2.0 automat vs. manuál

Na co vše si dát pozor při koupi nového, rady při koupi ze zahraničí a další

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
zrzkaVeru
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: ned lis 06, 2016 17:57

2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od zrzkaVeru » ned lis 06, 2016 18:04

Prosím o porovnání Orlanda 2.0 manuál vs. automat, klady, zápory, zkušenosti. Děkuji

Reklama
 

hoza
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 734
Registrován: pon kvě 14, 2012 19:58

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od hoza » ned lis 06, 2016 20:21

Být vámi zkusím podat méně náročný dotaz nebo hledat na foru, ale obecně platí kdo zkusil automat už nechce nic jiného i přes malinko větší spotřebu. Pokud taháte vozík nebo plně naložené auto do kopce a terénu tam zase oceníte manuál.

Laco71
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od Laco71 » ned lis 06, 2016 20:31

Zaleži od preferencii vodiča, či chce radiť manualne , alebo chce aby to radilo "SAMO".

Za každý komfort treba zaplatiť a v tomto prípade je daňou za komfort ,
zvýšena spotreba cca o 1,5 L u automatickej prevodovky.

Tiež treba zdorazniť , že ako u manualnej ,tak u automatickej prevodovky je treba MENIŤ olej,
asi každých 60-80 000 km

Inak automaticka prevodovka bola vyvinutá nie pre pohodlie vodiča, ale pre lepší prenos sily od motora
pri vysokovýkonných motorizáciach ktoré posielaju na kolesa krutiaci moment nad 400 Nm a pre dlhšiu životnosť spojky.

Pre porovnanie dieslové Orlando ma tých Nm okolo xxx , benzínové len okolo xxx Nm
preto najlepšie automaticke prevodovky vyraba Mercedes , svojej vlastnej konštrukcie,

Aký typ aut.prevodovky je v Orlande, to neviem , ja mam manual , a tiež som z tohto mykania pakou
niekedy už dost unavený, a chcel by som ďalšie auto z automatickou prevodovkou.
Naposledy upravil(a) Laco71 dne pon lis 07, 2016 08:31, celkem upraveno 1 x.

hoza
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 734
Registrován: pon kvě 14, 2012 19:58

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od hoza » ned lis 06, 2016 21:07

Diesel má cca 340Nm a benzin 176Nm to už je citelný rozdíl

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3508
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od Richard » ned lis 06, 2016 23:24

Já mohu potvrdit, že pokud si koupíš auto s automatem, už nechceš jiný.... celej život jsem "kvrdlal" na starý kolena jsem si koupil automat a po ujetí pár km už bych nic jinýho nechtěl...
Samo musíš v něm měnit olej cca po 60000km to je cca 7000,- ale zas nemáš problémy se spojkou a dvojhmotovým setrvákem, ten tam zas není a ta spotřeba se dá skousnout, já teď přijel z Harrachova (tam a z5), nějaký ježdění po Praze a palubák mi ukazuje 8,8l/100 - Ta Ix55 má se mnou 2,5t, je to 4x4, V6, 3,0, 240k, 450Nm a s automatem tak proč se jízdou nekochat a s něčím kvrdlat ?? ;)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Uživatelský avatar
mzprx
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 648
Registrován: čtv bře 23, 2006 12:37
Bydliště: doma

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od mzprx » pon lis 07, 2016 01:49

Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG

Uživatelský avatar
slunce
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 108
Registrován: pát zář 23, 2011 12:11
Bydliště: Praha

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od slunce » pon lis 07, 2016 07:03

mzprx píše:Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.

Tak zrovna u Orlanda je tomu jinak. Tady v manuálu vyměna oleje v AT je předepsaná.
Chevrolet Orlando 1.8 LTZ + 18" bílá

Uživatelský avatar
Richard
Chevy master
Chevy master
Příspěvky: 3508
Registrován: čtv zář 16, 2004 11:29
Bydliště: Praha

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od Richard » pon lis 07, 2016 08:36

Ono se většinou píše že náplň automatu a mnohdy i manuálních převodovek je "doživotní" ale výrobce počítá s životností třeba 5-6 let a nájezd tak do 200000km to je pro něj konec celého auta..... to by mělo auto vydržet a co je navíc je "bonus" Takže když se spokojíš s tím, že ti automat ve 200000km odejde neměň olej. Olej v automatu s měničem je enormě namáhán, v převodovce je měnič, který přenáší veškerý výkon motoru na kola, několik spojek, uzávěrek, včetně propojení měniče a to vše se ovládá právě tlakem oleje. Celá převodovka vypadá jako jedno velký vosí hnízdo :D Oleje tam bývá kolem 7-10 l. Pro to co jsem výše napsal stává se z oleje pomalu, ale jistě brusná kapalina (otěr ze spojek, planetových převodů a navíc je tepelně namáhán, dokonce se dá i spálit) a pokud ho neměníš zkrátíš podstatně životnost převodovky.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502

Uživatelský avatar
dlabka
Stále na netu
Stále na netu
Příspěvky: 157
Registrován: ned dub 22, 2012 20:44
Bydliště: Praha

Re: 2.0 automat vs. manuál

Příspěvek od dlabka » pon lis 07, 2016 14:10

Už před pár lety jsem u 2.0 VCDi/120kw zvolil automat a neměnil bych :D
Manual je tuším 5ti rychlostní, automat má 6-stupňů. U automatu není znát turbodíra.
Zima, krátké pojíždky v Praze 8-8,2L mimo město (dálnice) rychle padá na 7-7,2L
Dá se jezdit i za méně, ale to je otrava. Orlík je velmi svižný a dokáže překvapit nejednoho řidiče koncernových vozů :lol:
Na auto, které podle obsazenosti či nákladu přesahuje 2 tuny, je to velmi slušné.
Jen ty krátké jízdy co nejvíce omezit - filtr pevných částic bych zrušil :( , zapne vždycky když je to nejméně vhodné.
Chevrolet Orlando 2,0VCDi LT+ Automat
Mazda Premacy 2,0DiTD (2003)
Mazda Premacy 2,0DiTD (1999)
Mazda 323f 1,6i (1996)
Mitsubishi Colt 1,6i 16V (1990)
Mitsubishi Colt 1,4i (1987)
Ford Fiesta 1,1 (1985)
Ford Escort 1,8D 1991 (ukradeno)
Škoda 120

Odpovědět

Zpět na „Kupujeme Orlando“