Jízda s dieslem

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

cizajaromir
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 10, 2013 13:24

Jízda s dieslem

Příspěvek od cizajaromir »

Zdravím Orlanďáky,

Mám takový dotaz ohledně jízdy s nafťákem. Mám 96kW verzi a když jezdím klidně a v rámci povolených limitů, zdá se mi, že auto točí dost malé otáčky. Mě osobně to ani nevadí, když jedu 100 km/hod, točím asi 1500 otáček na 6. stupeň a ve městě mám na 4.stupeň při 50km/hod asi 1300 otáček. Auto má i tak dost síly, neklepe a jízda i spotřeba je pohodová. Všude ale čtu o dvouhmotovém setrvačníku, jak mu vadí nízké otáčky a že může odejít i velmi brzy. Jak to ale dělat, když toto auto dokonce signalizuje, kdy řadit a je to hodně brzy, nevím to teď přesně, ale určitě to bude pod 1500 otáčkami. Tím pádem když mám ale řadit v 1500 otáčkách vyšší rychlost, je jasné, že jsem tam předtím musel mít i míň, třeba těch 1200 otáček. V každém případě se ale v těchto nízkých otáčkách nesnažím nějak silně akcelerovat. Na výjezdu z obce tam mám třeba 4.stupeň, jedu těch 60km/hod a potom na to trochu šlápnu, rozjedu na 100km/hod a hodím tam 6.stupeň.
Orlík je můj první nafťák a předtím jsem měl trošku lenivější Zafiru 1,6 benzín 74kW, takže jízdní styl trochu jiný.

Prosím o vyjádření těch z vás, co už s tímto dieslem jezdíte delší dobu, jestli máte také podobné zkušenosti a pochybnosti, nebo na to prostě pořád šlapete a točíte nad 2000 otáček. (i když to je u šestky až dálniční rychlost).

Díky za názory
Číža
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od Joztar »

cizajaromir píše:Zdravím Orlanďáky,

Mám takový dotaz ohledně jízdy s nafťákem. Mám 96kW verzi a když jezdím klidně a v rámci povolených limitů, zdá se mi, že auto točí dost malé otáčky. Mě osobně to ani nevadí, když jedu 100 km/hod, točím asi 1500 otáček na 6. stupeň a ve městě mám na 4.stupeň při 50km/hod asi 1300 otáček. Auto má i tak dost síly, neklepe a jízda i spotřeba je pohodová. Všude ale čtu o dvouhmotovém setrvačníku, jak mu vadí nízké otáčky a že může odejít i velmi brzy. Jak to ale dělat, když toto auto dokonce signalizuje, kdy řadit a je to hodně brzy, nevím to teď přesně, ale určitě to bude pod 1500 otáčkami. Tím pádem když mám ale řadit v 1500 otáčkách vyšší rychlost, je jasné, že jsem tam předtím musel mít i míň, třeba těch 1200 otáček. V každém případě se ale v těchto nízkých otáčkách nesnažím nějak silně akcelerovat. Na výjezdu z obce tam mám třeba 4.stupeň, jedu těch 60km/hod a potom na to trochu šlápnu, rozjedu na 100km/hod a hodím tam 6.stupeň.
Orlík je můj první nafťák a předtím jsem měl trošku lenivější Zafiru 1,6 benzín 74kW, takže jízdní styl trochu jiný.

Prosím o vyjádření těch z vás, co už s tímto dieslem jezdíte delší dobu, jestli máte také podobné zkušenosti a pochybnosti, nebo na to prostě pořád šlapete a točíte nad 2000 otáček. (i když to je u šestky až dálniční rychlost).

Díky za názory
Číža
Ahoj mam Orlando 2.0 120kw cca 1 rok ... 1200 1300 RPM nijakemu motoru dobre nerobi .. ja osobne jazdim na cca 1800/2000 niekedy aj na 1500 ale to iba vynimocne a nie dlhodobo nejaku suvislu dlhsiu trat ... + pri takychto nizkych otackach netrpi len zotrvacnik ale asi vsetko co mas pod kapotou ... zotrvacnik turbo DPF a celkovo agregat sa viac opotrebuvava lebo sa viac namaha ... na tvojom mieste si nieco precitam na nete jak jazdit na modernom dizly ... BTW po meste nemusis jazdit na 6 prevodovy stupen :lol: ja jazdim na 4ku mesto ... mestsky okruh na 4-5 a v pohode tocim 1800-2000 otacok ... priemernu spotrebu mam cca 6.6 a predpisane limity dodrziavam tiez ... BTW2 s DPF nemas problem ked ho trapis na tak malych otackach ? neboj sa trochu viac pridat, nizka spotreba nie je vsetko ... -i
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od mzprx »

