nejde palivo a tou kompresí to brzdit musí.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Reklama
 

Uživatelský avatar
Vlasta
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 621
Registrován: čtv lis 17, 2005 16:25
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasta » stř říj 11, 2006 11:12

Olej nevypadá, že by černal, ale je na něm najeto jen asi 1200 km. Tlaky nevím, auto jede jak divý, tak to snad taková bída nebude. Podle emisí mám HC 18, sice nevím co to je :lol: , ale je to nízko a jestli je ta norma do 100 jak píše Richard, tak je to snad dobrý.
Jestli se z toho protokolu dá něco poznat, tak tady je co mi naměřili:
CO 0.006
CO2 15.0
HC 18
O2 0.06
Lambda 1.001
teplota oleje 79
otáčky 2810

Co má EGR společnýho s bržděním taky nechápu, možná to bylo taky tím, že byla odpojená baterka, ta ale byla odpojená několikrát, když jsem nezhasnul :D a chovalo se to pořád stejně.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL

Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard » stř říj 11, 2006 11:43

Vlasta píše: Jestli se z toho protokolu dá něco poznat, tak tady je co mi naměřili:
CO 0.006
CO2 15.0
HC 18
O2 0.06
Lambda 1.001
teplota oleje 79
otáčky 2810

Co má EGR společnýho s bržděním taky nechápu, možná to bylo taky tím, že byla odpojená baterka, ta ale byla odpojená několikrát, když jsem nezhasnul :D a chovalo se to pořád stejně.
HC jsou nespálené uhlovodíky, když je blbá směs (poměr benzín vzduch) tak vše správně neshoří a vychází výfukem. Stejně tak když auto žere olej se to na této hodnotě ukáže - zvýší se.
pro tyhle otáčky (2800) jsou předepsané hodnoty:
CO 0,0 - 0,3
HC 0-100
Lambda 0,97 - 1,03

Takže i tvůj motor je celkem v pohodě.

Na to brždění by mohl EGR mít vliv v případě, že otvírá kanál mezi výfukem a dává to až za šktrící klapku, tedy před ventily. :?:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » stř říj 11, 2006 11:56

Jo , tak to je pravda , dává to až za škrtící klapku , těsně za ní na začátek sacího potrubí. Nedávno jsem tu klapku čistil a zjistil jsem , že v celém sání je černo , asi od výfuku , teda od recirkulace z EGRU.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Franta
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 255
Registrován: pát dub 02, 2004 09:41
Bydliště: Praha Západ Štěchovice-NUBIRA I + LACETTI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franta » čtv lis 09, 2006 13:59

Po zaslepení EGRU nalítáno několi tisíc km a vpohodě. Jinak ta černota v sání je opravdu z EGRU.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]

Uživatelský avatar
borsuk
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: sob srp 25, 2007 23:25
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od borsuk » sob srp 25, 2007 23:56

Franta píše:Po zaslepení EGRU nalítáno několi tisíc km a vpohodě. Jinak ta černota v sání je opravdu z EGRU.
Franta
Vcera jsem menil tesneni pod vickem ventilu a po odpojeni takove cerne tlustejsi hadice vedouci k natrubku v prave casti ventiloveho vika(je zde v prispevcich take zobrazena), mne prekvapil strasny sajrajt a jakoby ztuhly olej uvnitr teto hadice nebo spojky, daewoo zatim malo znam, nevim jak to definovat, muze to mit nejakou souvislost s onim EGR ventilem??

Uživatelský avatar
lubinob
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 216
Registrován: pon zář 10, 2007 09:48
Bydliště: Senica

Příspěvek od lubinob » pon zář 24, 2007 07:02

Tak už som zaslepil EGRU aj ja, je to cítiť, že motor ide lepšie, len keď mu pri nízkych otáčkach šliapnem viac na plyn tak mi to pripadá ako by išiel len na tri valce, ale keď má nad 3000 otáčok tak ide úplne inak, skoro tak ako má...
Inak niekto mi hovoril, že keď tam mám LPG tak buďto ide dobre na benzín alebo na plyn a kedže na plyn nemám žiadny problém tak do toho asi nebudem viac vrtať... :lol:

Do poistkovej skrinky pri nohach vodica som dal diody tak ako tam maju byt (niekto predo mnou tam dal poistky.. :( ) a tak sa mi zda ze motor ide uz OK i na benzin i z nizkych otaciek... ;-))))
Nubi 1,6 SX combi, r.v. 97, LPG Lovato, klima - PREDANÉ
ŠKoda Octavia II 1,9 TDi Elegance Plus 2008

Uživatelský avatar
jegi
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 191
Registrován: ned led 21, 2007 11:45
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jegi » úte bře 11, 2008 12:30

