palivové čerpadlo

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
zvieradko
Příspěvky: 13
Registrován: sob říj 31, 2009 20:09

palivové čerpadlo

Příspěvek od zvieradko »

prosím o pomoc, potrebujem zohnať palivové čerpadlo do nádrže komplet, malo by to mať nejaké taketo číslo 96183061, nove, prípadne použite za nejaku rozumnu cenu a nie ako v servise za tri stovky a aby to bolo zo slovenska, ďakujem
Nubira Wagon 1,6 16v, 78kW, r.v. 1999, klima, predok v elektrike
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od ppp »

Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od Serpico »

...to zvierádko www.czdrafel.cz anebo www.autodilykrc.cz není co řešit... pokud to dle ppp máte z čech levnější.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
zvieradko
Příspěvky: 13
Registrován: sob říj 31, 2009 20:09

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od zvieradko »

ppp píše:Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?
do carmaxu som posielal mail a este neodpovedali. tak uvidim. no zatial cerpa, ale neviem do kedy, lebo pisti az hruza. v servise povedali, ze moze byt pridrete, tak nechcem riskovat, ale zatial ide, len ten zvuk, len ten zvuk
Nubira Wagon 1,6 16v, 78kW, r.v. 1999, klima, predok v elektrike
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od Serpico »

...to čerpadlo se chová " zdvořile " a říká jdu kamsi...zkus ty adresy

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od ppp »

zvieradko píše:
ppp píše:Mozno nevhodna poznamka, ale preco zo slovenska? Z ciech je to lacnejsie a mas ho najneskor v piatok doma. Pripadne carmax, maju stranku, treba si zavolat, su v BA a pri piestanoch a su zo slovenska. A co je so starym? Zmizlo? Necerpa?
do carmaxu som posielal mail a este neodpovedali. tak uvidim. no zatial cerpa, ale neviem do kedy, lebo pisti az hruza. v servise povedali, ze moze byt pridrete, tak nechcem riskovat, ale zatial ide, len ten zvuk, len ten zvuk
Do carmaxu treba volat, na email akosi neodpovedaju. na zavolanie nemaju problem zistit cenu a da sa aj objednat (co znamena, ze ak diel nemaju v BA tak ho budu mat druhy den popoludni, ak ho maju v sklade pri piestanoch).

Cerpadlo je celkom jednoduche. Obsahuje komutatorovy motorcek s uhlikovymi neviemsispomenutakosatovola "opak zberacov", hriadelka je na jeden strane ulozena v klznom samomaznom lozisku, v tom problem nebude. Pri vysokych otackach moze kvicat komutator, mozno aj cerpadlo. Pri nizkych otackach komutator ledva pocut, vtedy cerpadlo skor hlboko vrci. Vysoke otacky su fajn, pretoze znamena, ze cerpadlo bezi volne. Nizke otacky znamenaju bud upchatu alebo priskripnutu rurku alebo palivovy filter alebo zanesene cerpadlo. Druhy koniec rotoru je vlastne plavajuco ulozeny v zubovom cerpadle, ktore sa nema ako zadriet. Su to dve vylestene ozubenia do seba zapadajuce behajuce po fibrovej podlozke, ktora je tiez tak vylestena ze sa neposkodi ani pri behu nasucho. Ak teda cerpadlo necerpa piesok, ale to by pri celej pancuske nemalo. Okrem toho by sa pri piesku ihned zaseklo. Mne sa vsak stalo, ze cerpadlo ulozene v starom benzine bolo zvnutra upchate svincikom z benzinu a to tak, ze sa nedal rotor pootocit ani prstami. Vycistit to bolo mozne len mechanicky, ani aceton s tym nepohol. Bohuzial cerpadlo nie je konstruovane ako rozoberatelne, takze ho ide rozobrat len s poskodenim kovoveho obalu, a potom sa do neda jednoducho zlozit. Takze ak na to clovek nema vhodne naradie, musi kupovat nove alebo pouzite ale odporucam z auta co lpg nevidelo.
Je mozne ze sa ine cerpadla lisia toto som videl v povodnom cerpadle na mojom espere z 96.roku. ale vsetky budu predpokaldam zubove, ine nevytvoria lahko dostatocny tlak. A tie sa tazko mozu zadriet, skor pretanu tesnit a robit tlak.
zvieradko
Příspěvky: 13
Registrován: sob říj 31, 2009 20:09

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od zvieradko »

Dakujem vsetkym za pomoc, zavada odstranena. čerpadlo som kupil v carmaxe za 112 €, tak to mam skoro ako z Ciech aj s dopravou a so vsetkym. len to ticho ma akosi znervoznuje :-) este asi rozoberiem to stare a uvidim co na mna odtial vypadne.
Nubira Wagon 1,6 16v, 78kW, r.v. 1999, klima, predok v elektrike
montyjack
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 05, 2009 16:39

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od montyjack »

Súčasťou čerpadla je aj merač paliva ?
Prestal my ukazovať budík množstvo paliva.

