Nedobíjí

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Nedobíjí

Příspěvek od Hobol »

Daewoo Kalos 1,2 HB 2003 Ráno v půlce října po nastartování se rozsvítíla kontrolka dobíjení. Najeto 248 000. Tak si říkám je to jasný uhlíky v altíku. Potřeboval jsem jezdit. Tak jsem se do toho pustil. U favorita jsou to dva šroubky a je to. u Kalose samé kurvítko, je tam špatně vidět a když tam strčíš ruce tak vidíž h...o a 2 hod práce, když to děláš poprvé. venku -2 a musíš pod to lehnout. Nejdřív jsem odpojil baterku.Povolil jsem alternátor. Sundal řemen. Vytáhl konektor (po odcvaknutí pojistky konektoru ) a odšrouboval hlavní kabel od alternátoru. alternátor nešel ven, nechtěl jsem něco ulomit tak jsem povolil i držák alternátoru. Bacha jeden šroub je i zepředu na prsou. Musel jsem sundat i spodní kryt motoru. Pak to šlo celý vyndat. Pak jsem uvolnil držák od alternátoru. V tělese alternátoru je pouzdro, který bylo zaoxidovaný. Sundal jsem plastový kryt, je nutno povolit i mosaznou matku hlavního kabelu. Pod krytem je regulátor s uhlíkama. Odšrouboval jsem ho. Uhlíky byly ojetý. Uhlíky jsou mírně šikmo a tak do nich padá bordel. (z ubroušených uhlíků).Tak jsem ho vyklepal a uhlíky trochu popojely ven. Regulátor jsem namontoval zpátky na alternátor. při dotahování jsem ho natočil tak aby uhlíky byl co nejvíc na sběracích kroužcích. Je tam trochu vůle v uložení a v dírách. je to nějaká desetina mm ale stačí to. Našrouboval kryt. Alternátor jsem nejdřív strčil nad řízení a potom našrouboval držák alternátoru a dal zase všechno dohromady.Než mi přišel nový regulátor najel jsem 2000 km.
Naposledy upravil(a) Hobol dne ned pro 29, 2013 17:30, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Hobol »

V Kelly jen celý alternátor. ve Znojmě ve značkovým. měli regulátor. tak jse ho objednal. Když mi došel tak jsem se do toho pustil znova. Alternátor jsem vyndal bez držáku. Mezi poloosou a tyčí řízení to jde vyndat, je se s tím musí točit jako z ježkem v kleci. Když jsem měl alternátor venku a čas, tak jsem ho rozebral celý. Šlo to docela bez problémů. Akorát se musí hlídat aby se nerozjely plechy a nepoškodilo vynutí. Ložiska jsou tam 6203 2RS a 6002 2RS. Origo stojí 500,- SKF 100,- Zkl 50,-Kč. Skladem jsem ho neměl tak jsem jehlou sundal krytky a namazal. Krytky zamáčkl zpátky. To menší bylo suchý jako pepř. Sběrací kroužky jsou dost vydřený. Namontoval jsem to zpátky. Onehdy jsem goglil a vygoglil, že se dají sehnat je samotný uhlíky a dokonce i ty sběrací kroužky. Za pár drobných. Volal jsem tam, pán byl ochotný ale musím zjistit jaký ve tam provedení hřídele, možná tam najdu číslo alternátoru. nebo to budu muset zase rozebrat, nebo objednám obě provedení a budu to mít při jedný práci. Volal jsem tam těsně před vánocema a tak to nechám až po novým roce. Když budu vědět něco napíšu
.
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Hobol »

Kalos 1,2 HB r. v. 203 276 000 km. Asi dva měsíce zpatky jsem se věnoval alternátoru. V prospektech je uváděný alternátor 80 A. Ve skutečnosti Mám alternátor 12V 70A. Výrobce Valeo elektrical systems korea a označení je valeo 2655476. podle toho čísla jsem objednal sběrací kroužky u firmy Autoelektrika Čaboun. Po demontáži alternátoru jsem stáhnul ložiska a odletoval vývody. Ve svěráku jsem rozmáčkl plastový držák sběracích kroužků. Narazil jsem nový držák s kroužky a vývody jsem zamáčkl kleštěma a zaletoval cínem. narazil jsem nový ložiska a celý smontoval. Změřil jsem sílu starých kroužků měli 0,1 mm, někde ani to ne, byl nejvyšší čas je vyměnit.
Zbyněk
Příspěvky: 82
Registrován: pát úno 24, 2012 20:06
Bydliště: Jesenicko

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Zbyněk »

Hobol jseš šikula -i -i ,já tohle vždy vozím na opravu elektrikáři.
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: Nedobíjí

Příspěvek od Hobol »

2x kalos Najeto 236 000 km. Při opravě zapečených kroužků jsem zjistil bídný stav alternátoru. Na netu jsem našel ELÁN CAR, dodavatele náhradních dílů alternátoru a tak jsem nekupoval celý regulátor, ale jen uhlíky a snímací kroužky. za pár drobných, balné a dopravné bylo dražší. Alternátor byl už repasovaný. Dal jsem i nové ložiska. Postup viz příspěvek výše.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“