Ja jazdim s benzinakmi aj okolo 1000 otacok... A automat to nevzrusuje.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od Krtek »

Jenom k tomu rádcovi jak řadit co má auto... Jezdil jsem služební koktávkou 1.6 TDI která to má taky. Radilo mi to řadit tak nízko že se na vyšší stupně motor sotva sbíral z těch otáček. (po městě 4-5 což bylo podle mně ideální na 3-4) Snad i škodovka někde přiznala že to maji nastavený pro dosažení nízký spotřeby ale to je tak všechno a rozhodně to nemaj dobře.
Podle mně je ideální jezdit v otáčkách kde máš nejvyšší kroutící moment takže podle tech. specifikací kolem těch 2 tis otáček.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od mzprx »

Keby si chcel pri ustalenej jazde jazdit v oblasti idealnej ucinnosti, potreboval by si motor o max. vykone tak 20kW. Ale to by sa zas s tym nedalo zrychlovat.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
cizajaromir
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 10, 2013 13:24

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od cizajaromir »

Takže ohledně toho DPF filtru, vypaluje se tak každých 700 km, což si myslím, že je v pořádku. Samozřejmě po městě (50-60 km/hod) nejezdím na pětku, ale na čtyřku a když to klesne pod 40km/hod, tak trojku (KDYŽ ALE NIJAK NEZRYCHLUJU, JEN JÍZDA USTÁLENOU RYCHLOSTÍ). Ale stejně tedy nechápu, jak můžete jezdit po městě nebo i mimo kolem 2000 otáček, když to ty převody neumožňují. To bych nemohl na běžné státovce (u mě např. E55) jet stovkou na šestku, ale mít tam jen pětku. To ale nedává smysl. Chápu, že jiné nafťáky mají třeba jiné převody, ale tento je fakt dost do těžka. Na druhou stranu, i když ten maximální krouťák je tam kolem 2000, turbo už tahá v pohodě kolem 1300 otáček a rozhodně necítím, že by se to motoru nějak nelíbilo. I v různých testech psali, že s takhle měkkým dvoulitrem, který si nechá líbit i 1100 otáček bez vibrací se ještě nesetkali. A můžu porovnat např. s Kiou Ceed 1,6 crdi, která už klepe kolem 1500 otáček.
Navíc si myslím, že když má nafťák max. otáčky o 1/3 nižší než benzíňák, znamená to, že i nejběžnější pracovní otáčky jsou trochu níž než u benzínu.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od smire666 »

Nahox má ten istý motor ako ty, on ti bude vedieť napísať viac -i
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
wsskAT
Příspěvky: 136
Registrován: stř črc 17, 2013 14:31

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od wsskAT »

cau

ja mam stejny motor a muzi ti rict tohle:
- ze zacatku to jen vypalovalo filtr a svitila kontrolka - neprekrocil jsem 2000 otacek (ale to melo jiny duvod)
- ukazatel je na prd, ten sleduje podle mne jen nejnizsi emise a ne co to dela motoru a zbytku auta
- radim mnohem pozdeji
- i to turbo zabira kolem 2000 jestli se nepletu

jinak za posledni dva roky jsem ridil vice nez 40 ruznych aut, vetsina ma ten system razeni a kdyz jsem to dodrzoval, tak se snad vsechna auta az trasla, zrychleni zadne. Je to dobry akorat pro jelita co neumi vubec radit. Dokonce jsem mel i verzi ktera rikala kdy podradit :)

ja ty naftaky mam nejak radeji nez benziny
Uživatelský avatar
mzprx
Příspěvky: 651
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od mzprx »

Ten asistent radenia treba posluchat len pri ustalenej rychlosti.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Uživatelský avatar
Joztar
Příspěvky: 605
Registrován: pát srp 10, 2012 14:50
Bydliště: Kosice

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od Joztar »

mzprx píše:Ja jazdim s benzinakmi aj okolo 1000 otacok... A automat to nevzrusuje.
hej ale mas atmosferu benzin ... tiez maju rodicia a chodi to na prekvapivo malych otackach a v pohode ale to atuo nema DPF nema Turbo a nema dvojhmotu (teda mozno ma) ktora sa nekultyvovanym chodom ktory je hlavne pri nizkych otackach nici ... staci pocuvat zvuk motora a je hned jasne ake otacky mu robia dobre ... ale nech si kazdy jazdi jak uzna za vhodne no ja si auto nicit nemienim predsalen chcem aby cosi vydrzalo ... :PP:
Chevrolet Orlando MY2012 LTZ 2.0 VCDi 120KW M6 CarbonFlash !
Obrázek
Predoš
Příspěvky: 103
Registrován: pon kvě 13, 2013 14:30
Bydliště: Praha