Chcel by som sa spýtať majitelov lacetti /nubi/, ktorí zaslepili EGR ventil, či sa aj po zaslepení objavili problémy.
Sledujem chevy fórum v Hu, kde sa predalo oveľa viac lacetti, ako u nás. Majú obrovské problémy s EGR. Tam sa to rieši výmenou ventilov. U euro 3 sa menia všetky, u euro 4 sa menia len výfukové. Týka sa to motorov 1.4 a zriedkavejšie aj 1.6. U 1.8 to ešte nikto nemal, ale zase tých sa veľa nepredalo...
Píšu, ža vraj od roku 07 sa montujú už trošku inovované ventily, na ktorých by sa už nemali pripekať spaliny...keby niekto o tom mal prehľad, rád si to prečítam, díky.
ex Espero 1.5 GLX
Mazda 6, 1.8
Moje hobby: http://www.cactuslandia.websnadno.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivoš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš » úte bře 11, 2008 12:36

EGR jsem zaslepoval kvůli tomu, že to cukalo při 2000 otáčkách....po zaslepení to zmizelo a vše je v pohodě....pořád sice mám problém s tím, že když je moto vlažný (tak 1 hodinu po jízdě) a já zase někam jedu, tak otáčky lítají až k 2500...ale to bylo i před zaslepením EGR ventilu....takže suma sumárum zaslepení EGR pomohlo a odstranilo to tu závadu, kterou mělo.
P.S. Zaslepoval jsem to na Nubira Sedan 2.0 SX
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza

jindrys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 59
Registrován: ned pro 16, 2007 17:29
Bydliště: Jirkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jindrys » úte bře 11, 2008 18:19

jó EGR pokud ti to cuká tak doporučuju zaslepit,mě to hodně pomohlo a jede to i líp ;)
Daewoo Nubira 1,6 16v kombi stříbrná metal rv.1998

Picasso
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso » úte bře 18, 2008 12:19

Četl jsem celé toto fórum a myslím,že se do toho taky pustím.Akorát jen dotaz,dělal to někdo na Nubiře II?Co jsem si prohlížel ty fotky,tak já tam ten ventil mám nějakej velkej(průměr má 9,5cm),ale jinak vypadá dost podobně.Případně homohu vyfotit.
Chci to zkusit,protože při jízdě mi občas cuká,a to hlavně když přeřadím a přidám plyn.Není to tak strašný,ale za zkoušku nic nedám.A ještě jeden dotaz,nebylo by třeba vhodnýho vyměnit za novej,než ho zaslepit?
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla

Picasso
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 240
Registrován: čtv lis 22, 2007 12:02
Bydliště: Zábřeh

Příspěvek od Picasso » úte bře 18, 2008 13:21

Ty bláho,on novej stojí 1655,-Kč
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... da77f2cc82
Tak to ta výměna až v poslední řadě.
Daewoo Nubira II combi 09/2000 - 1,6DOHC 16V,78kW - radio CD,ABS,2xAirbag,klima,el.okna+zrcátka,Alu Platin,červená 70U
Momentálně bez vozidla

Uživatelský avatar
jegi
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 191
Registrován: ned led 21, 2007 11:45
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jegi » pon bře 31, 2008 20:26

Ahoj, dúfam, že si to prečíta aj chevyman. Bol by som zvedavý na Tvoj názor a skúsenosti, ako sa rieši v značkovom servise hláška P 300. Prikladám obrázok z motora lacetti, ako je znetvorené /hlavne výfukové ventily/ od zvyškov spalín, ktoré sa tam vracajú predpokladám z EGR ventilu. Zároveň check svieti, auto ide ako koza atď...Dikes za odpoveď. Obrázek
ex Espero 1.5 GLX
Mazda 6, 1.8
Moje hobby: http://www.cactuslandia.websnadno.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
maros26
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 53
Registrován: ned úno 22, 2009 11:11

Re: Generálka motoru Nubira 1.6 ? - NE! Problém v EGR ventilu !!

Příspěvek od maros26 » sob zář 05, 2009 07:51

nemate este fotecky co su na fore? tieto co su na fore nefunguju. chcem to vyskusat aj ja.

atikus
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: pon črc 20, 2009 09:52
Bydliště: Hradec Králové

Re: Generálka motoru Nubira 1.6 ? - NE! Problém v EGR ventilu !!

Příspěvek od atikus » čtv zář 17, 2009 20:07

nubira 98 - kombi, 2l

Jen přidám svoji čerstvou zkušenost - auto mám cca 4 tisíce kilometrů - od začátku to občas škubalo na nižších rychlostí při nízkejch otáčkách. Taky to tak třikrát škublo, když jsem sundal nohu z plynu třeba při devadesátce a brzdil motorem. Takže jsem to před týdnem zaslepil a je po problému... Jinak to opravdu není technicky nijak komplikovaný, zvládl jsem to i já... :)
Nubira kombi, 2.0, rv 1998...

Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“