Výměna zadních tlumičů

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: ned říj 29, 2006 17:43
Bydliště: Havířov

Výměna zadních tlumičů

Příspěvek od Tomas » sob říj 25, 2008 11:29

Ahojte, vytekl mi zadní tlumič na levé straně. Asi je zapotřebí vyměnit hned oba (jak levý tak pravý) na zadní nápravě? Mohl by mi někdo poradit,jak na to (a jestli je to náročné) :?

Přépadně i s výměnou předních tlumičů?! :?

Nemám ABS...
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace

Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard » sob říj 25, 2008 14:09

Tomasi, není to moc složité, ale jak v předu tak vzadu je tlumič jakoby vcelku s pružinou, potřebuješ speciální stahovák pružin abys dostal tlumič ven. Hlavně to nezkoušej nějak bastlit, aby ti pružina nenafackovala :shock: :shock: Vzadu je to horší, protože musíš odsrojit tapecírung v celém kufru.
Myslím, že je v zásadě jedno jestli je vůz s nebo bez ABS. A vyměň oba!! Dělal to Tomáš, třeba se ti ozve a doplní mě.. -i -i -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

kesko
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 1290
Registrován: sob úno 07, 2009 15:11
Bydliště: BA,SC

Příspěvek od kesko » sob říj 25, 2008 21:03

mne vymienal zadne tlmice kolega a len tak co som videl bajočko tak vzadu pod tapacirom 3 šroby co drzia tlmič z hora a dole to cele pri brzdach rozobral, dake šroby cca 6 ks ale bacha byvaju fest dotiahnute dokonca aj zahrdzavene, tak vela stastia 8)
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » pon říj 27, 2008 07:08

Richard to napsal přesně , jestli chceš mrkni se sem
http://www.daewooclub.com//album_pic.php?pic_id=1946 a na fotky okolo . Na stažení sem použil popruh s ráčnovým upínákem - dvě , ale nedoporučuji - mě se to povedlo , ale pružina v čelisti - asi nic moc .... :lol:
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Uživatelský avatar
Tomas
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: ned říj 29, 2006 17:43
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Tomas » čtv říj 30, 2008 09:40

Jaké sjou nejlepší tlumiče :?:

- kapalinové
- kapalino-plynové
- plynové

:idea: :?: :!: Dík
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » čtv říj 30, 2008 15:49

Já bych se držel klasiky - kapaliny . Měl jsem kdysi na žiguliku Kofab plyno -kapalinové a bylo to tvrdší než předtím , ale je fakt , že ty původní byly total error.....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard » čtv říj 30, 2008 18:54

No myslím,že by Nubiře trochu tvrdší tlumiče jen prospěly :D :D Ty plynokapalinové trochu pomáhají i s udržováním světlé výšky auta, nebo se pletu????
Já osobně bych volil tvrdší tlumiče......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Uživatelský avatar
Ivoš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš » čtv říj 30, 2008 22:00

Jde o to, jestli by zůstala zachována ta "plavba" po silnici....na druhou stranu by se asi zlepšila stabilita auta na tvrdších tlumičích...
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » pát říj 31, 2008 07:18

Richard píše:No myslím,že by Nubiře trochu tvrdší tlumiče jen prospěly :D :D Ty plynokapalinové trochu pomáhají i s udržováním světlé výšky auta, nebo se pletu????
Já osobně bych volil tvrdší tlumiče......
ty plyno kapalinové se prodávají stažené sponou , pokud je odjistíš , tak dost silně , ale pomalu a plynule vyjedou do maxima zdvihu , takže v autě pak mají jakoby předpětí proti karoserii a vlastně jí tlačí nahoru , ale nakolik to má vliv na světlost vozu , to fakt nevím .....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Uživatelský avatar
Tomas
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: ned říj 29, 2006 17:43
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Tomas » stř lis 26, 2008 06:25

Zadní tlumiče vyměněny svépomoci v garáži a šlo to v pohodě (jež trochu déle trvalo demontovat staré tlumiče), a ještě při jednom se rozpadly i obě tyče stabilizátoru, tak jsem je vyměnil. :?
Chevrolet Lacetti kombi 1,6/16V 80kW, r.v. 2005, stříbrná metalíza, klimatizace
Daewoo Nubira I. kombi 1,6/16V 78kW SX r.v. 1998, červená, klimatizace

Uživatelský avatar
Tomáš
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 13:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš » stř lis 26, 2008 07:35

No , tak fajn , hlavně , že ti pera neustřelily hlavu ..... ;)

A co jsi tam nakonec dal za tlumiče . Pocity - popsat ........
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e

Pavel Beneš
Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 18:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš » ned pro 07, 2008 20:52

Ahoj, po dlouhé době živ a zdráv...
doporučuji Kayaba Excell G plynokapalinové dvouplášťové...cena za kousek asi 2200... ale lepší s takovou cenou asi sehnat nejde!

Trošku reklamy - od MJAuto jsem sehnal oba za 4100, pošta grátis, úplná změna chování (k lepšímu..) -i
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.

belaty
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pon pro 05, 2011 16:54

Re: Výměna zadních tlumičů

Příspěvek od belaty » pon pro 05, 2011 19:59

Hmm taky mě čeká výměna asi všech tlumičů.
Na kolik taková sranda vyjde víte?

ppp
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 18:24
Bydliště: SC , BA

Re: Výměna zadních tlumičů

Příspěvek od ppp » úte pro 06, 2011 00:02

To zavisi od toho ake tlmice chces a co vsetko chces/musis menit. Predne tlmice komplet s pruzinami, ulozenim a spol. stali cca 80eur za parik, original, ale zadne su tusim o nieco drahsie. Ale ak chces napriklad spominane kyb alebo nejake delphi a pod. tak cena len za tlmice tiez za par sa zacina na tych 80eur a ide nahor podla znacky a predajcu. Co sa tyka kyb excel g ak sa robia aj na nubiru tak ich neodporucam, su prilis tvrde a nubira nie je vozidlo do ktoreho ma zmysel davat take tvrde tlmice.

jan.hudec78
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: pát čer 24, 2016 18:43

Re: Výměna zadních tlumičů

Příspěvek od jan.hudec78 » pát čer 24, 2016 18:53

ahojte,
nechcem zakladat novu temu, caka ma vymena zadnych tlmicov,
takze aku znacku tlmicov a pruzin by ste mi odporucili
uz som aj nieco hladal a cital recenzie, ale neviem sa rozhodnut
zaujali ma tieto:
pruziny kayaba(KYB), Lesjöfors, Eibach, OEM
tlmice kayaba(KYB), sachs, bilstein, OEM
popripade ake ste davali vy

Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“