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od Predoš »

Zdravím,
no já mám sice ten silnější diesel, ale jezdit 50km/h na čtyřku se mi zdá nesmysl, to auto pak samo ani netáhne jak má, tak trošku degradace motoru, dále si nejsem jist, že by turbo zapínalo při 1300ot, turbo sepne až cca 200 - 300ot po tom, co auto napíše, že se má řadit, samo, že to asi bude trošku více eko právě proto, že turbo neseplo, jinak většinou turbo zapíná od 1800ot. Je pravdou, že jsem motorkář a tak mám rád motor v otáčkách a využívat jeho potenciál, když už to pořídím, ale jezdit s naftou v 1300ot je vražda motoru. Motor a celá výfuková soustava se musí čistit a to v nízkých ot prostě nejde a že ušetřím pár kaček na úkor budoucích problémů si musí každý rozmyslet sám.
Jezdi mezi 1800 až 2200ot a motoru bude fajn.
nyní: Honda CBR 600F 2012 - Akrapovič a CHEVROLET ORLANDO LTZ 2.0 VCDi 120kW/163k MT6 Start/Stop - bílá
dříve: Škoda 1000 Mb, Škoda 100, Škoda 105 M, Oltcit, Renault Twingo, Peugeot 307 Hdi, Suzuki Bandit 600N, Honda VTR 1000F
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od JTR »

sice nemám Orlando ale Captivu a před tím hodně "nafťáků" (Fiestu, Escort, Toledo, Multiplu, Vito..), Nikdy jsem neposlouchal rady odborníků o tom jak je diesel pružný, že zrychluje na pětku již třeba z 50km/hod. To je prostě idiocie. Zvýšení spotřeby o min. hodnotu nestojí za to s prominutím kurvit motor!! Jak zde již někdo psal vibrace, DPF, setrvačník.......... Prostě nafťák provozuji kolem 2000 ot/min (pokud nejedu z kopce apod.). A 6-ku opravdu používám jenom na dálnici, i když 80-90km/hod by naprosto bez problémů zvládla!! Jezdím denně (ročně tak 35000km) a se žádným autem jsem neměl doposud žádný problém a to ani s vypalováním DPF 8)
cizajaromir
Příspěvky: 40
Registrován: stř črc 10, 2013 13:24

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od cizajaromir »

Tak já si myslím, že turbo se ale fakt točí a přeplňuje už od nějakých 1300 otáček a pozvolna přidává. Proto tam není ten turbokopanec jako u starých dízlů.(Je dokonce slyšet, takže nevěřím, že se nějak zázračně sepne až ve 2000 otáčkách).
Ohledně těch otáček, zde je docela zajímavý článek, sice je to od Škodovky, ale principem by to mohlo platit pro všechny moderní motory. http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Náš orlík zřejmě bude jeden z těch modernějších, je třeba schopný vypalovat dpf i při volnoběhu, což u starších aut ani nešlo.
Číža
Orlando 2,0 VCDI 96kW, 2011
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od Richard »

Ok, ale uvědomte si, že kde nic není ani smrt nebere..... takže tlak výfukových plynů bude jiný (žádný) v 1000 otáčkách a jiný ve 2000 kdy proběhne 2x víc cyklů spálení směsi ...... takže tvrdit že se turbo sbírá v nějakejch 1000 otáčkách je dost troufalé. Ani variabilní nastavení lopatek nepomůže, to je tam kvůli něčemu jinému . Prodával jsem Chevrolety v době nástupu Cruze a ten motor se začne sbírat v cca 1700 ot a v 1800ot už fakt jede, vše co je podtím je "leklá ryba" Pokud tě nějaká kontrolka nutí řadit ve 1300 ot. na vyšší převodový stupeň akorát spaluješ naftu , pokoušíš se zrychlovat a ničíš dvouhmoťák, ojnice, kliku, spojku a celou přenosovou soustavu až po kola.
Zapoměl jsem u Santa fe CRDI VGT zasponkovat na jedné straně tu hadici co vede od chladiče stlačeného vzduchu do sání.... Hadice mi bez zajištění vylítla v cca 1500 otáčkách v tom okamžiku teprv turbo začlo tlačit vzduch do motoru..... takže 1000 otáček je fakticky o ničem
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
JTR
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 26, 2012 15:11

Re: Jízda s dieslem

Příspěvek od JTR »

pro názornost bych řazení přirovnal k jízdě na kole s přehazovačkou. Ano jistě se dá hodně "ušlápnout" na těžký převod a mít "pomalé" otáčky šlapání, ALE je to pohodlné pro jezdce??? Není pohodlnější šlapat lehčí převod a přehazovat později?? A zase při jízde z kopce využít těžší převod?? :)
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Motory“