Ďakujem za radu .
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od ppp »

Nemyslim, plavak byva na druhom dekli na nadrzi, neveim presne ako na nubire, na espere je na dekli v strede nadrze vpredu v smere jazdy. Trochu ho vidno aj cez dieru po benzinovom cerpadle. Mozno ma len uhnity kontakt pre kabel, zvonku na nadrzi.
zvieradko
Příspěvky: 13
Registrován: sob říj 31, 2009 20:09

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od zvieradko »

montyjack píše:Súčasťou čerpadla je aj merač paliva ?
Prestal my ukazovať budík množstvo paliva.

Ďakujem za radu .
Ano je, na spodku cerpadla je kontaktna plocha, po ktorej sa pohybuje koniec plavaku.
Nubira Wagon 1,6 16v, 78kW, r.v. 1999, klima, predok v elektrike
marcelllus
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 10, 2010 18:26

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od marcelllus »

tento problem mam aj ja neukazuje mi mnostvo paliva pozeral som tiez ci nie je zaseknuty plavak ale nist asi este kuknem na tie kable ci nie su odhnite ako tu bolo spomenute len mam asi dojem ze bude nieco z budikom lebo som skusal pohnut z rucickov a ostane tam kde snov pohnete vobec ziadna odozva
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od palikx »

no plovacek se da koupit i samostatne.
ale pokud se ani nehne i kdyz je plna nadrz tak odesel budik-to se stava.
budik se da taky koupit samostatne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: palivové čerpadlo

Příspěvek od ppp »

Aby som nemusel otvarat novu temu, prikladam sem na ukazku ako moze skoncit palivove cerpadlo ked mate v nadrzi nieco co tam nepatri. Napriklad bordel z rurok, nadrzi, z benzinu alebo ktovieskade. To co vidite je medeny komutator rotoru motorceka cerpadla. Ak na nom vidite nieco divne, tak to preto, lebo na komutatore chyba 2,15mm medi a na jednej z lamiel uz med dosla a objavil sa plast pod lamelou, takze uhlik (este vyse 1cm dlhy) uz stratil vodivy spoj s vinutim a cerpadlo sa uz neroztocilo. Povodne tam bola len ryha ako na vedlajsej (nizsej) lamele ale skuska nehtom odlupla zvysok medi hrubky tenkeho alobalu. Pred tusim rokom bolo cerpadlo vymontovane z nadrze pretoze davalo malo paliva. Z plastoveho telesa v ktorom je vlozka cerpadla zamontovana bolo vycistene asi 1 az 2 deci tuheho bordelu ktory okrem ineho upchal aj pancusku. Samotna vlozka vtedy ale nebola rozobrata pretoze este fungovala. Dokonca aj nadrz bola menena, pretoze stara bola prehrdzavena pod jednym z uchycovacich pasov takisto aj palivove potrubie pri prilezitosti vymeny nadrze a brzdoveho potrubia. Len cerpadlo ostalo stare. Ale uz to malo ocividne zratane, pretoze benzin je v nadrzi uz dnes cisty.

Kvoli zelaniu majitela auta a nedostatku a vhodnosti inych cerpadiel je teraz v plastovom telese cerpadla zabudovana ina vlozka nejake walbro ale kod neviem, ono je to dnes celkom fuk nizkotlake sa dnes uz snad ani nedaju zohnat. Vyber nan padol preto, lebo ako jedine v predajni otvorenej v sobotu malo aj pancusku. Plastove teleso bolo upravene tak aby cerpadlo sadlo "ako prdel na hrniec". Cena 40e. Z polska by bolo nove kafus za 50e aj s postovnym komplet cele. Carmax 66e oem alebo 85e origo ale najskor v pondelok co bolo pre majitela auta neskoro. Takze islo hocijake ktore sa da hned kupit a bude vhodne. Vhodnost bola zprioritizovana ako som uz uviedol existenciou pancusky, poslednej na predajni prave pre konkretnu vlozku. Fajn bolo ze pancuska mala dokonca polkruhovy tvar takze az na par zadrhnuti celkom slusne zapasovala do plastoveho obalu cerpadla. Menej fajn bolo ze bolo nepasoval konektor ako na druhej vlozke ale stacilo vytiahnut fastony z plastoveho konektoru a pre istotu zabuzirkovat a nemusel som ani nic spajkovat.

Este tu bol pokus o zakupenie v trnave na vrakaci ale tam chceli za komplet jazdenku 50e (skusili este 40e) a to mala vytlacnu rurku ciernu ako keby tlacilo riadne vyjazdeny motorovy olej, takze som bol celkom rad ze vysekli taku cenu, lebo inak by ju majitel auta aj napriek mojmu neodporucaniu zakupil.
rotor_komutator.JPG

Ale ked tak pozeram na toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=C7isPYGG-To
tak neviem ci to vybranie uz komutator nemal predtym a medi tam bolo menej ako 2mm. Ibazeby tento typ cerpadiel umieral na rovnaky problem. Kazdopadne komutator cerpadla co som mal v rukach to uz mal za sebou.
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“